Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ölüyü diriltelim!

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Aydın tarafından paylaşıldı.

  1. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhabalar,

    Aylardır bir yol bisikleti aşkıyla yanıp tutuşurken haftasonu aşağıda fotoğraflarını göreceğiniz bisikleti hurdalıklar arasında buldum ve aldım. Markası nedir, modeli nedir, bilemiyorum, belki aktarıcıdan bir model tahmini yapılabilir (SACHS), tahminim 80'li yıllar. Çok fazla vakit ve nakit ayırmadan bu aslan parçasını nasıl canlandırırız? Tavsiyelerinizi, bilgilerinizi, desteğinizi bekliyorum. (Bilmiyorum başıma belamı aldım ama, neyse :)

    İlk aldığım günkü halini, direkt işe giriştiğimden ve yağ pas içerisinde olduğumdan çekemedim. Ama şöyle tarif etmeye çalışayım bisikletin rengi griydi ve aktarıcı görünmüyordu kirden, pastan. Bu arada hanıma da anlayışından dolayı teşekkür edeyim. Balkonun o haline laf etmedi ya titiz hanımım, başka da bir şey demiyorum. :D

    Pazar günü enine boyuna temizliğini yaptım, sonra da bir durum değerlendirmesi, ki aşağıda fotoğraflarla adım adım durumu aktararak değerli tavsiyelerinizi almak isteyeceğim. (Yol bisikleti adına bilgim çok kısıtlı, hatta hiç anlamam :)

    Önce şöyle bir boydan foto alalım.

    Görüldüğü üzere ayna falan eski kamalı tip, ama fazla yol yapılmamış ve göbekte de gördüğüm kadarıyla boşluk vs. yok. Amma velakin belki kamalı tip bana dayanmaz ileride değiştiribilirim. Burdan şu soru çıkıyor haliyle.

    Muhtemelen orta göbek değişecek böyle bir durumda. Tabi buna uygun göbek vs. bulunur mu?

    [​IMG]

    Göbeğe daha yakından bakalım. Bu arada bilmiyorum sonradan mı eklenmiş ama bir çamurluk bağlantısı var. (Çamurlukları söktüm bu arada)

    [​IMG]

    Gidona geçelim, gidonda sol tarafta yamukluk (baya baya) vardı. Ancak bunu bir şekilde düzelttim, metalde esneme, ezilme yok, kullanılabilir. Furş iyi durumda gibi, açıp bir bakım yaparsak iyi olur zannımca.

    [​IMG]

    Arka kulakçık nahiyesine göz atalım. Burda ilk kötü durumda olan şey çamurluk bağlantıları. Eski kullanıcısı çamurluk demirlerini direkt kadroya kaynattırmış :boese157: Ben söktüm tabi, canavar taşıyla yiyip üzerine de ince bir pas sökücü atmayı düşünüyorum. Bu arada yer yer boyanın kalktığı noktalar var, oralara da ince bir kat geçerim. (Boyatmak isterdim ama şu an için mümkün değil)

    Jantları direkt demir jant ve de ölü (pas içinde) Dolayısıyla yeni bir jant seti ihtiyacı var. Ancak şöyle birşey dikkati mi çekti, jantlar, 28 jant değil gibi, akşama bir hesap kitap yapar söylerim ölçü alarak (26 değil bundan eminim :) Uygun fiyatlı bir jant ve de göbek seti gerekiyor. Tabi arka aktarıcıyı kullanırsam (ki kullanmak ta isterim, bir nevi tarihi eser, ve kıymetini bilmek lazım) nasıl bir göbek- dişli almalıyım? Eski tip rulmanlı vidalı göbek ve dişli bulunuyor mu?

    [​IMG]

    İşte en göz alıcı parça: SACHS MARKA ARKA AKTARICI!!! çalışmasında hiçbir problem yok. Sadece birazcık daha yağına suyuna bakarsam daha iyi olacak gibi. 6 vites. Soru : Buna uygun göbek, 6'lı ruble, zincir ne olmalıdır? Biraz bakındım da misal şunun gibi birşey kullanabilir miyim?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelelim vites kollarına, bunlar da yine Sachs marka, fren takımını ise attım, çünkü sonradan takılma (muhtemelen pinokyo bisikletten sökülmüş) ve de pas içinde yamuk yumuk bir fren takımı. Vites kolları biraz daha bakım istiyor, ancak iş görüyorlar. Soru: Fren takımını ne yapabiliriz? Ne uyar? (misal bir sora, tabi gönül ister bir campagnolo takalım, ama durum ortada)

    [​IMG]

    Gariban bir yol bisikletçisi :) olarak beni de aranıza kabul buyurursanız , değerli tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Saygılar, sevgiler hepinize.

