Ön vites ayarı

Kayıt
6 Mayıs 2010
Mesaj
11
Tepki
4
Şehir
B.çekmece
teşekkürler kardeşim söylediğin ayarları yaptım ancak orta dişlide aktarıcının iç tarafına değiyor yani aktarıce olması gerekenden daha fazla çekiyor ve vites attığıhalde değme yapıyor yardımınızı bekliyorum
 
Scudo

Okan TUTAN

Üye
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
13
Tepki
4
Şehir
Balıkesir
Çok teşekkürler ben de yeni Salcano NG 650 aldım ön makine, arka vitesi 7 ye aldığımda ön makine zincire sürtüyordu şimdi onu düzelteceğim gerçekten yararlı bir yazı olmuş.
 

cnyn rdr

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Kasım 2009
Mesaj
585
Tepki
371
Şehir
x
Bisiklet
Diğer
@Murat İçlek

bence ufak bir yanlış anlaşılma var ön vitesiniz 1 de iken ( aynakol ) arka dişlinizin ( ruble ) sadece 1,2 veya 3 e kadar kullanmanız gerekir çapraz kullanımı engellemek ve parçaların ömrünü azaltmamak için diğer 4,5,6 ve daha sonrası eşit olarak 2. ve 3. aynakol tarafından eşit paylaştırılmalıdır
 

Anil Yavas

Üye
Kayıt
10 Mart 2010
Mesaj
63
Tepki
20
Şehir
izmir/ksk
Hazır ön vites konusuluyorken yeni konu acmak istemedim.Bu ön vitesin üstten veya alttan salınımlı olması neyi degiştir??sadece kadro yapısına göre degişen biseymi yoksa teknik detayı varmı?
 
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
15
Tepki
5
Yaş
28
Şehir
Gelibolu/Çanakkale
İsim
Erkut BALCI
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Salcano
teşekkür ederim umarım işime yarar
 
Kayıt
20 Temmuz 2010
Mesaj
36
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bu konuda destek olacağını düşündüğüm bir video var dilerseniz inceleyin

(link)

(link)
Ben bu siteden çok faydalandım. Kötü bisiklet ustalarına denk geldim, adamlar teknik değillerdi. Bu sebeble yaptığım araştırma sonucunda bu siteyi buldum. Umarım faydası olur
 

Göktuğ ÖZEL

Aktif Üye
Kayıt
13 Temmuz 2011
Mesaj
177
Tepki
48
Şehir
Karabük
Böylesine iyi bir anlatım ve emek görmedim.. Çok çok iyi bir iş çıkarmışsınız.. Bir sorum olacak 1. viteste tel ne bol ne gergin demişsiniz ya mesela nasıl en son resimde 1. viteste iken mi cekilmisti oyle mi olsun yani düz mü dursun hiç bolluk olmasın mı 1. viteste... bol olup kıvrım oluşmadan düz ama gergin olmayacak şekilde tam o sınırda mı ayarlayalım acaba?
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
çok faydalı bir çalışma, tam da vites telim uzayıp yeniden ayar istiyorken çok iyi oldu bunu görmem. çok teşekkürler...
 
