Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

orta aktarıcı vites ayar problemi.

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında scuba1 tarafından paylaşıldı.

  1. scuba1

    scuba1 Üye

    Kayıt:
    7 Mart 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ayvalık
    Seviye:
    Selam arkadaşlar,
    Bisikletim giant terrago 2 model.

    Ön aktarıcı ile zincir sürtmesin oluyordu herhalde ayarı bozuk dedim ve aktarıcı üzerindeki 2 küçük vida ayarı ile oynadım yetmedi telin boşluğunu almak istedim yani onunda ayarını bozdum, sormak istediğim sıfırdan tel ve vida ayarı yapmak istesem ayara başlarken vidaların konumu ne olmalı.Tam gevşekmi tam sıkımı yoksa ortadamı olmalılar.
    Yada hiç oynamadan profesyonel bi tamirciyemi göstermeliyim.
     
  2. Mehmet Akif MALKOC

    Mehmet Akif MALKOC Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    800
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Lagos
    Seviye:
    Kardeş onu bende bilmiyordum..Sonradan boza yapa öğrendim..Bak şimdi orada iki tane vida olacak.bunlar zincirin mesafesini sınırlamak için..şöyle anlatayım..çok fazla bol bırakırsan hangi taraftaki bol ise o tarafa attığında vitesi zincir çıkar dışarı..sen önce vitesi koldan 1 e getir..ondan sonrada vites telinin vidasına sıkıştır çek..ondan sonrada vitesi 1-2-3 değiştir ve çevir.eğer vites 3 te yada 1 de dışarı çıkıyorsa o yönün vidasını sıkman lazım..zaten eğilip dikkatli baksan 10 dk da herşeyi çözersin..ben deneyip yapabildiğimi anlattım.forumda çok profesyonel arkadaşlar var..onlar sana daha detaylı anlatırlar..
     
  3. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    Vitesin geçmesinde problem varsa o iki küçük vida size çözüm değil. Onlar her iki aktarıcıdıda da alt ve üst sınırı ayarlamaya yarar.Vites ayarı tamamen vites telinin gerginliği ile yapılır.
     
    aykutkarasac bunu beğendi.
  4. stinger

    stinger Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    bende işe yaradı teşekkür ederim
     
  5. scuba1

    scuba1 Üye

    Kayıt:
    7 Mart 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ayvalık
    Seviye:
    anladım arkadaşlar teşekkür edrim, Fakat çok iyi bilen biri varsa bi zahmet oda bi şeyler karalasın.
     
  6. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Benim de sıkıntım var bu konuda yardım edecek biri varmı önceden ayarlıydı daha iyi yaparım diye elledim ellemez olaydım bozduk markası 2009 SLX.
     
  7. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Büyük dişliye geçerken değilde 2.büyük dişliden en alt dişliye geçerken tak diye epey yüksek bir ses çıkarıyor.
     
  8. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  9. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkürler başkan biraz işe yaradıda ben yinede gidiyim tekrar ayarlatıyım.
     
  10. aykutkarasac

    aykutkarasac Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    bende aynı problem arka aktarıcıda var.. günlerce uğraşmama rağmen konuyla ilgili detaylı doküman, bilgi, video bulamadım.. sebebini bilmediğim bir şekilde ayda bir defa arka vites ayarı gidiyor sedonamın.. her seferinde ayarlatıyorum.. artık öğrenmem lazım.. doküman, bilgi, video aktarabilirseniz sevinirim.. yukarıdaki adresten arka vites için de video buldum ama yer yer ingilizcesi aşıyo.. :')
     
