Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

neden trek yada neden trek değil?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Serkan Doğan tarafından paylaşıldı.

  1. Serkan Doğan

    Serkan Doğan Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bisiklet alma arefesinde olanların durumundayım:) konu hakkında bilgisi olanlardan tecrübelerini paylaşmasını bekliyorum.. şimdiden teşekkürler...
     
  2. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    mtb mi yoksa yol mu ona göre yardımcı olalım
     
    Serkan Doğan bunu beğendi.
  3. Serkan Doğan

    Serkan Doğan Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    pardon mtb...
     
  4. tito

    tito Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    çiftehavuzlar-kadıköy
    Seviye:
    Merhaba Serkan.

    Kişisel ve naçizane görüşümce şu aşağıdaki bir iki noktayı alım öncesinde çok iyi belirlersen, hem ileride sıkıntı yaşamazsın hem de alacağın keyif artar.

    Şu dönemde bisiklete ayıracağın bütçe (Ne sıklıkta kullanacağını doğru ve gerçekçi tahlil etmen önemli bu noktada. Zira, güneşin parlamasıyla insan bu düşüncelerini kontrol edemeyebiliyor :))
    Nadiren ya da haftada birkaç kere bineceksen, yüksek miktarlarda para harcama yapman demek, o miktardaki paranın belli bir bölümünün doğru yere harcanmaması demektir. (Onun yerine, ortalama fiyatlı bir bisiklet seçip, zaman içerisinde donanımına ya da bisiklet dışındaki bir başka şey için harcamak daha akıllıca olur bütçe ayarlarken.)

    Bu noktada, bisiklet seçiminin bence en önemli noktası geliyor:

    Kadro seçimi.

    Bu hatayı ben yaptığım için içim rahat olarak söyleyebiliyorum ki, bir kere doğru boyda kadro almazsan, bisiklete binme keyfin azalacaktır. (Bunun değişik nedenleri var: Örneğin; sürüşün rahatsız olacaktır, gereksiz yere zorlanacaksındır ya da satmayı düşünecek olabilirsin, satış kolay olmayacaktır, vb.)

    Kadro boyu seçimi, bisikletçiye gittiğinde binerek ya da değişik ölçümlerle bulunabilecek zor olmayan bir konu.

    Ama ayrı olarak, kafa karıştırıcı konulardan biri de aynı markalı bisikletin, değişik modellerindeki farklar.

    Bunu da basitleştirmek elinde. Aynı markanın, sabit çatallı, ön amortisörlü, çift amortisörlü, daha büyük tekerlekli, vb. ürünleri olabilir.

    Sen MTB'de karar kılmışsan, bu yazdıklarımdan birini seçeceksindir.
    Bunu da daraltman gerek. Kullanmayı düşündüğün yere ve yüzey şekillerine göre, bunlardan birini seçmelisin.

    Yaygın olanı seçeceğini kabul edersek, ön amortisörlü bir bisiklete kadar indirmiş oluruz seçenekleri.

    Bu da daraltılmalı:
    Ön amortisörlü bisikletler de kendi içlerinde, kadronun yapım malzemesine göre, birkaç farklı gruptan oluşabiliyorlar.

    Diyelim ki bunlar; a'dan c'ye kadar olan grup (düşük fiyatlı), d'den h'ye kadar olan grup (orta fiyatlı) ve ı'dan j'ye kadar olan (yüksek fiyatlı) grup olsunlar.
    Burada; [a, b, c], [d, e, f, g, h] ve [ı, i, j] grupları, 3 farklı malzemeden yapılmış, 3 grubu ve 11 bisikleti gösterir.

    a'dan c'ye kadar olanların (düşük fiyatlıların) kadroları aynı malzemedir. bunlar içinde a, en düşük fiyatlısıdır. c, en yüksek fiyatlısıdır. bu fark, a tipindeki bisiklette kullanılan bileşenlerin (komponent) b ve c tiplerindekilere göre daha hesaplı bileşenler olmasından kaynaklanır.

    Örneğin, a'da kullanılan amortisör, b'dekinden; bunun yanısıra b'de kullanılan amortisör de c'dekinden daha düşük seviyeli (dolayısıyla daha ucuz) bir amortisördür. (Diğer bileşenler için de aynı şeyler söylenebilir hemen hemen.)
    Ama kadrolar aynıdır a'da, b'de ve c'de.

    Bu yazdıklarım, orta fiyat grubu ve yüksek fiyat grubu için de geçerlidir.

    Buradan hareketle, kadronu hangi gruptan seçeceğini iyi tartmalısın. Zaman içerisinde kendince eksik gördüğün şeyleri yavaş yavaş tamamlamak da mümkün olduğundan, kendi bisikletini seçeceğin kadro üzerine kendi keyfince kurabilirsin.

    Yani, bir a tipi bisiklet alıp, c'ye kadar yükseltebilirsin.
    Ama d olmaz bir a tipi bisiklet. Çünkü burada değişiklik yapılması gereken şey, bileşen değil, kadronun kendisidir.

    Örneği genelleyebilirsin daha yukarı tipler ve fiyat grupları için.

    Kadroyla ilgili en son şey de, sanırım hoşuna giden bir renk olabilir.

    Buraya kadar olanları toparlamam gerekirse, MTB için diyelim,

    1- Bütçe (Binme sıklığı ve binilecek yer düşünülerek, gerçekçi yaklaşarak)

    2- Bisiklet tipi
    2a- Ucuz fiyatlı / Orta fiyatlı / Yüksek fiyatlı​
    2b- Amortisörsüz / ön amortisörlü / çift amortisörlü​
    3- Kadro
    3a- Kadro tipi (Bisikletin tipine göre olacaktır zaten: Ucuz fiyatlı / Orta fiyatlı / Yüksek fiyatlı)​
    3b- Kadro boyu​

    konularında aklındaki sorurları netleştirebilirsen, seçimini yaparken daha az zorlanırsın, diye düşünüyorum.
     
  5. globaldriver

    globaldriver Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    376
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    Dubai
    Adı:
    Ugur Bilgili
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Tito hocam senden ricam bu yazdıklarını her bisiklet tavsiyesi isteyenin konusunun altına kopyala yapıştır yapmandır:). Hakikaten yazını çok beğendim, insanların seçim arefesidne bulanık kafalarını bayağı netleştirir nitelikte olmuş. Teşekkürler, saygılar...
     
    Serkan Doğan bunu beğendi.
  6. Serkan Doğan

    Serkan Doğan Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    tito hocam bende çok çok teşekkür ederim. çok mantıklı bir yol haritası çıkarmışsın... hocam yazında belirttiğin segmentlere göre trek 3900 sanırım a tipi ve yüksek fiyatlı olmuş oluyor.. kullanım alanı olarak önce şehir içi düz yollarda başlayıp daha sonra ufak çaplı arazi turları yapmayı düşünüyorum...
    yarın trek 3900 v frenli olanından alıcam inşallah... çok araştırdım, biraz fazla para vereceğimi biliyorum, lakin kalite ve sorunsuz servis hizmeti konularında sorun yaşamayacağımı düşünüyorum... herkese iyi pedallar...