Otomotiv muhabbetleri

Scudo

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.601
Tepki
10.283
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
sevmediğim muhabbetlerdir. lakin son yıllarda fosil yakıt ve dört tekerleğe karşı büyük bir antipati oluştu bende.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Junastin
Range Rover SVR üzerine tanımam The Makina serisinin en iyisiydi bence. :)
 

enqinHLC

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2015
Mesaj
802
Tepki
892
Yaş
32
Şehir
İzmir / İstanbul
İsim
Engin
Bisiklet
Beldesan
@Berke
Bu alet kimin istanbulda neredeymiş? Ben gidip görmek istiyorum abi oha dedim dondum kaldım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Konu güzel olmuş, ilgiyle takip ediyorum. Ancak şahsen daha çok teknik bilgi arıyorum. Neden ? Zira geçen gün odamı temizlemek istedim ve 10 sene öncesine ait auto show, evo vb. otomobil dergilerini kolilenmiş, tozlanmış halde buldum. Hepsini büyük hevesle okudum. Bir kısmını attım kalan kısmını gelecek nesle miras olarak bırakmayi düşünüyorum :) İşin özü şu; Meşhur fast&furious serisinin efsanelerinden tokyo drift filmindeki şımarık viper'linın arabasının hayvani gücünü göstermek adına fabrika verilerini saydırırken kahramanimız Sean'ın broşürü iyi ezberlemişsin türevinde bir cümle kurup, olayın aslında kağıtta yazılanlardan ibaret olmadığını zengin züppenin yüzüne vurması, benim için güzel bir mesajdır.
Tüm bunların dışında eski atmosferik kullanıcısı olarak ( hemi de honda sivik) turbo motorların verdiği hazzın çok ayrı olduğunu düşünüyorum . Onun için haram beygir candır :D şu an 136'lık dizel astra sahibiyim. 320'de torkumuzla fıtı fıtı gidiyoruz.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@enqinHLC
Fotoğraf İstinye Park'ta çekilmiş kimindir bilmem. :)
 

enqinHLC

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2015
Mesaj
802
Tepki
892
Yaş
32
Şehir
İzmir / İstanbul
İsim
Engin
Bisiklet
Beldesan
@Berke

Denk gelmek için bol bol giderim :D :D
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
image.jpeg

Ne arabaydı arkadaş.. Çocukluğum bu arabada geçti,bir kere sorun çıkardığını görmedim. Çok da iyi kaçıyor,çok da az yakıyordu meret. Benim için dünyanın en iyi arabasıdır belki. 2000 model " sarı civciv "
 

BurakS

Aktif Üye
Kayıt
13 Kasım 2011
Mesaj
104
Tepki
176
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
@uguryilmaz144

- Yüksek devirli, yüksek hacimli atmosferik (BMW 5.0lt V10, Porsche CGT 5.7lt V10, Ferrari düz krank V8'ler vs)
- Sıralı 6 ama atmosferik olacak (BMW M52-S54 vs), turbo sesini yiyor motorun. V6 turbo olarak Nissan GTR olabilir.
- Kesinlikle arkadan itiş, ancak güç aşırı yüksekse (600+hp örneğin) iyi bir 4 çeker de olur.
- Sürüş keyfi, sürüş keyfi, sürüş keyfi
- 80-90'ların Alman spor-lüks otomobilleri, klasik italyan'lar, eski Alfa Romeo'lar, Aston'lar.
- Düzenli iş için kullanmalık kesinlikle turbo dizel, keyif için güçlü atmosferik.
- Yüksek devir V10, boxer 6, sıralı 5, VTEC 4 silindir, hatta amosferik 3 silindir, her ciğerden gelen sesi, senfonik motor sesini severiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@Onur YCL
Turbo'nun tadını aldım, alt devirlerdeki yüksek torkun bağımlısı oldum. Ama atmosferiğin kükremesini de arıyorum. Atmosferik demişken piyasadaki stok atmosferiklerden bahsetmiyorum. En azından Headers, ITB, Carbon filtre şart, dereceli egzantrik,komple egzoz,katalitik iptali şart. Motorun içine girişilirse de stroker projesi yaparım. Stroke'u arttırmak hem hacmi arttırıyor, hem de sıkıştırma oranını. Sonuç olarak güç fazla fazla artıyor...
Özellikle ITB motor sesini çok etkiliyor, hatta en çok etkileyen modifiyelerden biri. Sırf ITB yüzünden stock bir araç modifiye etmektense s2000, typer, m3 gibi bir orjinalinden itb'li araç alıp stok binmeyi düşünüyorum. Hem legal, hem de spor....

