NuVinci N360 sonsuz vites sistemi

Kayıt
9 Şubat 2014
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
Ankara
Merhabalar.Forumumuzu ve turkıyede ki diğer forumları arastırdığımda NuVinci N360 hakkında cok detaylı hatta bilgi olmadıgını yada yetersız oldugunu gördüm.Sanırım Türkiye de cok fazla kullanılmıyor yada getirilmiyor.
Öncelikle buradan sistemi tanıyabiliriz : (link)
Forumdan Ediko abimizde bu sisteme sahip bir bisiklet kullanmakta.Dilerim bu konu hakkında kullanıcı olarak bize tüm bilgilerini aktarır ve dusunenlere alacaklara merak edenlere yardımcı olmus olur.
Bu sisteme sahip bisikletleri ülkemizde görmek cok zor.Yurtdısından bu sisteme sahip bir bisiklet getirtmek ise vergi kargo vs düsündüğümüzde oldukca ulasılamaz gelebiliyor.
Arastırma yaparken acaba yurtdısından bisikleti değilde NuVinci N360 sistemini yani sadece kol ve göbek sistemini getirmemiz olabiliyor mu derken ebay sitesinde bunları buldum : (link)
Sisteme 200 dolara sahip olunabiliyor..
Ancak beni düsündüren asıl kısım bunun kurulumunu yapmak kolay mı yada yapacak yer mevcut mu garanti vs..
Kurulumla ilgili su videoları buldum lütfen göz atın.. : (link)
Siz değerli üyelere sormak istediğim sey bu sistemi ne kadar tanıyorsunuz görüs öneri ve bilgilerinizi paylasırsanız almak isteyenler ögrenmek steyenler merak edenler için yol göstermis olursunuz..
Yurt dısından getirtmek mantıklı olabılir mi herhangi bir bisiklete kurulur mu yada siz kurabilir misiniz :)
 
Scudo

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
merhaba, NuVinci kullanana pek rastlayacağınızı sanmıyorum. ben göbekten vitesler konusunda araştırma yapıyorum bildiğimce biraz aktarayım.
İsmini büyük dahi Leonardo da VİNCİ'nin bir icadından alıyor. vites değişimleri çok hızlı ama sınırlı. bu sistemde sonsuz vites değişimi mümkün. -müş gibi görünse de aslında öyle değil. kullanılan arka ve ön dişliyle hız aşamaları belirleniyor. bu yüzden vites oranlarını bulamazsınız. NuVİNCİ 2500 gram. ağır olduğu için önermeyeceğim. zaten en az kullanılan göbekten vites sistemi olarak görünüyor. Önde görünenler Shimano, SRAM ve ağababaları Rohloff
***
ben size Shimano Nexus 8 vaya Shimano Alfine 11 öneririm. toplamda 2000 gram. Alfine serisi 100 gram kadar daha hafif. Alfine 11 8'den yaklaşık yine 100 gram daha hafif. önermemin nedeni sadece hafiflik değil. çok biliniyor olmasının yanında sorunsuzluğu çokça takdir edilmiş olması. vites oranları Nexus 8 için %360 Alfine 11 için %500. yani kabaca 30 vites gibi bir orana sahip. ben de göbekten vites kullanıyorum (imzamdaki bisiklet) bu arada. standart vites sistemine göre çokça artısı var.
***
kurulumu zincir kullanırsanız merak etmeyin çok kolay. öne ve arkaya dişli alacaksınız, jant telini göbekten vitese göre seçeceksiniz tamamdır. Carbon Belt denen karbon kayışı kullanırsanız tabi iş değişiyor
 

Ediko

Üye
Kayıt
23 Aralık 2013
Mesaj
47
Tepki
15
Şehir
İstanbul
İsim
Erdinç
Bisiklet
Merida
Selamlar, NuVinci sistemini ben yeni kullanmaya başladım.Diğer bisikletim Bianchi ASR 2000 30 vitesli bir dağ bisikleti.Katlanır bisiklet arayışına girdiğim zaman en çok tercih edilen markanın Dahon olduğunu gördüm.Araştırmalarımı da bu marka yönünde yoğunlaştırdım.Ancak Türkiye'de satılan modeller vites bakımından beni tatmin etmedi.45 yaşındayım ve yaklaşık 25 senedir bisiklete binmiyordum.Daha fazla vitesi olan modellere bakmaya başlarım Dahon mu P24 -Dahon speed tr ve tern'in bir kaç modeline baktım. Almanya'dan bir kaç satıcı ile pazarlık yaptım.Satıcılardan bir tanesi bana dahon'un N360 modelini önermesi ile bu sistemi araştırmaya başladım.Netteki yorumlar beni tatmin etti ve gözlerimi kapatıp aldım.Geçtiğimiz günlerde Bisiklet Ulaşım Platformu'nun bir gezisine katıldım ve toplam 50 km ile az da olsa test etme imkanı buldum.Sistem çok hoşuma gitti gereksiz zamanlarda bile değiştirdiğiniz vites çatırtı,çuturdu yapmıyor.Kadansa gore oynayabiliyorsunuz.30 vitesli bisikletimden vites olarak hiç bir farkı yok.Bana göre dik olan yokuşları bile rahatlıkla çıkabildim,kondisyon tutturduktan sonra daha iyi olacağını düşünüyorum.Sistemin bakım istememesi benim için artı oldu açıkçası.18.000 km tur yapanlar var.Dediğim gibi daha çok yeniyim ne tarz sorun çıkarır bilemem ancak bu vites aralıği benim için oldukça tatminkar.Diğer vites sistemleri ile hiç kıyaslamadım onları bisikleti aldıktan sonra gördüm,ancak bir Rohloff beni aşarmış.Kullandıkça iyi yada kötü yönlerini paylaşmaya çalışacağım.
 
Kayıt
9 Şubat 2014
Mesaj
18
Tepki
2
Şehir
Ankara
Paylasmis oldugunuz bilgiler icin cok tesekkur ederim.Bisiklet almak bu kadar mi zor olur ya :) katlanir dedim kucuk geldi trek dedim pahali bakalim ne yapacagiz nasil ve neyi bulacagiz bilemedim :)
 

Gurkan Ortamevzi

Aktif Üye
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
114
Tepki
168
Şehir
KIEV
Bisiklet
Trek
Nu vinci vites ve aktarim sistemi tamamen konforu hedefliyor. Bu sistemin performansa hic bir artisi yok. Surtunme kuvvetiyle pedaldan alinan gucu tekerlege iletiyor, bu en ilkel ve verimi 70% hatta daha az olan sistemin bisiklette kullanilmasi tamamen mantiksiz. Belki kullanicilar temizlik acisindan iyi oldugunu dusunup tercih etmis olabilirler. Bisiklet gibi enerjinin sinirli ve az oldugu bir makinede aktarim kesinlikle sert aktarim elemanlariyla yapilmalidir. Illaki gobekten vites temiz bir sistem gerekliyse shimano alfine ve nexus gayet basarili.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

Ediko

Üye
Kayıt
23 Aralık 2013
Mesaj
47
Tepki
15
Şehir
İstanbul
İsim
Erdinç
Bisiklet
Merida
(link)

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi