Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Neden aero bar kullanmıyoruz?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Bahadır Gürel tarafından paylaşıldı.

  1. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.860
    Beğeniler:
    6.425
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Biliyorum biraz komik gelecek ama yol bisikleti kullananlar niye aero bar kullanmıyor? İki manada soruyorum: gerekmediği için mi, faydasının farkında olunmadığı için mi?

    Yol bisikletinde hızımızı artırmak için hangi yatırımların ne kadar kazanç sağlayacağını gösteren raporlarda oturuş tarzımızın ve dolayısıyla aero bar kullanmamızın %30 oranında etkili olacağı ön görülüyor.

    Aero bar kullanmadım ama kendi tecrübelerimden söyleyebileceklerim şöyle: Yokuş aşağı inerken, gidonu üstten tutarak nispeten dik pozisyonda durmakla, gidonu alttan tutmak arasında çok büyük fark görüyorum. Daha da önemlisi, eğer kafamı popo yüksekliğimin altına indirirsem hızım daha da artıyor (ama pedal çevirmek zorlaşıyor). Kıyaslamak gerekirse, yokuş aşağı inerken gidonu alttan tuttuğum halde önümdeki bisikletçiyi yakalayamadığım zamanlarda, kafamı popo yüksekliğinin altına indirdiğim anda önümdeki bisikletçiyi yakalayabiliyorum. Kadro borusuna oturarak da inişler yapıyorum ve bunların da etkili olduğunu görüyorum ama pedal çevirmek imkansız hale geliyor; bir de, riskleri çok fazla (yüksek hızdayken seleden boruya oturmak veya tam tersi).

    Aero bar kullandığımızda, kollarımız rüzgara karşı engel olmaktan çıkarak uçakların tasarım prensiplerine daha yakın olacak. Ayrıca oturuş tarzımızı da hız için en uygun pozisyona getirecek.

    Bunlar iyi hoş da getireceği katkı raporlarda geçtiği gibi %30 civarında olmadığı için mi aero bar kullanımı yaygın değil. Çünkü nedense aero barlar sadece TT bisikletlerde akla geliyor.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  2. fatih selim yakar

    fatih selim yakar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2013
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sanirsam kontrol zorlastigi icin kullanilmiyordur.Tabii sadece bir tahmin.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Oyunu kurallarına göre oynamak için.

    Aero bar yol bisikleti yarışlarında vs. yasak bildiğiniz gibi.
    O nedenle, ben normalde kullanılması yasak olan bir ekipmanı kullanmak istemiyorum.

    Ek olarak şöyle bir şey de söz konusu;
    Yol bisikletlerimize binlerce lira harcıyoruz ve bu bizi sadece 200-300gr daha hafif yapıyor. Aerobar buna karşı bir aparat.

    Fakat ne olursa olsun, ben uzun turlar için küçük barlardan almayı düşünüyordum bisikletime. Uygun fiyatlı bulamadım :D

    Ek olarak, barlar inişlerde çok çok kontrolsüz. İnişleri standart gidon pozisyonunda yapmanız gerekiyor.
     
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ayrıca görüşü de kısıtlıyor, o yüzden trafikte ya da peletonda kullanımı tehlike yaratıyor.
     
    ihtiyar ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  5. MDT

    MDT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2010
    Mesajlar:
    391
    Beğeniler:
    277
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yol bisikletinde 73-74 derecelerde otururken ttlerde 78-85 derecelerde oturuyoruz. Doğru fitlenmiş bir yol bisikletinde aerobar çok uzakta kalıyor. TT bisikletlerdeki gibi saatlerce üzerinde yatıp gitmeniz pek mümkün değil. Ara sıra kullanacağınız bir parça için gidonda 400-500 gr taşımak ne kadar mantıklı?? Road bike + clip-on aerobar kombinasyonunu tırmanış zamana karşılarda ve olimpik triatlonda kullanan sporcular var. Tamamen tercih meselesi.
     
  6. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Ayrıca TT bisikletlerle yol bisikletleri arasındaki açı farkı sebebiyle yol bisikletine takılmış bir aerobar dizlere zarar verebilir.
     