    Aydın
     
  2. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    801
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    selamlar, aynakol dişlileri cok temiz neredeyse kullanılmamış bile diyebilirim. ama gel gör ki kadro için aynı şeyi diyemeyeceğim. bottom bracket ve kadro kulağı tarafındaki kaynaklar ve korozyon'u yakından kontrol et içime siniyor dersen yatırım yap derim ,cunku vakit ve nakit sıkıntısı var diyorsun kadron sorunlu olursa o iki ana unsuru boşa harcama derim. boyayı guzel bir temizletip yeniden boyatmakla başlanabilir mesela.
     
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Öncelikle kadro iyice incelenmeli derim , vuruk varmı yada aşırı paslanmadan dolayı aşınma , Aynakol resimde temiz gözüküyor , ama onun dışandakilerin durumu kötü , Bisiklet ayağı için sonrada bi parça kaynatılmış ve hakkaten kötü...

    Furş un sökülüp bakılması lazım.. zaten büyük ihtimalle çıkamakta epey zorlanacaksın...

    Ayrıca arka kulaktada sonradan eklenmiş bir parça gördüm...

    Son olarak şöyle söyleyebilirim ; bu kadroya az da olsa yatırım yapmak pekte mantıklı gözükmüyor bence...

    Çünkü asıl olay yani kadro kötü durumda , geri kalan her parça yine klasik modeller olarak bulunabilir ama bu kadroya ne kadar güvenilir o ayrı...

    Toplarım diorsan eğer : kadroyu temizle ve boya ;
    Vİtes sistemi at derim , single speed bir keyif bisikleti yap.
    Sade ve güzel olur.

    Saygılar
     
  4. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Atila teşekkürler öncelikle fikirlerin için. Evet aynakolun temizliği benimde dikkatimi çeken ilk şey oldu temizlik sonrası. Zati benim tahminim bisiklete çok fazla binilmemiş, bakımsızlıktan bu hale gelmiş.

    Korozyon meselesine gelince kadroda görülür bir korozyon yok. Kadro kulakçıklarındaki, orta göbenkteki kaynaklardan dolayı problem var, yapan usta sağolsun yakmış, kavurmuş o bölgeleri. Benim el/ göz testimden geçti, metalde tolere edilmeler yıpranmalar var evet ama bisikletin geneli olabildiğince iyi durumda.

    Boyatma olayını bilemiyorum, zaten önce boyayacak adamı bulmak lazım. Kim adam gibi boyar ki bunu?
     
  5. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hevesini kırmak istemem ama benzer bir deneyim yaşamış biri olarak şunları söyleyebilirim herşeyden önce büyük ihtimalle o kadro 27 jant için tasarlanmış (piyasada bulabilirmisin bilmiyorum) 28 jantta olur diyenler çıkabilir ama o zaman da kadroyla jantlar arasındaki mesafe uzadığı için ona uygun fren bacağı bulman güçleşir,ayrıca 28 jant taktığında maşa ile lastik arasında ki mesafe arttığı için ortaya pek tatmin edici bir görüntü çıkmıyacaktır, kadro en az iki yerden kaynak yemiş, göbek ölçüsüne baktınmı bilmiyorum eğer italyansa ve göbekte sorun varsa bulmak biraz sorun olabilir, kısaca sabırlı olup kadro konusunda iyi bir araştırma yaparsan yatırım yapmak için daha iyi bir kadro bulabilirsin, iyi şanslar..
     
    fatih_brs, dkilly, JaN ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bu ölüyü diriltmek için " voodoo " ayini bile yetmeyebilir.

    Bu bisiklete harcayacağınız zaman ve nereden baksanız 700-800 YTL.yi yeni bir tur (touring) bisikletine yatırsanız sizin menfaatinize olur.

    Benim görüşüme göre, kadroda yapılan kaynaklar ciddi hasar vermiş olabilir ve borular her an kırılabilir.
     
    bikernomad bunu beğendi.
  7. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Değerli görüşleriniz için çok çok teşekkürler.

    Ancak deli hırsı ile vatandaşı canlandırmayı düşünüyorum. Bu benim asıl kullanacağım bir bisiklet değil, tamamen zevkine. Uzun yollar da yapmayacağım. Akşama biraz stress test yaparım kadroya, olur da dağılmazsa :) olay devam eder.