  11. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Arka vites ve ön vites ayarı ;
    Arka vites ayarı için önce tüm viteslerinizi en küçük dişli pozisyonuna getirin. Daha sonra tel tutucu vidayı gevşetip teli boşa çıkarın ve aynı zamanda tel gerginliğini ayarlamaya yarayan ve telin kablosuyla beraber içinden geçtiği ince ayar vidasını orta pozisyonda duracak şekilde sıkın veya gevşetin. Şimdi ayar yapabilirsiniz. Önce pedalı çevirdiğinizde zincirin en küçük dişlide duruş pozisyonuna bakın, yani bir üst dişliye geçmek istiyormu yoksa olduğu konumda dönüş esnasında hiçbir rahatsızlık yaşamadan dönüyor mu ? bu konumda eğer zincir diğer dişliye sürter bir durumdaysa attırıcının üzerindeki vida ile ki bu vida arkadan baktığınızda siz çevirdikçe attırıcıyı sağa sola hareket ettirir. İşte bu vida ile vites makaralarının, rublenin en küçük dişlisi ile aynı eksende olmasını sağlayacak şekilde ayar yapın. Bu ayar pedalı çevirdiğinizde zincirle dişlinin hiç ses çıkarmadan sorunsuz dönmesi anlamındadır. Daha sonra teli vites mekanizmasının üzerindeki yerinden geçirerek sabitleyin. Ve pedalı çevirip vitesleri bir üst dişliye aktarmaya başlayın, eğer aktardığınız dişlide sürtme varsa ince ayar vidasını kullanarak ayarı mükemmel derecesine getirin. Bu noktada dikkat etmeniz gereken en önemli şey vites telinizin yeni olmasıdır. Ayrıca ruble ve zincir uyumu da dikkat edilmesi gereken noktalardan bir diğeridir. Ayrıca vites mekanizmasında eksenel kaçıklık ve benzeri arızaların olmamasına da dikkat edin.

    Ön vites ayarı ; Zincir en küçük dişlide ve tel serbest halde iken vites üzerindeki ayar vidasını kullanarak, vitesin size yakın kısmının zincirle arasının 1mm olmasına özen gösterin. Tabii ki bu arada zincir en küçük ruble dişlisinde olmalı. Evet bu ayarı yaptıktan sonra ön vitesinizin karşıdan baktığınızda büyük ayna dişlisi ile mesafesinin de 1-2mm den fazla olmamasına özen gösterin. Teli sabitleyin ve zincirin en büyük dişliden dışarı çıkmasını önleyici diğer ayar vidası ile ayar yapın. Bu ayar siz vites kolu ile zorladığınızda vitesin daha ileriye gitmemesi şeklindedir.Üstten baktığınızda ayna dişlileri ile vitesin birbirine tam paralel olduğunu da görmelisiniz. Hadi kolay gelsin...
     
  12. Ahmet Kapusuz

    Ahmet Kapusuz Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim de ön vitesimde bir problem var. Bu bilgilere bakarak ve ayrıca birkaç tane de video izleyerek bu ayarları yapmaya çalıştım fakat hala sorun var. Vites orta dişliden en büyük dişliye geçerken bu iki dişli arasına sıkışıyor. Bazen ise biraz zorlayınca en büyük dişliye geçebiliyor. Ya da vites ayarları ile biraz oynayarak en küçük dişliyi iptal edip sadece 2. ve 3. dişlileri kullanmasını sağlayabiliyorum. Vites ayarları ile bayağı uğraştım ama düzelmedi. Sanırım ön aktarıcı ya da aynakolda bir sorun var. Acaba sorun nerede olabilir. Ona göre o parçayı yenilemeyi düşünüyorum.
     
  13. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Zincir iki dişli arasında sıkıştığı anda iyi bir gözlem ile bir yere takılıp takılmadığına bakın. Yok eğer sıkışmıyor da büyük dişliye aktarıcı zinciri taşımıyorsa yani bir noktadan sonra gitmiyorsa ayar gerekir. Ayarla düzeltilmeyecek bir durum ise aynakol büyük dişlide problem var sanırım. Ama yine de benim şahsi düşüncem ve sizin ifadelerinize göre sanki ayar problemi gibi duruyor..Kolay gelsin..
     
    aykutkarasac ve Ahmet Kapusuz bunu beğendi.
  14. Ahmet Kapusuz

    Ahmet Kapusuz Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İlk sıkıştığı anda takılmıyor fakat pedal çevirmeye devam edersem takılıyor. Ayarla çok uğraştım. Bisikletçi de yapamadı ve galiba sorun aynakolda dedi o da. Zaten bisiklet eski bir bisiklet, parça parça yeniliyorum. Heralde ilk değiştireceğim parçalardan biri de aynakol olacak. Cevabınız için teşekkürler.
     
