Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tam dağ bidikletleri kadro itibariyle en sağlam bisikletlerdir.
Çünkü kaya ağaç kökü vb şartlara göre üretilir.
İsteyen ona tur lastiği takar tura gider.
İsteyen yol lastiği de takar.
Yol dan şehire geçtim başlığında biri ince lastik takmış. Muhtemelen 27.5x1.65
Şehir bisikletlerine 27.5x2.25 takılıyormu?
Benim janta ikisi de takılıyor.
(27.5x2.25 ile 27.5x1.65 arası)
 
Scudo

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.477
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
@hashus1099
Kusura bakmayın haklısınız adı üstünde kilit taşı:)
Sanayideki kesme taşlar malumunuz ağır vasıta tonaj kaldırması için yapılmış ve en az 20 yıldır yol durumu böyle..
 

Ahmet Faruk Eğit

Daimi Üye
Kayıt
21 Temmuz 2013
Mesaj
368
Tepki
578
Şehir
Adana
Bisiklet
Scott
Tamamen maddiyat ve lojistik problemler. Vergiler ve ülkemizin imkanları sebebiyle 3-4 bisiklet yerine her tadı az da olsa yaşamak için mtb alınıyor bence.

Yeni başlayan ve fazla para harcamak istemeyen arkadaşlara bagaj delikli 29 mtb öneriyorum. Arazi desen gidiyor. İnce lastikle şehirde tatminkar bir seriliği var. E tur istersen tak bagajı vur yola.

Gelelim lojistik olayına. Aile, hatun vs baskısı yüzünden evde 2-3 bisiklet tutulmuyor maddi imkan olsa da. Bizim gibi bisikletciler de dövsen bağlamaz sokağa, merdivene. Mecbur evde tek bisiklet :)
 

Hurol Yoney

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
280
Tepki
307
Şehir
Çanakkale
İsim
Hürol
Bisiklet
Diğer
İşin teknik yanı şehir bisikleti dese de 29 inç takıntım var. Muhtemelen bir sonraki adımı bu yönde atıp direkt lastik değişimine gidicem. Bisikletin biraz heybetli gözükmesini istiyorum da :D
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Bunlar Bursa da bugün çektiğim asfalt üzerindeki mazgallar.
Bu mazgalın kanalları yola "paralel" ve herbirinin genişliği 40 mm.
(link)

Bu mazgal biraz daha başarılı.
Yolun boylamasına olan (fotoğraf yönü ) kanalların genişliği 20 mm ve boyuda üstteki kadar uzun değil.

(link)

Özetle:
Yukarıdaki mazgala 40 mm civarı genişliğindeki lastik rahat girer.
Alttakine de 25 mm altı olan yol lastikleri girer.
25.4x1.65=41.9 mm yapar.

Yani mtb veya şehir bisikleti veya yol bisikleti 1.65 inç altında yanak kullananlar..
Bırakın bisiklet yolunu..asfaltta da ciddi tehlike ve risk altındalar.
Bana birşey olmaz abii.diyenleri duyar gibiyim.
Ben den söylemesi.:):)
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
@anti panik

bisiklet sürücüsü her zaman uyanık olmalı zaten, bu uyanıklığa mazgal tehlikesi de dahil. yani mazgaldan korkmadıktan sonra rahat rahat bisiklet sürülüyor diye bir durum yok, sonuçta sıkıştıran aracı, aniden açılan kapısı, yola fırlayan yayası vs. bir ton şeye dikkat ediyoruz.

2 hafta önce mtb ile 500 km'lik kısa bir tura çıktım. yol bisikletiyle de 2 ayda 2000 km yaptım. yani iki bisikleti de yeterince fazla kullanıyorum ve ikisini de kullanırken sahip olduğum dikkat seviyesi aynı.

ara ara bursa'ya gelip bisiklet sürüyorum. sizin verdiğiniz üstteki mazgaldan mtb ile de kaçıyorum, alttakinden yol bisikletiyle bile kaçmıyorum.
mazgalın şehirde mtb kullanılmasıyla pek alakası yok.
aynı mantıkla istanbul'da fatbike'tan başka bisiklet kullanmamalı:
IMG_3336.JPG

yukarıda da dedim, maddi sebeplerden hem yol hem dağ bisikletini kaldıramayan, arazide sürmekten de ödün veremeyen insanları anlıyorum.
sadece keyfi dağ bisikleti istiyor diye ya da görüntüsünü sevdiği için kullananları da sonuna kadar anlıyorum.
ama kaldırımdan hoplayamadığı için (zaten kaldırımda bisiklet sürmek ayrı bir magandalık boyutu), çukurlardan dilediğince geçemediği için (çukura girmek zorunda değilsin), mazgallara takılmamak için (mazgala dikkat etmeyecek kadar dikkatsiz olanlar zaten bisiklet sürerken hayatını gerçekten tehlikeye atıyordur) mtb kullandığını söyleyenlerin nedenleri haklı değildir bence.
 
