Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

ön aktarıcı/ FD-M 716 zincir temas

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Tasogare tarafından paylaşıldı.

  1. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    Selamlar,
    bikaç günden beri zincirin ön aktarıcıya temas etmesiyle uğraşıyorum fakat sorunu çözemedim
    -aktarıcı doğru yükseklikte monte edilmiş
    -Hı-Lo ayarları düzgün
    -Kablo gerilimi düzgün, ama 2 yaprakta birden sessiz çalışmıyor :) ya küçük dişliye ya büyük dişliye temas ediyor, vites kontrolü üzerinden kablo gerilimini ayarlayınca ya da vites buyutmeye biraz basınca ses gidiyor : ) tabi her ön vites değiştiğinde kabloyu yeniden ayarlamak gerekiyo, 1-2 öyle yaptım, baktım büyük saçmalık
    önce aktarıcı ve zincir arasında 0.5 mm bıraktım yine temas ettiğini görünce aralığı değiştirdim ama sonuç aynı
    işin komik tarafı sorunumu her bisikletçiye anlattığımda öncelikle kablo gerginliğini eliyle ayarlayıp benim yaptığım ayarıda bozuyor, sonra ayarlayamayınca bu sesin normal olduğunu söyleyip, kıl müşteri olduğumu ima ediyor : ) vites kontrolleri yeteri kadar aralıkla çekemiyormuş gibi görünüyor, çünkü elimle zorladığımda aktarıcıyı düzgün seviyeye çekebiliyorum, vites ayarı hakkındaki temel şeylerin hepsini yaptım, vites kontrollerinde bi sorun olabilir mi ?
     
  2. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.204
    Beğeniler:
    5.046
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bisikletinizi kullandığınız süreyi bilemiyorum ancak sorun vites telinde gibi görünüyor. Zamanla uzama yapan tel koldan aldığı talimatı aktarıcıya iletirken sorun çıkarmaya başlıyor.

    Tabi orta göbek altındaki tel kılavuzu ve vites teline yataklık eden kablonun da gözden geçmesi / değişimi gerekebilir. Bazı durumlarda tel kablo içinde paslanıp hareketi zorlaştırıyor.

    Tavsiyem klasik vites ayarları ile sorununuzu çözemiyorsanız bahsettiğim noktaları elden geçirin, daha iyisi vites kablolarınızı/tellerinizi yenileyin.
     
  3. Haluk Eke

    Haluk Eke Aktif Üye

    Yaş:
    67
    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Sadettin Z. arkadaşımın dediklerine ek olarak, eğer aktarıcının çalışmasında sıkışıklık varsa, mekanizmanın açıkta olan hareketli eklemlerini wd40, gazyağı gibi bir kir ve yağ giderici ile temizlemenizi hatırlatmak isterim. Aktarıcının yayı yeterince kuvvetli değilse, bu tür bir kirlenme aktarıcının hareketini sınırlayabiliyor. Bir diğer olasılık da kablo içinin kirli olması. Tel değişimi ile birlikte kabloyu da yenilerseniz iyi olur.

    Tel gerginliği ve limit ayarlarını zaten doğru yapıyorsunuz. Ben sıralama olarak önce koldaki tel hassas gerginlik rondelasını (varsa) orta konuma getiriyorum, sonra kolu orta vitese alıp zinciri orta aynaya takıyor ve teli gererek aktarıcının maşasının zinciri ortalamasını sağlayarak sabitliyorum. Bunu mümkün olduğu kadar hassas yaparsanız hassas ayar rondelasına ilerdeki kaymaları düzeltmek için daha fazla tolerans tanımış olursunuz. En son olarak da H ve L limitlerini ayarlıyorum.
    Kolay gelsin...
     
    Tasogare ve emrah9700 bunu beğendi.
    Son düzenleme: 6 Nisan 2016
  4. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    selamlar, biraz daha detaylı anlatayım ben iyisi :) HI - LO ayarı tam olması gerektiği gibi, tel yeni, gerginlik ayarı da son derece milimetrik, ama sorun muhakkak 2 çarktan birine, yada daha azar azar 2sine birden değiyor, eğer küçük dişliye değmeyecek şekilde ayarlarsam, bi üst dişlide ya parmağımı shifter da basılı tutmam, ya da ayar vidasındanı gevşeterek gergiyi artırmam gerekiyor. yani vites ayarına dair yapılması gereken herşeyi yaptım, yine de yolunda gitmeyen bir şey var, ben hatalı üretim olduğunu düşünmekteyim, ama ondan önce başka bi 2x shifter kullanan insanla konuşmak ve belki başka bi shifterla çalışıp çalışmadığını denemek istiyorum, yine sonuç alamazsam shimanoya başvurmayı düşünüyorum çünkü gittiğim bisikletçiler düzeltemedikleri noktada sürtmenin normal olduğunu söylüyorlar ama normal değil, bunlara ekleyecek bi bilgisi olan varsa sevinirim, Özellikle shimano 2 x kullananlar cevaplarsa sevinirim
     
  5. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Tasogare Aktarıcı pozisyonunu kontrol ettiniz mi? Bi bakın
     
  6. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    evet yani bahsettiğiniz aktarıcının aynakola uzaklığı sanırım, evet kumpasla ölçtüm, tam fabrika verilerinde çıktı :) 155,60 mm
    he bu arada daha önce düzgün çalışıyoduda bozuldu gibi bi durum yok hep böyle, daha iyi hiç olmadı

    artık bisikletçilere göstermekten de vazgeçtim, yapadıkları halde utanmadan para istiyorlar :S
     
