Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ön kaldırma

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Onur Kula tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhabalar.Ufak bir katkım olabilir diye yazmak istedim.

    Ön kaldırırken omuzları geriye çekip popoyu da selenin arka kısımlarına getirince hem daha kolay denge sağlanıyor hem de denge merkezi bisikletin arkasına kaydığı için bir miktar, hatta alışınca uzunca bir süre pedal çevirmeden tek teker gidilebiliyor.Özellikle yokuş aşağı.Tabi sağ elin bi parmağı frende olmalı.
     
  2. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Olmuş bayağı devrik yukarıdaki yazımdaki cümle :-(( :)
     
    clubrich bunu beğendi.
  3. ugurmatur

    ugurmatur Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    kardeş dediğin gibi yapıyorum ama benim viteslerde hafifte oluyor bi ara bunu yokuşta ağır vitesle denedim zincir koptu
     
  4. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Genelde Bu tür konulara yazmak istemiyorum sonra bir sürü eleştiri geliyor ama yazmadan edemeyeceğim...

    Ön kaldırırken...Seleniz; "kesinlikle Normal oturma pozisyonunda olmamalı"...

    FR kullanıcıları selelerini en yüksek kontrol için en aşağıda tutarlar...Hatta bu yüzden devamlı XC'ci abilerimizin "Ne o sele öyle yaw, kaldır onu!" demelerine neden olur:p

    Selenin "en düşük konumda ve yaklaşık, yere göre paralel'e yakın olması" ön kaldırmada en önemli etkendir...Ondan sonra sırada vites seçimi gelirki çoğu kişi genelde 1'e 1 yada 2 yada 3 gibi bir vites oranında kaldırmaya çalışıyor...
    Ön kaldırırken en iyi vites seçimi düz yolda (hızınız ne olursa olsun) 2 ye 2 yada 3 tür...(32 dişli aynakol yaprağı ve ortalama bir ruble için konuşuyorum)

    Bu oran yokuş aşaüı pedallı kullanımda 2 ye 5-6- hatta 9 a kadar gidebilir ne kadar kontorl edebildiğinize bağlı...

    Yukarıda parmağınız frende olsun demişsiniz fakat, ön kaldırırken en önemli, denge unsuru frendir...Hatta sırf bu yüzden ve Manuel'im iyi olsun diye Magura kullanıyorum...Arka fren hassasiyetiniz ne kadar iyiyse o kadar sorunsuz ön kaldırırsınız...

    Ve pozisyon örneği için ise Memo kardeşimden bir foto koyuyorum:

    [​IMG]



    Bu arkadaş, yukarıda anlattığım teknik sayesinde(Parmak devamlı arka frende dengeliyor;)) ön lastiği olmadan istediği kadar yol gidebiliyor mesela...(Zaten gitmese şaşarım kendisi İstanbul'un en iyi FR pilotudur:p)


    Umarım bende biraz yardımcı olabilmişimdir...

    İyi günler:)...
     
  5. jimi1984

    jimi1984 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2007
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    istanbul - çekmeköy
    Seviye:
    Bu benim için hayal heralde :)
    Geçen hafta sonu 4 Cm zıplamayı öğrendim :)
    Küçük taşlardan kaçabiliyorum bu sayede :)
    Ama arkayı kaldıramıyorum :)
    Ön kaldırma yine iyide ben caddebostanda bir eleman gördüm ters kullanıyordu :)
    Başka biriside arkayı kaldırıyordu :) Öle gitti :D Ben de hala 4 cm zıplamaya çalışıyorum :D :D :D
     
  6. wbw95

    wbw95 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ben 1.vitese takıp hızlıca pedal çevirince oluyor:D
     
  7. Whiplash_Dodo

    Whiplash_Dodo Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    sanırım arif abiden bahsediorsun lakabı ters arif bütün sahili ters gidebilior artı seledede beni taşıyabilior =) bnde şuan çalışıorm ters binme olayına fakat bisklete yenden başlar gibi bi olay
     
  8. Whiplash_Dodo

    Whiplash_Dodo Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    anlattıkların iyi güzelde alican arkadaşım bn bmx kullanıcısıyım yine bazen görüorm bmxle tüm sahili tek teker giden arkadaşlar war mtb ile dnediğim zaman bi kaç metre gidiorm arka tekerde fakat bmxle bi pedal bile gidemiorm daha farklı bir tekniğimi war?
     
