Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

NG-650 mi Kron XC-250 mi ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Ozan Bilir tarafından paylaşıldı.

  1. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşlar seçeneklerimi 2 ye indirdim ancak siz yinede 530 TL yi geçmeyecek şekilde bisikletler önerebilirsiniz.

    Şimdi Ng 650 fiyat bakımından daha uygun ve şehrimde bayiisi var ki bu çok önemli benim için(Çanakkale)

    Kron XC 250 dersek hem daha gösterişli hem de daha pahalı NG650 ye göre.

    Donanımdan filan pek anlamamda ancak kronun kadrosu daha iyiymiş anladığıma göre.

    Benim bisikletten beklentim şu okula gidip geliyorum genelde 10 km ya var ya yok ancak az yorması lazım biraz uzun bir yokuş var çıkışlar sırasında ve bu beni öldürüyor resmen.Günlük en fazla yapacağım km 20 yi geçmez herhalde ama hergün kullanmayı planlıyorum.

    Ve Çanakkale'nin yolları bayağı bir çukurludur tabii dikkat etsemde yollar genelde asfalt değil.
     
  2. Yiğit Dikici

    Yiğit Dikici Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Mart 2012
    Mesajlar:
    488
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kron xc250 derim. Kadrosu dediğin gibi daha sağlam. İlerde bazı parçaları değiştirmek istersen gönül rahatlığıyla bu kadronun üzerine inşa edebilirsin hem.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  3. Mesut C.

    Mesut C. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kron NG'ye göre daha iyidir. :)
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  4. eranbey

    eranbey Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2012
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    manisa
    7005 Double Butted Alüminyum Gövde ile 6061 Alüminyum Kadro arasındaki farkı teknik olarak anlatabilir misiniz? birde bu 7000 serisi alüminyum kadrolardan ne alırsak alalım iyidir diyebilir misiniz? forumda kadrolar hakkında her şey başlığı altında bir tablo var ama oradan çok anlayamadım. Bende 1000 ve 1300 Tl bütçe ayırdım ama bu şekilde iki modele düşürecek kadar bir yol katedemedim, bu hızla gidersem de uzun bir süre karar veremeyecek gibi duruyorum.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  5. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hocam ancak dedigim gibi kronu internetten almayı planlıyorum ancak guvenemiyorum birde kadro saglamlıgı olsa olsa ne kadar farklıdır ki? Birde alacagı site kackarbisiklet.com.tr muhtemelen.

    Ek olarak forumun 2. Elinde su ilanı gordum acıkcası hediyeleriyle ve fiyatıyla cezbediyor beni.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=100086 ancak boyle bir alıs satıs yapmadıgımdan yine guven meselesi var birde o digondaki yamukluk biraz yuklenmeyle kırılacak gibi duruyor yamuk yerinden.
     
  6. ergin111

    ergin111 Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2012
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    2011 ng 650 mi yeni sattım. Hafif bir bisiklet olmasına karşın malzemeden kaçmıslardı diyebilirim. Bayiden alırken birtanesini begenmistim mesela denedim teker sekiz çiziyordu.Bende neyse dedim diğerini aldım bnmkininde göbekten oynuyordu.fazla iş olsun diye yapmışlar izlenimi verdi bana o bisiklet. xc 250 leri canlı gördüm bu sene müthiş herşeyden önce bence kadro olarak müthiş .danonım olarak kesin daha iyi. xc 250 deki görünüm 3-4 misli fiyatındaki bisikletlerde yok.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  7. Mutlu Köksal

    Mutlu Köksal Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    1.001
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    xc250 tavsiye ederim
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  8. oguzhanzed

    oguzhanzed Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    388
    Beğeniler:
    331
    Seviye:
    eranbey isimli kullanıcının sorusuna cevaben

    Alüminyum

    Günümüzde bisiklet üretiminde en fazla kullanılan malzeme, en büyük avantajı bu bağlamda ucuz olması. Alüminyum alaşımlarının pek çok çeşidi var. Kabaca bir ayırım yapmak gerekirse daha sert ve katı olan 7000 alaşımı ile biraz daha hafif ve nispeten yumuşak olan 6000 alaşımı arasında yapabiliriz. Bunların yanında değişik karışımlar elbette mevcut, örneğin skandiyum, zirkonyum vs.

