uguryilmaz144
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Nisan 2015
- Mesaj
- 1.619
- Tepki
- 2.755
- Yaş
- 32
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Uğur Yılmaz
- Bisiklet
- Mosso
Arkadaşlar Merhabalar;
Bildiğiniz gibi MTB camiasında teker çapını arttırmak gibi yeni bir trend var. Her ne kadar 26" mtb'ler için kabul edilmiş geleneksel ölçü olsa da 27.5"(650b) ve 29"(700c) mtb'ler oldukça yaygınlaştı. Hatta bende bu trend'ten nasibimi alarak hem 26 hem de 29 kullananlardanım... Hatırlarsanız yabancı bisiklet forumlarında 32er, 36er mtb'lerin yaygınlaşmaya başladığını daha önceki konularda da konuşmuştuk. Hatta merdivenleri kolaylıkla çıkan bir 36er vardı, epey beğenenler çıkmıştı...
Konuyu fazla dağıtmadan asıl sormak istediğim soruya geleyim. MTB'lerde bu kadar farklı tekerlek çapları varken, yol bisikletlerinde neden sadece 650c ve 700c var? 29 mtb'lerin toplam ağırlıkları daha fazla olsa da azalan yuvarlanma direncinden dolayı son sürat ve ortalama hız 26'lardan daha iyi. Aynı şekilde neden 58-61 gibi büyük kadro yol bisikletlerinde 750c ya da 800c gibi daha büyük çapta tekerlekler kullanılmıyor? 47-48 kadro yol bisikletlerinde 650c kullanılabildiğine göre, 60 ve üstü kadrolarda da 700c'den daha büyük tekerleklerin kullanılmasında bir mahsur yoktur herhalde...
Bu olay gece gece kafama takıldı ve sizlerle paylaşmak istedim. Buyrun yorumlarınızı bekliyorum...
Bildiğiniz gibi MTB camiasında teker çapını arttırmak gibi yeni bir trend var. Her ne kadar 26" mtb'ler için kabul edilmiş geleneksel ölçü olsa da 27.5"(650b) ve 29"(700c) mtb'ler oldukça yaygınlaştı. Hatta bende bu trend'ten nasibimi alarak hem 26 hem de 29 kullananlardanım... Hatırlarsanız yabancı bisiklet forumlarında 32er, 36er mtb'lerin yaygınlaşmaya başladığını daha önceki konularda da konuşmuştuk. Hatta merdivenleri kolaylıkla çıkan bir 36er vardı, epey beğenenler çıkmıştı...
Konuyu fazla dağıtmadan asıl sormak istediğim soruya geleyim. MTB'lerde bu kadar farklı tekerlek çapları varken, yol bisikletlerinde neden sadece 650c ve 700c var? 29 mtb'lerin toplam ağırlıkları daha fazla olsa da azalan yuvarlanma direncinden dolayı son sürat ve ortalama hız 26'lardan daha iyi. Aynı şekilde neden 58-61 gibi büyük kadro yol bisikletlerinde 750c ya da 800c gibi daha büyük çapta tekerlekler kullanılmıyor? 47-48 kadro yol bisikletlerinde 650c kullanılabildiğine göre, 60 ve üstü kadrolarda da 700c'den daha büyük tekerleklerin kullanılmasında bir mahsur yoktur herhalde...
Bu olay gece gece kafama takıldı ve sizlerle paylaşmak istedim. Buyrun yorumlarınızı bekliyorum...