Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

niye 53 dişli...

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında AHMET SAFA tarafından paylaşıldı.

  1. AHMET SAFA

    AHMET SAFA Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    Niye 53 39 aynakol kullanılıyor yol/yarış bisikletlerinde... aynakol ne kadar büyük olursa okadar hızlı gitme artar... Özellikle zamana karşı yapılan yarışlar...
     
    sadana bunu beğendi.
  2. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    neyse ben konuyu genişleteyim bir vites oranından verim almak için ne kadar zamanda pedala kaç defa basmak lazım hem yorulmamak adın hem hız adına mesala 53-14 e saniyede kaç defa basılmalı ve basarsak yaklaşık hızımız ne olur
     
  3. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    boş bir konu daha !!!

    önce sor sonra mesajında yanıtla
     
  4. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Niye 53 dişli diye soranlara cevap vermiş.
     
  5. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Şimdikiler yine iyi :D 45-53 olsa hiç çevrilmez :D
     
  6. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    vesileyle konuyu genişlettim ama cevap yok herhalde
     
  7. AHMET SAFA

    AHMET SAFA Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2010
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    Demek istediğim konu niye 53 aynakol niye 60 veya daha fazla diş....
     
  8. Ender TURAN

    Ender TURAN Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Bursa - Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sorduğunuz sorular oldukça göreceli olduğundandır. Örneğin ne kadar bir verimden bahsediyorsunuz? Ya da yorulmamaktan kasıt nedir, sizin yorulmanız mı benim mi yoksa başka birinin mi?:) Ya da 'hız adına'dan kasıt saatte kaç km hız? Bütün bunları % kaç eğimli bir yol için soruyorsunuz?

    İşte bu gibi nedenlerden dolayı sorunuz hayli boş olmuş ve cevap almanız da zor.
     
  9. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Türkçe'de soru cümlesi diye bir olgu var.O olgu içinde forumda sorunuzu sorarsanız karşınızdaki kişiler sizin soru sorduğunuzu anlar.Yazdığınız cümleler sizi anlatır forum ortamında.

    Açalım 53 diş yol bisikleti için gayet yeterli.53-11 gibi bir oranı çevirmek kolay değil.Bu 53/11 oranı 4,81 gibi yeterince ağır bir vites oranıdır.Motorlu araçların kullandığı vites oranlarına göre çok ağır bir orandan söz ediyoruz. 90 devir çevirimde,23 mm lastikle 60 km/s üzerinde gidersiniz.

    Bir de vites oranlarını ağırlaştırmak verimli olur diye düşünüyorsanız yanlışınız var.Fizikte basit makinalar konusunun bir kanunu var:
    "Yoldan kazanırsanız,kuvvetten kaybedersiniz.Kuvvetten kazanırsanız hızdan kaybedersiniz".Vites oranlarını ağırlaştırdığınızda yoldan kazanırsınız ama tekeri döndürme torkunuzda düşüş olur.Bu tork düşüklüğü size hızlanmada yavaşlama,rüzgara karşı koyma zorluğu ve yollardaki engellerden fazla etkilenmenize neden olur.
     
  10. Özgün ÇETİN

    Özgün ÇETİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    Çanakkale
    Seviye:
    [​IMG]
     
  11. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Bende pedal kolu boylarının daha uzun yapılmasının avantaj olabileceğini düşünüyorum.
     
  12. Aydın Hiçyılmaz

    Aydın Hiçyılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Pedal kollarının uzun olması daha fazla kuvvet uygulayabilmeye olanak sağlar fakat bence zaten pratik olarak uygulanabilecek uzunlukta yapılıyorlar.
    Daha fazla uzun yapmaya kalksan ergonomik olmaz. Bacak uzunluğu yetmez. Bacaklarımız rahatsız olur. Döndüremeyiz. Ayrıca pedal yere vurmasın diye bisikletin göbek kısmını yükseltmek gerekir. Kadro değişiyor. Tüm bisikletin yapısı değişiyor. Bence en ergonomik olanını hesaplamışlardır zaten.

    Fakat farklı bir bisiklet sıfırdan tasarlanırsa dediğiniz neden olmasın. Ama ondada bacağımızın izin verdiği ölçüde uzunlukta olabilir. O yüzden yine pedal kolu uzunluğunun çok fazla değişeceğini zannetmiyorum. Mesela Recumbent bisikletler var. Onlarda pedal farklı yerde. Onlarda istenirse uzun yapılabilirdi pedal kolları. Fakat bence ayaklarımızın en rahat şekilde çalışabileceği bir sistem düşünülerek yapılıyorlardır.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  13. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Konu Dışı'ndan mısın? :D
     
  14. Özgün ÇETİN

    Özgün ÇETİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    Çanakkale
    Seviye:
    arada takılırım:)