Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Neden cyclocross

Konu, 'Cyclocross' kısmında gabalı tarafından paylaşıldı.

  1. gabalı

    gabalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.234
    Beğeniler:
    579
    Şehir:
    küba
    Adı:
    ertuğrul
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar Bölümdeki konuları kısaca inceledim neredeyse cyclocorss bisiklet almak isteyen arkadaşların tamamına yakını bisikleti amacına uygun kullanmak niyetinde değil.
    Genelde kalın asfalt lastikli bir yol bisikleti arayışında kullanıcılar.
     
    Namık incekara ve ilker bunu beğendi.
  2. Murat Aras

    Murat Aras Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Ekim 2014
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Manavgat, Antalya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Doğru. haklısınız. Keşke cyclocross u amacına göre kullanıp, yol için yol, dağ için dağ, down hill için ayrı vb. Ayri ayri bisikletlerimiz olsaydı. Bu kadar parası yada yeri gibi başka nedenlerle tek bisikleti olabilecek lere en iyi öneriniz nedir? Yön gostermenizi rica edebilir miyiz?
     
  3. gabalı

    gabalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.234
    Beğeniler:
    579
    Şehir:
    küba
    Adı:
    ertuğrul
    Seviye:
    Ben asfalt sürüşü için bisiklet alacak kişilere Merida speeder,Trek FX,Specialized Sirrus gibi FITNESS BIKE almalarını öneririm.
    Bu bisikletlerin orta ve üst serilerinde compact (50-34) aynakol 11-28 yada 11-30 yol bisikletti componentleri bulunuyor.
    Bu bisikletlerin kadroları genelde kalın lastik kullanımına (700X28-32) ve çamurluk bagaj gibi aksesuarların bağlantısınada olanak sağlıyor.
    İstediğinizde birebir olmasa bile cyclocross bisiklete dönüştürmeniz mümkün.
    Babamdan size bir örnek vereyim 10 sene kadar önce kendisini bisiklete başlattım.
    Babam gün aşırı 60km civarı yol katediyor, üsküdar Pendik arası .
    Merida speeder T3 kadrosu üzerine SRAM APEX 50-34 aynakol ve 11-28 dişli kombinasyonuna sahip disk frenli fatbat bir bisiklet topladım.
    [​IMG]
     
  4. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.208
    Beğeniler:
    5.066
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @gabalı
    Babanız bu 60 km'lik mesafeyi safkan bir yol bisikleti ile daha hızlı ve daha az eforla katedebilecekken, siz bir fitness hibrit toplamayı tercih etmişsiniz.
    Babanızın drop gidon tercih etmemesi veya daha konforlu sürüş pozisyonu bunda etkili olmuş olabilir.
    Bizler de cyclocross tercih ederken drop gidon'dan ve yol geometrisinden vazgeçmeden (hemen hemen) gerektiğinde araziye de girebilecek, bagaj takılabilecek, çok amaçlı bir bisiklet sahibi olmak istedik.
    Dediğiniz gibi sadece asfalt zeminde kullanım için cyclocross gereksiz derecede sağlam, yani ağır. Lakin yoldan giderken yandaki patikaya dalıp mtb'cilerin şaşkın bakışları arasında yanlarından şimşek gibi geçmenin de keyfi başka.
     
  5. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.050
    Beğeniler:
    4.680
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Yol bisikletine tutkuyla bağlanmış birisiyim. Her gün düzenli antrenman da yapıyorum ama yağmur, soğuk hava ve hatta karda da bisiklet sürmek istiyorum.
    Bu durumda önümüzdeki 5-6 ay için cyclo-cross bisiklet almak, bu sayede antrenmanlara ara vermemek hatta işe güce bisikletle gitmek iyi olabilir mi? Yoksa yine yol bisikletine devam mı dersiniz?
     
  6. Fatih Çetin

    Fatih Çetin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    833
    Beğeniler:
    976
    Şehir:
    İstanbul-Maltepe
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    @Ahmetgitar yol bisikletini yağmurda, soğuk havada kullanmaya devam edebilirsiniz. Tek dikkat etmeniz gereken nokta yeni ıslanmaya başlamış asfaltın buz pateninden farksız olmasıdır. Ki böyle bir zeminde mtb lastiği bile tutunmuyor.

    Cyclocross karlı zeminde yol bisikletine göre avantajı vardır fakat bu avantajı gözünüzde büyütmeyin. Zira dişli lastik karda tutunabilir ama alt kısmındaki buz tabakasında kaymaya devam ediyor. Tıpkı kar lastiği takılı aracın buzlu zeminde ilerleyememesi gibi.

    Bu ufak avantaj için 2000 TL (Başlangıç fiyatı) değer mi değmez mi düşünün derim. Ona göre karar verebilirsiniz.

    Cyclocross'un asıl avantajı karlı zeminde değil hafif arazi ve balçık olmayan çamurlu zeminde ortaya çıkar.
     
    Ahmetgitar bunu beğendi.