Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Notubes ZTR RACE (Uçtu uçuyor!)

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Burçak Erbil tarafından paylaşıldı.

  1. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.154
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hayırlısıyla patlatıp çatlatmadan toplayabilirsem teker olarak da göreceğiz yakında ;)
     
    ÇETİNKAYA, MertSayın ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Onları mmx podium olarak satıyolar şimdi jant seti olaraak :) Hatta İzzet abide vardı yeni bisikletinde AC göbeklerle...

    ZTRlar süper jantlar benim 355 v-frenler yatağın altında duruyor parasızlıktan :) Ucuz göbek yakışmıyor yakışanı alamıyorum :)

    1100gr ve altı jant seti çıkabiliyor bunlarla teoride ( pratik paraya bakıyo :) )

    Bu arada tavsiye kesinlikle sarı bantını da al tubeless kullan çoook memnun kalırsın :) Hiçbir tubeless e benzemiyo ZTR bst sistemi...
     
  3. Genar Batur

    Genar Batur Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Şubat 2007
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    ağırlık gerçekten çok güzel ancak benim bir sorum var diğer büyük markaların üst model jantları 400 gram seviyesindeyken bu jantlar onlara göre oldukça hafifler(alex scandiumlarda öyle). bu jantları diğer üst model jantlarla karşılaştırırsak eğer sağlamlık esnemezlik ömür vs. gibi konularda diğerlerine göre bir dez avantajı varmıdır. yoksa bu jantların oldukça hafif olduğunu kabul edip ona göre mi kullanmak gerekir
     
    Samet Şenel bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    ZTR Race 7000 ve MMX Podium modelleri only race olarak tavsiye edilen jantlardır... Ama benim gibi hoobi amaçlı arazide kullanıyor iseniz ve kilonuzda 60-75kg civarında ise rahat kullanırsınız...

    Ama tabikide DT 4.2 nin sağlamlığını veremez asla... Ama piyasadaki kendinden tubeless jantlardan bile daha üstün tubeless performansı verdiğini garanti edebilirim...
     
  5. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.154
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    E ne güzel işte! Ben de hafifim güzel güzel geçiniriz (teorik olarak :D)
     
  6. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.154
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler. Evet, ben de tubeless düşünüyorum. Ama hala tam karar veremedim: Tubeless lastik mi kullanayım yoksa stan's sıvısıyla normal lastik mi? Ne önerirsin?? Normal lastik kullanırsam 300gr gibi bir avantaj getirecek..
    Bir de hangi sarı bantı kullanmak lazım? Kılavuzda 25mm bant diyor ama jantın iç genişliğini 21-22mm ölçüyorum.. Bu bant elastik birşey mi; çektikçe uzayıp daralıyor mu???

    Sıvı konusunda ise çekincelerim var;
    1.Daha önce hiç kullanmadığımdan garip bir soru olabilir ama: Lastiğin içinde sürekli bir sıvı gezinmesi anormal olmuyor mu? Sürüş esnasında şapır şupur sesler gelmiyor mu??? :D
    2.Lastik patladığı zaman etrafa beyaz sıvıları püskürtüp hertarafı berbat ettiği yönünde yorumlar var! Ama tabi amerika'daki adama batan kaktüs dikeninin ne denli insancıl boyutlarda olduğunu bilemeyiz :D Sonuçta sıvılı bir lastiği her hangi bir şey için çıkartmanın oldukça pis bir iş olduğu söyleniyor.
    3.Sıvıyı sürekli yenilemek biraz zahmetli görünüyor, ama çok büyük problem de değil..

    Şimdilik bisikletin üstündeki Michelin XC Hard Terrain lastikleri sıvıyla iç lastiksiz kullanayım diyorum, hem bu lastiklerden memnunum hem de sıvıyı denemiş olurum böylece diyorum. Problem yaşamazsam biraz daha hafif bir lastiğe geçerim, yaşarsam tubeless'a geçerim. En mantıklısı bu gibi..

    Tekerler 1400 civarı çıkacak gibi, göbekler hafif ama ÇOOOK hafif değil. Birkaç konu önce gönderdiğim Hayes'ler... Uygun fiyata bulmuştum. Tel olarak DT Super Comp düşünüyorum.
     
  7. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Normal lastigi de sivi kullanarak tubeless olarak kullanabilirsiniz, neticede kullanan ve memnun kalan cok kisi var..
    Kullandiginiz cemberlerden, kilonuzun fazla olmadigini tahmin ediyorum.. Zaten 70kg ve alti icin bu tip tubeless sistemler daha da az sorun cikariyor.

