Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Önerileriniz ?? (Panaroma Merida)

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında E.GURCAN tarafından paylaşıldı.

  1. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Ağırlık tablosu aşağıda olan bisikletimi birazdaha hafifletmek istiyorum. Bildiğiniz fiyat olarakta uygun olan parçalar varsa yazarsanız veya öneri getirirseniz sevinirim.

    Hedef 10 kg

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Benim aklımda değişek olan parçalar ruble lastik QR

    Aklımdaki parçalar ise XT ruble specialized Fast Truck lastik.

    Sizin önerileriniz ??
     
    RECEP İŞLEK, sadana ve Önder Tarım bunu beğendi.
  2. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelik ruble..ve dikkat edin arasıdna fark varmı onu bilmiyorum ama XT nin 4 kollu modelinden alın,daha hafif olmalı.
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  3. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2 Adet Schwalbe Furios Fred alarak 10 kg yapabilirsiniz hatta iç lastikleride değiştirerek 10 kg altına kolaylıkla inilenebilir.Bisikletin ivmelenmesinede artısı olur.
     
    Önder Tarım ve E.GURCAN bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hemen kısa bir bakışla bir kaç tavsiye de bulunabilirim...

    İlk olarak Fren takımınızı tartarak mı o ağırlığı yazdınız? Çünkü sadece rotorları ve çelik vidaları 250gr geliyor ve toplamda 900gr mın üstünde olduğunu bildiğim bir set kendisi...

    Ağırlık tasarrufu için iç ve dış lastik ile başlarsanız gayet etkili olur... CST lerden sonra Specialized The Captain yada Fast Track 2Bliss lastikler ile iç lastiksiz sistem uygularsanız 300 gr dan fazla bir tasarruf edersizniz...

    Ayrıca biraz bütçe genişletip vites kollarınızı değiştirmenizde büyük bir ağırlıktan kurtarır sizi...

    Vİtra gidon yerine Hala bulabileceğiniz Scud 120gr gelen karbon gidonlar var onları tavsiye ederim oldukça sağlam ve hafifler...

    Ayrıca pedallarınız XTr ama onlara verdiğiniz para ile bir takım Eggbeater C alsaydınız yada zaman zaman forumda ilanı çıkan uygun fiyatlı Crankbrotherslardan edinizseniz 60 gr kadar daha hafiflemiş olursunuz...

    Son olarak da frenlerinize el atmanızı tavsiye ederim...
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  5. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Frenlerin 800 civarında olduğunu biliyodum ama 900 olduğunu bilmiyodum oldukça fazla açıkçası. Ama 3 aydır kulanıyorum ve sıfır aldım en azından 1 yıl daha kulanmam lazım.

    Xtr pedallar çok uygun fiyata denk geldi o yüzden aldım birde mikserler çok hoşuma gitmiyo Xtr ağır ama oldukça güven verici pedalar.

    İç lastiklerde Xtra light olanlar bana çok güven vermiyor. Bir arkadaşımla beraber yolda giderken iç lastik infilak etti akan trafikteydik vede büyük bi kaza atlamadığımız için çok şanslıydık. Üstelik sadece 45 ps hava ile patladılar. ayrıca sürekli patladıkları için sürekli yama yapmak zorunda kalıyoduk.

    Dış lastiklerde Specialized fast truckların hafif olan modeli var acaba onların ağırlığı hakkında bilginiz varmı ? Fiyat vede performansı nasıldır?
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Fast track serisinin yol tutuşu ülkemizin genel arazi yapısı olan sert zemin üstü toprak olda oldukça etkili...

    2Bliss olan modeller 550-570gr geliyor... Ama Fast track ın bir kaç farklı modeli var...

    İç lastikleri pedalları ve frenleri değiştirmeyecekseniz ağırlık çalabileceğiniz bir yeriniz pek yok bisikletinizde malesef...
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  7. tolgayalcin

    tolgayalcin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    1.531
    Şehir:
    İstanbul/Beşiktaş
    Seviye:
    Arkadaşlar beni mazur görün ama bir bisikletin 10kg olması ile 10.5 kg olması arasında ne kadar bir performans farkı var. Gözle görülür derecede oynama yapıyormu yoksa bu sadece bir egodanmı ibaret.
    yanlış anlamayın ciddi anlamda soruyorum amacım iğneleme yada eleştiri değil.
     
    sonEr´´ ve E.GURCAN bunu beğendi.
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kaset dişli tellerin değişmesi bence ömrü btince yapılabilir ama jant tellerini değiştirmek daha zor ve masraflı üstelik çıkan telleri de elden çıkarmak zor olduğu için kaybı fazla... Sele borusu eğer uzun süreli kullanmayı düşünüyorsanız ve biraz kilolu iseniz KCNC gibi 140gr kar yapabileceğiniz boruları hiç tavsiye etmiyorum... Paranız var ise Thomson Masterpiece alın oda 70-80gr fark edecektir...

    En büyük fark frenlerden ve lastiklerden gelecektir... Frenleri fren vidalarını ve rotor vidalarını ve rotorları değiştirirseniz hem performansı arttırır hemde ağırlığı ciddi seviyede indirirsiniz...

    Vites kabloları için ise Alligator ü kesinlikle tavsiye ederim... Sadece ağırlık tasarrufu değil vites geçişlerinde de büyük bir rahatlama getiriyor... Ayrıca vites makaralarınıda AFC derlin olanla değiştirebilirsin...

