Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Orta Göbekteki Boşluk

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında İsa Öcel tarafından paylaşıldı.

  1. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bisikletimi alalı 5 ay oldu. Bir ay dolmadan bir ara göbekten gıcırtı geldiğini hissettim. Ancak sonradan kesildi bende üstünde durmadım. Ancak bisiklet sürerken her padalı çevirdiğimde bir tıkırtı hissediyordum. İlk bakımına götürdüm böyle böyle pedal çevirirken bi tıkırtı hissediyorum dedim ordaki abi bi tur attı bi sorun yok, bunlar kaset göbek olduğundan kolay kolay sorun çıkarmaz dedi ve eve geldim. Aynakolda sorun var zannettim en sonunda inceleye inceleye göbekte boşluk olduğunu farkettim. Ancak uzun süre aksattım açıkcası pek bisiklet de sürmedim bi kaç aydır. Geçen mahallemdeki bisikletciye gösterdim bunun göbeğinin sıkılması lazım dedi. Servise götürdüm göbek dağılmış dedi 30 liraya yeni göbek takarız dedi. Garantiye girmezmi diye sordum tam bilmediğini arayıp öğrenebileeceğini söyledi. Ben de daha sonra gelirim diyerek ayrıldım. Birde sizden bilgi almak istedim . Bu göbek gerçekten dağılmışmı ve bunu garantilik bir durummudur. Bisikletim 2012 Sedona 321. Göbek de şu olması lazım;

    Sorun ortaa milin komple belki 1 mm belki daha az oynama yapması bu da her pedal çevirdiğimde tıkırtı olarak hissediyorum. Eğer ağır viteste kullanırsam pek hissetmiyorum.

    3 ve 4. saniyelerde oynama belirgin



    Bikeandoutdoorda göbek için truvativ square le 113 68 yazıyor. (aslında sram yazmışlar ama sram değil)

    resmini de ekledim o göbeğin
    o videodaki ses te göbekten geliyor tıkırtı
     
  2. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bendede aynı aşırı cabuk orta göbek yedi bisiklet. 3 4 ay kullandım sürekli çıt çıt ediyodu geçiodu derken gene başlıyodu sonra tuttum aynakolu iki asıldım lıngırdıyor derken 1 2 ay daha öyle kullandım ses iyce arttı sallantıda arttı kron 2010 bisikletim den shimano un26 göbek cıkdı hiç anlam veremedk bu kadar erken bozulmasına gene aynı model yenisini takdık, yaklasık 1 yıla yakın zamandır. çıt yok çok şükür.
     
    İsa Öcel bunu beğendi.
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    İlk mesajı yazdığımda göbeğin marka ve modeli yoktu :) tahminlere göre yazmıştım şimdi iş değişti.mevcut göbeğiniz de BBu 26 ile aynı değerde ve kalitede bir göbektir kapalı rulman sistemlidir.Kolay kolay bozulacak bir şey değil ama videodan anladığım boşluk var .Göbeğin montaj kısımlarındaki kapaklar sıkı vaziyette ise gereiye tek şey kalıyor ya mil aşınmış ya içerisindeki rulmanlardan bir tanesi boşluk yapmış iki durumda da yapacak bir şey yok zaten 15-20 liralık bir parça değiştirilmesi gerekiyor.Muhtemelen garantiye girebilir.
     
    İsa Öcel bunu beğendi.
  4. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İşte Ferhat Abi göbeğin o kapak dediğiniz kısım ve göbeğin krank tarafındaki kısım (dıştaki kalın metal pul gibi gözüken ) sabit değil, oynayanlar onlar. Ben İncelediğimde iç kısmının sağlam ancak göbeğin gevşek sıkılı olduğun gibi bir fikre kapıldım. Videoda gösteremedim çünkü bir taraftan bisikleti tutmaya bir taraftan da çekim yapmaya çalıştım olmadı. KEndimce şöyle diyorum. Eğer göbek dağılmış olsaydı sadece içteki mil oynardı dıştaki kısımlar sabit olurdu ancak oynayan kısım göbeğin bütünü sadece içteki mil değil. Mesela şu alttaki resimde sarı ok ile gösterdiğim yer oynuyor izlediğim videolara göre bu orda haznenin parçası. Aklıma iki seçenek geliyor ya sıkılması gerekiyor yada uzun süre böyle kullandığım için diş sıyırmış olabilir göbek. İnşallah sıyırma gibi bir durum olmaz.;

    [​IMG]
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    gayet doğru düşünüyorsun göbek dağılmış yada boşluk olsaydı o kapaklar sabit içerisindeki mil oynardı eğer ki sabitleme kapakları oynuyorsa önce onları sıkılaman gerekiyor.İlk mesajımda yazdığım gibi bu göbeklerin kısa sürede dağılması çok ender rastlanan durumdur.Sıfır bisikletlerde bu kapakların gevşemesi sık rastlanan bir durum okapaklar çok ince dişlidir sıyırmaya elverişlidir ama sıyırdıysa yada diş kaptıysa o seviyeye kadar sıkamazsın yani senin göbek muhtemelen sağlam sadece kapakları sıkılacak.eğer kendin yapacaksan sağ taraf ters diş (saat yönüne gevşer) sol taraf düz diş(saat yönüne sıkılaşır) prensibine göre çalışır yani pedalların tam tersi.
     
    İsa Öcel bunu beğendi.
  6. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ferhat abi sonunda göbeği kendi başıma açmayı başarabildim. Ve tahmin ettiğimiz sonuçla karşılaştım. Göbekte hiçbir sorun yok boşluk dağılma vs. yok.

    Denemek için önce sağ tarafı sıkıp sonra kapağı sıkarak denedim. o boşluk kaybolmuştu.

    Uzun lafın kısası burdan öğrendiğim de bazı bisikletcilere güvenmemek oldu. ( yetkili servis olsa bile! ) (dürüstleri elbette var, ancak 2 kere düşünmek gerekli. )

    Siz göbeği açınca içinden çıkanın resmini koy demiştiniz. Katalogta yazandan farklı malzemeler çıkıyor diyerek. Öyle bir sorun olmadı. İçinden Orjinal yazılan göbek çıktı Bu da resmi.

    Şimdi tek sorum kaldı. Nasıl bir gres sürmem gerekli bu göbeğe, heryerde bulunan greslerden sürsem olur mu? Elimde çok var.
     
  7. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    İsa Öcel bunu beğendi.
  8. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    isa problemin tahmin ettiğimiz gibi çıkmasına sevindim.Şimdi gelelim gres durumuna bu göbek kapalı dizim bilya sistemi kısa adıyla rulmanlı göbek öyle çok sık yağlamak gerekmiyor .Fotoğraftan anlaşılan da çok fazla kullanılmış değil yani yağlamasan da olur.

    İlla yağlamak istiyorum dersen rulmandaki bilyaları koruyan plastik kapakları ince bir işçilik ile çıkartman gerekiyor çoğu zaman el alışkanlığı yok ise kapaklara zarar veriyorsun ve bu kapakların sudan ve tozdan koruma özelliğini yitirmesine dolayısıyla yağlama gerektirmeyen bir rulmanı kısa sürelerde sürekli yağlanması gereken bir rulman haline getirebiliyorsun.

    Karar senin, yağ tavsiyesi dersen ben yeni keşfettiğim bir ürünü hem bu tip göbeklerde hemde teker göbeklerinde kullanıyorum.SKF markasının(SKF dünyada sayılı rulman üreticisidir bu konunun uzmanıdır) bu işler için ürettiği gres var.Herhangi bir rulmancıya gidersen bulacaksın. Normal bisikletçilerin kullandığı kauçuklu gresin kilosu 5 lira bu gresin 100 mililitrelik ufak tüpü 5 lira ama bu tüp uzun süre kullanılacaktır .Bu gresin özelliği çalışma aralığı(sıcaklık olarak eksi artı durumları) çok daha geniş akıcılığı daha fazla ayrıca yapışkanlık özelliği ile suya dayanıklılığı daha yüksek.Bu gresi bir enjektöre dolduruyorsun kullanmak istediğin yerlerde kullanıyorsun.
     
    Barış TURAN ve İsa Öcel bunu beğendi.
  9. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    yok zaten bilyanın içini değil sadece göbeğin yatakla temas eden kısımlarını yağlayacaktım. Akşam üzeri biraz gres bulmakta zorlandım ve benzinlikten kiloluk aytemiz kaucuklu gres aldım 12 tl ye. artık bunu kullanacağım. ömür boyu da yeter galiba :) Dükkandaki gres i kullanmak istemedim. babamın söylediğine göre daha çok yüksek devirli makinelerde kullanıyorlarmış ve suya dayanımı pek yokmuş.
     
  10. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Göbeğin yatakla olan kısmını yağlamana gerek yok aksine toz tutacağı için ileride zararı olabilir.Sadece kapakların ince dişlerine çok az gres sürersen bir sonraki söküm daha rahat olur.
     
  11. emre6003

    emre6003 Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    14 Ekim 2016
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    afyon
    Adı:
    emre
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaslar bugun servise götürdüm bisikleti orta gobek bosluk yapmış ti adam bilya sesi gelio degismesi lazim dedi tamam dedim degistirdik boşluk herşey düzeldi ama orjinal mili daha uzundu adam kisa mil takdi sanirim pedal kadroya yaklasti orjinalik de 1 parmak kadar boşluk vardi bir sorun olurmu ve bisikket ilk kalkisda orta gobekden tik sesi gelio bazen bu da kisa mikden kaynaklimi pedalla kadro surtmuyo suan ama 3mm anca bosluk var

    20161024_130845.jpg 20161104_161933.jpg İlk attigim resim orjinalken gobek tamire girmeden onceki hali yaklasik 1 parmak kadar bosluk var belli oluyor 2. Resimde tamirden sonraki ustanın takdigi kisa mil den sonra acil cevaplarını zi bekliyorum