    Savaş abi,

    Dediğin gibi jant 27" olabilir, bana da oyle geliyor. Zaten tahminimce bu roadster tabir edilen bir kadro. Ancak kafamda onunla ilgili bir çözüm var. Hiç olmadı zaten Halil'in dediği gibi yapıp tek vitese çevireceğim aleti.

    Mustafa abi,

    Zaman hususunda bu bisiklete 1-2 gün ayıracağım (bisikletçimde) En azından bir şans vermek istiyorum bu velespite. Dediğiniz miktarları zaten kesinlikle bu bisiklete yatırmayı da düşünmüyorum, bu delilik olur. Hali hazırda zaten bisikletim var, ben bunu tamamen zevkine ve de eskiye olan saygımdan toplayacağım.

    Yol haritasını da şöyle çiziyorum.

    1) Kadro stres testi yapılacak, esnemelere, dayanıma bakılacak. Bu test öncesi kadro ölçüleri alınacak (mil boyları vs.)
    2) Kadro bu testi geçerse (ki geçmeli, başka şansı yok, yoksa canavarla keserim :) 2 adet yol jantı ayarlanacak, duruma göre 6'lı ruble, vidalı göbek takılacak. Yada tek vites haline getirilecek. (Tüm bu işlem maksimum 100 ytl) (hatta bir ara benim şehir içinde kullandığım bisikletin 28" jantları söküp buna bir oturtayım.
    3) Fren tertibatı için hiçbirşey yapamazsam kontra göbek alıp tek vitese çeviriyorum. (son ihtimal bu)
    4) Göbeklerin (furş, orta) durumuna bakılacak. (Tahminimce yağlayıp bakım yapmak yeterli olacak.
    5) Aynayı değiştirmeyi biraz bindikten sonra problem çıkmazsa es geçiyorum.
     
    başarist ve felis911 bunu beğendi.
  8. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Mustafa Bey haklısınız,
    Özellikle ayaklık için sonradan kaynatılmış bölgelerde sorun yaşanabilir. Bu Kırılmaya kadar gidebilir. Çünkü o bölgelerin sertliği kaynak sonrası artmıştır buda o bölgelerde ani gevrek kırılmalara neden olabilir.
     
  9. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Kusura bakma arkadaşım ama bu ölü dirilse bile ancak nostaljik tur bisikleti olur.
    Hiç bir zaman yol bisikleti olmaz yani sıkı antrenman yapmaya gelmez.
    Çünkü kadro tipi ve kadro açıları günümüz yol bisikleti teknolojilerine göre oldukça eski kalmış.
    Daha önemlisi bence kadro metal yorgunluğu ( mukavemet açısından ) üzerindeki kötü kaynaklardan ve korozyondan dolayı ömrünü tamamlamış gibi gözüküyor.
    Yine de azmin elinden hiç birşey kurtulmaz diyorum , üzerinde uğraşırsanız inşallah emeğinizin karşılığını alırsınız.
     
  10. drgreenday

    drgreenday Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ankara
    eger bunu dirltirsen zevkli estetik ve nostaljik benzersiz bir bisikletin olacak bence devam et basarılar.
     
    başarist bunu beğendi.
  11. Mithrelios

    Mithrelios Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    327
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bende bu kadronun aynisindan var. Leopard marka bir bisiklet ve suntour çekiş sistemi var benimkinde. komple çin mali sanirim, 1994 yılında almişti babamlar yanliş hatirlamiyorsam. 27" jantlara sahip tahmininiz doğru. çekiş sistemimiz farkli yalniz benimkinin aynakolu değişik.

    ben kadromu rengini(benimki çok güzel bir mor) çok seviyorum da uğraşilacak dert değil. yani çok çok ağır bir kadro sonra, sele kilidi filan hep eski tip anahtar ile sıkılan tipten, orjinal jantlari da eşşek ölüsü ağirliğinda. ben bununla bi gün beynam ormanina gitmiştim bir mtb grubuna takilip(100km yol yaptik yaklasik), yol performansi dahi çok iyi değil(arazide başima gelenleri soylemeyeyim bile tabi :D)

    bence fazla uğraşmayin yine de arada binilecek kuğu görünümlü bir su aygırı olabilir :D
     
  12. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.371
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aydın Bey ,

    Geçen ay bende 10 yıllık cromo kadro ve eski komponentlerle bir yol toplamıştım . İnanın zevkli , tecrübe oluyor .