@Tolga Çelebi
Yaris çok enteresan bir araç. Dışarıdan çok küçük bir araç gibi görünüyor, oysa iç hacmi çok geniş. Dayımda ve hocamda var, beğendiğim sorunsuz araçlardan biri...
@Burak Fidangül
Bildiğim kadarıyla R34 türkiyede hiç yok. Onun yerine Nissan S13,S14,S15 almak yada supra almak mantıklı gibi. Ya da R35 alınır, tabi bütçe varsa...

@Berke e30 m3 dedin kalbimden vurdun ya :( Umarım sahibi perte çıkarmaz...
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@BurakS
Sizinle çok iyi anlaşırız diye düşünüyorum, çok ortak noktamız var hocam ;) Yazdıklarınıza ithafen birkaç yorum yapmak isterim.
-Sıralı 6 silindirde hemfikiriz. Yalnız ufak bir eklemek yapmak istiyorum. M10 ve M20 motorlar itb ilavesiyle çok güzel sesler çıkartabiliyor. S14 ve S50 seslerine çok yaklaşmak mümkün. O yüzden benim en sevdiğim parçalardan biridir ITB. BMW'nin S kodlu motorlarına da M POWER ünvanını veren parçadır bana göre :)
-Arkadan itiş candır. Ama subarunun 4 çekiş sistemi başarılı. İzmir yerine doğuda kar altında bir ilde yaşasaydım hayalim impreza sti olurdu...
-Elektroniklerin olmadığı mekanik sürüş makineleri diyorsunuz :) Ağzınızın tadını biliyorsunuz hocam :)
-Hemfikiriz. Citroen c3 1.4 hdi 16v kullanıyorum. Kabarık bir maaşım olursa güçlü bir atmosferik düşünüyorum. sıralı 6 silindir olacak muhtemelen...
-Sıralı 5 ile V10'un sesi aynı karakterde. Misal fiat marea 2.0 20V ile dodge viper srt v10 aynı karakterde ses veriyor. Aynı şekilde sıralı 3'ler sıralı 6 ve v6'ya benzer bir ses çıkartıyor. Geçenlerde su dağıtımını yapan bir daihatsu gördüm, daihatsu olduğunu görmesem m20 motorlu 320i diyeceğim. Meğer araştırdım 3 silindirmiş :) Motor seslerini uzaktan tahmin etmeyi çok seviyorum. Yalnız V8 konusunda ben çapraz-crossplane krank v8'i de çok severim. Bir de itb varsa üzerinde tam anlamıyla kükrüyor... Corvette sesini sevmeyen yoktur herhalde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!

BurakS

Aktif Üye
Kayıt
13 Kasım 2011
Mesaj
104
Tepki
176
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
@uguryilmaz144

Anlaşırız çünkü ser aynı belli :)

ITB candır tabi de pahalıdır, o yüzden BMW bıraktı kullanmayı yeni turbo M motorlarda, (M olduğu tartışmalı ya). Böyle egoztik mekanik üniteleri, parçaları seviyorum bende, değişken kam profilleri olur, magnezyum subaplar, titanyum rodlar, karbon kompozit silindir kapakları vb. Fakat gelişmiş turbo teknolojisi ile çoğunun devri kapandı, daha verimlilik odaklı, elektronik bazlı konseptler iş yapıyor artık.

Hatta bana saf olsun, zevkli olsun çok uçuk makina olmasa da olur, şu yeni 1000kg'lık Mazda Mx5, mesela, 1.5'i şöyle 80binlere falan türkiyeye gelse de kredi batağına gömülüp alsam :)

Sıralı 5 deyince bende Volvo S60 T5 kullanıyorum aynı zamanda, RICA yazılım, kat iptalli DP'li 295hp. Severim sesini gidişini :)

Cross-plane severimde yokuş işidir biraz, san francisco yokuşları için, biz düzlük adamıyız :) Flat plane V8 candır ciğerdir. Hatta şu yeni Shelby GT350'nin sesi ilk 3'üme oynar, aklını başından alıyor adamın
 
Kayıt
6 Kasım 2013
Mesaj
254
Tepki
216
Yaş
30
Şehir
Adana
Bisiklet
b'Twin
Ben bir otomotiv teknikeri olarak,bu konuyu açtığınız için size çok teşekkür ederim :)
Sorularınıza gelirsek...
Turbolu Japon arabalarına bayılırım
Sıralı 6 silindirli motor Örneğin:R34 nissan skyline GT-R
Ben AWD çekiş sistemini severim
İlk aradığım özellik performans ve dayanıklılık örneğin Japon kalitesi ;)
Eski otomobillerden en çok hoşuma giden fd 3s mazda rx7'dir.Sebebi kendine özgü turbo beslemeli rotary motoru ve harika bir sese sahip olmasıdır
Tabikide benzinli,dizel motor berbat bir sese sahip
Aynı fiyata 2.el kaliteli üst segment araç alırım
En sevdiğim motor sesleri ise ;rotary,boxer,düz 4 silindirli vtec,ve düz 6 silindirli motorlar