Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Olmadiii :( Ön aktarici

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında orhan0911 tarafından paylaşıldı.

  1. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Kron xc250 bisikletim var ön aktarıcı Shimano TX 35 vites kolu STEF-40

    ben ön aktarıcıyı
    DEORE FD-M590 taktım ama kolla alakalı olsa gerek vitesler olmadı vites kolunu deore mi takmalıyım ?

    ve 21 vites bisiklette DEORE FD-M591 arka aktarıcı kullana bilirmiyim ?

    DEORE FD-M591 arka aktarıcıyı kullanmak için deore kolmu gerekir

    son olarak 9 rublem var üsdeki ekipmanları kullanıcam arka göbeyi değişicem kol olarak ne takmalıyım ?

    ayna kolu değişmeme gerek varmı ?

    yanıtlarsanız sevinirim

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Furkan Söyler

    Furkan Söyler Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla bu ön aktarıcılar aynaokoldaki en büyük çarkın dişli sayısına da uygun olmalı. Bu modeli shimano'nun sitesinden baktım ve 44-48 dişli sayısına uygunmuş. Bundan bir sorun olmuş olabilir. Birde bu modelin arka 9'lu rubleye uygun olduğu yazıyor.
    Bende buna benzer bi sorun yaşıyorum. En büyük çarkın diş sayısı 44 mesela ama ön aktarıcım küçük geliyormuş.Sizdede tam tersi olabilir.
    Kol olarak alivio veya deore olabilir. Birde 9'lu rubleye geçince aynakolun küçük olması tekrardan sorun olabilir. Umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.
     
  3. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    ben kolda bir sorun var gibi sonuçta kolun kalitesi belli bende inceliyordum şimdi ama ön dişlilerin sayısından ziyade dişlilerin montaj aralıgımı farklı olabilir diye düşünüyorum
     
  4. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    44-48 dişli sayısına uygun ön değiştirici takmışsınız ama aynakol en büyük dişliniz büyük ihtimalle 42'lik. Ve bu yüzden sıkıntı olmuştur.
     
  5. Furkan Söyler

    Furkan Söyler Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Peki vitesler olmadı derken sorun tam olarak ne ?
    Zincir aktarıcıya mı sürtüyor veya aktarıcı doğru geçmiyor mu ?
     
  6. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    şunu merak ediyorum dişliler arası genişlik farkımı var ? 1-2-3 dişliler arası ?
     
  7. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    sorun ön aktarıcıyı taktım ayarını yaptım vites yükseltince en küçük dişlide ayarlıyorsun ortanca dişliye geçirmek için kolu 2 yapıyorsun aktarıcı 2.ci dişliyi biraz geçiyor 3 e yaklaşıyor
    3 yapınca biraz daha ileri düşürünce tak tak hemen istem dışı 1 düşüyor
     
  8. Furkan Söyler

    Furkan Söyler Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    En büyük çarkın diş sayılarında değişiklik var. Büyük ihtimal sizinki 42'lik. Eğer 42'lik ile 44 veya 48 dişli çarkın arasında çarklar arası mesafe farkı oynuyor mu bilmiyorum.Demek istediğinizi anladım 1. çark,2.çark ve 3. çark arası mesafe oynarmı bilemiyorum.
     
  9. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    çarklar arası mesafe farklı yada vites kolu
     
  10. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    dosdum ilgisi yok kolla 42 dişle. bende 42 aynakol. 44-48 uyumlu 530 seri deore takdım sorun yasamadım. 590 seri ince hg zincir uyumlu seri. zanlediyorum sorun bu.
     
    Mesut C. bunu beğendi.
  11. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    3 kişi size aynı şeyi söylüyor, doğru da söylüyorlar, siz hala bence bu değil diyorsunuz. Taktığınız vitesin teknik özelliklerini okusaydınız zaten anlayacaktınız. Hala şu mu bu mu diyorsunuz.

    Ben anlamadım eğer yazılanları dikkate almayacaksanız niçin foruma konu açıyorsunuz?
     
  12. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    sevgili arkadaş ben bisiklet konusunda yeni biri olarak basit bir şekilde anlatılırsa anlarım ayna kol degişecek benim anladığım bu şimdi sen yine yanlış anladı diyebilirsin çünkü teknik konuları bilmiyorum ne neyle uyum saglar bilmiyorum araştırıyorum ama bir anda anlaşılmıyor
     
  13. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.118
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    hocam bunun birden fazla sebebi olabilir.

    *9'lu sistemde ince zincir kullanılıyor. 7'li sistemde kalın zincir. Bundan kaynaklı bir sorun olabilir.
    *Arkadaşların dediği gibi dişli sorunu da olabilir (bana göre bu düşük bir ihtimal)
    *Ya da siz ayarını tam tutturamıyorsunuz. Ön attırıcı ayarının yapılması ile ilgili videolar mevcut onlara bakabilirsiniz.
     
  14. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Vites kolları arka vites için 6-7-8-9-10'lu sistemler olarak farklılaşır, ön vites için 2'li ve 3'lü sistemler vardır ve hemen hemen tüm modellerle uyumludur. Daha fazla bilgi için forumdaki çekiş sistemleri bölümünü okumanızı öneririm.


