Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

oturma ve gidon tutuş şekli

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında eyup ensar tarafından paylaşıldı.

  1. eyup ensar

    eyup ensar Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    merhaba bisikletliler,
    şimdi bisiklet konusunda yeniyim, yavaş yavaş alışıyorum diyebilirim, benim bir sorunum var
    özellikle bisiklet üzerinde sürekli dik durmaya çalışıyorum, şimdi yol bisikletlerinin resimlerine baktım daha da bir kafam karıştı, çünkü elimdeki bisikleti bir yol bisikleti ile değiştirsem mi diye düşünmeye başlamıştım ama bunların üzerinde hep yatık durmam gerekecek, belim çok mu sert? özellikle dz yolda belli bir süre gittikten sonra da hemen pedal bırakmaya yeltenp dik durmaya çalışıyorum, bunu aşmanın bir yolu var mı? ya da bu normal bir durum mu?

    gidonu da iki elimle sıkı sıkı 10 dakika tutmuyorumdur herhalde, hatta bırakabilecek yolda bırakıyorum ya da elimi yakıyormuş gibi parmak uçlarıyla dokunuyorum? bu neden olur?
     
  2. burak_ilter

    burak_ilter Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yol bisikletlerindeki duruş pozisyonu çok daha yatıktır rüzgara alan bırakmamak için. Gidondan tuttuğun zaman daha dik durma şansın olsa bile bir dağ bisikleti veya şehir içi bisikleti gibi değildir.

    Bisiklete bindikçe belin kuvvetlenecek ve esneyecektir. Veya bunları sen bisiklet haricinde de yapabilirsin. Bel ve karın için kuvvetlendirme ve esneme hareketleri yani.

    Bunun yanında bisikletin boyuna uygun olduğundan da emin olman lazım. Boyuna göre büyük kadrolu bir bisiklete biniyorsan bu sorun belini kuvvetlendirmek veya esnetmekle gitmeyecektir. Bu durumda bisikleti/kadroyu değiştirmen lazım.
     
    eyup ensar bunu beğendi.
  3. eyup ensar

    eyup ensar Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    kadronun büyük olduğunu sanmıyorum ama oklava yutmuş gibiyim, belki günlük hayatta belli olmasa da bisiklet üzerinde fark ettim. boyumun tam ölçüsünü bilmiyorum (1,75 olmalı)kadro da 17,5 kron 1000, hatta biskletçi 19,5 kadro da ısrar etti ama ben 17.5 almıştım, sele biraz yukarıda olabilir fakat indirdiğim zaman hızzlı pedal çevirmeye başladığımda zıplamaya başlıyorum, herhalde zamanla esneyecektir ya da mekik falan çeksem nasıl olur?
     
  4. burak_ilter

    burak_ilter Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Eyüp, sele boyunu ayarlamak için kestirme tarif şöyle:
    Seleye otur, pedallardan birini en aşağı seviyeye getir, aşağıdaki pedala ayak topuğunla bastığında bacağın düz oluyorsa, yani dizinde hiç kırıklık olmuyorsa tamamdır. Pedala normal basışta dizin çok hafif kırık olacaktır. Bu ayarı tutturduysan sele yüksekliğin iyidir.

    Kadro boyunun sana uygunluğuna internet üstünden yorum yapmak zor.

    Esneme için belini esnetmen lazım öncelikle. Bir kaç hareket önereyim:
    1) Ayakta dik dur. 2 kolunu da dümdüz yukarı kaldır, olabildiğince. Bir süre dur bu şekilde. Sonra sağ kolunu biraz daha yukarı kaldır, solu azıcık indir. Yine bir süre dur. Sonra da solu kaldırıp sağı indir azıcık. Bütün bu süre boyunca belinin gerildiğini hissetmelisin.
    2) Sırtüstü yere yat. Kollarını dümdüz yukarı uzat yine olabildiğince. Ayaklarını da ileri doğru bük mümkün olduğunca. Bu şekilde bekle bir süre (en az 30 saniye).

    Kuvvetlendirme için de mekik ve süpermen hareketlerini yapmalısın. Özellikle süpermen. Bu hareketi de kısaca tarif etmeye çalışayım:
    Yüzüstü yere yat. Kollarını ileri uzat. Her iki kolunu ve iki bacağını da yerden kaldır ve o şekilde bir süre bekle, ne kadar bekleyebilirsen. Bekleme süresi içinde nefes alıp vermeye devam et. Şuradan da bakabilirsin:
    http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/superman
     
    eyup ensar bunu beğendi.