Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

On Fren Kullanimi?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında TolgaO tarafından paylaşıldı.

  1. TolgaO

    TolgaO Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Merhabalar,

    Iki hafta once sizlerin yardimlariyla KTM Strada 2000 yol bisikleti satin aldim. Bir turlu dinmek bilmeyen yagmurlarin azalmasinin ardindan sitedeki arkadaslarla Cumartesi aksami kisa bir tura ciktik. Tur donusu, ertesi sabah hafta sonlari ciktigimiz 50kmlik turumuzu yapmak uzere sozlestik.

    Sabah erken saatlerde yola koyulduk. Daha onceki tur bisikletimle kiyasladigimda inanilmaz zevk veren bu bisikletten inmek dahi istemiyor, adeta yolda akarcasina ilerliyordum. Tura baslayali 15km olmustu ki, 50m onumde suren arkadasin pesine sokak arasindan aniden firlayan kopekler takildi. Ben de daha onceki tecrubelerimden hizlanmak yerine durmayi tercih ettim.

    Iste tam bu anda icinde bulundugum birden fazla yanlis, alinan (bence) bu dogru karari sifirlamis oldu :)

    Tam kopeklerin saldirdigi esnada yol bisikletine acemi olan bendeniz, gidonun altindan tutuyor (pozisyon bu sekilde adlandirilmiyordur muhtemelen, kusura bakmayin) ve yokus asagi suzuluyordum. Aliskanlik geregi de on ve arka frene birlikte asildim. Bundan sonra ne oldugunu muhtemelen tahmin etmissinizdir. One dogru superman edasiyla ucup, ellerimle ilk darbeyi yumusattiktan sonra vucudumun sag tarafi uzerinde suruklenirken uzerimden suzulen henuz 40-50km deki bisikletimi seyrettim.

    On frene ne siddetle asildigimi hatirlayamiyorum ama aniden asilmami gerektirecek bir durum yoktu. Kaza sonrasi, bisikletimi satin aldigimda fark ettigim, muhtemelen tekeri cikarip takmak icin kullanildigini dusunup sonuna kadar fren pabucu-jant arasindaki boslugu aldigim ayar kolunun, frenleri yumusatmak icin olabilecegini aklimdan gecirdim. :)

    Uzulerek soyluyorum ki, son dort senede gecirdigim ikinci kazam ve her ikisine de kopekler sebep oldu. Koy yollarinda kullandigimiz icin tek derdimiz kopekler diyebilirim ama elden de bisey gelmiyor :(

    Gelelim sorularima,

    • On fren pabuclarini sonuna kadar gevsettim. Bu benzer kazalari onleyecek yeterli bir hamle midir?
    • Bir arkadasim on jantlari yaglamami onerdi ama gereksinim duydugumda kullanamayacagim icin bana cok mantikli gelmedi.

    Yol bisikletine acemi oldugum icin bu gibi kazalari onlemek icin vereceginiz her turlu oneriye acigim.

    Bu arada merak edenler icin; bisiklette gidon bandi ve seledeki surtunmeler haricinde bisey yok. Onlara da nazarlik diyelim :)

    Hepimize kazasiz pedallamalar...
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İlk söyleyeceğim şey "frenlerinizi iyi tanıyın". :)
    Ben şu şekilde yapıyorum; ön frenin kilitlenme noktasını biliyorum. Ani durmam gerektiğinde frene sonuna kadar asılmak yerine ön tekerlek kilitlenmeyecek kadar (o son noktaya kadar:)) sıkıyorum. Arka freni de duruma göre ya tam sıkıyorum, ya da sürekli sıkıp sıkıp bırakıyorum. Yol frenleri için ne kadar "diğer frenler kadar iyi olamaz" deseler de kullanmayı bilirseniz inanılmaz bir durdurma gücüne sahipler.
    Jantlarınıza sakın yağ sürmeyin, aman diyeyim :).
    Ayrıca fren pabuçlarını da janttan uzaklaştırmanıza gerek yok, dediğim gibi frenlerinizi tanırsanız zaten çok rahat durabilir ve gücünüzü ona göre ayarlayabilirsiniz.
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Geçmiş olsun.

    Benim tavsiyem boş ve güvenli bir yer bulup frenleme denemeleri yaparak arka tekeri yerden kaldırmadan uygulayabileceğiniz azami fren gücünü öğrenmeniz.