    Çözümünüz;
    1 - Ön aktarıcı mevcut aynakol en büyük diş sayısı ile uyumlu bir model ile değiştirilecek, ayarlanacak. ( İleride yapılacak geliştirmede aynakol dişli sayısında değişim olacaksa için tekrar değişim gerektirebilir.)
    2 - Mevcut ön aktarıcı ile ve diğer sistemlerle (ruble, zincir, arka aktarıcı ) uyumlu aynakol değiştirilecek, ayarlanacak. ( İleride yapılacak geliştirme için kesin uyumluluk olmayabilir.)



    Her iki çözüm için mevcut sisteminiz, ileride geliştirmek istediğiniz sistem bilinmeli, konu ile ilgili uzman birinden yardım almalısınız. Aksi taktirde uyumsuz parçalar size para ve zaman kaybettirir.
     
  15. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    48 i çalışdıran ön aktarıcı 42 yi çalışdırır ama maximum dişli sayısı 44 yada 42 olan bir aktarıcı üstünü calısdırmaz. ama altını çalışdırır. benim aktarıcımda 44-48 yazıyor. 42 yi calısdırıor. dolayısıyla sorun bunda kesnlikle değil. arkanın 7 ruble olması ve ince hg uyumlu bi aktarıcının olması sorun yaratıyor. çünki bu seri 9 uyumlu diye satılıyor 8 - 9 uyumlu diye okumadım. o yuzden bende 530 seri aldım. kolların ise calısma mesafesi aynıdır bu değişmez. gibime geliyor. aktarıcı zaten yukarı yada capraz bi iş yapmıyorki biraz içe biraz dışa cıkıyor.
     
    ProfessionaL bunu beğendi.
  16. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    evet ileri geri algılıyamadıgım şu cahillime verin bu konu için sonuçta bu nun görevi zinciri 3 dişli arasında taşıma ana koladaki dişli sayısıyla ne alakası var diye düşünüyorum ama şu olursa amenna şuan kullandıgım 7 li sistem ana kolu dişlileri arası mesafesiyle 8 veya 9 lu anakol dişlileri arasında mesafe farkı varsa dediğiniz tamam dişliler derken 1-2 ve 3. dişli arası mesafeden bahsediyorum yanlışlık olmasın sakın şimdi sorarım size varmı yokmu ?
    dişli sayısı fazla olunca ne oluyor seri veya ağır gidiyor sonuçta aktarıcı sadece zinciri sağa sola taşıyor bende haliyle şunu düşünüyorum vites kolu vites mesafesiyle aktarıcının mesafesi uymuyor haliyle uyum sağlamıyor gibi düşündüm ama yukar da dediğim gibi dişliler arası mesafe varsa ozaman başka deore 9 aktarıcıyı da kullanamam ozaman 7 li rublede oda uyum saglaz heralde arkadaşın dedigi gibi illa bisikletciye gidicez kendim ugraşmak istiyorum bunu bile beceremicez belli
     
  17. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bunu bile dediğin konuyu ben bile kendim takmıyorum hiç bi zman üst seviye bisikletden anlıyan usta bi bisikletçi kadar iyi ve hassas takamayız. bisikletde bazı seyler basit gözüküyor ama bence basit değil. götür bakalm bisikletçi ne diycek.
     
  18. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ön aktarıcı ayarını yanlış yapmışsın.şimdi uzun uzun anlatırsam mevcut bilgilerin ile anlamayacağın da kesin gözüküyor ama kısaca bahsedeyim.Öncelikle aktarıcının kadro üstündeki yeri ve aynakola paralelliğini sağlayacaksın(hiç vites teli bağlanmadan) sonra aktarıcının taşıyıcı yüzeyinin en alt düzeyde yani tel hala takılı değil iken zincir ile olan mesafesini ayarlayacaksın (1-0.5 milim) Ondan sonra vites telini takacaksın telin gerginliğini ve aktarıcının en üst noktada tahditlemesini yapacaksın gerisini vites kolu zaten yapacak.Aynakol dişlileri arası mesafe aynıdır fark yoktur.İlk bahsettiğin sorun tamamen ayar sorunu.Eğer ki aktarıcı ilk konumunda( vites en küçük aynakol dişlisinde iken) doğru konumlandırılmamış ise ilk vites geçişini tam yapamayacaktır.Örenk vermek gerekirse aktarıcın ilk konumda büyük dişliye doğru ileride ise vitesi arttırdığında bahsettiğin gibi orta ve büyük dişli arasında zincir kararsız kalacaktır geride ise orta dişliye çıkmayacak 3 ncü vites değişikliği ile ortaya geçecektir.Forumda bu konuda açılmış pek çok başlık var( vites ayarı) ayrıca aratırsanız youtube da yüzlerce video da bulacaksınız.
     
    Semih_ÇELİK bunu beğendi.
  19. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
  20. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    izledim okudum ama biraz daha dikkatli bakıp tekrar denicem sagolun olmadı ustaya

    arka aktarıcı için nediyorsunuz ? onda farklılık olabilirmi ? 7 li 9 lu ruble dişlileri nin arasında fark varmı mesafe olarak ?