Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

ön vites...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Lancer tarafından paylaşıldı.

  1. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    Tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak;
    Ön vitesimi düzgün takabildiğime emin değil. Shimano'nun montaj klavuzunda şöyle bir şekil var;
    [​IMG]
    Pro-Set aligment block dediği şey sanırım vitesi belli bir pozisyonda tutan geçici bir parça. Ama ne yazıkki bende yok. Bu olmadan doğru bir montajı nasıl yapabilirim. Ayrıca şu 1mm-3mm olayınıda kısaca bi özetleyebilirseniz çok memnun olacağım. Ön vites montaj ve ayarında yardımcı olabilecek püfler nelerdir.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Lancer, eskilerde (sanki çok yaşlıyım :)) böyle ne bir plastik geçici parça, ne de şimdi olduğu gibi vitesin üzerinde düzgün montaj için özel bir etiket vardı. El-göz yordamı ile takardım çatır çatır da çalışırdı :D. Kısaca anlatıyım, buradaki bilgiler ile karşılaştır, sorun olursa yine cevaplarız :).
    Vitesin teli gerilip de 3. çarka çıkacağı seviyede iken, en büyük dişli ile arasında az bir mesafe (1-2 mm.) ara ile attırıcının dişliye paralel geçmesini sağlayabileceğin bir yükseklikte attırıcıyı monte et. Montaj sırasında dikkat etmen gereken diğer bir husus da attırıcının dişlilere paralel olması. Bu iki kurala dikkat ederek montajı yaparsan, gerisi vitesin ince ayarına kalır. Tel gerginliği, sınır vidalarının ayarı vs.
    Oradaki 1 mm. , en büyük işli ile vites attırıcının arasındaki fark (dikey olarak). Ancak dedim ya 2 mm. de olduğu zaman çok birşey değişmiyor :).
     
    Lancer ve tolgayuksel bunu beğendi.
  3. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    Yani vites en büyük dişlideyken mesafe 1mm olması gerek dimi? Tşk ederim Halil.. Herşey düzgün ve kitabına uygun olsun diye uğraşıyorum işte ;)
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kolay gelsin :)
     
  5. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    Ya fazla uzattım belki ama;
    şimdi bu 1 mm mesafeyi vites tam en büyük dişli pozisyonundayken mi yoksa üstten bakınca büyük dişli ve ön vitesin dış tarafı aynı hizada olduğu zamanmı ölçücez?
    Sanırım anlatamadım :(
     
  6. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba,


    büyük dişli ve ön vitesin dış tarafı aynı hizada olduğu zaman olceceksiniz. Zaten ön vitesin üzerinde kırmızı bir jilatin vardır. O jilatindeki dişli resmini ön dişlinin en büyük olanıyla aynı hizaya getireceksiniz..
     
  7. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    Tşk ederim.. ama zaten ben o yapıştırmayı çıkartmıştım :)
     
  8. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    He heee.. Japonlar hiç bir şeyi boşu boşuna yapmıyor demek ki
    :)
     
  9. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1 mm. az gelir. 3 mm. olması lazım..Zaten o kırmızı jelatine bakarsanız o kadar bir mesafe çıkar..Bir de bazı dişlerin (düşme/bırakma dişleri) yükseklikleri milimetrik farklıdır. Ona da dikkat edin..
     
    Lancer bunu beğendi.