  9. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Hayır yok fakat çalışmak ilk prensip...

    Kafa göz yarmadan iyi bisikletçi de olunmuyor...Ha ben kafamı gözümü yarıyor muyum??:D:D

    Hayır...Kaskım var kafamda:p

    Ama Bmx için dahi aynı teknik geçerli...(manuel olmayan, pedalla gidilen için...)

    Bmx'te Manuel yapabilmeniz için uzun üst borulu Street Bmx daha yararlı...Mesela Mustafa abinin mor renkli GT jamie signature edition var...Üst boru uzun Chainstay kısa çekiyorsun çat diye manuel'e kalkıyor...

    Ama pedalda yukarıdaki teknik geçerli...Birde jantınız freniniz iyi ayarlı olmalı...Orası kesin:)
     
    Whiplash_Dodo bunu beğendi.
  10. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    arkadaşlar bn aynakol 2 de ve ruble 1 de iken ön kaldırıyorum 2. ya da 1. vitese göre daha dengeli oluyor ve baya bi yol gidiliyor(dengeyi iyi sağlayınca).bunu yapmakla zincire ve dişlilere zarar verirmiyim yoksa böyle devam edyimmi ?
     
  11. tekteker

    tekteker Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Seviye:
    "uçaktan korksak trene binmezdik" :D hangi viteslerde rahat gidiyosan öle devam et bi şey olmaz. ben vites yetmedikçe tek tekerde vites yükselteek yada küçülterek devam ediyorum.olsa bende olurdu.
     
  12. CROSSCU31

    CROSSCU31 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    ESKİŞEHİR dağ
    Seviye:
    abi ben 5 inci vites de kaldırıyorum bisüre sonra çok hafifliyo tam vites değiştiriyom denge bozuluyo dengeyi bozmadan vitesi nasıl dğiştircez
     
  13. tekteker

    tekteker Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Seviye:
    hmm tüm meselede bu zaten :D

    1 yada 2 vitesde hafif rampada tekteker yap baktın yetmiyo 2 ye al
    yani anlatmak istediğim yüksek viteslerde tekteker yaparkn vites değiştirip denge sağlamak zordur. önce ufak viteslerde geçiş yaparken denge sağlamaya alışacaksın
    yavaş yavaş ağır viteslere adapte olacaksın
     
  14. CROSSCU31

    CROSSCU31 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    ESKİŞEHİR dağ
    Seviye:
    teşekkürler abi bide küçük vites de den,yelim
     
  15. celil

    celil Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2007
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    doğrudur ama ben pek yapamıyorum
     
  16. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çalışa çalışa olur bu işler.Yani ön kaldırmayı öğrenebilmek için en az 150-200 deneme yapmak gerekebilir.Anlayacağın yılmadan bol bol antreman yap.
     
  17. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    peki sele aşşağıda olmazsa ön kaldırılmaz mı?
     
  18. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Alıştıktan sonra en yüksekte de en alçkta da kaldırılabiliyor.Ben en yüksek konumdayken daha rahat yapıyorum.
     
  19. tekteker

    tekteker Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Seviye:
    katılıyorum alışkanlıkla alakalı.

    fakat alçakta denge çok daha kolay oluyo daha uzun mesafeleri daha rahat gidebiliyosun. bende yüksekte kaldırıyorum.

    ha bide benim sele pozizyonum burnu biraz aşağıda olacak şekilde sabittir.

    ön kaldırınca tam düz oluyo rahatsızlık vermiyo :D
     
  20. kcuk_

    kcuk_ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Şubat 2007
    Mesajlar:
    722
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Plovdiv(filibe
    Seviye:
    sele yukardayken dikat edilmesi gerekir bende kaldırabilmeme ragmen kaldırmıyorum ters bir dususde bir kısım organlarımızı dagıtabiliriz...
     
    tuninger_haa bunu beğendi.