    7000 alaşımlarında alüminyumun yanı sıra çinko ve magnezyum (kısmen bakır) bulunuyor. Bu sayede pasa karşı direnç 6000 alaşımlarına oranla daha yüksek. Bir istisna 7075 alaşımı, ki içindeki bakır oranı nedeniyle pas direnci 7000‘ler içinde düşük ve bu nedenle anotlandıktan sonra (film veya kaplama ile kaplama işlemi) yüksek sertliği nedeniyle parça yapımında kullanılıyor.

    6000 alaşımında ise silisyum ve magnezyum var. Kaynak esnasında deforme olma ihtimalleri bulunduğu için işçiliği zor. 7000 alaşımlarına oranla daha yumuşak olmaları 6000‘li kadroların darbe emici özelliği taşımalarını sağlıyor. Yalnız pasa dirençleri nispeten daha düşük, bu nedenle 6000‘li kadrolarda kaplama ve boyaya özellikle dikkat etmek gerek.

    7075 alaşımına benzeyen bir diğer alaşım 2014. Yine yüksek pas tehlikesi nedeniyle kadrodan ziyade parça yapımında kullanılıyor.

    İşçilik konusunda söylenebilecekler: Alüminyum normalde kaynakla tutturuluyor. Bisikletinizde boruların birleşme yerlerinde kaynak izlerini görebilirsiniz. Kaynak konusunda 3 tane yöntem var. Büyük çoğunluk TIG-Kaynak (Tungsten Inert Gas) yöntemiyle yapılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ölçekleme. Aynı şekilde kaynak sırasında gidon boğazı bölümünde ya da orta mil kısmında yırtıklara yol açabilecek kaymalar olmaması gerekiyor. Bir diğer yöntem „smooth-welded“ denilen yöntem, ki el işi olduğundan yüksek sınıflarda rastlanıyor ancak.

    Yine sıkça kullanılan bir işçilik hilesi de kaynak izlerinin törpülenmesi. Bu konuda pek çok görüş var. bir taraftan kaynak izleri törpülenmiş borular daha temiz ve güzel görünürlerken (ki örneğin kadrolarının kalitesi tartışılmayan bir marka, Cannondale, bu yöntemi kullanıyor), diğer taraftan bu sayede kaynak hataları ve kaymalar gizleniyorlar.

    Bir başka yöntem ise CNC-Freze yöntemi. Bu sayede kadronun denge unsuru, ama bunun yanında ağırlığı da artıyor.

    Bugün nadiren de olsa 90’li yılların sonlarından epoksi kullanılarak yapıştırılmış borulardan oluşan kadrolara rastlanıyor (Trek, Herkules, Hagan). Epoksi endüstride sıkça kullanılan reçinemsi bir yapıştırıcı. Biri bağlayıcı, diğeri sertleştirici iki maddenin karışımı ve (çok iyi olması isteniyorsa, ki bisikletlerde böyle) fırınlanmasıyla yapılıyor. Bu normalde bugün de karbon parçaların üretiminde kullandığı bir yöntem. Karbon kadrolara fren soketlerini, kablo köprülerini vs. yerleştirmede, yani karbon üzerine alüminyum yapıştırmada kullanılıyor. Bugün kadroların TIG kaynak ile yapılması daha yaygın.

    Kadroyu oluşturan parça boruların üretiminde de önemli noktalar var. Dipçikleme işlemi (butting) ve ısıyla işlemek. Üzerlerine nispeten çok yük binen bölümlerde, örneğin alt borunun gidon boğazıyla birleştiği yer gibi, daha kalın duvara ihtiyaç duyulacağı aşikar. Dipçikleme işlemi sırasında boruların duvar kalınlıkları değiştiriliyor, boruların ortalarından alüminyum katmanı alınıp ağırlık tasarrufu sağlanırken, boruların daha çok yük taşıyan birleşme kısımlarına alüminyum itiliyor, yani borunun ortası incelirken başı ve sonu kalınlaşıyor.
    Bunun yaninda gidon boğazından yuvarlak başlayan boru orta yatakla birleştiği yerde elips şeklini alabiliyor veya gidon boğazıyla birleşmeden önce kırılıp üst boruyla birleşebiliyor. Kısaca kadro bu sayede ağırlığı değişmeden daha sert ve dayanıklı hale getiriliyor.

    Isı uygulaması ise alüminyumun moleküler yapısını ve dolayısıyla direncini arttırıyor. Alüminyum işlemede T1’den başlayarak T9’a kadar giden aşamalarla ısı işlemenin kademeleri var. 7000 alaşımlarında uygulama oda sıcaklığında gerçekleşirken 6000 alaşımları 150°C’de fırınlanıyorlar. Bu uygulama T4 ya da T6 olarak adlandırılıyor.
    Bir kadro örneği vermek gerekirse: “7005 DB Aluminium T-6” demek, ısı uygulamasına tabi tutulmuş 7005 alaşımlı iki kat dipçiklemeden (DB = Double Butted) geçirilmiş alüminyum demek.

    6061 Alüminyum (AlMg1SiCu):
    Yoğunluk (yani santimetreküpteki ana madde miktârı): 2,7g/cm3
    Çekme direnci (belirli bir genişlikteki maddeyi "yırtmak" için gerekli kuvvet): 180-270N/mm2
    Elastik modül (Madde elastik, yani kalıcı bir deformasyona/tahribe nereye kadar dayanabiliyor): 70.000N/mm2

    6061 alüminyum alüminyum-magnezyum ve silisyum alaşımına sahip (magnezyum ve silisyum yaklaşık %1 oranında), kaynakçılar nezdinde çok tutulan ve daha ziyâde kadro yapımında kullanılan bir alaşım.

    7005 Alüminyum (AlZn4,5Mg1,5Mn):
    Yoğunluk: 2,8g/cm3
    Çekme direnci: 290-350N/mm2
    E-modül: 70.000N/mm2

    7000 serisi alüminyum %0,8 ilâ %12 arasında değişen oranlarda çinko içeriyor. Uçak ve uzay endüstrisinde de kullanılıyor. En fazla 7005 ve 7020 alaşımları kullanılıyor bisiklet endüstrisinde.

    7020 Alüminyum (AlZn4,5Mg1):
    Yoğunluk: 2,8g/cm3
    Çekme direnci: 420-490N/mm2
    E-modül: 70.000N/mm2

    7075 Alüminyum (AlZn5,5MgCu):
    Yoğunluk: 2,8g/cm3
    Çekme direnci: 500-550N/mm2
    E-modül: 72.000N/mm2

    7075 alaşımı kaynaklanamadığından frezeden çıkan parçalarda kullanılıyor.

    Alüminyumun en büyük üstünlüğü hafif olması (g/cm3 değeri düşük) fakat bu düşük değer alüminyumu aslında bayağı zayıf bir madde kılıyor diğerlerine oranla. Dolayısıyla alüminyumdan sağlam kadro elde edebilmek için boru kalınlıkları/çapları arttırılıyor. Kola kutusu çapında bisiklet boruları var artık, buna da “oversize” deniyor.
    not =Yazar: Cüneyt Kazokoğlu mtbtr'den alınmıştır
     
    özel bunu beğendi.
  9. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Her ne kadar uzun uzadıya anlatsa ve buradaki bilgilerde yanlışların olduğunu görsem de, bir metalurji/malzeme mühendisi yada high-end bir bisiklet kullanıcısı olmadan (onlarda zaten karbon kullanıyorlar artık) bunları bilmenize hiç gerek yok. Bilmeniz gereken tek şey bu Alüminyum alaşım sınıflarından en çok rastladığımız 6061 - 7005 gibi türevler her bisikletçinin ihtiyacını karşılar. Senin yapman gereken gerçekten hakkını verebileceğin, evdeyken "lan bi turlayıp geleyim" diyebileceğin içine sinen bir bisiklet almak. Alacağın fiyatlardaki bisikletler buradaki daha profesyonel kullanıcılar için giriş seviyesi olsa da unutmaman gereken bu giriş seviyesinin "belirli bir kalitede gerçekleştirilen bir üretimin giriş seviyesi ürünleri" olduğu. Zira 200 liraya 21 vites Corvette marka bisiklette var. Al bir bisiklet bin gez, olmadı, yükseltirsin, olmadı onu satarsın üzerine koyar daha iyisini alırsın, o gider yenisi gelir vs. vs. böyle böyle gider bu işler adım adım zevkini ala ala
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  10. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hocam bu cevabınız bana mıydı bilmiyorum ancak şuan bir bisikletim var ve birkaç senedir kullanıyorum fiyatından çok masraf yaptırdı ve halen sağlam olmamakla beraber demir yığını resmen. Ve içime sinen şuan kron xc 250 ancak aradaki fiyat farkınında deyeceğini anlamamla beraber kron xc 250 almaya karar verdim. Ama yinede şu seçenek aklımı karıştırıyor. http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=100086
     
