Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nasıl Tırmanmalı: Bisikletle Tırmanış Rehberi

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında YüzSürKoş tarafından paylaşıldı.

  1. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik Breukink sadece 15 saniye gerideydi. Urs Zimmerman da yine çok yakın bir zamandaydı. Tur Milan’da sona ermeden önce, karar verici etaplardan biri, Levico Terme ile Vetriolo arasındaki 18 kilometrelik tırmanış zamana karşısıydı. Hampsten, kullandığı standart 39/53 aynakolun küçük çarkını 39 yerine 42 dişli olacak şekilde değiştirdi. Ayrıca o yıllarda 8 hızlı olan kasetini de (ruble) 23-21-19-17... yerine 21-19-18-17... şeklinde seçti. Böylece en yumuşak vites olarak 39/23 yerine 42/21 kombinasyonu elde etmiş oldu! Hampsten etabı kazandı ve Breukink'e karşı önemli bir zaman farkı yaratıp onu devre dışı bırakmayı başardı. Dolomitler'deki son dağ etabında da savunmada kalarak zaman farkını korudu, Milan'daki zamana karşıda da zaman kaybetmedi ve İtalya turunu (Giro d'Italia) kazanan ilk ABD'li oldu.

    Vites Seçimi
    Hampsten'in öyküsü ilginç, çünkü alışık olduğumuzun tersine, tırmanış için normalde kullandığından daha ağır bir vites kombinasyonu seçmişti (39/23 yerine 42/21). Daha hızlı tırmanmak için iki seçeneğiniz var: ya pedalları daha hızlı çevirmelisiniz (yüksek kadans), ya da daha düşük bir devirde daha yüksek (ağır) vites kombinasyonu seçmelisiniz. Aslında, kadans ve vites oranı için size en uygun kombinasyonu bulmalısınız. Pek çok uzmana göre, optimum kadans, dakikada 80 civarıdır. Tırmanışta bu rakamın dakikada 70'e inebileceği söylenir. Etkili bir şekilde tırmanabilmek için bir yaklaşım, kadansı sabit tutmak ve vitesleri buna uygun olacak şekilde değiştirmektir. Basitçe, yokuşun eğimine göre vitesleri değiştirerek sabit bir kadansta tırmanırsınız. Yol bisikleti kullanmaya yeni başladıysanız, 34/25 kombinasyonu ile yokuşları daha rahat çıkabilirsiniz. Ancak antrenman yaptıkça bacaklarınız kuvvetlenecek ve aynı kadansı örneğin 39/23 kombinasyonu ile çıkarabileceksiniz. Bu, 75 devir/dakika kadansta yaklaşık 3.2 km/h daha hızlı gitmenizi sağlayacaktır (yaklaşık 13 km/h yerine yaklaşık 16.2 km/h). Bu da örneğin 1 kilometrelik bir tırmanışı 4:36 yerine 3:42'de tırmanmanız anlamına gelir. Ciddi bir zaman farkı.

    Kadansınızı sabit tutmak bir yaklaşımdır. Diğer bir yaklaşım ise, sezgisel tırmanmaktır. Bu yaklaşımda kadansı tamamen unutursunuz. Yapmanız gereken, eğer bacaklarınız yanıyorsa kadansı artırmak (daha yumuşak bir vitese geçip daha seri çevirmek), akciğerleriniz yanıyorsa da daha sert bir vitese geçip kadansı düşürmektir. Her ikisi de yanıyorsa limitlerinizdesiniz demektir. O anki formunuzda maksimum tırmanabileceğiniz hız budur.

    Orana karşı kadans
    Lance Armstrong, 2001 Fransa turunda bisiklet dünyasına oran-kadans ikilisi bağlamında ilginç bir deneyim sundu. Bilindiği gibi, Armstrong, çok yüksek bir kadansla tırmanma stili geliştirdi (90+ devir/dakika). Armstrong’un koçu Chris Carmichael’a göre, yüksek kadansta pedallama yeteneği, yüksek aerobik kondisyon ister. Yani kardiyovasküler sisteminiz ne kadar güçlü ise, yüksek kadans tekniğine o kadar yatkınsınız demektir. Yüksek kadans tekniğine alışmak için çok çalışmalı ve yüksek kadans antrenmanları yapmalısınız. Yine de Carmichael, çoğu sporcu için 80 devir/dakika kadansın, 90 devir/dakikaya göre daha efektif olduğunu belirtir. Özetle, herkes Armstrong değildir. Armstrong gibi çok yüksek kadansta tırmanabilmeniz için, Armstrong’unki gibi çok yüksek aerobik kapasiteniz olmalıdır.