    Yol bisikletinde en etkin frenlemede ön frenin payı %80 civarındadır, arka frenin payı çok daha azdır; ön freni az çalışır hale getirerek kendi güvenliğinizi riske atıyorsunuz.
     
    yucel gulesenoglu, Berke ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  4. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Hatta bunun üzerine bir bisikletli atasözü olan;

    "Ön fren durmayı, arka fren kontrolü sağlar"

    lafını paylaşmak istiyorum :).
     
  5. Murat L

    Murat L Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2014
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Oncelikle gecmis olsun.
    Kesinlikle jantlariniza yag vs. surmeyin, bunu oneren kisinin bisiklet hakkindaki baska tavsiyesiyelerine de ihtiyatla yaklasin derim.
    On freni kitlemeden ama limitlerine yakin kullanmayi ogrenmenin en iyi yolu bos alanda calismak. Arka fren lastigi kitlese bile dusmeden kurtarmaniz mukun fakat on freni hele de jantniz donus acisindayken kitlerseniz dusmeniz cok muhtemel.
    Bolca pratikle kolayca alisirsiniz.
     
  6. Görkem Kavasoğlu

    Görkem Kavasoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Janta yağ sürmek nasıl bir zekanın ürünü acaba cok merak ediyorum.
     
  7. aytunç

    aytunç Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Yalova
    janta yağ sürünce abs fren sistemi gibi olur :)pabuç, kayar sıkar bende ilk yol bisikleti tecrübemde, mazgala girmiştim. superman olarak uçtuğumu hatırlıyorum. bir arada düz yolda hız yaparken yola bakmıyordum, ileride araba park etmiş. fark etmemiştim. arabaya 15 cm kala durabildim. arkayı çok sıkınca arka teker kaymaya başladı, önü yavaşça sıktım zınk diye durdum.
     
  8. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    312
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    çok ani bir fren gerekiyorsa, kollarınızı tamamen açıp selenin arkasında havada durarak, ağırlığınızı arkaya verebilirsiniz. bu sayede takla atmanız zorlaşır. ama tabii ön frenin hangi kuvvette kitlediğini bilmeniz yine esastır. yoksa farketmez, her türlü atarsınız o taklayı :)
     
  9. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben kendimi bildiğim bileli ön freni kullanmışımdır sadece 1 kez takla attım ona kendi hatamdan dolayıdır. :)
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    9-10 yaşlarındayken bmx bir bisikletim vardı. Hep ön ve arkayı birlikte sıkardım ve arka teker havaya kalkardı, bu da hoşuma giderdi. Bir gün arkadaşlarıma göstermek istemiştim bunu. Hava atıyoruz yani :D
    Hızlandım hızlandım tam duracağım yere gelince iki freni de bi sıktım ve takla attım. Sakatlanmadım ama o gün çok hızlı gidince ön freni tutmanın takla attıracağını uygulamalı olarak öğrenmiştim.
    Hala ben durmak istediğim zaman iki freni de aynı anda kullanıyorum. Tabi hiçbir zaman birden sonuna kadar sıkmıyorum. Yavaş yavaş sıkmaya başlayıp hızı düşürüyorum ve duracaksam duruyorum. Hep mesafeyi koruyarak yol aldığım için ani fren yapmak zorunda kalmıyorum.
    Ya o değil de bu köpeklerin derdi nedir? Neden bisikletlilere karşı bu kadar sinirliler? Arabalara da sinir oluyorlar ama bisiklet gördüklerinde daha bi saldırgan oluyorlar. Acaba neden?
     
  11. selami atay

    selami atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2011
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaş larında yazdığı gibi fren çalışması yapmalısınız. Ön frenin durdurma ve takla atma mesafesini bulmalısınız tabi bu yapılan hıza bağlıdır.arka freninde yavaşkatma ve kaydırma mesafesini bulmalısınızki sağlıklı güvenli fren yapabilesiniz aradaki dengeyi bulmalısınız.tavsiyem her iki frene birden basmak kaymayı hissettiğin anda arka freni biraz bırakmalısın özellikle bunu ıslak zeminde denemelisin fren çalışma sayesinde bir kaç kez ıslak zeminde düşmekten kurtuldum. Itiraf edeyim korktum arazi lastiğin ıslak zeminde bu kadar kayacağını tahmin edememiştim

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi