Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Normal Jant, Aero Jant Farkları

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Ahmetgitar tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.047
    Beğeniler:
    4.647
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    yol bisikletlerinde normal jant ile geniş yüzeyli aero jantlar arasındaki olumlu olumsuz farklılıklar nelerdir?

    Bilenler, deneyimleyenler yazarsa çok makbule geçer...
     
    Kazuya ve THE DAME bunu beğendi.
  2. 0geday

    0geday Aktif Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İstanbul-Kâğıthane
    Adı:
    Ögeday Bener
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    eski jantıma ışıldak takabiliyordum aero ya takamıyorum :D
     
  3. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.725
    Beğeniler:
    10.720
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    [​IMG]


    aero jantlar havanın arasından geçerken kendilerine daha iyi bir yol açıp sürtünmeyi daha azalttıkları için düz yollarda (ve yüksek hızlarda) tercih ediliyorlar.

    örnek olarak koyduğum tabloda zipp 404 58mm jantın saatte 30 mil hızla giderkenki sürtünmesi ile fsw23 21mm jantın saatte 25 mil hızla giderkenki sürtünmesi neredeyse aynı

    tablodan da gördüğün gibi aero jantın avantajı hız arttıkça ortaya çıkıyor. yani dümdüz bir yoldan bahsediyorsak.
    mesela yokuşlarda aero jantlar dezavantaj. çünkü nispeten daha ağırlar. geniş oldukları için
     
    Ali Demir, Kazuya, Ahmetgitar ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. THE DAME

    THE DAME Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Taha
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yüksek profilli jantlar,yan rüzgarlarda denge kaybına neden oluyor bildiğim kadarıyla. Ama jant alacak olursam kesin nispeten daha yüksek profilli aero jant bakarım,çünkü görünüşü muhteşem bence
     
  5. koitattoo

    koitattoo Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    fatih
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bence de görsel olarak güzel fakat denildiği gibi ağır
     
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Çok paranız varsa aero jantlar ağır olmak zorunda değiller, şu jantlar 1480 gram mesela:

    [​IMG]
     
  7. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.047
    Beğeniler:
    4.647
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Dün de bir sitede 1300 gram olan vardı
    Tabi 3000 lirayı geçiyor.

    Dün bisiklet sürerken (cannondale caad 10) yandan çok sert bir rüzgar vurdu. Öyle bir yalpalama oldu ki hani ön lastik patladı sandım, 1-2 saniye çok sıkı tutmam gerekti gidonu. Acaba yan rüzgar için biraz daha sıkıntı olur mu yüksel profilli jantlar bilemedim.
     
  8. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Nasıl spinter bisikletleri 60 KM ve üstü hızlara çıkıldığı zaman farkını ortaya koyuyorsa, aero jantlar ise TT özelliği arttıkça farkını ortaya koyuyor. Yani amaç ne ise o özellikte ürün kullanmak gerekli, sadece görsellik için yüksek profil jant almaya gerek yok. Pierre Rolland yokuşlarda kullandığı jant aşağıdaki gibidir.
    Pierre-Rolland-alpe-d-huez-tour-de-france-2011.jpg
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.
  9. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Aero jant çok havalı ve benim hayallerimi süsleyen jant türüdür baki kayan abi deki trek tekiler çok güzel mesele ama tour de france vs yarışlarda ne aero kadro nede aero jant kllanan görmedim :s
     
  10. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    312
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    görmemen için izlememiş olman gerekiyor.
     
  11. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    3 kere izledim rastlamadım :s

    Hep klasik profilsiz tip jant kullananlar gördüm
     
  12. gremlis

    gremlis Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    Istanbul, TR
    Adı:
    Hasan S.
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    @Ulaş Çavuşoğlu tirmanis etaplarina denk gelmissiniz muhtemelen. duz profilli yuksek hizlarda seyreden etaplarda genelde aero jantlar kullaniliyor. tahminimce ~60mm civari profiller cogunlukta.
     
