Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ön ve arka aktarıcı tavsiye

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında emre daran tarafından paylaşıldı.

  1. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    iyi geceler bisiklet tutkunları. gece gece uyku tutmadı kafamı kurcalayan bir konu size sormak istedim. bisikletim marin tur bisikleti ben drop bar yol gidonu taktım stı 2300 vites kollarım var onlarla ilgili şimdilik bir sıkıntım yok.kafamı kurcalayan aktarıcılar. arkada 2300 önde altus aktarıcı var. sistem 3x8'li ve bu sisteme uygun üst seviye aktarıcıları bulamadım. hepsi ya 10'lu sistem ya da 9'lu sistem. 10 veya 9'lu sisteme geçmeyi düşünmüyorum alt ve üst dişli oranları zaten o sistemlerle aynı. yardımcı olursanız STI kollarımla birlikte 8'li ruble ve 3'lü ayna kolda çalışacak en iyi aktarıcılar neler.yurtdışından sipariş gececeğim için aciliyetli olarak yardımlarınızı bekliyorum. not: aynakol 48x38x28, ruble 11-32.
     
  2. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Şimdi şöyle:
    Arka attırıcının vites sayısıyla bir ilgisi yoktur. 5'li rubleye dura-ace arka attırıcı, 11'li dura-ace 9000 rubleye tiagra arka attırıcı takabilirsiniz. Yeter ki max ruble boyu (max sprocket size) ve zincir uzunluğu(difference diye geçer, daha sonra değineceğim) uygun olsun.
    Eski modellerde şansınızı deneyin ama tiagra'nın üstündeki modellerin hiçbirinin(ne yeni ne eski) 32'lik ruble destekleyeceğini zannetmiyorum. Büyük dişliye attığınızda AA ruble dişlisine değer.
    Dağ bisikletinden bir arka attırıcı adapte edilebilir, birkaç tur bisikletinde görmüştüm. Nasıl yapılır, direk uyum sağlar
    mı bilmem.
    Üçlü aynakol varsa üçlüye özel ÖA'ya ihtiyacınız var. Bunlar ikili ÖA'lara göre yukarı-aşağı doğrultusunda daha uzundur.

    Üçlü aynakol zincir uzunluğu mevzusunu da meydana çıkarıyor. Vitesler değiştikçe zincirin boşta kalan kısmının uzunluğu değişiyor, bunu tolere etmek için AA'nın kafesi ileri geri hareket ediyor.
    Kısa bacaklı(yol bisikleti AA'larının çoğu gibi) AA'lar bu farkı tolere edemeyebiliyorlar. Sonuç: sarkan zincir veya
    zarar gören ruble ve AA.

    Velhasıl üçlü aynakol ve 11-32 ruble seçeneklerinizi çok daraltıyor.
    Umarım yardımcı olmuştur, mutlu yıllar.
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  3. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    illaki yol aktarıcısı olması şart değil. STI kollarda sanırım bazı mtb aktarıcıları da çalışıyor eğerki öyleyse aklımda deore lx var tur bisikletlerinde en çok kullanılan aktarıcı ama doğru seçim olur mu bilemiyorum. STI kollarda problem çıkartmayacaksa alabilirim. zaten performans için değil turlarda kullanıyorum hem bagaj hem de römork çektiğim için arkada daha küçük dişli kullanamıyorum rampalarda zorluyor. zaten bu yaz 3. bisiklet olarak ultegra setli bir yol bisikleti alacağım performans yapacağım zaman onu kullanacağım bu yine tur bisikleti olarak kalacak. yine aktarıcılar konusunda görüş ve tavsiyelere açığım.
     
  4. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    yok mu arkadaşlar bir fikri olan.
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Arka aktarıcının vites sayısı ile ilgisi vardır çünkü belirli vites sayılarında zincir kalınlığı değişmiştir o yüzden aktarıcının makarası ve zincir kafes genişliği farklıdır.5 li sistemin zincirine dura ace aktarıcı takmayı denersen zincir aktarıcının kafesinin içerisinde sıkaşacaktır.

    Ayrıca 3 lü aynakol tercihli yol sisteminde hiçbir şekilde kısa bacak arka aktarıcı kullanılamaz hiçbir kısa bacak aktarıcı 3 lü aynakoldaki diş farkını karşılayamaz.

    Arkadaşın sıkıntısına da yorum yazmak gerekirse zaten 48 li aynakol kullandığınız için 48 dişe müsait tüm ön aktarıcıları yani sadece yol için 3 lü uyumlu aktarıcılar değil mtb aktarıcılarını da kullanabilirsiniz.
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  6. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    ön aktarıcı olarak bir tane model buldum. 105 triple model 9 speed diyor arka vites sayısı bende 8 çok farketmez sanırım. arka aktarıcıyı da uygun bir mtb aktarıcısıyla değiştireceğim sanırım. aklımda deore lx vardı ama o 9 speed. ince zincir kullanıyormuş kataloğunda ve satan sitelerde öyle yazıyor.ben hg40 zincir kullanıyorum.önemli olan yol bisikleti fren-vites kollarında düzgün çalışması. kollar st2300
     
  7. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    285
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    En düşük shimano deore olsun.Deore nin üstünüde alabiliyorsan iyi olur derim.
     
