Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ön ve Arka Lastiklerin Boyut Farkı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Firochromis tarafından paylaşıldı.

  1. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Özellikle Corratec'in diğer bisikletlerinde farklı boyutlardaki ön ve arka lastiklere çok rastlıyorum. Zira kullandığım bisiklet üzerinde gelen lastikler, önde 2.1; arkada 2.3 olarak geldi. Fakat her bisiklette bu seçim aynı değil. Bazı bisikletlerde benimkinin tam aksine, önde 2.3; arkada 2.1 var. Bu seçim neye göre yapılmalıdır ve bu tercih neyi etkiler?

    Saygılar
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    bence önde küçük arkada büyük lastiğin olması kullanıcı kilosu ile alakalı olabilir..
    Ayrıca iniş yaparken falan ön lastiğin daha büyük olması bence daha iyi ama arka lastiğin daha küçük olmasının nasıl bir avantajı olur bilemiyorum...

    belki ağırlıktan tasarruf için olabilir..
     
  3. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben şahsen ilk defa duydum bundan sonra arkadaşların bisikletlerine bakarım artık. Benim bildiğim 2 tekerlekler aynı ölçülerde
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Aslında lastiğin tipini de bilseydik daha güzel yorum yapardık (ya da atardık :)).
    Çünkü önce seyrek ancak uzun dişli ve arkaya göre nispeten ince lastikler çamur binişlerinde sıkça kullanılıyor. Ön tarafın kontrolünü artırmak adına.

    Ancak profili düşük, az dişli kuru toprak lastiklerinde de kimi zaman önün ölçüsünün daha büyük olduğunu görebiliyoruz. Bunun nedeni ön tekerleğin kontrolünü artırmak ve arka tekerlekte de düşük ölçü kullanıp yaylanma etkisini azaltmak.
    Malum, ön tekerleğin kontrol, arka tekerler ise ağırlığı taşıyan çekiş tekerleği. Önde 2,3 kontrolü artırırken, arkada 2,1 esnemeyi daha az seviyede tutarak çekişi artıracaktır diye düşünüyorum.
     
    d.berkay ve soneryen bunu beğendi.
  5. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Siz bu anlatılanları bilinçi olarak yapmadığınız aşikar. Eğer sizinki bu şekilde geldiyse ve siz özel olarak istemediyseniz, yanlış takılmış olmasın :)
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yok Soneryen Corratec'lerin çoğu modelinde öyle geliyor lastikler.
    Aslında bunun nedenini en iyi Corratec yetkilileri açıklar, bir mail atmalı belki de...
     
    soneryen bunu beğendi.
  7. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Arkada daha kalın lastik kullanımı, şok emişi daha fazla olacağı için konforu arttırır.
     
  8. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba, geçen gün Delta Bisikletteyken bu konuyu Yalçın'la konuştum. Sonuç olarak biz de kesin bir karara varamadık ve lastiklerin yanlış takıldığına karar verdik :) Gördüğüm modellerde önde 2.3; arkada 2.1 takılı. Bunun sebebini de Halil yukarıda açıklamıştı zaten. Kazananlar Soneryen ve Halil
     
  9. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bunda bir yanlışlık yok.Birkaç marka böyle yapıyor bazı modellerinde.
    Halil'in dedikleri doğru.
    Ben de birkaç istisna dışında hiçbir zaman ön ve arkada aynı lastiği kullanmadım.Bu da hep bana avantaj olarak geri döndü.Birkaç örnek vereyim.
    Soldakiler Ön, Sağdakiler Arka lastiktir;

    Bontrager Connection Trail 1.95" - IRC Notos 1.95" semi-slick
    Maxxis Helter 2.1" dişli - CST 1.75" slick
    Maxxis Helter 2.1" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0" semi-slick (tersi de denendi)
    Maxxis Larsen Mimo eXCeption 2.0" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0"
    Schwalbe Fast Fred Light 2.25" semi slick - Michelin Hard Terrain 2.0"
    CST 1.15" slick - IRC Notos 1.95" semi slick

    Ve şu anda
    CST 1.15" slick - Maxxis Xenith 1.5" full slick

    Genelde öne geniş ve zemine göre gerekiyorsa dişli, arkaya da ince ve dişsiz lastik kullanımını uyguladım.Ön lastik geniş olunca aniden çıkan engellerden kaçmaya gerek kalmadan denge artışı sağladı, arka lastik de ince olunca sürtünme yüzeyi azaldığı için dönüş direnci de düşerek kalkış ve çekiş artışı sağladı.

    Her türlü kombinasyonu denemiş biri olarak;
    Önde ince lastik olursa, asfalttaki yol tutuş, çeviklik artıyor.
    Önde ince ve dişli lastik olursa, çamurdaki yol tutuş artıyor.
    Önde geniş ve dişli lastik olursa, kuru arazideki denge artıyor.
    Arkada ince lastik olursa asfalttaki ve kuru arazideki çekiş artıyor.
    Arkada geniş lastik olursa hem arazideki hem asfalttaki denge artıyor.

    Bu yazıyı sabit konu mu yapsak nedir :)
     
  10. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    arkada 2.30 önde 2.10 bence hafiflik için olabilir ama ben önde 2.40 arkada 2.40 kullanmanı tavsiye ediyorumm :D
     
  11. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    bende arazi binişlerinde önde 2.10 dişli Arkda 1.95 dişli (hafif) lastik kullanıyorum sürüşü dengeliyo.Ayrıca Arazide sprint yapmak isteyenler için ideal:):)
     
  12. mecaoz

    mecaoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    aa
    Seviye:
    on 2.35 arka 2.35 benim kullandiğim bunlar ve arkada kesinlikle kalın kullanmanı tavsiye ederim nedeni sok emişi cok onemli ''bence'';)
     
  13. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    merhabalar

    Asfalt ağırlıklı olarak kullanım için slick mtb'ıma slick lastik almak istiyorum.

    Maxxis Overdrive Excel modelini gözüme kestirdim.

    Ön için 2.00 , Arka için 1.50 düşünüyorum.

    Yada hiç suyu bulandırmayıp takım olarak mı alsam?

    Sizler ne dersiniz? fikir yada yorum alabilirsem çok makbule geçer :)
     
  14. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Önde 1.75 arkada 1.50 kullanıyorum. Diğer arkadaşlarla bunun muhabbetini çok yaptık ama nihayi bir karara varamadık, çoğu kişi arkada kalın önde ince lastiğin daha avantajlı olacağını söyledi ama ben ısrarla tersini uyguladım :)
    Şöyle düşünebiliriz, arazide kullanıyorsak, özellikle yoğun topraklı ve çamurlu arazide, arka kalın olmalı ki pedala güç uyguladığımızda boşa dönme olmasın, gücü yere daha iyi aktarabilelim.
    Asfaltta kullanım için ön ve arka lastik kalınlığı için aynı değerler uygulanabilir, konfor isteniyorsa arka daha kalın, performans isteniyorsa arka daha ince kullanılabilir.
    Sonuç olarak kişisel tercih meselesi.