  7. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Tasogare Peki limit ayarlarını yaparken teli elinizle geriyor musunuz? Bu arada büyük dişli ile aktarıcı dış bölümünün arası 3 mm gibi olmalı
     
  8. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    evet evet, yapılması gerekenleri tamamen fabrika verilerine göre yaptım, milimetrik olarak, hatta diyor ki, aktarıcı nın zincire mesafese (üstten bakıldığında) 0.5 mm olmalıdır, her iki tarafta da, sırf diğer taraf kurtarsın diye 0.20 mm ye düşürdüm yine de nafile, ama sizin dediğiniz ayar elbette tam, yani yandan baktığınızda aktarıcının krank arasındaki yuksekliği :(
    siz 2 x 10 mu kullanıyorsunuz ?

    bunu yeni farkettim de :) biri WD-40 mı dedi, noolur sıkmayın o şeyi bisikletlerinize, zincir yağları güzel ama :)
    Bu arada biraz sesle kullanmaya devam, aktarıcı temas sorununu teknosadan almış olduğum kulaklık sayesinde sıfıra indirdim, ilginiz için teşekkür ederim
     
  9. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Tasogare Ben sizin konuyu atlamışım, sorun halloldu mu? Hallolmadıysa İzmir de olduğunuzu görüyorum; hafta içi buluşalım bi şekilde çözeriz sorunu :)
    3x10 kullanıyorum ben bu arada...Aslında ikili sistemlerde limitle kolayca halloluyor en kötü gerginlik kurtarıcı oluyor...Bu arada aktarıcı sram mı?
     
  10. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    aktarıcı shimano ama artık müdahale etmekten vazgeçtim : ) benimle aynı sorunu yaşayanlara kulaklık önerisi yapabilirim özelden, sağolun ama yardım teklifi için
     
    geziniyo bunu beğendi.
  11. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @Tasogare Diğer konuya yazdım ama bakmak şimdi aklıma geldi :)
     
  12. özgür altun

    özgür altun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ruble ,ön aktarıcı uyumsuzluğu olabilir mi? örneğin ruble 11 li dolayısıyla zincir daha geniş bir aralıkta hareket ediyor,ama ön aktarıcı 10 lu rubleye uygun ,dolayısıyla kafes daha dar.Olabilir mi?
     
    Tasogare bunu beğendi.
  13. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    bende aynı şeyi düşünüp kontrol ettim :) hatta bi süre yanlış crank seti olduğunu düşündüm ama sonra seri nolarından doğruladım, mtb bu arada, hiç sevmediğim halde bi süre biraz sese katlanıcam gibi duruyo son haliyle
     
  14. trainspotting35

    trainspotting35 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    788
    Beğeniler:
    1.145
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    @Tasogare Bu konularda çok bilgili değilim ama başıma gelen bir olayı aktarayım. Zincirim atınca ön aktarıcı arasına sıkıştı ve aktarıcım yamuldu. Daha sonra sorunsuz çalışan sistemimde zincir sürtmesi meydana geldi arttırıcımın orta bölümlerinden zincire temas eden yerini hafifce zorlayarak açtım ve en azından tek bölümdeki sürtme sesini giderdim. Böyle bir sıkıntı olabilir mi acaba diye aklıma geldi ve buraya yazayım dedim. Umarım sıkıntın en kısa zamanda çözülür.
     
    Tasogare bunu beğendi.
  15. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  16. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    aynen ya, allah belasını versin :)
     
  17. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bahsettiğiniz ön aktarıcı (FD-M 716 yazmışsınız ama sanırım FD-M761 olacak) 9'lu sisteme uygun, yani sorunun sebebi bu @özgür altun'un da bahsettiği gibi.
     
  18. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    FD-M 617 yazacağıma 716 yazmışım sonrada bulamadım nereden değiştiğini, FC-M617 crank FD-M617 ön aktarıcı RD-M786 arka aktarıcı ve casette
     
    Son düzenleme: 18 Nisan 2016
  19. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    725
    Beğeniler:
    630
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    O halde tüm bileşenlerin tam modelini, türünü (direct mount, vb.), dişli sayılarını ve hatta resimlerini eklerseniz daha rahat yardımcı olabiliriz. Mesela ön aktarıcı side swing ise biraz açılı olarak öne kaydırılarak monte edilebilir. Ama dediğim gibi görebilirsek daha hızlı çözülür.
     
  20. Tasogare

    Tasogare Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.264
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    https://www.ukcyclecentre.co.uk/wp-...-shimano-front-derailleur-m617-h1-800x800.jpg
    https://www.bike24.com/i/p/4/0/134304_00_d.jpg

    direct mount, açısı olması gerektiği gib aslında, yanlış açıdan dolayı bi sürtme yapmıyor, aynı zamanda hı- lo ayarlarının altına düşerek overshifting de yapmıyor, 1. ve 2. krank arasında yeterli hareketi sağlayamıyor gibi, shifterdan 2mm lik bi basınç uyguladığımda ses gidiyor, ya da kablo ayarı yeniden, shifterlarda 610
    http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_S/orgid_27/thumbs/24803_1516070.jpg

    aktarma elemanlara birbiriyle uyumlu, shimanonun servis manualından kontrol ettim
     
    Son düzenleme: 18 Nisan 2016