Merhaba,@basri Mahalle bisikletçisinden şimdi geldim, sağolsun para bile istemedi. Ben yine de 1 paket cips verdim kendisine
Bilgi vermişsin sağol ama yanlış bilgi gördümmü düzeltmem gerek.
- Bu tip göbeklerin ingilizce adı "cassette" değil, "cartridge". Yani kartuş.
- Bu tip göbeklerin çanaklarında BSA, FR, ITA gibi ne tip olduğu yazmaz, çünkü yazacak bir alan yok. Zaten önceden bilmeye gerek de yok. Önce sol çanak saatin tersine çevrilerek çıkarılır zaten. Çıkarınca da çanağın dişlerinden sağ çanak ters diş mi düz diş mi anlaşılır.
- Hobi olarak hurdadan kadro alıp ayağa kaldırdığım için bu işlerle yeteri kadar iştigalim. Pasla sıkışmış sele borusu - kadro, boğaz-maşa, sağ orta göbek çanağı gibi bağlantılara sıvı nüfuz ettirerek o bağlantıyı rahatlatamazsınız. Çünkü ikisinin arasında mikron kadar bile boşluk yok. Tatbik edilecek sıvı en fazla 1 mm içeri girer. Ama daha içeride en az 10 cm boyunda sıkışmış alan var.
Bizde o zaman düzeltme yapalim, bende bu islerle muazam/prof. bir sekilde yeteri kadar istigalim. Ucuz markasiz göbekler haric % 85 göbeklerin üzerinde hangi tür oldugu harf ile degil ama ölcü ile kesin yaziyor. Ve bir yerde yine yazmistim, o ölcülerden göbegin BSA, FR, ITA oldugunu hemen 1-2 saniye icin de anlarsiniz. Eger yazmiyorsa göbek yuvasini sagdan sola ölcün ve 68mm yoksa 70mm diye bakin ve böylece de ne oldugnu anlarsiniz.@basri Mahalle bisikletçisinden şimdi geldim, sağolsun para bile istemedi. Ben yine de 1 paket cips verdim kendisine
Bilgi vermişsin sağol ama yanlış bilgi gördümmü düzeltmem gerek.
- Bu tip göbeklerin ingilizce adı "cassette" değil, "cartridge". Yani kartuş.
- Bu tip göbeklerin çanaklarında BSA, FR, ITA gibi ne tip olduğu yazmaz, çünkü yazacak bir alan yok. Zaten önceden bilmeye gerek de yok. Önce sol çanak saatin tersine çevrilerek çıkarılır zaten. Çıkarınca da çanağın dişlerinden sağ çanak ters diş mi düz diş mi anlaşılır.
- Hobi olarak hurdadan kadro alıp ayağa kaldırdığım için bu işlerle yeteri kadar iştigalim. Pasla sıkışmış sele borusu - kadro, boğaz-maşa, sağ orta göbek çanağı gibi bağlantılara sıvı nüfuz ettirerek o bağlantıyı rahatlatamazsınız. Çünkü ikisinin arasında mikron kadar bile boşluk yok. Tatbik edilecek sıvı en fazla 1 mm içeri girer. Ama daha içeride en az 10 cm boyunda sıkışmış alan var.
Bu 3 cümleyi, "bazen doğru anahtarla ne kadar doğru yöntemi kullansan da nüfuz edici sıvı kullanmadan sökemezsin" olarak anlıyorum. Siz tam ama tam tersini, "doğru müdahalede sıvıya gerek olmaz" şeklinde anlamayı başarmışsınız. Benimle aynı düşünürken, beni düzeltiyor tarzda yazabilmeniz de takdire şayan.Bir ufak bilgi daha: Yıllanmış göbekler, sele boruları vs olduğunda sökmek neredeyse imkansızlaşır. En pratik çözüm araba fren hidroliği dökerek birkaç saat beklemek. BEnim bu yolla açamadığım göbek/boru olmadı
External modellerde, özellikle Hollowtech göbeklerde BC1.37x24, M36x24 gibi yazıyor ama Türkiye'de satılan yaygın internal modellerde ölçü yazmıyor (örneğin: (link)), modeli ölçerek ya da söküp içinde yazana bakarak buluyoruz. Konudaki göbek zaten internal bir göbek olduğu için en azından Türkiye'de bulunabilen güncel modellerde dışarıdan görünecek şekilde üstünde yazmadığına ben de katılıyorum.@Murat Cömez
%85? Neye dayanarak bu rakam? Ben mi yanılıyorum diye baktım ve Shimano'nun SRAM'ın çanaklarında hiçbişey yazmayan bir sürü modeliyle karşılaştım. Zaten çanakları siyah ve gri olanlarda neredeyse hiç yok. Gümüş rengin baskın olması gibi bir durum da olmadığına göre, o zaman en iyi ihtimalle %50 olmuyo mu mantıken Ben orada Basri bey'in sanki hepsinde yazıyomuş gibi çanağa bakın demesine takılmıştım.
...