    Tubeless (UST) lastikle ise, daha cok ayni standartdaki 'UST' cemberlerle kitsiz-sivisiz hava tutacak sekilde tasarima sahipler.
    Normal lastikten fark olarak da,
    1-UST standarti bir cemberin yan yuzeylerine kilitlenip yapismasini saglayan ozel kanal yapisina sahip
    2-Yanak bolgesinde izalasyon icin extra takviyesi olmasi
    Tubeless'in fazladan agirligi da bunlardan geliyor.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak şunu söyliyim bu çemberler ile 1400gr jant seti çıkarırsan ben ağlarım burda :)
    Tel olarak süper komp düşünme kilo sıkıntında yoksa kesinlikle revo yap telleri ve muhakkat alu tel başı kullan... Çünü bu şjantlarda yüksük olmadığı tellerin arasına dal çubuk vs girerse pirinç tel başı jant patlatıp çıkabilir ama alu kullanırsan tel başının patlaması ile kurtarabilirsin... (bir çeşit sigorta :) )

    Abi benim tavsiyem normal lastiği iç lastiksiz kullanman yönünde...

    21mm sarı bantı kullan... Bantın yapısı düşünülen banttan biraz daha farklı sert plastik hissi veren ama yumuşak çok esnek olmayan tuhaf bir bant :)

    Sıvı konusunda da evet patlak tıkanana kadar bir miktar sıvı çıkıyor patlağın boyutuna bağlı olarak...

    Sıvı zaten çok akışkan öle jöle kıvamında değil o sebeple zaten tekerlek dönerken sarvrulma etkisi ile tüm lastik yüzeyine yayılıyor ve ses yada balans yapmıyor ama durduğun yerde lastiği sallasan ben burdayım diyor :)

    Sıvıyı yenilemek için sürekli temizlemene gerek yok hatta lastiği bile açma subabı aç (açılabilen subaptır stansinkiler ) ordan ilk koyduğun miktarın yarısı kadar ilave yap... Zaten sıvı ömrü 6 aydır ortalama (joe's için) yılda bir ekleme yaparsın zaten 12 ay aynı lastiği kullanmak zordur ömrü gelince değiştirirsin :)
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  9. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.154
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Stan abinin iddiasına göre jantlarının hafif olmasının temel sebebi kendine has yan duvar tasarımıymış; ki bu konuda haklı olduğunu düşünüyorum çünkü bu jantlar diğer rakiplerine göre tamamen farklı bir yapıda. Ama bu 100 gr bir hafifletme getirecek boyutta değil; RACE modellerinde bazı özelliklerden feragat edilmiş tabii ki (Çoğu hafif parçada olduğu gibi). Ama ben 53kg'ım ve genelde cross-country kullanıyorum.. Öyle aşırı agresif inişler vs yapmıyorum; yani bu jantları ben kullanamazsam kimse de kullanamaz herhalde..

    Ayrıca kullanıcı yorumlarından okuduğum kadarıyla jantın sağlamlığı birebir ağırlıyla da doğru orantılı olmuyor her zaman.

    Bu arada tavsiye edilen max sürücü ağırlığı 77kg, max lastik basıncı 2.0 için 33 psi..
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.154
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Tavsiyeler için çok teşekkürler :in: Evet, zaten Aluminyum nipple düşünüyorum.
    Bantlar siboplar dahil 1380 civarları ediyor.. Tamam toplanabilecek en hafif kombinasyon değil ama buna da ağlanmaz artık yaw :D teller Revo olsa 1320, göbekler Tune King/Kong olsaydı bile (ki benim göbeklerin en az iki katı paraya gidiyordu ebay'de) 1250'lere zar zor belki inerdi.. Benim düşünebildiğim halen kullanılabilir olan en hafif kombinasyonlardan biri bu; tabi mutlaka daha fantazi parçalarla daha da indirilebilir, ama bundan sonrası pek arazi sürüşüne gelmez kanımca.

    Revolution konusunda ben de aslında gidip geliyorum.. Her ne kadar marka DT olsa da halen çok güvenemiyorum ne bileyim; yeri geliyor gayet taşlı topraklı dağ yollarında son sürat gidiyorum. Ve genelde dağlarda tek başıma gezmeyi sevdiğimden parçaların güvenilir olması benim için çok önemli.. En yakın yerleşimden 20km uzaktayken jant teli koparsa ne yaparım diye düşünüyorum. 50-60gr için değer mi bilmem.. Hem Revo'ların akort yaparken çok döndüğü söyleniyor.

    Aslında jantları da bu kadar hafif düşünmüyordum; asıl istediğim model Alpine'dı.. Ama makul fiyata 2.el Race bulunca aldım.