  13. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Düz yolda da gitsen aero jantla işi olmaz normal kullanıcının. Çok küçük farklar ile sırlama değişeçek kazancı binlerce Euro fark edecek durumlarda performansın sabit kaldığı noktada bir + olarak konur ama çıkmışsın Sport yapıyorsun kamyonu var arabası var otobüsü var.
    30 mm jantla giderken arkadan gelip hızla sizi geçen otobüsten sonra yolun ortasına doğru çekildiğinizi hissetğinizde yanlış numaraya para bastığınızı anlayacaksınız.
    Parayı bisiklet için geliştirilen yarış teknolojisine harcamayın. Binici için geliştirilen yarış teknolojisine yatırın.
    Yani gidip 600 tl ye ayakkabı 300 tl ye iyi bir forma yada kask gözlük vs alırsanız param var rahat olmak istiyorum olur Ama 3000 lik bir jant sadece spor yapan biri için amaçsız yatırım.
     
    Melih Demir ve MuratHan bunu beğendi.
  14. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Resmini koyduğum Lightweight Fernweg'ler 80mm profile sahip. 3000 Liraya 1300 gram ağırlığında en az 60mm profili olan jant varsa, nerde gördüğünüzü söyleyin hemen alacağım.
     
  15. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.307
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Murat gercekten alacakmasin:), ozaman gönder bana 3000TL ben sana en az 60mm profili olan jant gönderegim.:) (Lightweight Fernweg degil tabiki, bunun icin en az 15000TL göndermen gerekiyor oda ikinci el olmak sartiyla :D)
     
    Ali Demir ve Yusuf Ziya Aktaş bunu beğendi.
  16. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Murat Cömez abi, 60mm ve 1300 gram hangi set var ki?

    Sezon sonu indirimlerinden denk gelir belki diye 60mm civarı jant bakıyordum ama en makul fiyatlı olan Swisside Hadron'lar bile 1000€'nun üstünde.
     
    Ali Demir bunu beğendi.
  17. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ayrıca profil yüksekliği arttıkça jantın konforu azalıyor. Yani TT jantları konfor açısından 10 üzerinden 6 lık denebilir. O yüzden yarışçılar kullansa bile buna tikat ederek genellikle 50 MM lik jant kullanırlar. Tabi ki yokuşlar gelince herkes resimde görüldüğü gibi 25-30 MM lik (sanırım) jantlara geçiyorlar. chris-froome-tejay-van-garderen-nairo-quintana-alberto-contador-tour-de-france_3325191.jpg
     
    Ali Demir bunu beğendi.
  18. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.307
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Murat ben 1300g demedim sadece 60mm olanini söyledim.:koptum:

    60mm 1300g bulsam 3000TL'ye ilk önce kendim alirim Murat.:D

    1300g ve 60mm'i 3000TL'ye var diyende buraya ispatini getirsin öyle bos bos ortaya konusmasin.
     
    Murat B. bunu beğendi.
  19. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Farkların teknik bir gösterimi, Campagnolo firması jantlarının özelliklerini aşağıdaki gibi göstermiş. Gördüğünüz gibi TT jantları 5 konforunda, 80 MM lik jantlar ise 8 konforunda ve reactivity yani hızlanmaları da düşük.
    Adsız.jpg

    Madfiber jantlar tamamen karbon, 1318 GR ve 60 MM. ve 2500 paund fiyatındalar
    1343316418915-ek5f8zvou9xl-700-80.jpg
     
    Ahmetgitar ve gremlis bunu beğendi.
  20. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.116
    Beğeniler:
    3.893
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bir ara ben de heves edip yüksek profil jant araştırmıştım. Ancak İstanbul'un rüzgarlı havası ve eski jant setim (Campagnolo Zonda)'dan daha ağır bir set alıp, daha çok para ödemek istemedim.

    Yüksek profil de ağırlık, fiyata etki eden unsurlardan birisi. Genel görüş, hızlı inişlerde yanlardan alacağınız rüzgarlara karşı dikkatli sürüş yapmanız gerekebilir şeklinde. Ayrıca yüksek profil karbon jantların, taş vb. dış etkenlere karşı hasar alması durumunu bu forum da yaşayanlar olmuştu.

    Yerinizde olsam, düşük profilli hafif ve iyi bir jant seti alırdım.
     
    Ali Demir ve Zekeriya Çab bunu beğendi.