Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

neden kullanılmaz

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında alkan koca tarafından paylaşıldı.

  1. alkan koca

    alkan koca Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    yol bisikletlerinde neden hidrolik disk fren kullanılmaz? yol bisikletlerinde kaç kere gördüm önümde giden arkadaşım benimle aynı hızda gidiyordu hemen önümde aynı virajı ben frene bastım ve bisiklet yavaşladı ama onun yol bisikleti v fren tabiki yavaşlayamayınca virajıda alamadı ve yoldan savruldu kayalıklara doğru allahtan bir kaç sıyrıkla atlattı bu kazayı. Disk fren olsaydı daha dengeli bir frenleme yapamazmıydı ??????????????
     
  2. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Yol bisikletinde frenler yeterlidir ama yol bisikletinde fren kullanmak biraz teknik ister.Yol bisikletinin sürücüyle birlikte ağırlık merkezi bisikletin ortasındadır.Dağ bisikletlerinde ağırlık merkezi arka tekerin üzerindedir.Tekniği zayıf olan yol bisikleti kullanıcıları kendilerini öne doğru atan g kuvvetine karşı koyamazlar ve yavaşlatamazlar kendilerini.

    Güncel yol bisikleti frenleri çok güçlüdür.Disk frene ihtiyaç duyulmaz.Yol bisikletinde denge ve aerodinami çok önemli olduğundan,biir de yol bisikletleri çok hızlı giderler ve bisikleti durduracak fren diskleri ağır olur.Yol bisikleti kullandıysanız,sert inişlerden sonra jantı ellemeyiniz alev gibi olur.Koskoca jant o kadar ısınıyorsa,küçücük disk kor haline gelir.Seramik yüzey işlemeli karbon disk frenler deneniyor ama yol bisikleti için disk fren teknolojisi hala yetersiz.Biraz daha araştırma ve geliştirmeye ihtiyacı var.Bir başka neden de maşanın tek taraflı o kadar yük altına girmesi istenmez.
     
  3. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    frenleme gücü olarakta disk'lerin birşey kattığını düşünmüyorum ben. toplamda ikiside aynı gücü sağlabilir ancak gücün ayarlanması gibi bazı değerleri frenler farklı olarak sunuyor. fark burada geliyor bence. mtbtr de öyle bir makale vardı. yabancı kaynaklı bir testten çevirme. ben oradan onu anladım.
     
    alkan koca bunu beğendi.
  4. Emirhan Atasöz

    Emirhan Atasöz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2010
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    345
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    SOnuçta Yol Bisikleti Dediğin Hafif Olur.
    Tutup'da 1kg lık vtes atarsan sen bsklete. Amaç Dışı Kalır.
     
  5. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yol bisikletinde tekerler ince olduğu için ve hızlı gidildiğinden frenleme ve yol tutuş dağ bisikletlerine göre azdır. Yol bisikletinde ne kadar fren yaparsan yap, istersen tekeri kilitle yine kaymaya devam edersin bu yüzden hidroliğe gerek duyulmaz diye düşünüyorum.
     
    HaliliOzturk ve alkan koca bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Güzel bir cevap ancak disk frenle ilgili atladığınız bir nokta var. Isınmaya karşı disk fren, jant frenine göre daha dayanıklı. Bir defa herşeyden evvel balatalar metal karışımdan imal edildikleri için plastik fren pabuçları gibi ısıya karşı o kadar duyarlı değiller. Ayrıca fren disklerinin 380 dereceye kadar ısındığını bir testte okudum daha evvel. Özellikle downhill binicilerinin yol bisikletçilerinden daha yavaş gitmediklerini düşünürsek ve onların çok daha ani fren yaptıklarını düşünürsek daha sağlıklı bir kıyaslama yapabiliriz.

    Disk frenin güç olarak katkısı aslında hidrolik pistonlarının çapıyla alakalı bir durum, farklı çaptaki fren kolu ve kaliper pistonları sayesinde güç, fren kaliperine katlanarak aktarılıyor, bu da eldeki yorgunluğu azaltıyor.

    Fakat yol bisikletinde buna gerek yok, çünkü herşeyden evvel disk frenin en etkili olduğu konu çamur konusu, yol bisikletinde bu derdiniz yok. Diğer taraftan yol bisikletinde lastiğin yere temas alanı çok düşük olduğu için frenin gücü değil, sizin de dediğiniz gibi frenleme tekniği ön plana çıkıyor. Ağırlık konusu ise pek bahane edilemez, malum bu aralar bisikletlere UCI sınırının üzerine çıkabilmek için ağırlık bağlayanlar var. Fakat yol bisikleti frenlerinin ne kadar kuvvetli olduğunu kullanmayan bilemez, ben bile 20 yıllık Shimano 600 frenlerim ile ön teker üzerinde bir kaç metre gidebiliyorum...
     
  7. Adil

    Adil Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    açıklama için teşekkürler hocam, fakat bir nokta: UCI sınırı nedir acaba?
     
    Mustafa Volkan Koca bunu beğendi.
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    UCI sınırı, bisikletlerdeki hafiflik sınırı. Yol bisikletlerinde 6,8 kg'dan daha hafif bisikletlerin yarışmalarda kullanılması UCI tarafından yasaklanmıştır.
     
    Mustafa Volkan Koca ve Adil bunu beğendi.
  9. Adil

    Adil Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:

    eyvallah, ellerine sağlık.
     
    Mustafa Volkan Koca bunu beğendi.
  10. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Mustafa Volkan Koca bunu beğendi.
  11. Cycleone

    Cycleone Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    855
    Beğeniler:
    480
    Şehir:
    İstanbul-Erenköy
    Seviye:
    Yanlış hatırlamıyorsam Lance Armstrong 'artık firmalar çok hafif bisikletler üretebiliyorlar , yol bisikletlerindede artık disk fren olmalı ' gibisinden bişeyler söylemişti. Yol bisikletinde disk fren kullanarak da 6.8 kg ağırlık tutturulabilir.