    lance-armstrong-jan-ullrich.jpg

    (Lance Armstrong çok yüksek kadansta tırmanırken, en büyük rakibi Jan Ullrich daha düşük bir kadansta yüksek torklu tırmanmayı severdi.) Armstrong'un tırmanış kadansı çok yüksektir, ancak kesinlikle bu kadansa ulaşabilmek için çok hafif vitesler kullanmaz (pek çok bisikletçinin yaptığı bir hata: yüksek kadansta çevirebilmek için çok aşırı basit bir vitese alıp vızır vızır çevirmek). 2001 Fransa turunda diğer yarışçılar gibi 23-21-19... dişlilere sahip kaset kullanmıştı. Tek farkı, daha hızlı tırmanabilmek için, diğer yarışçılara göre daha büyük bir dişlide kalıp daha yüksek kadansta çeviriyordu. Örneğin, düşük kadanslı tekniğiyle tanınan Jan Ullrich, 39×19 ile 75 devir/dakika çevirerek yaklaşık 20 km/h ile tırmanırken, Armstrong 39/23 oranıyla 90 devir/dakika kadansla 21.5 km/h ile tırmanabilirdi. Eğer 21'li dişliye düşerse ve kadansını da 95 devir/dakikaya çıkarırsa, hızı da yaklaşık 23 km/h olacaktı ki Alpe d’Huez tırmanışında Ullrich’e ünlü "bakış"ı (the look) fırlatıp atak çektiğinde yaptığı tam olarak buydu. Armstrong, o gün 14 kilometrelik tırmanışı 22.1 km/h ortalamayla tamamladı.
    Bir sonraki gün, Chamrousse’ya doğru yapılan tırmanış zamana karşı etabında, daha farklı bir vites kombinasyonu kullandı. Alpe d’Huez’de kullandığı 23 dişliyi çok hafif bulmuştu, 21 ise biraz ağırdı. O yüzden 22-12 kaset (ruble) kullandı. Böylece en hafif viteslerinde dişli sayıları 22-21-20-19... şeklinde gidiyordu. Armstrong, o etabı da Ullrich'in yaklaşık 1 dakika önünde kazandı. Böylece üst üste üçüncü Fransa turunu kazanmış oldu.

    Aerodinamik
    Bisikletle giderken çeşitli dirençlere maruz kalırsınız. Hızlı gidebilmek için bu dirençleri daha çok güç üreterek yenmeniz gerekir: hava direnci, tekerleklerin yuvarlanma direnci, aktarım elemanlarının sürtünme direnci ve yerçekimi. Yerçekimi, tırmanışlarda yenmeniz gereken temel dirençtir, ancak oraya gelmeden önce hava direnci üzerine birkaç söz söyleyelim. Hava direnci, hızın karesiyle orantılı olarak artar. Yani, rüzgarsız bir günde 40 km/h hızla giderken, 20 km/h hıza göre tam 4 kat daha fazla hava direncine maruz kalırsınız. Genel olarak, düz bir yolda saatte 13 km/h üzerinde gidiyorsanız, yenmeniz gereken en büyük direnç hava direncidir. Bu hızın altında lastiklerin yuvarlanma direnci daha etkilidir (lastiklerin yuvarlanma direnci hız ile çok fazla değişmez). Yuvarlanma direncine bir sonraki başlıkta biraz daha değineceğim. Çok dik tırmanışlarda, hızınız 13 km/h altında ise, aerodinamik pozisyonu çok dert etmeyebilirsiniz. Ancak eğim çok dik değilse ve diyelim ki 18-20 km/h üzeri bir hızla tırmanıyorsanız, daha aerodinamik bir pozisyona geçmek size hafif bir avantaj kazandıracaktır. Aşağıdaki resimde, gelmiş geçmiş en iyi tırmanışçılardan biri olan Marco Pantani‘nin pozisyonuna dikkat edin. Pantani, daha aerodinamik bir duruş için tırmanışlarda gidonu drop’larından tutardı.

    marco-pantani.jpg

    (Marco Pantani, tırmanışlarda gidonu droplardan kavrar, bu sayede daha aerodinamik bir pozisyon elde ederdi.) Droplardan tutuşa bir alternatif de, zamana karşı pozisyonunu normal yol gidonunda simüle etmektir. Bu pozisyonu en çok seven ve uygulayan yarışçılardan biri, Fabian Cancellara‘dır. Aşağıdaki resimlerde bu pozisyonu görebilirsiniz

