Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ng650 Vites Sistemi

Konu, 'Salcano' kısmında mhmmd123 tarafından paylaşıldı.

  1. mhmmd123

    mhmmd123 Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İstanbul/yeşilpınar
    Seviye:
    Arkadaşlar benim ng650 nin vites sisteminde bir sorun var.
    Vitesi 2 ye getirdiğimde arka dişliden 1 e geçiyor.Doğal olarak 7 ye getirdiğimde 6 da kalıyo.Vitesi 1 e getirdiğimde ise jant tellerine takılkıyor.:mad:

    YARDIM LÜTFEN ÇILDIRCAM!!!
     
  2. Barış Çalışkan

    Barış Çalışkan Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    gєвzє
    Seviye:
    kardeş belki hani o dişlilerin en üstünde koruyucu varya o şaşırtıyo olabilir eğer öyle değilse hemen bir bisiklet mağazasına başvur veya götür onlar hemen yaparlar iyi pedallar
     
    mhmmd123 bunu beğendi.
  3. mhmmd123

    mhmmd123 Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İstanbul/yeşilpınar
    Seviye:
    Koruyucu felan şaşırtmıyo ben kendi ellerim ile elledim-denedim çünkü.Dediğin gibi yapmayı düşünüyorum ama belki kendim yapabileceğim bi şeydir diye danıştım.
     
  4. Barış Çalışkan

    Barış Çalışkan Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    gєвzє
    Seviye:
    ama dediğim gibi yakın bir bisiklet mağazasına götür hemen hallederler
     
  5. kemalone

    kemalone Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Kemal Serhat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    salcanonun vites sisteminden bende rahatsızım şu an okul ve stajım başlıyo seneye iyi bi çözüm bulacağım
     
    Mehmet Boran bunu beğendi.
  6. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    salcano vites sistemi diye bir şey yoktur, o dediğiniz shimano tourney vites sistemiyle ilgilidir, aynı vites takımı diğer bisikletlerde de var neredeyse ve bu dediğiniz vites sorunu tourneylerde, yani shimanonun en düşük seviye vites takımlarında olası sorunlardandır,

    tourney
    altus
    acera
    alivio
    deore
    deore lx
    xt
    xtr

    diye sırası vardır seviyesine ve fiyatına oranla.. Bizdekiler en ucuzu, ama gider sırf vites fren ve göbek gibi komple set çekip adam gibi 200milyonu gözden çıkarırsanız, kadrosu hangi bisiklet olursa olsun aynıdır netice, bu vitesler o övüle övüle yere göğe sığdırılamayan reklam mahsülü markalardan birinde olsa çekinirdi millet yazmaya ama bu marka olunca sorun taşlayan taşlayana, ben de aldım aynı bisikleti ama 3 aydır sorun yaşamadım,

    çünkü yokuş çıkarken pedal çevirirken vites küçültmüyorum, ilk önce ayağa kalkıp tüm yükümü pedala verip biraz hız kazanınca o arada küçültüyorum, vitesi küçültmek demek gerginleştirmek demektir, çat çut diye kırılır sonra elinizde kalır aksine aynı hatayı yaparsanız.

    21li vites sisteminde değişiyo bu durum ama

    ön ve arka attırıcıları pedal çevirirken şöyle ayarlamak her zaman en doğrusudur,

    sol sağ
    1 1,2
    2 3,4,5
    3 6,7

    diyelim ön attırıcı hala 1deyken siz arka attırıcıyı 7. vitese getirirseniz elinizde kalabilir o vites takımı yine, çünkü mümkün olduğunda ön ve arka attırıcıların birbirlerine göre oluşturdukları açıyı küçük tutmak gerek.

    Bu bisikleti alanlar garanti belgesi kitapçığındaki resimli anlatımı okursa daha iyi anlarlar. Şimdi gece vakti uğraşmak istemiyorum da uygun zaman olursa bi ara belki resmini koyarım buraya.Umarım anlamışsınızdır.
     
    Mehmet Boran bunu beğendi.
  7. celil.mayaoglu

    celil.mayaoglu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2008
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İstanbul (Sonunda)
    Seviye:
    o koruyucu şeffaf şey olmasa zincir bu sefer jant teliyle ruble arasında sıkışır ve çıkartamazsınız zinciri ordan kolay kolay. Bu zamanda artık o plastik şeffaf şeyi dandik yapıyolar, eski bisikletlerde ömür boyu garanti verircesine sapasağlam takarlardı ve süslü ve renkli olurdu, eski bisikletimde de var siyahtı onun rengi.

    Onu sırf ağırlık yapmasın diye söküyolar ama eğer onu düzgün becerebilirseniz aslında oldukça önemi var o plastiğin.


    vites belki kendi kendine atıyodur sen fark etmiyosundur, onun ince hassas ayarı var, sakın ruble yamuk mamuk deyip tamirciyi uyandırma, bazı adamlar o bozuk sana yenisini veriyim deyip değiştiriyo, üstüne onu değiştirdin diye ona uyumlu parçalar aldırmak zorunda bırakabiliyolar bazı servisçiler. Böylelerine dikkat edin. Viteste bi ayarı var onun, bakımda halledilmesi mümkün olan sorunlardan, bende de vardı bi arkadaş bi link verdi ona baktım bi vidasını falan da sıktım, genellikle o arka attırıcının açısının uygun olmamasından oluyo, yani sen 1den 2ye atarken attırıcının ucu daha fazla eğilmişse 1den 3e atar mesela, ya da durduk yere 2deyken 1e atlar vites..