Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Neden karbon?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Serdar Emre ACAR tarafından paylaşıldı.

  1. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Scott scale alu serisi ile carbon seri arasında kadro ağırlığında 340 gr fark var ve fiyat olarak ise 1000 euro fark var.Bu hafiflik için bu para verilir mi? o para yerine çok iyi bit amortisör veya jant seti almak daha mantıklı değil mi?
     
    sadana bunu beğendi.
  2. Ceyhun Oğuz

    Ceyhun Oğuz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Haziran 2008
    Mesajlar:
    615
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Tarsus
    Seviye:
    Hangisi sana daha güzel geliyorsa onu al kasma bu kadar xD
     
    Ali AKTAŞ ve Serdar Emre ACAR bunu beğendi.
  3. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    340 değil 600gr fark var ki çok ciddi bir fark. 1kg lık carbon kadronun ağırlığı onu dünyanın en iyi kadrolarından biri yapıyor sırf ağırlık olarak bile.

    tabi dünyanın en iyilerinden biri olması için gereken diğer koşul olan esnemezlik-rijitlikte alu olana kıyasla oldukça fazla, buda ikinci neden.

    üçüncü neden ise karbonun vibrasyon emmesinden kaynaklanan sürüş keyfi ve konforu.
    bu nedenlerden dolayı birazcık pahallı :)
     
  4. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Ya ben coot u karşılaştırıken söyledim ve 600 gr ın bize maaliyeti ne olacak.Anlamadığım hem titreşimi emiyo hemde esnemezliği daha yüksek bu nasıl oluyo açıklayabilir misin?
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Eger bisikletin tamaminda, tüm parcalarda her gr.in hesabi yapilmissa bu 600 gr cok önemli olacaktir.

    Ama tek is hafiflik midir? Görünüste evet ama bir de sürüste bu bisikletin size sagladiklari var ki onlari da hakkem cok güzel aciklamis.

    Su esnemez-darbe emer konusunu ise forumda detayli tartismistik daha evvel. En kaba tabirler, karbon liflerinin nasil örüldügü, hangi karbon liflerinin kullanildigi, kullanilan epoksinin özellikleri gibi etmenler sizi istediginiz sonuda getirir.

    Bakin, amortisörler yanal olarak esnemesin diye karbon bacaklar kullaniliyor. ama Cannondale Scalpel'de de karbon arka bacaklar esneyerek amortisörün calismasini sagliyor, hic bir eklem yok arka ücgenin ortagöbek baglantisinda. Veya yol bisikletleri esnemesin diye karbondan yapiliyorlar, ama darbeyi de emsin diye karbon catallar kullaniliyor.

    Bu esnemenin hangi yönden beklendigi ve darbenin hangi yönden geldigi ile alakali. Orta göbek bölgesinden kadromuz yanal esnemesin isteriz, ona özel bir cözüm (karbon lifi, ilac vs) bulur üretici ve onu kullanir, ama arka tekerlekten gelen dikey darbelerin, titresimlerin emilmesi arka ücgenin görevidir ve mühendislerine hakkettikleri parayi veren üretici bu cözüme de kavusacaktir. Kadrosunu da ona göre fiyatlandiracaktir ;)
     
  6. pala

    pala Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2009
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Istanbul - Ankara
    Seviye:

    Mühendislik maliyetleri: Malzeme ağırlık ölçüm kriterleri, esnemezlik testleri, vibrasyon emmesi testleri, buna bağlık olarak sürüşden keyif almak, kullanım konforu ve benzer AR-GE çalışmaları... bu çalışmalar ve şu an ihtiyarlıkdan dolayı hatırlıyamadığım işlemler maliyet demektir.

    bence de bu ve benzer nedenlerden dolayı birazcık pahalı :)
     
    Serdar Emre ACAR ve Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Normal bir alu kadrodan Scale karbona geçen bir yarışçı arkadaşım sürüş karakteristiğinin inanılmaz bir şekilde iyileştiğini, konforunun ve kontrolünün çok büyük bir oranda arttığını söyledi, hatta önceki kadrosunda yapamadığı şekilde, çok zor teknik bir inişin ortasında dahi bisikleti yönlendirebildiğini söyledi, sadece hafiflikte değil olay, şüphesiz Scale karbon dünyanın en iyi kadrolarından birisi ve boyuma göre yapmaya başladıklarında (bu sene alu scale ler xs üretilmeye başladı, sanırım seneye darısı karbonun başına) düşünmeden alacağım bir kadrodur...
     
  8. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Böyle sorduysanız mutlaka aluminyum alın.
     
  9. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Çok güzel cevap ,doğru bir yönlendirme dikkate alınmalı.
     
  10. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Haklısınız dikkate almak lazım.
     
  11. Mithrelios

    Mithrelios Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    327
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    şimdi komponentlerdeki agirlik değişimlerine mutlak değer olarak değil yüzde kaç fark yarattığı olarak bakılmalıdır. 340 gr fark orada yaklaşık %20 fark eder. Tüm komponentlerden bu ağirliği tasarruf ederseniz 12kg bisikletiniz, 9,6kg ye inecektir. bu fark da cok cok ciddi bir farktır. ayrıca düşünmediğiniz nokta zaten o kadroyu alanın maşadan veya teker setinden kazanacaği ağirliği da hali hazirda gerçekleştirmiş olma ihtimalinin yüksekliğidir.

    belli bir limitten sonra fiyat performans oranının bozulması ve bir önceki modelden çok daha az iyi olan parçaların fiyatlarının 2 ye katlanması normaldir. bu hayatın neredeyse her alanında boyledir. en iyisini isteyen veya en iyisine ihtiyac duyan insanlar buna katlanmaya razıdır, 12kg lik bisikleti 9kg ye indirmek icin neredeyse 8-10 kat fiyat farkı vermeye. bazıları ise değildir. bunu sorgulamanın alemi yok diye düşünüyorum. sorgulanabilecek tek şey ise acaba gerçekten ihtiyacı olup alanın bu parçaları kullananın yüzde kaçını oluşturduğudur, fakat bu da derin bir sistemsel, felsefi tartışmaya gider. kısacası, siz nasil isterseniz oyle secin isteyen de nasil isterse oyle bunun mantikliliği, anlamliligi cok gorecelidir.
     
    Serdar Emre ACAR bunu beğendi.
  12. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Bu bence sadece Maddi olanaklara göre tercih meselesidir....İyi forumlar...