    Fabian-Cancellara-aero-position.jpg

    (Fabian Cancellara’nın aero pozisyonu – I)

    Fabian-Cancellara-aero-position-2.jpg

    (Fabian Cancellara’nın aero pozisyonu – II)

    roger-de-vlaeminck.jpg

    (Klasiklerin ustası Roger De Vlaeminck )

    Lastiklerin yuvarlanma direnci
    Bisiklette hızlı gitmek ile ilgili pek çok makalede unutulan bir başlıktır. Lastik seçiminiz, hızınıza ciddi olarak etki eder. Bu konuda pek çok bisikletçinin yaptığı hata, lastikleri hafifliğe göre seçmektir. Oysa yuvarlanma direnci çok daha önemlidir. Bazı clincher (tüplü) yol bisikleti lastiklerinin yuvarlanma direnci değerlerine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

    Rolling Resistance of Bicycle Tires - Bike Tires

    Linkteki testte, en düşük (iyi) yuvarlanma direnci olan lastikle (Deda Giro d’Italia) en yüksek (kötü) yuvarlanma direnci olan lastik (Hutchinson top speed) arasında 20 watt fark var. Yani Hutchinson top speed kullanıyorsanız, Deda kullanan arkadaşınızla aynı hızda gidebilmeniz için (diğer değişkenleri aynı kabul edersek) yaklaşık 20 watt daha fazla güç üretmeniz gerekecek. Bir master bisikletçinin laktat eşiği yaklaşık 250 watt’tır. Gücünüzün yaklaşık 12'de birini ekstradan sadece lastiklerin yuvarlanma direncine veriyorsunuz demektir. Hutchinson top speed örneği ilginçtir, çünkü hafifliğinden dolayı Türkiye’de en çok tercih edilen lastiklerdendir. Hafifliğe aldanmamak gerekir! Listede yok ama clincher lastiklerden Continental GP4000S ve Veloflex Master'ın yuvarlanma direnci değerleri çok iyidir.

    tyres.jpg

    (Lastiklerinizin yuvarlanma direncinin düşük olması, size avantaj sağlayacaktır.)

    Optimum vücut ağırlığı
    Yerçekimi sabit bir güçtür (yerçekimi ivmesi dünya üzerinde yaklaşık 9.81 kgm/s2 dir). Rüzgar gibi hız ile değişmez. Tırmandığınız yokuşun eğimi arttıkça yerçekimi kuvvet vektörünün hareketinize zıt yöndeki bileşeni büyüdüğünden hareketinizi engelleyen kuvvet artmış olur. Daha hızlı tırmanabilmek için kaydedebileceğiniz en önemli gelişme, yokuş yukarı taşıdığınız ağırlığı (bisikletin ağırlığı + kendi ağırlığınız) azaltmanızdır. Bisikletin ağırlığını azaltmanız bir yöntemdir. Ancak yol bisikleti kullanıcısıysanız ve bu sporu ciddi olarak yapıyorsanız, zaten yeterince hafif bir bisiklete sahipsiniz demektir. Ayrıca, bisikletinizi hafifletmek pahalı bir iştir, yan etkisi de, daha kırılgan ve hassas bir bisiklete sahip olma ihtimalinizdir. 200-300 gram hafiflemek için bundan daha ağır miktarlarda parayı harcamanız çok anlamlı değildir. Üstelik antrenmanlarınızı ağır bir bisikletle yapmak size kuvvet ve dayanıklılık sağlar.

    Oysa ki kendi vücudunuzu hafifletebilirsiniz (tabii ki limitlerde olmadığınızı varsayıyorum). Vereceğiniz her gramın faydasını göreceksiniz, kuvvet/ağırlık oranınız arttıkça daha rahat tırmanacaksınız, bu size moral verecek, fit olma konusundaki istek ve azminizi de artıracaktır. Bir fikir olması açısından: pro bisikletçiler, genellikle boylarının her bir santimetresi için 0.375-0.428 kg ağırlığında olurlar. Yani 1.80 metre boyundaki bir pro bisikletçinin ideal kilosu, yaklaşık 67.5 – 77 kilogram aralığındadır. Üst sınıra yakın olanlar sprinterlar, alt sınıra yakın olanlar ise tırmanışçılardır. Örneğin, bahsedilen kg/cm oranı Cadel Evansiçin 0.397 kg/cm, Samuel Sanchez için 0.375 kg/cm dir.

    andy-schleck-tour-de-france-2011.jpg

    ( Andy Schleck gibi tırmanışçıların kuvvet/vücut ağırlığı oranı çok yüksektir. )

    Antrenman, antrenman
    Daha iyi bir tırmanışçı olmak için, daha çok tırmanmalısınız. Yokuş antrenmanları yaptıkça hem fiziksel olarak gelişip kuvvetlenecek, hem de kafanızdaki psikolojik bariyerleri yıkacaksınız.