    Evet çok bir fark olmayabilir ama benim için içsel bir huzur farkı var...
     
    tolgayalcin ve E.GURCAN bunu beğendi.
  9. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    İşte benim amacım bu işi daha düşük bi bütçe ile gerçekleştirebilmek. Zaten param olsa buraya konu açmazdım.

    Sanırım alcağım lastikleri buldum tabi ağırlığı doğruysa

    Maxxıs 26*1.90 LARSEN TT 350 gr diyor bilmiyorum doğrumudur. Eyer doğru ise alıcağım

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=21_143&products_id=1684

    Kafamda oluşan değişim listesi

    1)önce Dış lastikler sonra iç lastikler
    2)ruble rotor kablo
    3)En son olarak fren jant teli

    Tabi bunların hepsi seneye yazı bulur ve hatta geçer bile.

    Listede eksiklikler var biliyorum. Bir çok parçayı tartım bir tek fren ve vites koları kaldı onlarıda en yakın sürede tartıcağım.

    Ama en fazla 150 200 gr oynar 11 kg çıkması imksanız :D
     
  10. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Vala can sıkıntısı işte antalyada yazın sıcaktan dolayı bisiklet süremiyoruz.

    Ama 11 kg bisiklet ile 10 kg bisiklet arasında tabiki bi performans farkı vardır.
     
    tolgayalcin bunu beğendi.
  11. tolgayalcin

    tolgayalcin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    1.531
    Şehir:
    İstanbul/Beşiktaş
    Seviye:
    Bu arada bisiklet canavar ..... :)
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  12. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu yaz basinda ben de bisikletimi diyete sokmustum..Tavsiyem eger yarismiyorsaniz, cazip agirliklarina ragmen ultra hafif yaris lastiklerinden uzak durmaniz olacak..
    Lastikleriniz iyi durumda ise ve tubeless sistem de dusunmuyorsaniz, saglamlik ve performansdan odun vermeden lastik degisiminden kazanciniz 100-150 gr gibi olacak.
    Belki oncelikle 130gr lik ic lastikleri deneyebilirsiniz.Duruma gore kullanip kullanmamaya karar verirsiniz, hem maliyeti dusuk olmus olur..

    Listeye gore ise ruble,gidon,,sele boru ve kelepcesi,zincir koruyucu ve elcikler gozume carpti..
    Ozellikle elcikleriniz resimdekiler ise 20 degil 100 gr civarinda diye tahmin ediyorum:)..
    Yaklasik 400-450 tl bi masrafla yarim kilo kadar dusurebilirsiniz.

     
    sadana ve E.GURCAN bunu beğendi.
  13. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Furş ağırlığı kadroya dahil olduğu için yazmadım ordan 100 gr çıkar

    Elcekler scott racing olarak değişti onlarda 20 gr Yani 70 gr da ordan çıkar.

    Jant setlerinde ise Jant bantı kulanmıyorum 50 gramda ordan çıkar

    Toplam jant seti ağırlığı 1750 gr buyrun resimler

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ayrıca suluk kafeside kulanmıyorum ordanda 50 gr çıkar.

    Yani en fazla olsa olsa sonuç bu olur

    [​IMG]


    Aldığım gün 2 kere patladılar :D Ayrıca akan trafikte arkadaşımınki infilak etti alırken 2 kere düşünmek lazım bu iç lastikleri


    Bunların hepsi 1 milyarı geçer :D
     
  14. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Milyarlık bir şey yapacaksan Kadronu 500 -600 e sat ikinci el bir scale kadro al 500 gr hafifler.
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  15. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Ayıca yukarıdaki rakamlara en az 200-300 gr ilave et bence neden bilmiyorum ama tartıda hep fazla çıkıyor.Hiçbir zaman tablodaki rakkam olmuyor.
     
    E.GURCAN bunu beğendi.
  16. ozantuna

    ozantuna Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    282
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Ve kesinlikle hafif lastik alma.Tabi hijyenik bir ortamda bisiklet sürmüyorsan.Dakkika başı patlar.Türkiyede her 1 metrede bir bira şişesi kırıkları İzmirden hopaya kadar her yolda var.Bunları nereleriyle içeceklerini bilmeyen magandalardan ikisine menemende hiç tarzım olmamasına rağmen,kendim için değil orada yürüyen bebeler ve çocuklar için geçen hafta sonu ufak bir ders verdim.
     
    sonEr´´, gecekusu333 ve E.GURCAN bunu beğendi.
  17. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Şu anki kadro zaten 1400 gr seviyesinde. Scale in 900 gr olması lazım 500 gr hafiflemesi için bu da imkansıdır teşekür ederim

    50 100 deseniz tamamda 200 300 gr öyle havadan gelcek bi sayı değildir.

    Teşekür ederim önerileriniz için.
     
    sadana bunu beğendi.
  18. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.182
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    +1
    Gerçek ağırlık üzerinden eksi'ye çalışmak lazım.. Yoksa sonunda bisikleti tartıya çıkarınca hüsranla karşılaşabilirsin. İlla ki unuttuğun birşeyler kalıyor.

     
  19. Serdar Demircioğlu

    Serdar Demircioğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İnegöl
    Bende size katılıyorum. 0.5 veya 1 kilodan fazla olması performansı etkileyeceğini düşünmüyorum.
     
  20. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tamamen yanlış bi düşünce bugün saklıkente tırmandım 0 2000 metreye.

    Bisikletin üzerindeki her gramın ağırlığını hisedebiliyodum.

    belki 0.5 Kg hisedilmez ama 1 kg gayetde hisedilebilir bi ağırlık.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.