  7. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yorumlarin hepsi hakli nedenler! Ben de baska bir acidan bakayim. Herseyden önce, Türkiye' de kullanan olmadigi icin konu ortaya atilmis! Yani 1, sebep zaten kullanan yok. Pek cok insan kullansa, pek cok kisi, cok fazla getrisi götürüsü üzerine fazla kafa yormadan alir ve kullanir. Bazilari darilacaklar ama, pek cok kimsenin bir sürü paralar verip karbon jant alma arzularina benziyor benim gözümde! Haftada 10 saat antrenman yapacak vakti yok, antrenmana zaman bulsa girebilecegi yaris sayisi 5 i gecmez, ama jantlat Fransa truna katilan takimlarin bazilarinda bile yok. Yani isin moda olmasi, Türkiye' de pek seyin kullanilmasi icin bir neden.
    Konu anladigim kadariyla Türkiye icin acilmis. Benim yasadigim yörede bu barlari kullanan pek cok insan var. En cok kullanildigi yer, özellikle is yeri uzak insanlarin ise gidig gelmek icin kullandiklari bisikletleri. Yukarida da bir kac yerde belirtildigi gibi, bu barlari takip ta verim almanin geometrik zorunluluklari var. Seleyi kaldirip, öne almak, Aerobar yüksekligi dengelemek icin gidonu indirmek... gibi. Dolayisiyla bu barlari kullanan insanlarin genellikle bir tek bisikletleri yok. Ben de yeni isyerime gittigim bisiklette kullanmayi düsünüyorum. Özellikle ise giderken 15 kilometre bir bölümde tam karsidan olmasa bile, oldukca kuvvetli rüzgara maruz kaliyorum. Fakat ise gittigim bisiklet boyuma tam uyan 56 bir kadro. Bunun icin bir 54 kadro toplamayi düsünüyorum.
    Simdi biraz da yukaridaki yorumlar üzerine yazayim. Inislerdeki tehlikesi, bisikleti kontrolündeki zorluklardan bahsedilmis. Bence normal trafik kurallari icerisinde böyle bir sorun mevcut degildir. Neticede bir downhill degil.Türkiye' de mutlaka yoldaki bir cukurdan kacmak icin cok ani gidonu kirmak zorunlu olabilir. Fakat Orta Avrupa ülkelerinde böyle bir sey söz konusu olamaz.
    Agirlik konusunda da sunu söyleyebilirim. Bir bisikletin agirligini % 20-% 30 oraninda azaltmak icin- ki eger mümkünse- 15-20 bin Euroyu gözden cikarmak gerekir. Ama Kadrodaki yukarida bahsettigim geometrik degisiklerle aerodinami sayesindeki kazanim icin 200 Euro yeterlidir. Tabii % 15- % 20 bir kazanim icin.Ama unutulmamasi gereken önemli bir nokta; bu degisikleri yapinca hemen bu kazanima ulasilamaz, önce bu tip bisiklet üzerinde oturmanin ve pedal cevirmenin geregi antrenmanlari yapmak gerekir. Kesinlikle boyun, sirt, karin, omuz... adelelerinin daha da gelismesi, mükemmel bir dairesel pedal cevirme aliskanligi, bu yatik pozisyonda nefes alip vermenin ögrenilmesi.... gibi kacinilmaz degisiklikler gerekir.
    Bisikletlerimin gidon bantlarini sararken cok dikkat ettgim bir nokta, gidonun üst tarafina gelen bölgelerinde, bantin altina biraz daha kalinlastirmak ve rahatlatmak icin kaucuk köpügü neviinden parcalar koyarim. Aerobar olmamasina ragmen cok rüzgar olan yerlerde, sanki aerobarvarmis gibi kollarimi gidona yaslayip, öyle sürerim. Deneyenleriniz varsa hemen teyit edeceklerdir ki, süratinizde hemen %10- 15 artis olur. Bu tip seyleri sürekli yaparsaniz, kollariniz da bu tip bir yüke alisir. Tabii ki Türkiye trafiginde kimseye gönül rahatligi ile böyle bir seyi denemesin tavsiye etmiyorum. Fakat herkesin bildigi, bu tip bir sürüsü uygulayabilecegi, trafigi az, asfalti düzgün yerler olabilir.

    Hemen bir ek yapayim, Su iki model arasinda tercih yapamiyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Ali Ceylan

    Ali Ceylan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Nisan 2013
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    :alkis: :alkis:.Harika bir açıklama.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  9. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    [​IMG]

    Buda benim Areobar :)
     
  10. Furkan Çınar

    Furkan Çınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Çengelköy / İstanbul
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    Kusura bakmayın da, dağ bisikletine aerobar takanlara acayip gülüyorum :D :D
     
  11. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Gülen gülsün işimi görüyormu ben ona bakarım.:)
     
  12. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.307
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Aerobar MTB üzerin de nasil bir is görebilirki?
     