  11. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben senin yerinde olsam bu bütçe ile NG650 yada XC250 alana kadar 2. el bir bisiklet düşünürdüm. NG650 zaten kronik olarak sorunlu bir model, eğer bu bisikleti alırsan bisikletçileri tamir paraların ile zengin etmeye devam edersin. Kron XC250, NG650'den çok azıcık daha üstün olsa bile yinede giriş seviyesi bir bisiklet, ve XC250'yi ben bizzat kullandım ve hiç memnun kalmadım. Bunların yerine ben sana http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=100428 bu bisikleti öneririm. Arkadaşı tanımıyorum ama Çanakkaleli. Sanırım sende Çanakkaledesin. Bu arkadaş bisiklet için 750 TL istemiş ancak ikinizde Çanakkalede olduğunuz için kargo ücreti falanda olmayacak ve eminim arkadaş senin için bir indirim yapacaktır. Bu bisiklet senin almayı düşündüğün bisikletlerden kat be kat daha iyi. XC250'nin 550 TL olduğunu düşünürsek, sen bütçeni azıcık arttırıp, satan arkadaş da azıcık indirim yaparsa kaliteli bir bisiklete sahip olabilirsin.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  12. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence üzerine biraz daha para ekleyerek kron xc250 D (disk frenli) almalısın yollar asfalt değilse ne kadar dikkat edersen et jant akordu bozuluyor v frenin performansı baya düşüyor yağışlı havalarda da disk frenle daha rahat gidersin
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  13. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hocam cevabın için teşekkür ederim ancak kesinlikle o fiyata çıkamam hatta 600 ü bile göremeyeceğimden eminim.Şahsen şuan ihlas-meridyen diye bir bisiklet kullandığım için kron xc 250 nin yeteceğini düşünüyorum ancak siz yinede herhangi bir öneride bulunacaksanız lütfen söyleyin.

    Ek olarak taksit olarak alacağım.
     
  14. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    O zaman carraro force 612= 550 lira veya carraro cosmo= 490 lira bunlarıda araştır carraro kötü bir marka değil yinede sen bilirsin
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  15. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    994
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ilk basta simdiden hayırlı olsun.salcona 6061 alu kron 7005 alu gerci teknolojik olarak arada pek fark olmasada avantaj dezevantajları kısmen oluyormus.mesele 7005 alu kadrolar çinko karisimlı daha sert rijit derler.paslanmaya karsi direncli ama daha kırılgan diyorlar.avantajı ayrıca ruble yi sert madde oldugu icin esneme yapmamasi performansin daha iyi olusu ama saglam kadrodur.garantisi kron sınırsız ilk Turk yerli bisiklet diyorlar.salcona daha once almistim gecen sene salcona 241 srv 850 tl verip.acıkcasi hicmi hic tavsiye etmem su an isttanbula depoda:D ancak gidersem binerim ama satiıp yenisini dusnuyorum.ankda trek aldim ds 8.5 arada daglar kadar fark var.evvela sende galiba benim gibi evin yokuşlu performans akıcı bisiklet istiyorsun yormayan.ben bayag sistem konusunda bilgi edindim.bisiklete bisiklet motoru taktim sonra cıkarttım.gerci bisiklet ozelligii bozmuyor ama motor bazen sorun oluyor onunda ustesinden geliniyor ama agır oluyor cıkarttıım oval-çark taktım.yumurta gibi gorunusu.yokuslarda gercekden diger carkdan farkı var daha kolay yormuyor ama meniskus yapiyor diye ondan vazgectim.aslinda alacagin bisikletin kadrosu değişime acık olmalı kron xc-250 de boyle secenek varmis.salconada yokmus.ön amartisör kilitli olması lazim.asfaltta cok yorar. aman ona dikkat et.kilitli maşa olsun.okula gidip gelecegim demissin.dağ tekerlerin 2.2 ve ustu asla olmasin manyak agir hem asfaltta akıcı olmuyor hele yokuslarda sana inanılmaz efor sarfettrir.istanbulda yokus cok var.tekeri 2.2 continental lastikleri cıkarttım.yerine ince teker taktim harika oldu. kronxc-250 aldin diyelim.alternatif akıcı olmasi icin ilk olarak tekerler melez teker performans lastik alirsin-2incisi ruble işine geldi.25-30 tl civarinda ama bisiklet forum bazen bakiyom cok iyi rublelerde satanlar var takip etmen lazim.shimanonun magetrance birinci dişlisi digerlerine gore cok buyuk olan ozellikle yokuslarda inanılmaz rahat super sistem.gidipde 30 vites almanin anlami yok onun gorevini yapiyor aradaki disliler zaten sporcular icin.hem vites sayısı ne akdar artarsa vites ayarıda o kadar sorun oluyor özellikle sıcak soguk havalarda.kısacası teker ve ruble değişim. fzlada para degil.hem cift lastik olmasi herkes icin lazim oluyor bazen arazi bazen asfalt ama hem ikisi bir arada olan performans lastik idealdir aklıma gelen bontrager markada var.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  16. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Eyvallah hocam bakacağım.

