Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Bozkırlı

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2014
Mesaj
200
Tepki
378
Yaş
41
Şehir
istanbul
İsim
Serdar GÖK
Bisiklet
KTM
@cahitakin


Üstat altına imzamı atarım. Farkındaysanız bu tarz kıyaslamalara girenlerin çoğu genç. Bisikletli olmanın anlamına varmalarını tavsiye ederim bu arkadaşlara. Ben bu arkadaşlara hep pedallayın gitsin diyorum.
 
Scudo
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hashus1099

Şehir ya da yol bisikletini şiddetle savunanlara soru:)
Bisikleti kışın yağmurlu..ıslak ve çamurlu yollarda da kullanıyor musunuz?
Ya da kaymadan düşmeden kullanabildiniz mi?

Bizim yollarımız mtb ye göre uyumlu .
Parası olana da jantlı bagajlı tur bisikleti almasını tavsiye ederim.
Bir kere alır..ufak tefek masraf veya değişiklikle her işi görür.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik
bugüne kadar bisikletten yalnızca 1 kez düştüm, çok güvendiğiniz mtb ile, geyikli'de feribota giderken kötü yolda.
bugüne kadar en şiddetli yağmurumu yol bisikletiyle geçirdim, fotoğrafı şurada:
IMG_9741.JPG
telefon kamerasının sensörü yeterli olmadığı için yağmurun şiddeti hakkında fikir sahibi olamıyorsunuz ama boğaz sahili kaldırıma kadar suyla dolmuştu.

istanbul'da çamurlu yol, en azından yaşadığım hiçbir yerde yok. çamurlu yollar karşıma çıkarsa zaten günlük bisiklet sürmekten çekinirim, ama bisiklet sürmem gerekirse kesinlikle engel olmaz.
bu atacağım fotoğraf da bolayır civarı. malkara'ya gelmeden köy yollarından evreşe'ye kırmıştık kestirme olsun diye. yağmura yakalandık ve evreşe civarında 2-3 cm çamur üzerinde sürdük. bisiklette izleri var, üstüm başım berbat olmuştu, bir sorun yaşamadım.
IMG_9142.JPG

hocam yol bisikleti parke taşında da gider, stabilize yolda da, çamurda da. kullanmayı bildiğin sürece hiçbir problem yok. lastik basıncı yeterli seviyede olduğu sürece de çivi vs. ile karşılaşmadığı sürece patlak da olmuyor. uludağ'da, yol çalışması nedeniyle 2 km'lik toprak yolda gittim, 3. köprü nedeniyle idareten yapılan bozuk, rezil yolda da.

yanlış anlaşılmasın, mtb de kullanıyorum, hem de tur lastiğiyle. sadece yol bisikletinin bu kadar gömülmesine karşıyım.
 

sargonnas

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Nisan 2016
Mesaj
540
Tepki
1.501
Şehir
.
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Diğer
Ben bu tarz soruların saçma ve gereksiz hatta bize hiç bir şey katmayan sorular olarak görüyorum. Aslında soru şöyle olsaydı "Dağ bisikletini kullanım alanları ve dikkat edeceğimiz hususlar?" bize katacağı tartışmadan çıkacak sonuçlar bir makale yazdıracak duruma gelebilirdi. Gelişim sağlama için doğru sorular sormak gerekir. Soruya cevap bile vermiyorum. Doğru bir eğitim sistemimiz olmadığı için doğru soruları sormayı birbirimizden beklemekte saçma elbet.