    Umut Y. ve ihtiyar bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Mtb yi ne icin kullandiginiza bagli. Bazen bisikleteler zorunlu olarak üretim amacinin disinda kullanilmak zorunda! O zaman da duruma uydurmak icin bazen biraz acayip görünen donanimlar takilabilir.
    Örnek 1: Dag bisikletini ise gtmek icin yolda kullanan birisi rüzgara karsi az da ola avantaj saglayabilmek icin aerobar takabilir.
    Örnek 2: Paris Roubaix yarisinda bozuk yollarda biraz rahatlik saglamak icin ön amörtisör denemeleri olmustur, !0 bin euroluk yol bisikletlerine 50 mm amörtisör? : :(

    Örnek 3: Gecen sene Vuelta' da uzun kafesli arka aktarici ve 32 lik arka disli kullandilar! :(
    Örnek 4: Bence yol bisikletine 3 lü ayna disli hic yakismiyor! :( Ama kendim de bir bisikletimde kullaniyorum. :)
    Örnek 5: Yol bisikletelrine düz gidon takip "Fitness bike" adi altinda piyasaya sürdüler! :( :)
    Örnek 6: Bir yandan 50 gram 100 gram tartismasi yapilirken, bazi ülkelerde yol bisikletlerinin uyarici zil takama mecburiyeti vardir.
    ............
    Bu örneklerin sonu yok. Daha bir sürü siralayabilirim. Uzay yolu kasklarina benzeyen kasklar, seksi giysiler...... vs. vs. :)
     
  14. Gökhan kocatepe

    Gökhan kocatepe Kıdemli Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    330
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    5-10 Km hız artışı bide uzun yolda işime çok yarıyor...:)
     
    bua, Murat Cömez ve ihtiyar bunu beğendi.
  15. Alper Gencan

    Alper Gencan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mtb yada yol bisikleti.. Bence aero bar aslında iyi düşünülmüş bir sistem. Tamam Mtb de biraz garip duracağı kesin ama rahatlık açısından gerekli. Mtb de olmaz diyenlerin kendi yol bisikletlerinde aero bar varmı onu da merak ediyoruz. Bir şeyi kullanmak için illa TT yarışına katılıyor olmamıza gerek yok dimi ? :)
     
  16. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu bazı ülkelere Türkiye dahil, üstelik mecburi tebhizat zil ile sınırlı değil; önde beyaz far, arkada kırmızı reflektör veya far bulundurmak zorunlu.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  17. Efe Yamac Yarbasi

    Efe Yamac Yarbasi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    312
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    şu da var ki; teorik olarak havanın yarattığı sürtünme kuvveti, içinden geçtiğiniz havayla olan bağıl hızınızın karesiyle doğru orantılıdır. aerobar da sürtünme alanını küçültmek için kullanılıyor haliyle.
    [​IMG]
    ve özellikle de daha profesyonel arkadaşlar katılırlar herhalde, 30-35 arası bir hıza kadar rüzgar nerdeyse hiç etki etmiyor yol bisikletlerinde. bence bu durumun şöyle bir sonucu oluyor, zaten normal koşullar altında da en az 40-45 km/s tempoyla süremeyen biri aerobardan pek de yararlanamayacaktır tahminimce. zaten çok hızlı bir kullanıcı değilseniz eğer, hiç gerek yok. pek farketmeyecektir.
     
    Berke, ihtiyar ve Gökhan kocatepe bunu beğendi.
  18. Ufuk Bal

    Ufuk Bal Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    pendik - üsküdar
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bu konudaki tartışmayı görünce, aklıma greg lemond'un 1989 tdf zaferi geldi. sadece aerobar değişikliği ile, son etabı rakibinden 50 saniye erken bitirip turu 8 saniye farkla kazanmıştı. tabii bunun ne kadarı bar, ne kadarı bacak, ne kadarı ciğer tartışılır.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  19. berkay onaylıı

    berkay onaylıı Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2013
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    takan taksın takmayan takmasın kardeşim :D neyin kavgasını veriyorsunuz. sibop kapağı takılmalı mı takılmamalı mı... ben mtb sürüyorum. hatta geniş direksyonu daha çok seviyorum o yüzden easton ea 50 72 cm uzunluğu
     
  20. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hayir bu söyledikleriniz yol yaris bisikletleri icin gecerli degil! Almanya olsun, Fransa olsun, normal sehir bisikletleri veya tur bisikletleri icin gecerli seyler. Hatta sabit isiklandirma- dinamoya bagli far ve arka isiklar gibi- yol ve tur bisikletleri icin bile mecburi degil! Pille calisan aletler dahi yasaya uygun sayiliyor. Yol yaris bisikletleri icin, gündüz kullanmak sartiyla sadece yayalari uyarici zil benzeri bir alet yeterli!
     
    Murat B. bunu beğendi.