    Anladım hocam zaten teker değişimini bende düşünüyordum ancak ruble hiç aklıma gelmedi aslında masraf yapmayıda istemiyorum ama bakıcaz artık.Saolasın uzunca anlatımın için.
     
  17. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    994
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ozan önemli ek bilgi..acele etme su an.sedona borla fiyatı 425 dolar.pesin fiyat her bisikletci 250-300 indirim yapiyor. bn cok yaptim.sedona borla alabilirsin .ama asla sedona 701 alma donanım iyi degil kron x-250 daha iyi sedona 701 den.ama sedona borla hepsinden iyi.donanımlar cok iyi hemde akıcı bisiklet ayrıca.ekol olmus seridir.yorumlar cok iyi.o paraya rahat alirsin.baska bisiklet tavsiyemde olcak arastiriyim.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  18. Ozan Bilir

    Ozan Bilir Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Çanakkale'de yok diye biliyordum bayii ancak varmış.Acelem yok zaten ve birde çok saol hocam.
     
  19. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    994
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    evet ümit bisiklet 2 iyi markaya distrubutorlugunu almis.ktm ve mosso.http://www.mossobisiklet.com/urun-detaylari.asp?id=30 ayrıca pesin alimda 270 indirim yapiyor.bu bisiklette renk secenegide var 920 tl pesin indirlimli 650 tl yapıyor.donanımlar cok iyi bence sedona borla ve mosso arasında takıl.mekanik fren önermem.cunku ses ve sorunludur.v-fren yagmurlu don havada frenler iyi tutmuyor olsada ona gorede hızlı gitmeyiverirsin.bende hidrolik fren sistemi var ama yokus asagi frene guvenipde cok hızlı inmem ne olur ne olmaz düşme ihtimali her ikisi icinde gecerli sonucta fark abartılı degil o kadar.bazıları v-fren daha cok sever tercihtir.hem hafif olur 1 kilo gibi bu da azmi:D.mossonun kadrou 7005 alloy.salconada garanti 2 yıl.sedonayı bilmiyorum.mosso-kron-sedona nın kadro garantileri ni bayiden ogrenilir.bana gore sedona borla-mosso da dusnurum.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.
  20. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    994
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    çanakkalede bayi olsun olmasın farketmezki.mesela ben ankdan trek marka bisikleti siteden gorerek istanbul bayiden peşin fiyatla siparisle aldim.havale eft.sorunsuz kargo teslimat.bunun gibi alişveris yapanlar cok var.ama guvenilir bayiler onemli. zaten forumlarda yaziyor. delta bisikletten alet takımı aldim sorun cıkmadı.güvenilir bayiler için titiz arastırma yapmak lazim.
     
    Ozan Bilir bunu beğendi.