Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nasıl Yapılır: Virajları hızlı almak...

Konu, 'Edip Dinçer' kısmında Edip Dinçer tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Virajları daha hızlı geçmek
    makale.jpg

    Virajlara yaklaşımınızı geliştirerek, hız ve hatta deri kaybetmeyi engelleyebilirsiniz…


    Virajınızı Tanıyın!
    Planlama, virajlarda güvenlik ve hız için anahtardır, bu yüzden aklınızı kullanın! Bütün dikkatinizi virajın çıkış noktasına verin. Eğer çıkış noktasını göremiyorsanız temkin konusunda çalışın: beklenmedik bir şekilde darlaşan virajlara hızlı girmek sorunlara “merhaba” demektir. Ayrıca trafiğe açık yollarda karşıdan neyin geleceğini bilemezsiniz.

    02.jpg


    Hızınızı Ayarlayın!
    Virajın gidişatını anladığınız anda hızınızı viraja göre ayarlayın. Frenlerinizi kullanmak için dönme anını beklemeyin. Dönme anındaki frenlemenin tekerleklerinizi kilitleme ihtimali olduğunu unutmayın. Kilitlemese bile daha çok hız kaybedecek ve çıkışta tekrar hızlanmak çok daha zor olacaktır. Eğer fren kullanmanız gerektiğini düşünüyorsanız bunu önceden yapın.


    Gözlerinizi Çıkışa Dikin
    Virajın içindeyken gözlerinizi çıkış noktasına dikin. Bu, gidonu hangi yöne kırmanız gerektiğini doğal bir şekilde dengeleyecektir. Ani ve düzensiz hamlelerden kaçının. Eğer bir grup içindeyseniz, durum elverdiğince yarış çizgisinde kalmaya çalışın. Virajın orta noktasından (apex) geçtikten sonra dönüşü geniş yapın. Trafiğe açık yollarda kesinlikle şerit çizgilerini geçmeyin. Kör virajlar ve tek şeritli yollar gibi ilerisinde ne olduğunu bilmediğiniz yollar için dikkat/panik çalışmaları yapın.


    Duruşunuzu Düzeltin!
    Virajlarda duruşunuzu ayarlamanız daha rahat ve hızlı bir dönüş yapmanızı sağlayacaktır. Dönerken sadece vücudunuzu yatırmak yerine, bisikletle beraber yatmaya çalışın. Bu şekilde dönüş yarıçapınız düşecek ve virajdan daha güvenli ve hızlı çıkabileceksiniz. Ayrıca dönüş yönünün ters tarafındaki bacağın düz ve gergin olması (bunu sağlamak için topuğun olabilecek en alt pozisyona indirilmesi yarar sağlar) kontrolü arttıracaktır.

    03.png 04.jpg
    Kaynak: Cycling Plus, Ağustos 2014
    Çeviri ve eklemer: Edip Dinçer
    Daha hızlı virajlar » Kirli Bisikletler
     
    Son düzenleme: 20 Şubat 2015
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    virajda hızlı iken yatmak çok hoşuma gidiyo.
     
    fatihözüdoğru bunu beğendi.
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    O zaman seni yol bisikletine davet ediyorum abi esas zevki o zaman gör. :D
     
  4. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yol bisikletinde önümü göremiyorum ben :D

    edit : ben boynu çabuk ağıran birisiyimdir. yol bisikleti kullanırken kafamı fazla kaldıramıyom. haliyle gözlük üzerinden de yolu net göremiyom. e tabi ozamanda rahat süremiyom
    şekil a da görünldüğü üzre kaba taslak şöyle :D
    [​IMG][/url][/IMG]
     
  5. Gün A.

    Gün A. Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    308
    Beğeniler:
    580
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:


     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  6. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Boyle duruyorsan bisiklet uzerinde o kadro sana 3 beden buyuktur :)


    Ekipmandan bahsetmek gerekirse, daha genis jant her zaman daha avantajlidir.
    [​IMG]
     
    MehmetAliB. ve Erdem Yıldırım bunu beğendi.
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    alttaki resmi çıkaramadım. onlar ne olaki.

    zaten borçlardan kurtulunca bir adet de yol bisikleti aklımda vardı. ama dediğin gibi kodro boyuma göre bulup bi denersem hoşuma giderse alma ihtimalim yükselebilir.
    ama almadan önce bitane denemem lazım. uzun bi tur atıp karar verebilirim anca.
     
  8. UtkuSener

    UtkuSener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Mart 2013
    Mesajlar:
    419
    Beğeniler:
    480
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Pedalların konumu da viraj için çok önemlidir. Sağ viraj dönerken sağ pedal yukarıda sol pedal aşağıda olmalıdır bunun tersi durumda pedallar yere sürtebilir ve lastiklerin yerden kesilmesine sebep olabilir. Bir başka önemli nokta ise vücut ağırlığını virajın dışında kalan pedala yüklemektir bu sayede lastiklerin taşıyacağı yatay ağırlık azalır, dikey ağırlığı arttırmak yol tutuşunda iyileşme sağlar.

    Viraj içinde fren yapma konusu ise başlı başına şenlik :) kendi adıma konuşacak olursam viraj içinde fren ihtiyacı duymayacak şekilde kullanmaya özen gösteririm, illaki fren yapmak durumunda kalırsak hafif şekilde arka freni kullanabiliriz.
     
  9. Arda_7

    Arda_7 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    pedal konusuna katılıyorum .yattığım yöndeki pedal aşağı tarafa gelmişti benimde hafif bir tümsekde pedal yere sürtmüştü.dikkat etmek gerek.
     
  10. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bir kez yeni yağmur yağmış yolda bayır aşağı iniyordum ve rampanın sonunda hafif br viraz vardı. O freni sıkmaz olaydım. :D Arka tekerlek kayma başlayınca freni bırakıp bisikletin ve vücudumun açısını ayarlayarak kurtuldum ama ben de şaşırdım nasıl yaptığıma.
     
    gmfaruk bunu beğendi.
  11. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    İşte panik antrenmanı denilen şey o :).. 3,5 antrenmanı da denebilir bence..
     
    baykuş97, Eren D., olympos ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  12. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:

    3,5 antrenmanı daha anlamlı :D
     
    Mert S. bunu beğendi.
  13. Batuhan Köksal

    Batuhan Köksal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Kontra tekniği de ise yarar

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
     
  14. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Boyun ve sırt ağrısı problem değil alışılıyor ben 1 haftada alıştım.
    Ayrıca ben de numaralı gözlükle sürüyorum üstten tutarken sorun yaratmıyor alttan tutarken de pek büyük bir sorun olmuyor. :in:
     
  15. tuna karahan

    tuna karahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    inişlerde çok eğlenceli oluyor virajlar. bir viraj bittikten sonra diğerine konsantre oluyorsun hemen. kollara inanılmaz yük biniyor. özellikle uzun inişlerde, daha iyi viraj dönmek istiyorsanız kolların güçlü olması gerek. 3-4 viraj sonra kollar aşırı yorulmaya başlıyor. 70 kg lık sürücü 2g lik frenleme yapsa ağırlığı 140 kg a denk geliyor. nerdeyse 2sn boyunca bu ağırlığı kollar taşıyor.
     
  16. ahmtayd

    ahmtayd Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Ahmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    İlk mesajdaki boğalı görüntünün videosu var mı ?
     
  17. Talha Ateş

    Talha Ateş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    686
    Beğeniler:
    828
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Benim sitilim STEERING. Diğer sitillerde pedalı yol kenarına sürttüğüm oldu.