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
1.301
Tepki
1.681
Şehir
İzmir
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@hashus1099
Anlıyorum hocam.
Benim yazımın son kısmına dönersek..
Ben bisikletin mtb, yol, şehir vs olmasından ziyade "40 mm altı yanaklı lastik kullanmanın tehlikesine dikkat çekmiştim.
Benim için konu burda sadece mtb değil yani.:)
 
Kayıt
29 Ağustos 2016
Mesaj
22
Tepki
18
Yaş
38
Şehir
İstanbul-uskudar
Bisiklet
Scott
Antipatige katılıyorum.İstanbuldan ornek vermek gerekirse şuanda büyük bir şantiye doğal olarak arabadaki lastik ve yay kullanımıyla aynı mantıkta hareket edersek yanılmış olmayız, yani kalın yanaklı lastik seçimi ve amortisörlü maşa. çukurlar,kasisler,bozuk yollar,cakil yollar, toprak yollar,pis yollar ne ararsanız var. Caddebostana yani bisiklet kullanımına en uygun yerlerden birine bile giderken göztepe tarafından gittiğiniz zaman bu söylediklerimin hepsini gecmeniz gerekiyor.Konu dikkat etmemekte değil ayrıca,zaten dikkat edecek o kadar çok şey var ki birde bunlardan birini es geçince ornegin ince lastikle bi çukuru iskalayınca benim içim gider açıkçası.Yani benim kafam kalın lastikle ve amortisörlü maşa ile daha rahat.

ONEPLUS A3003 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

FarukE

Üye
Kayıt
13 Mayıs 2016
Mesaj
38
Tepki
13
Şehir
Bolu
İsim
Faruk
Bisiklet
b'Twin
ben sadece MTB kullanan biriyim. Bisikleti almadan önce çok arastirdim ve dağ bisikleti almaya karar verdim. hashus1099 un dediği gibi araziden ödün vermediğim için bunu yapdım ve ince lastik takmak gibi bi işe girişmedim. Ama tabii ki bir yol bisikletim olsun isterdim[emoji3][emoji3] [emoji3] [emoji3]
 

Rehaserdar

Üye
Kayıt
18 Eylül 2015
Mesaj
71
Tepki
43
Yaş
35
Şehir
Zonguldak
Bisiklet
Salcano
Merhaba. Bende bisiklet alırken yeterince bilinçli değildim. biraz araştırma yapmıştım tabi ama sadece yol bisikleti ve dağ bisikleti olduğunu düşünerek bu ikisini araştırmıştım. Sonuçta bir Salcano Insomnia 29" aldım. İlk halinin fotosu aşağıda. tabi siteden aldığım için farklı renk bi foto var. Daha sonra bindikçe bindikçe hem ihtiyaçlarım hem şikayetlerim neticesinde eksiklerimi gidere gidere bisiklet fotoğraflardaki halini aldı. Çamurlukları ekledim. Arka bagaj ekledim. Lastkleri. 2.2 den 1.75 maraton serisine çevirdim. Jant etllerini ve o telleri tutan küçük şeyleri değiştirdim çünkü sürekli akort gerekiyordu. Gidonu değiştirdim. şuan jelli bi tayt giydfiğim için sıkıntı olmuyor ama uzun turlarda terlettiği için :) iyi bi sele almak istiyorum. tbi bunlar değiştirdiğim parçalar. ayriyetten tura gidebilemk için 2 matara 1 tane su geçirmez zitro bagaj. ön ve arka lamda, zil ve işte bilumum yedek parça taşıyorum. Şimdi bir biisklet alacak olsam tabiki bi salcano almam :)
 

Dosyalar

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.314
Tepki
1.031
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Bisiklettech

900 km oldu ve yol bısıkletı kullanıyorum camların ustunden gecmeme ragmen lastıgım camdan oturu bır defa patladı onun dısında patlak vs bısey görmedım.
 

Fat1h

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Nisan 2013
Mesaj
491
Tepki
592
Şehir
İstanbul
İsim
Fatih ÇAKMAKCI
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Single Speed
@Bisiklettech
Bu tez yanlış, dağ lastiği daha fazla alana temas ettiği için yerdeki kesici maddeden etkilenmesi daha olasıdır.
 

dodurgalı_06

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2016
Mesaj
701
Tepki
1.170
Şehir
ANGARA
İsim
Mustafa Erdoğan
Bisiklet
Kron
@FerroMuratti Diyebiliriz. Fakat traktör lastiğinin taban kalınlığı bir araba lastiğinin genişliği kadar olduğundan, Traktöre etki edecek dikenin 7-8 cm olması lazım. Bu boydaki diken de üstüne olan basınçtan kırılacaktır. Yani bir çivi ya da çiviye benzer yapıda olan cisim traktör lastiğini patlatmaya yetebilir. O da yerçekiminden dolayı yatay bir şekilde durur ve lastiğe girmez.