Ama genede söylemeden edemeyeceğim. Sorularımız bizi ileriye götürsün arkadaşlar kısır döngüye sokmasın. Herkes istediği bisikleti istediği yerde kullansın bize ne! Herkese mutlu pedallar.
 

ferhadbey

Üye
Kayıt
10 Ağustos 2016
Mesaj
6
Tepki
5
Yaş
40
Şehir
Istanbul
İsim
Ferhat Değer
Bisiklet
Dahon
daha önceden yazılmış olabilir fakat şehir trafiğinde 4x4 araçların artış göstermesiyle benzer bir durum olduğunu düşünüyorum.
otoyolda bile her yerde çukur, tümsek, çatlak, yol çalışması, kuyu vs varken 4x4 kullanmak ne kadar mantıklıysa, bisikleti ve bisikletçiyi iplemeyen bir toplumda mtb kullanmak o kadar mantıklı.

izmir'de her gün katlanır bisikletimle sahil yolundan evden işe, işten eve geliyorum. eve her gelişimde jant akordu yapıyorum, telleri düzeltiyorum. şu tramvay çalışması zaten mahfetti bisikleti, iki tane iç lastik değiştirdim molozdan, cam kırıklarından ötürü - hoş benim de dikkat etmem gerekirdi neyse.

velhasıl 27,5" kalın lastikli bir mtb veya xbike çok mantıklı olabilir zira bu ülke bildim bileli bir şantiye alanı. türkiye şantiyesi, izmir büyükşehir şantiyesi, konak şantiyesi gibi...

- peki ya şantiye bisikleti diye yeni bir model çıkartıp köşe olmak?
 

Jandero

Üye
Kayıt
21 Haziran 2016
Mesaj
59
Tepki
78
Yaş
44
Şehir
Ankara
Bisiklet
Diğer
@cahitakin Her kelimesine katiliyor ve tebrik ediyorum hocam. Bu bilinc olmadigi icin sanirim bu tur basliklar aciliyor..
 
Kayıt
29 Ağustos 2016
Mesaj
22
Tepki
18
Yaş
38
Şehir
İstanbul-uskudar
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar soru bence gayet açık ve zamanla cvplar başka sorular ve başka cevaplar doğurabilir. Ama çok saçma bir soru , cevap bile vermiyorum, geri kalmisligimizin ifadesi vs. Bunlara gerek yok bence. Konuyu açan arkadaşın da bi kaos ortamı yaratma isteğinde olmus olduğunu dusunmuyorum. Herkes tek cümle ile cvp verebilir öyle bir soru. Kimi görüntüsü hoşuma gidiyor diyebilir,kimisi daha güvenli hissediyorum diyebilir, kimisi daha teknik cevaplar verebilir.

ONEPLUS A3003 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Mtb üzerinde kendimi daha rahat ve güvende hissediyorum. Birim zamanda yol bisikletine göre daha fazla efor sarfettirmesi işime geliyor. Tipini ve kadro geometrisini seviyorum. Hatta imkanım olsa 4.5 fatbike alırım.
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yol bisikleti lastiği basınç yüksek olduğu için daha zor patlar. Vs yorumlar var. Kalın lastik az patlar vb diyen de oldu.
Ama şu ana kadar test, araştırma paylaşanı görmedim.

Ben internette gördüğüm aşağıdaki araştırmayı paylaşayım.

Schwalbe marathon serisinin taban kalınlığına göre patlamaya direnci (puncture resistance)
Tabanı geniş lastiğin et kalınlığı merkezde fazla olduğu için patlama direnci daha iyi durumda.!!!

(link)

Kaynak:
(link)
 
Kayıt
27 Haziran 2011
Mesaj
47
Tepki
28
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
Dağ bisikleti alıp ( Bilinçsizce ) 4 yıl kulladım 1 ay olmadı sedona 420 aldım şimdi o 4 yılıma resmen acıdım :(
Bisikleti nerede kullanacağmızı bildiğimiz sürece bütün bisikletler güzeldir. + para çokomel ilişkisi.
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik

vermiş olduğunuz araştırma genel olarak yanak genişliği az olan lastiğin yanak patlama direncinin %40 daha fazla olduğunu gösteriyor. bunun da sebebi olarak 32'liğin 47'liğe göre daha stiff kaldığı gösteriliyor. kaldı ki makalede yanaktaki genişliğin 32'likte 0.1 mm daha az olmasına rağmen.
yanak genişliği arttıkça marathon'da taban kalınlığı arttığı için ise %14'lük bir patlama direnci tabanda daha yüksek çıkıyor. bunun nedeni de 47'lik lastiğin taban kalınlığının 0.1 mm daha kalın olması gösteriliyor.

