Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nasıl Daha İyi Düşülür ?

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Ömer KsKn tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Ömer KsKn

    Ömer KsKn Misafir

    Nasıl Daha İyi Düşülür?

    Dağ bisikletine biniyorsanız düşmek bazen kaçınılmaz bir olaydır. Ama bu, mutlaka yaralanacaksınız ya da bir yerleriniz kırılacak anlamına gelmez.(Sakın bisiklete binme hevesiniz kırılmasın!!)

    Paniğe kapılmadan reflekslerinizi eğitebilir, hatta zaman içinde düşmekten zevk bile alabilirsiniz:). Aslında bisikletten "atlamanın" genelde üç yönü vardır: yana, arkaya ve gidonun üzerinden atlama. Bunlardan ilk ikisini deneyebilirsiniz, ancak üçüncü hareketi deneyerek öğrenmeye çalışmayın, bu düşme tekniğini aklınızın bir köşesinde tutun ve tehlike anında becerebilirseniz uygulayın.

    Yana Doğru

    Virajlarda, ıslak zeminde veya elcikler bitkilere takıldığında yana doğru düşmek çok kolaydır. Yana düşme ayağın burkulmasına yol açabilir ve bu durumda ayağı eskiden kalpiyelerden çıkarmak oldukça zordu. Neyseki günümüzde SPD sistem sayesinde pedaldan kurtulmak kolay oluyor..Ayağınızı yere basıp, destek almazsanız düşmek kaçınılmaz olur.

    Orta bir süratte giderken (20-25 km/saat) düşeceginizi hissettiniz:

    Bisikletin yana yattigi taraftaki ayaginizi pedaldan kurtarın ve tüm ağırlığınızı aksi yöndeki pedala aktarmaya çalışın. Bu hareket bir ihtimal dengenizi düzeltebilir. Bu da işe yaramadıysa zemin uygun ise ayağı yere sürterek destek almak düşmenizi engelleyebilir. Tüm bu önlemlere rağmen düşmek kaçınılmaz ise, çarpma şokunu azaltmak üzere ellerinizi gidondan bırakıp, kollarınızla yeri karşılamaya hazır olun. Bu durumda kolları gergin tutmak kırıklara yol açabilir. Daha yüksek süratlerde yana doğru kayma anında gidonu bırakmayıp bisikletten ayrılmamak da çözüm olabilir. Çünkü gidon ve pedalların yüksekliği sizi koruyabilir. Bu özellikle önünüzdeki bir engele çarpmak kaçınılmaz olduğunda (duvar, ağaç, kaldırım, otomobil), arka freni sıkıp, bisikletin yana yatmasını sağlayarak engele ilk önce bisikletin tekerleri veya pedallarını çarptırmak darbeyi büyük ölçüde azaltacaktır.

    Arkaya Doğru

    Dik bir yokuşta, ağırlığı arkaya verme sonucunda olur. Arkaya doğru düşme durumunda kolların destekleyici pozisyonu alması zordur.

    Bisikletin önü arkaya düşmeniz kaçınılmaz olduğunda ayaklarınızı pedallardan çekin ve sele üzerinde geriye kayarak, ayaklarınızı yere basın ve bu arada gidonu bırakmayın. Böylece bisikletin size çarpmasını engellemiş olursunuz.

    Bu yöntemi uygun bir alanda deneyebilirsiniz: bisikletinizin ön tekerini iyice kaldırıp, ağırlığınızı da iyice arkaya verdiğinizde yere ne kadar çabuk indiğinizi (düşmeden) hayretle göreceksiniz.

    Öne Doğru

    Beklenmedik engeller ve dik inişler ağırlığınızın fazlaca öne kaymasına yol açabilir. Bu köpürcük kemiği kırılmalarının en sık nedenidir. Bu yüzden her zaman yana doğru düşmeye çalışın. Eğer öne doğru hareketi engelleyemiyorsanız dengeyi düzeltmek yerine bir an önce gidonu bırakmaya bakın. Zaten bu konumda bisikletin arkası iyice yükselmiş olduğundan, gidonun üzerinden atlamak nispeten kolaylaşır.

    Tabii bu arada fren ve vites tellerine takılmamaya dikkat etmek gerekir.

    Yere indiğiniz anda bisikletin size çarpmaması için, ya yuvarlanarak eğer dengeli düştüyseniz yani iki ayağınızın üzerine, ya yürüyerek ya da koşarak bisikletten uzaklaşmaya çalışın. Yuvarlanma anında başınızı koruyun (umarız kaskınız başınızdadır).



    Yeşil Bisiklet Dergisinden (1993) alıntıdır.
     
    yolcu... bunu beğendi.
  2. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.