    YARARLANILAN KAYNAKLAR
    1. le-grimpeur.net, “Ultimate Climbing Guide, Part I: Gearing
    2. le-grimpeur.net, “Ultimate Climbing Guide, Part II: Aerodynamics
    3. le-grimpeur.net, “Ultimate Climbing Guide, Part III: Weight and Training
    4. Chris Carmichael, “The Time-crunched Cyclist: Fit, Fast and Powerful in 6 Hours a Week
    5. Optimum Vücut Ağırlığı
    Çeviri : Özgür Nevres
    Çeviri Kaynak : Nasıl Tırmanmalı: Bisiklet ile tırmanış rehberi - Özgür Nevres'in Web Günlüğü
    Kaynak: Road-Bike Radar
     
  2. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ali Demir bunu beğendi.
  3. Ali Demir

    Ali Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    722
    Beğeniler:
    1.671
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ozgur nevres'e tesekkur ederim. gercekten cok faydali bir blog acmis kendisi, takdire sayan.

    zamaninda neredeyse butun yazdiklarini, cevirdiklerini okudum. son zamanlarda takip edemiyorum, ama yeni paylasimlarda bulunmustur.


    sana da tesekkur ederim Ebubekir kardesim. burada paylasarak, boyle guzel bir yaziyi daha cok kisinin okumasina vesile oluyorsun. :)
     
    Özgür R, Kadir Eskici ve YüzSürKoş bunu beğendi.
  4. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    Özgür abının guncel paylasımlarına da bu siteden ulasabılırsın Alı abı :) Bisiklet Sporu
     
    Ali Demir bunu beğendi.
  5. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    The Look'u da koyalım, bulunsun. 1:48

     
    Osman Kıtay ve YüzSürKoş bunu beğendi.
  6. M.Fatih Ertürk

    M.Fatih Ertürk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2013
    Mesajlar:
    235
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İşte tırmanış antrenmanı deyince sevinenlere rastlamak super :) bizim ekip tırmanma sevmiyor ekipte puma olarak gezmek :) yaşadığım il dolayısı ile tirmanis antrmanlari super oluyor [​IMG]
    Ve tırmanış sonrası sağdan akan serin su varsaaaa gerisi yalan bence
     
  7. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tırmanmak gerçekten çok zor ve bilimsel bir olay. Fakat antrenmandan başka bir geliştirme yolu da yok. Daha fazla yokuş daha fazla antrenman. Önceden Yüzde 5-6 lık yokuşlarda soluğum kesiliyordu ama artık 45 km üstüne 10 km yokuşu çıkabiliyorum. Ama antrenman ile gelişme bir yere kadar ondan sonrası genetik ve mitokondrial DNA ile ilgili.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  8. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Benim de kafayı taktığım bir durum tırmanış; bisikletimi alalı 1 ay kadar oldu, günde 15 km, haftasonu 50km kadar sürüyorum, boyum 1.65m kilom da yıllardır 50. Haftada bir kere 2.5 kmlik %5-6 eğimli bir yokuşu çıkıyorum, başlangıçta 15 km civarı ile başlıyorum ama daha sonra en küçük viteste 12ye kadar düşüyorum, ilk 1-1.5kmden sonra çok zorlu %7'ye kadar çıkan bir kısım var orada nefes alamayacak gibi oluyorum, kaslarım sertleşiyor, ayaklarım yanıyor ama pes etmiyorum ayağa kalkıp 1-2 tur çevirdikten sonra tekrar hızımı sabitlemeye çalışıyorum, Cancellara gibi elimi gidon üstüne uzattığım zaman ilginçtir, daha rahat kuvvet uygulayabiliyorum ama bu yokuşlarda pek mümkün olmuyor, dropbardan tutunca da çok rahat edemiyorum, pozisyon şuanda ikinci planda ama sürekli aynı tırmanışı çıkmak dışında yapabileceğimiz bir antrenman var mıdır, mesela en yüksek viteste çevirebildiğim kadar çevirip, tıkandığım yerde bırakıp, tekrar denemek bir seçenek olabilir mi. Ayrıca bir Contador hayranı olarak ayakta yokuş çıkmak, şuanda benim için imkansız gibi geldi ya; ne kadar zor bir şeymiş 2-3 tur attıktan sonra dengemi ayarlayamıyorum, yükümü öne doğru vermek doğru diye biliyorum ama pek beceremedim, görüşleriniz ve önerilerinizi bekliyorum :) Tırmanış da bu; yokuştan önceki düzlüğü de hesaba kattıkları için ortalama %4 diye gözüküyor, ben 13 dakikada çıkıyorum.
    Strava Segment | IŞIKLARA KADAR
     