  8. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Zincir genisliği de bir faktör, ben onu atlamışım. Uç örnek olsun diye dura-ace dediydim.

    Düzeltme için teşekkurler.
     
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Vites kollarının sistemiyle rublen uyumlu olsun yeterli.Yani vites kolun 8 li diyorsun rublen de 8 li olduğu sürece kol uygun miktarda tel çekecektir aktarıcı da ne olursa olsun bu tel çekimi kadar ilerleyerek zinciri taşıyacaktır.Ön aktarıcıda 9 lu sistem aktarıcı alırsan 8 li zinciri biraz daha geniş olduğundan çaprazlarda zincirin aktarıcıya sürtmesi sorunu yaşarsın .8 li sistemin malzemeleri daha ucuz araştırırsan 8 li sistem de bulabilirsin.
     
  10. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    ferhat bey 8'li aktarıcılarda da kaliteli bir aktarıcı yok. mecburen 9'lu sistem bir aktarıcı uydurmaya çalışacağım. kollar rubleye uygun. ruble 8'li kollar da aynı şekilde kollarda sorunum yok.sınıflar arası kalite karşılaştırması yapabilir miyiz? mesela yol sisteminde 105 set mtb'de deoreye mi karşılık geliyor gibi.
     
  11. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    hani bana şu aktarıcıyı al deseniz yeterli olacak onu alacağım.
     
  12. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Soranın 8 li sistem aktarıcıları işinizi çok rahat görecektir hala satılıyor olması gerekiyor .Ayrıca xtr dahil tüm sistemlerin eski model 8 li sistemler mevcut madem yurtdışından aratıyorsunuz muhakkak orada da bu modellerin sıfırını bulabilirsiniz.Ayrıca mevcut 2300 aktarıcınızın ne zararını gördünüz aktarıcı değiştirmekten ne gibi bir beklentiniz var.Bana kalırsa yada yazdıklarınızdan anladıgım kadarıyla boş yere aktarıcı değiştirmek istiyorsunuz gibime geliyor.Aktarıcı değiştirerek sistem yükseltilmez mevcut 2300 kollarınıza dura ace aktarıcı da taksanız şu an kullandıgınız 2300 aktarıcıdan farklı bir şey görmeyeceksiniz.

    Yol sistemindeki 105 mtb de slx donanıma denk gelir.Eski aktarıcınızı kullanmaya devam edin derim.
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  13. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    2300 aktarıcı 11-32 rublede vitesi büyük dişlilere alınca dişlilere değiyor 32 diş aktarıcıya büyük geliyor ve zincir dişlinin yarısı sarması gerekirken 3 te 1'ini sarıyor.ön aktarıcı da orta dişliden küçüğe alırken en az 5 tur atınca geçiriyor. keyfi olarak değil bu yüzden değiştirme kararı aldım.
     
  14. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Rubleyi 28 li alın daha kolay bir değişim ayrıca ön aktarıcınızdaki sorun ayar problemi aktarıcıdan kaynaklı değil.
     
  15. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    sanırım haklısınız. eskiden üzerinde orjinalden 12-25 vardı uzun turlarda römork çektiğim için 11-32 taktım. aslında aklıma fikir geldi komple yol seti alıp.arkayı 10 vites 11-28 yapıp önde de 2'li mtb aynakolu kullansak. aynakol küçülünce hem hafiflik konusunda hem de rampa konusunda iyi olur gibi geliyor bana. hem de ikili olunca sonradan yol aynakolu da takılabilir ama takacağımı zannetmiyorum. römorkumu kamplar için kullanıyorum haliyle bazen 20-25 kilo arası yük oluyor dağlarda kamplar için kullanıyorum. %15'e yakın eğimlere tırmanıyorum. mtb de var ama uzun turlarda sevmiyorum. neyse bakalım biççaresine bakacağız artık. ilginiz için teşekkürler...
     
  16. husseinerol

    husseinerol Yeni Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    14 Ekim 2016
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kendi soruma alıntı ile cevap vereyim. Yenileme işlemini tamamladım.

    Shimano FC-131 48-38-28 Aynakol
    Shimano Altus FD-M310 Ön Arttırıcı
    Shimano Tourney RD-TX35 Arka Arttırıcı
    Shimano Tourney ST-EF41 Vites & Fren Takımı

    Siparişler elime ulaştıktan sonra baktım ki aynakolda sırıtmasın diye hiç hesapta yokken Shimano FC-131 ile değiştirdikten sonra tüm parçaların montajını yaptım. 250 TL'ye yakın cüzi bir masraf ile eski bir kömürlük gazisi MTB'ye hayat vermenin haklı gururunu yaşıyorum :)