PANEL: Ankara'da Bisikletli Ulaşım Sorunu | 25 Aralık 2014

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.683
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
PANEL: Ankara'da Bisikletli Ulaşım Sorunu | 25 Aralık 2014 Saat: 15:30


https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1724012_795997680468433_6855393763103390879_n.jpg?oh=ce1ef3c60516c6c0a4a144747272e879&oe=553D7D47&__gda__=1425629562_b06d204af046bde6acf0c34ba6291a10

Ankara'da zamanı olan arkadaşları bekliyoruz...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Scudo

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.683
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona

Panel:Ankara'ya Bisiklet Çok Yakışıyor; 25 12 2014
Gazi Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi; Yükseliş Salonu

Düzenleyen: Ankara Bisikletliler Ortak Platformu

Panelistler:
Prof. Dr. Hülegü KAPLAN (GÜMBİT)
Doğa SEZER (GÜMBİT)
Mustafa YETİŞ (BGB)
Adnan SECER (PAB)
Gökcan BAYDAR (Delta Bisiklet)
Senem ÇEYİZ (ABOP)
 

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.683
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
2015 Yılının İlk 6 ayı içerisinde kabul edilmesi beklenen Ankara Ulaşımı Master Planı içinde bisikletli ulaşım ile ilgil maddeler...

http://www.ulasimanaplani.gazi.edu.tr/wp-content/uploads/2013/11/fotograf_6.jpg

ANKARA ULAŞIM ANA PLANINDA BİSİKLETLE İLGİLİ MADDELER...

Amaç ve Hedef

AMAÇ
Arazi kullanım plan kararlarıyla ulaşım plan kararlarını ve kent ölçeğinde farklı ulaşım türlerini, dengeli bir şekilde bütünleştiren; çağdaş teknolojinin kullanıldığı, çevreye ve insani değerlere duyarlı, ekonomik, modern, güvenli, konforlu ve hızlı erişimin sağlandığı; ulaşımda insan odaklılığı destekleyerek, kentsel yaşam kalitesini arttırmayı amaçlayan, sürdürülebilir ve başkent özelliklerini öne çıkaran bir Ankara Ulaşım Ana Planını oluşturmak
HEDEFLER
Çevresel, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğin sağlanması
Binek otosu kullanımına bağımlılığın azaltılması


  • Özellikle kısa yolculuklarda yaya erişimin ve bisiklet kullanımının özendirilmesi
  • Bisiklet kullanımı için ulaşım alt yapısının geliştirilmesi
  • Toplu taşım, yaya erişimi ve bisiklet kullanımının yoğunlaştırılabileceği kesimlerin gelişiminin özendirilmesi
  • Sağlıklı yaşam için yaya erişimi, bisiklet kullanımı ve çevre duyarlı ve konforlu toplu taşımın desteklenmesi
  • Eğitim, mekânsal düzenlemeler ve kurallar ve bunların uygulanması ile, yaya erişimi, bisiklet kullanımı ve güvenli sürüşün desteklenmesi
HEDEFLER

Temel Hedef 1: Gelecekte Motorlu Taşıt Trafiğinin Azaltılması

Alt Hedef 1.1: Kent içi ulaşım talebini özel otomobile bağımlı kılmayan, yaya ve motorsuz taşıt kullanımının teşviki sağlanacaktır


Strateji 3: Uygun mahallerde, sürekliliği sağlanmış özel bisiklet şeridi ve bisiklet yolu düzenlemeleri ile bisikletin kent içi ulaşımda kullanımının özendirilmesini sağlamak
Strateji 4: Bisiklet parklarını ve bisiklet- toplu taşım aktarma alanı dâhil odaklarını, kent içi ulaşıma katmak, bisiklet kiralama istasyonları düzenleyerek kentsel ulaşımla bütünleştirmek


Alt Hedef 2.2: Kent merkezi çeperi ve kent bütünündeki (kent saçağı) trafik sıkışıklığını azaltmak için özel otomobili kısıtlayıp toplu taşımın kullanımını teşvik edecek “Park Et-Devam Et” toplu taşıma bütünleştirme sistemlerinin kurulması sağlanacak


Strateji 6: Kent merkezindeki ve kentsel alt bölgelerdeki otobüs-raylı sistem duraklarında bisiklet kullanıcılarına özel toplu bisiklet park alanları oluşturmak

Temel Hedef 3: Kent İçinde Hareketlilik ve Erişilebilirliğin Artırılması

Alt Hedef 3.1: Alternatif ulaştırma türlerinin kullanımını bir program çerçevesinde düzenleyerek, kent içi ulaşımda çevre dostu ulaşım türlerinin etkinliği sağlanacaktır

Strateji 2: Bisiklet yolları, bisiklet şeritleri, bisiklet odakları ve toplu taşım türlerine aktarma alanı/donatısı düzenleyerek, bu düzenlemeyi bisiklet parkları ve al-bırak istasyonları ile güçlendirerek kent içi ulaşımda bisiklet kullanımını özendirmek

Alt Hedef 3.2: Artan kent içi yolculuk talebine, toplu taşıma ve imar planı –ulaşım planı bütünleşmesi ile erişilebilir mekânlar oluşturarak çözüm üretilecektir

Strateji 3:Trafik Durultma Tekniklerinin kullanımı ile yaya, bisiklet ve toplu taşım kullanımını özendirmek; bu tekniğin uygulandığı çevre kalitesi artırılmış kentsel alanlar oluşturmak

Alt Hedef 4.3: Kent içi yolculuklarda zaman kaybını, çevre duyarlı ilkeler çerçevesinde en aza indirgeyecek düzenlemelere gidilecek

Strateji 2: Tek kart uygulaması ile, belediye otobüsü+ halk otobüsü+ midibüs-dolmuş+bisiklet kiralama+otopark sistemleri gibi her türlü kent içi toplu taşımı birbirine entegre ederek, yolculukta ve taşıt işletiminde zaman kaybını önlemek

(link)