  9. Falkee

    Falkee Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @M.Fatih Ertürk bendede ng 650 var lastik biraz kalın o zorluyor çıkarken 2.20 :D
     
    M.Fatih Ertürk bunu beğendi.
  10. M.Fatih Ertürk

    M.Fatih Ertürk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2013
    Mesajlar:
    235
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Falkee
    tırmanışın amacı o zaten zorlanmak çok severim :) şuan o bisiklet yok bende cube ams pro var fullsüspansiyon onla daha da güzel
     
    Falkee bunu beğendi.
  11. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Pazar günü Fethiyeden başlayıp Torosları (Tahminen 25 km) 1 gün sonra Anamur tepelerini, ardından 2 gün sonra da Tarsustan başlayıp tekrar torosları tırmanacağız. Bakalım uzun tırmanış nasıl oluyormuş :/
     
    taner07 ve Gün A. bunu beğendi.
  12. air28-3

    air28-3 Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    374
    Beğeniler:
    988
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Paylaşımlarınız için teşekkürler
     
  13. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.402
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Işıklara Kadar Strava segmentine baktığımda TUR yarışçıları 30 ortalamayla çıkarken Canday adında birinin 44 km/s ortalamayla bu yokuşu çıktığını gördüm (lider durumda). Mesafe 3 km ve eğim %4. Bu mesafeyi ortalama 44'le çıkmak için zaten insan üstü güçte olmak lazım. Baktım kadans o segmentte 0 görünüyor. Pedal çevirmeden 44 ortalama hızla yokuş çıkmak harika bir şey olmalı :)

    Strava Premium üyelerine yokuş çalışmak için programlar sunuyor: 1 saatlik yokuş programı, 30 dk.'lık yokuş programı, 6 dk.'lık yokuş programı vb. Her bir program 4 hafta sürüyor. Haftada kaç saat ayıracağınıza göre seçim yapıyorsunuz. Tavsiye derim.
     
    Gün A. bunu beğendi.
  14. air28-3

    air28-3 Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    374
    Beğeniler:
    988
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Strava Premium üyeliği nasıl oluyor
     
  15. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    O arkadaş kendini çok akıllı zannediyor benim de dikkatimi çekmişti, bırakın sevinsin yavrucak :komik::komik: Teşekkürler tavsiyeniz için :harika:
     
  16. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.854
    Beğeniler:
    6.402
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Biraz önce Strava'ya baktım üyelik adımları için ama ben üye olduğumdan bana seçenek gelmiyor. 3 yıl önce üye olduğum için de aklımda kalmamış maalesef.
     
  17. air28-3

    air28-3 Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    374
    Beğeniler:
    988
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    peki.teşekkürler yine de
     
  18. Çağrı Soylu

    Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kilitli pedal kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız pedalı çekiyor musunuz? Kilitli pedal olmadan yokuşta performans kaybınız çok olur. Kilitli pedal varsa özellikle ayakta ve ağırlık öndeyken çekmeye dikkat edin. Gönderdiğiniz eğim çok dik olarak söylenebilecek bir eğim değil maalesef. Boy ve kilonuza göre çok daha iyi olabilirsiniz. Ben 1.71 boyunda ve 72 kilo olarak
    şurayı 16,9 ortalama ile Bike Ride Profile | Easy ride on a cold and rainy Istanbul 04/23/2015 Istanbul, Istanbul Province, Turkey near Istanbul | Times and Records | Strava
    şurayı 14,5 ortalama ile Bike Ride Profile | Easy ride on a cold and rainy Istanbul 04/23/2015 Istanbul, Istanbul Province, Turkey near Istanbul | Times and Records | Strava
    çıkabiliyorsam siz çok daha iyi yapabilirsiniz bence. Bunlar zaten iyi hızlar ve zamanlar değil ama eğimleri göstermek için koydum :)
    Bisikletiniz yol bisikleti mi? Yol bisikletiyse ayakta boynuzların hemen arkasından tutarak dengede daha rahat durursunuz.
     
  19. Saim Karagöz

    Saim Karagöz Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Nisan 2013
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    371
    Şehir:
    KOCAELİ-SAMSUN
    Seviye:
  20. air28-3

    air28-3 Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    374
    Beğeniler:
    988
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    ne manada?