Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ortalama CycloCross

Konu, 'Cyclocross' kısmında hakansatir tarafından paylaşıldı.

  1. hakansatir

    hakansatir Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Merhabalar

    %80 İstanbul şehir trafiği içerisi ve sahil taraflarında, %20 civarı orman ve arazi şartlarında kullanmak üzere kararımı Cyclocross rotasına çeviren bir arkadaşım için bazı sorularım olacak.

    Doğru olanı alabilmek ister.

    Bileşenler:
    105 set ile ortalama üzeri bir sete sahip olmak, 28c lastik seçimi ile asfalt yolda kayıp yaşamak istemiyor.
    Ancak dişliler konusunda kafasında ciddi sorular var.
    Ön dişlide 50/34 ile 46/34 ve hatta 46/36.
    Arkada dişlide 11/23 daha çok tavsiye ediliyor.

    İstanbul şehir trafiğinde yokuşu bol yolların olması, oturduğu muhit yine yüksekte olmasından dolayı doğru dişlileri denk getirmek ister.

    Bu arada aşağıdaki bisikletler için yorumlar nedir? 3000 TL seviyelerin bütçesi var.

    Norco Search S2 2015 Adventure Road Bike | Evans Cycles

    Cube Cross Race white´n´red | Cyclocross Bike Shop

    Merida Cyclo Cross 300 | Cyclocross Bike Shop

    Felt Cyclocross F85X | Cyclocross Bike Shop

    Fuji Cross 1.5 | Cyclocross Bike Shop
     
  2. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    11-23'ü tavsiye eden kimse gerçekten ciddi sıkıntısı var. 11-28 hatta 11-32 kaset olanlara bakmalısınız.

    Aynakol için klasik cyclocross oranı 46/36'dır, ama cyclocross yarışlarına katılmayacak birine bunu tavsiye etmem ben. Genelde asfaltta kullanacak birisi için 50/34 tavsiye edilir. Toprak yol ve arazi kullanımı fazla ise 48/34 veya 46/34 gibi oranlar düşünülebilir.

    Norco, "macera yol bisikleti" veya "toprak yol bisikleti" denilen bir türde, yol bisikletine daha yakın, diğerleri ise cyclocross bisikleti. "orman ve arazi şartları" motorlu taşıtların gidemeyeceği patikaları kapsamıyorsa en uygun seçim Norco olabilir; ancak kadrosu çelik olduğu için diğerlerinden biraz daha ağır olması mümkün.
     
  3. Roux

    Roux Cyclocross Lobisi Onursal Başkanı

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Taha KK
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hocam ben yaklaşık 1 yılı aşkın süredir cyc kullanıyorum. Dişliler 46/36 oranında. İlk aldığım aylar 2-3 yarışa girdim ama bayağıdır sadece commuter olarak kullanıyorum. Alırkenki amacım hem yarışmak hem de okulun dağ bisikleti takımına da ayak uydurabilmek çok aşırı olmayan inişlerde vs patikalarda kullanmaktı. Ama maalesef o iş öyle olmadı ve bende vazgeçtim. Şimdi 25lik lastikler takıp yol bisikleti olarak kullanıyorum. Keşke diyorum ki 46/36 yerine 50/34 lük bir bisiklet alsaymışım. Seçimimde kesinlikle pişman değilim. disk frenler ve sağlam jantları ile biraz ağırlıktan ödün vererek ideal yol bisikleti oldu benim için. Hele ki ankara gibi bi yerde frenlerin sağlam olması hayati önemli. İstanbulda öyledir.

    Sizin verdikleriniz arasında cube bence birinci geliyor. Ve yarışmayacaksa arkadaşınız 50/34 alması en iyi seçim olur.

    Çok nadir kullanıcılar dışında çoğu cyclocross alanın sonu benimki gibi oluyor. Yol bisikletine çeviriyor ve ille de arazi diyorsanız bir mtb sipariş ediyosunuz:) ( n+1 kuralı :)
     
    hakansatir bunu beğendi.
  4. hakansatir

    hakansatir Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    teşekkürler bilgiler için.

    yani o zaman 50/34 11/32 105set li 28c Norco ideal gibi duruyor. Asfalt yokuşun çok olması dişlilerde tercihi değiştirmeli mi yoksa aynı kalsa yeterli midir?

    düzenli kullandığı yollar 10 - 12 derecenin altında değil.
     
  5. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yokuşun çokluğu kaset olarak 11-28 yerine 11-32 tercih etmeniz için sebep olabilir. Aynakolun küçük yaprağı (tavsiye etmediğim 46/36 hariç) hepsinde 34 dişli zaten.
     
  6. hakansatir

    hakansatir Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bilgi için teşekkürler.

    Kadroda uyumda sorun yaşama riskine karşın yurt içinde de araştırma yapıp 1000 TL daha geriye gelerek Carraro Cr-Cx Giro tercih edildi.

    Bu arada almak isteyenlere yukarıda linkini verdiğim Cube 3400 TL ye inmiş. Gerçekten başarılı.
     
  7. ozansefer

    ozansefer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Antalya-Kemer
    Seviye:
    Hayrettin ve Ismail Hakkı Y. bunu beğendi.
  8. hakansatir

    hakansatir Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:

    Selamlar

    Başarılı görünüyor. Ancak Carraro 2x10,105 kaset (11-32), Tiagra aynakol (50/34), 30" lastik, kadro içinden geçen kablolar, 2500 TL liste fiyatı (pazarlık paylı) sanırım bir tık önde. fiyat performans anlamında. Şu ana kadar ilk görünen eksikliği 56 üzeri kadro üretilmemiş diye duydum. bu da boy faktörü. 3000 TL çıkınca tercihi yukarıda linkini verdiğim Cube alınır diyebilirim.
     
  9. ozansefer

    ozansefer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    196
    Şehir:
    Antalya-Kemer
    Seviye:
    Bence bisikletlerinin geometrisini bile sitelerinde göremediğimiz carraro gibi markalardan uzak durun derim. Benim şahsi fikrim bu yönde. cannondale olsun specialized olsun scott olsun bu tarz markalarda kaliteli kadroya para ödüyoruz