32'lik = 28x1.25
47'lik = 28x1.75

1.25'lik lastik, yanakta da, merkezde de 0.1 mm daha ince. buna rağmen yanak patlak direnci 1.75'lik lastikten %40 daha fazla. merkezde ise 1.75'lik %14 daha fazla.

bu çalışma geniş ve kalın lastiğin patlak direnci konusunda bariz üstünlüğünü falan koymuyor, aksine basıncı daha fazla, genişliği daha az olan lastiğin rijitliğinin önemli bir katkı sağladığını sunuyor.
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hashus1099

Sizin yazdığınız bilgiler makalede yok.
Varsa ekran resmi koyun lütfen.
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik merak ettiğinizi tam olarak söylerseniz yardımcı olurum.
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hashus1099

Yukarıda bahsettiğiniz bilgilerin kaynağını merak ettim.
Makaledeki ilgili ingilizce ilgili bölümün ekran görüntüsü lütfen.
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik
makaleyi okuyarak teyit edebilirsiniz, okuduğunuzu varsayarak doğrudan vardığım sonuçları yazdım ben.

1.25'lik lastiğin (A lastiği diyeceğim bundan sonra) yanaktaki genişliği 1.75 mm,
1.75'liğinki (B lastiği) ise 1.85 mm.
A lastiği merkez kısmında 7.4 mm kalınlıkta, B lastiği 8.4 mm.

B lastiğinin yanak kalınlığı %5 daha fazla olmasına rağmen, yüksek yanak yüksekliği nedeniyle patlak direnci yanakta daha az. A lastiğinin, yani 1.25'lik lastiğin patlak direnci %40 daha fazla. (verdiğiniz tabloda kırmızı sütunlar)
B lastiğinin merkezi kalınlığı %13 daha fazla! buna rağmen, patlak direnci katsayısı 1.25'lik A lastiğimize göre %14 daha fazla verdiğiniz tabloya göre.

A lastiğinin max basıncı 65-95 psi, B lastiğininki 45-70 psi.

şimdi yorumlara gelelim. B lastiğinin yanak genişliğinin daha kalın olmasına rağmen patlak direnci yanakta niye %40 geçilmiş?
1-) A lastiğinin yanak yüksekliği daha az olduğundan,
2-) A lastiğinin basıncının daha yüksek olduğundan daha stiff bir iskelete sahip olması. bu kalınla işaretlediğim ifade verdiğiniz tablonun altında var. bunu sağlayan etmenlerden bahsettim ben, kolonlarda nasıl yükseklik arttıkça sabit kesitte narinlik artıyorsa, lastikte de yanağa göre rijitlik düşer.

B lastiğinin basan kalınlığı 1mm daha fazla, buna rağmen patlama direnci %14 daha fazla çıkmış. normalde çok daha fazla çıkması gerekmez mi? lastiğin genişliği arttıkça rijitliği düşüyor doğal olarak. sanıldığı kadar fazla patlak koruması sağlamıyor.

bu verdiğiniz makalede lastik et kalınlığıyla doğru orantılı bir patlak direnci olduğu sonucunun çıktığını sanmıyorum. öyle olsa 5 mm korumalı marathon plus'a gerek kalmaz, standart mtb veya tur lastiğiyle yetinirdi herkes.
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.680
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hashus1099
Hocam kusura bakmayın.
Ben açıklama değil makaleden ekran görüntüsü istemiştim.
Bi türlü anlaşamadık..:D:D:D
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik hocam makalede sonuçlar var. sonuçların nereden geldiğini ve ne anlama geldiğini yorumluyorum ben. :)
neyse, gereksiz uzatmaya gerek yok bence bu konuyu, iyi günler dilerim.