Kayıt
13 Mayıs 2012
Mesaj
40
Tepki
5
Şehir
Gebze-Tuzla-Artvin
Bisiklet
Dahon
arkadaşlar size bir sorum olcaktı.ben kron xc 250 aldım bir hafta önce.internetten siparişle geldi.ayarları yapıldımı gönderen tarafından bilmiyorum.ama bazen ön 1.dişliden 2.dişliye geçtiğimde,gidondaki vites kolunda 2 yazmasına rağmen zincir 1.dişlide oluyor.ve doğal olarak da ses çıkarıyor giderken.bunun sorunu vites ayarlarında mı sizce?ben kitapçığa göre ayarlamaya çalıştım ama tam olmadı sanırım.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
konuyu hortlatıyorum yeni konu açılmadan, öncelikle sorun nerde tam bilemiyorum.ön vites pek bi nazlı ,böyle geçsem miii:confused: geçmesem mi :eek: tarzı bi halde. bu sora nın huyu olabilir belki ama istediğim vitese her zaman geçmiyor özellikle de vitesi düşüreceğim zaman,3.yapraktan 2.ye düşsün diye hareket ettiğimde geçmiyor bir daha düşürdüğümde 1.yaprakta oluyorum.doğru kullanmayı da bilmiyor olabilirim ama bir sıkıntı var yani.vites ayarı daha önce muhtelif bisikletçilerde yapıldı lakin böyle de olmamalı sanıyorum. sıkıntı şu ki yol ön vitesinde 2hareket var ya teknik adını bilmiyorum attırıcı zincire değmesin diye ,ayar yaparken bunu nasıl yapacağım.youtube da videolar hep 2yapraklı yol bisikletleri üstüne yapılmış.yardımcı olabilecek fikir verebilecek dostlar katkılarını esirgemesin laf lafı açar devamı gelir:)
 

Gokhan Cal

Üye
Kayıt
10 Aralık 2013
Mesaj
6
Tepki
1
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Çok önemli bir teknik bilgiyi bu kadar samimi paylaştığınız için teşekkürler. (Öğretmeyi sevmek önemli)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kayıt
1 Mart 2014
Mesaj
1
Tepki
1
Şehir
manisa demirci
Bisiklet
Salcano
öncelikle ellerinize sağlık çok yararlı bir yazı olmuş.
görev yaptığım yer çok dağlık ve bir bisikletçi var. bisikletini 21-24 viteslerin de sürtme var düzeltebilir misiniz dedim bu vites ayarları fabrikada yapılıyor ellersek kullanılmaz hale gelir burada o vitesleri zaten kullanmazsın dedi. bende forumda bu yazıyı üstün körü okuyup vites ayarını bozdum daha sonra düzgün okuyarak düzelttim. büyükşehirde oturan arkadaşlar bisikletçilerde sıkıntısı çözdürebiliyor ama bizim için altın değerinde bir yazı olmuş tekrardan emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Haluk Eke

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
338
Tepki
1.300
Yaş
74
Şehir
Muğla/Datça
İsim
Haluk Eke
Başlangıç
1956—57
Bisiklet
Specialized
Yalnız burada tel gerginlik ayarını önemsemek gerekiyor. L ve H ile alt ve üst sınır dayanmalarını ayarlamadan önce tel gerilmiş durumda olmalıdır. Sonra Ufuk arkadaşımın çok güzel anlattığı gibi L ve H ayarları yapılmaldır. Eğer L ve H vidaları ile istenen dişli - aktarıcı paralelliği sağlanamıyorsa tel ya çok gerilmiş ya da çok gevşek demektir. Tekrar tel gerginliğini düzeltip L ve H ile ayarı yenilemek gerekir. Başka bir deyişle burada tel gerginliği, L ve H olmak üzere 3 boyutlu bir ayar mekanizmasından söz edebiliriz. Ancak eğer tel gerginliği herhangi bir nedenle değişmişse (örn. sıcaklık veya somun gevşekliği yüzünden) sadece germe somunu ile oynamak sorunu çözebilir.
Bunları söylerken tabi ayrıca aktarıcının kadro bağlantısının da düzgün olduğunu, dönük durmadığını varsayıyoruz.
 

Bülent Gökmen

Forum Demirbaşı
Kayıt
5 Ağustos 2006
Mesaj
499
Tepki
148
Yaş
50
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Ön ve arka aktarıcıların (özellikle shimano xt-xtr) sıfırdan nasıl montajlandığını ve sonrasında ayarların nasıl yapıldığını gösteren videoları paylaşırsanız sevinirim. Teorik bilgiler görsellikle birleşince daha verimli oluyor. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kayıt
25 Nisan 2013
Mesaj
39
Tepki
33
Yaş
44
Şehir
Düzce
Bisiklet
Carraro
Teşekkürler, buradaki paylaşımlar sayesinde zincirin sürtme problemini çözdüm.