    Mümtaz Öztürk bunu beğendi.
  15. Göksel KARTAL

    Göksel KARTAL Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    uzayda
    Seviye:

    kac dakikadır bu sitedeyim sonunda o gıcık vidaların ne işe yaradığını öğrendim saol meğer bilmedim çok şey warmış :rolleyes:
     
  16. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:


    Yeni bir sıkıntım var!Problemin iki kaynağı var.
    1.Viraj dönerken pedal çevirmeye devam ettiğim zaman zincir aralıklarla ön aktarıcıya sürtüyor sürükli değil ama ara ara ses gidip geliyor.
    2.Ayakta bisiklet sürerken sağ sol yaparsınız ya yorulduğun zaman, o zaman da başlıyor sürtmeye ama gelin görün ki vitesleri gayet iyi geçiyor.Mümtaz ustam ne yapa bilirim?Mümtaz ustam benim kollarım SLX vitesleri ayarlamak için kollarda dönen şeylerin hangi tarafa döndüğünde ne işe yaradığını çözemedim bide senin anlatman mümkünmüdür.
    Bide Mümtaz abi ben arka lastiği çıkarıp yerine tekrar takınca vites ayarlarım gidiyor bu normal mi?Arka Göbek SLX elle sıkmalı olanlardan.
     
  17. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yeni bir sıkıntım var!Problemin iki kaynağı var.
    1.Viraj dönerken pedal çevirmeye devam ettiğim zaman zincir aralıklarla ön aktarıcıya sürtüyor sürükli değil ama ara ara ses gidip geliyor.
    2.Ayakta bisiklet sürerken sağ sol yaparsınız ya yorulduğun zaman, o zaman da başlıyor sürtmeye ama gelin görün ki vitesleri gayet iyi geçiyor.Mümtaz ustam ne yapa bilirim?Mümtaz ustam benim kollarım SLX vitesleri ayarlamak için kollarda dönen şeylerin hangi tarafa döndüğünde ne işe yaradığını çözemedim bide senin anlatman mümkünmüdür.
    Bide Mümtaz abi ben arka lastiği çıkarıp yerine tekrar takınca vites ayarlarım gidiyor bu normal mi?Arka Göbek SLX elle sıkmalı olanlardan.
     
  18. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Zincirin aralıklarla ön aktarıcıya sürtmesi ön aynakolun az biraz eğri olduğunu gösterir. En azından aynakol göbek vidasını bir kontrol edin, gevşemiş olabilir, aynakol vidalarını ( 4-5 adettir) allien anahtarla bir kontroldan geçirin, gevşemiş olabilir. Bütün bu gevşemiş olabilir tezlerine hayır gevşememiş diyebiliyorsanız o zaman aynakol eğrilmiştir. Usta bir bisikletçi onu bir iki tıklayarak bozmadan düzeltir. Arka lastiği söküp takınca vites ayarlarının gitmesi büyük ihtimal jant göbeğini kadronun çatalına tam oturtamıyorsundur. Çok dikkatle takıp mandalları sıkıştırırsan problem yaşamazsın diye düşünüyorum..Kollarda dönen şeyler ise vites ayarını ince yapabilesin diye, biraz denemeyle olayı çözersin... İyi günler dileklerimle...
     
    TRD8138 bunu beğendi.
  19. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:

    Mümtaz abi çok teşekkür ederim ilgilendiğin için tekrar bakıcam haber veririm sonucu.
     
    Mümtaz Öztürk bunu beğendi.
  20. TRD8138

    TRD8138 Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mümtaz abi yanlız bu sürtme sesi bazı viteslerde yapıyor hepsinde değil mesala dediğin gibi ayna kolu deneyim dedim eğrimi diye orta vites en küçük dişlide arka 2.3.4. büyük dişlide iken ses yok ama en büyük dişliye alınca var hem ön akatarıcıya sürtüyor hemde arka vitesde baçak gerilir ya tık tık ama bunu çok hafif yapıyor lakin yokuş çıkarken makinanın zorlandğını hissediyorum tık tık artıyor.Bide Mümtaz abi aynakol yamuk olsa her ayarda yapmaz mı sürtmeyi?. Abi bide altan vitese baktım sanki vitesi çapraz kullanıyorum gibi yamuk sanki ön en büyük arka en büyük kullanıyormuş gibi duruyor bu normal mi?Benim sorunlar bitmiycek Mümtaz abi ön Süspansiyonla ilgili bir sorunum var abi kilitli süspansiyona bağlı kilit kısmı varya abi oranın altından az miktarda yağ geliyor bide burasındaki vida ellimle döne bilecek kadar gevşek bu normal mi? Abi bende Trabzonluyum Mümtaz abi Ankaraya yolun düşerse görüşmek isterim ustam senden öğreneceğim çok şey var biraz yetiştirirsin beni.