    Kutluyorum .
    Selamlar,
    Tolga Gürgün
     
  13. canyon

    canyon Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    abicim en iyisi kaldır at vaktini harcama ma çok param var saçıp savurum dersen saç savur yazık etme biraz daha para iriktir güzel bir yol bisikleti al koy kenara yazık etme kendine dinle sözümüzü herkes yazmış özelikle mustafa abi yazmış dinle bence at gitsin hiç uğraşma
     
  14. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şu an bende benzer bir çaba içindeyim, eski bir bisikleti ayağa kaldırmaya çalışıyorum. İlk defa bu işi yaptığım için bazı zorluklar yaşadım tabi bunları yazarsam size yardımcı olacağını umuyorum.

    Öncelikle insanın kendisini ikna etmesi lazım bazı şeylere, hangi parçanın iş görür durumda olduğunu hangisinin artık ömrünü tamamlamış olduğunu bazen insan kendisine kabul ettiremiyor. Bu önemli bir nokta çünkü üzerinde zaman harcadıktan sonra bir parçanın elinizde kalması veya elinizde kalacağını kesinlikle anlamak sıkıntı veriyor. Bu yüzden özellikle kadro gibi çok önemli bir parça konusunda biraz titiz olmak lazım, o kadar emek verdikten sonra boşa gitmesi sizi de üzer ve inanın bir sorun çıkarsa bende üzülürüm aynı şeyleri yaşayan bir insan olarak.

    Bir başka zorlukta uygun parçaları bulmak ancak bu konuda çok bilgili kişilere danıştım ve neyin nerede bulunabileceğini artık tahmin edebiliyorum, isterseniz bildiğim dükkanları ve kişileri sizinle paylaşabilirim.

    Size uygun başka kadrolar bulunabilir çok uygun fiyatlara, burada aman yenisi al diyen arkadaşlara katılmıyorum, sonuçta eski bir parçayı değerlendirmenin, kullanmanın birde bunu kendi ellerinizle yapmanın keyfini ben en iyi karbon kadroya değişmem. Çok fazla tüketici mantığıyla hareket etmemek lazım bence. Birde herkes bisikletinden "performans" beklemiyor. Ben bisikletimin güvenilir olmasını, sağlam olmasını, bir parçası kırılsa yolda hemen tamir edilebilecek olmasını performansın önünde görüyorum çünkü bisikletimle yarışa girmeyi düşünmüyorum. Bu yüzden performans üzerinden değerlendirme yapmak her durumda çok sağlıklı olmuyor.

    Naçizane tavsiyem sabırlı olmanız ve başka bir yol kadrosu bulmanız ve niyetinizi onun üzerinde gerçekleştirmeniz, illa yeni hafif son teknoloji bir kadro bekleyin demiyorum ve bu daha hafif daha rijit diye çok fazla düşünmenin mantıklı olmadığını düşünüyorum ama verdiğiniz emeğin boşa gitmeyeceği, güzel, rahat, sağlam, eski ve ucuz bir kadro bulmak hiç zor değil.

    Umarım yaptığınız projeden her şekilde çok keyif alırsınız.
     
  15. Koray Karaman

    Koray Karaman Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2008
    Mesajlar:
    2.123
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    buna vereceğin parayla git 0 yol bisikleti al derim ama zevk meselesi tabii.
     
  16. JaN

    JaN Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Kesinlikle Size Katılıyorum Özen Ve Uğraşlar'dan Sonra Ortaya Gerçekten Güzel Ve yaptığımız Heryeşey Değecek Bir Bisiklet Ortaya Çıkmalı.Bunun içinde Büyük Çaba Sarf Etmeli Ve İşini Severek Yapmak Gerek..
     
  17. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Birşeyler oluyor, gelişmeleri takip ediniz efenim :)
     
    Sinan Ceylan bunu beğendi.
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    bu kadro hakkında pek fazla bilgim yok ama ii yapmışsın almakla :D güzel bir kadro çünkü....
    kullanan bir kaç kişi gördüm ... soracağım marka ve modelini ...
     
  19. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Haberler iyi,

    Kadroda neredeyse korozyon yok diyebiliriz. Kadroda ufacik bir hoşluk ta var ayrıca, bilahare soylerim..
     
    Sinan Ceylan bunu beğendi.
  20. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
     
    Sinan Ceylan bunu beğendi.