Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nasıl Daha İyi Düşülür?[Yeşil Bisikletten]

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Said Ergöktaş tarafından paylaşıldı.

  1. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:
    Nasıl Daha İyi Düşülür?
    Dağ bisikletine biniyorsanız düşmek bazen kaçınılmaz bir olaydır. Ama bu, mutlaka yaralanacaksınız ya da bir yerleriniz kırılacak anlamına gelmez.(Sakın bisiklete binme hevesiniz kırılmasın!!)

    Paniğe kapılmadan reflekslerinizi eğitebilir, hatta zaman içinde düşmekten zevk bile alabilirsiniz:). Aslında bisikletten "atlamanın" genelde üç yönü vardır: yana, arkaya ve gidonun üzerinden atlama. Bunlardan ilk ikisini deneyebilirsiniz, ancak üçüncü hareketi deneyerek öğrenmeye çalışmayın, bu düşme tekniğini aklınızın bir köşesinde tutun ve tehlike anında becerebilirseniz uygulayın.

    Yana Doğru

    Virajlarda, ıslak zeminde veya elcikler bitkilere takıldığında yana doğru düşmek çok kolaydır. Yana düşme ayağın burkulmasına yol açabilir ve bu durumda ayağı eskiden kalpiyelerden çıkarmak oldukça zordu. Neyseki günümüzde SPD sistem sayesinde pedaldan kurtulmak kolay oluyor..Ayağınızı yere basıp, destek almazsanız düşmek kaçınılmaz olur.

    Orta bir süratte giderken (20-25 km/saat) düşeceginizi hissettiniz:

    Bisikletin yana yattigi taraftaki ayaginizi pedaldan kurtarın ve tüm ağırlığınızı aksi yöndeki pedala aktarmaya çalışın. Bu hareket bir ihtimal dengenizi düzeltebilir. Bu da işe yaramadıysa zemin uygun ise ayağı yere sürterek destek almak düşmenizi engelleyebilir. Tüm bu önlemlere rağmen düşmek kaçınılmaz ise, çarpma şokunu azaltmak üzere ellerinizi gidondan bırakıp, kollarınızla yeri karşılamaya hazır olun. Bu durumda kolları gergin tutmak kırıklara yol açabilir. Daha yüksek süratlerde yana doğru kayma anında gidonu bırakmayıp bisikletten ayrılmamak da çözüm olabilir. Çünkü gidon ve pedalların yüksekliği sizi koruyabilir. Bu özellikle önünüzdeki bir engele çarpmak kaçınılmaz olduğunda (duvar, ağaç, kaldırım, otomobil), arka freni sıkıp, bisikletin yana yatmasını sağlayarak engele ilk önce bisikletin tekerleri veya pedallarını çarptırmak darbeyi büyük ölçüde azaltacaktır.

    Arkaya Doğru

    Dik bir yokuşta, ağırlığı arkaya verme sonucunda olur. Arkaya doğru düşme durumunda kolların destekleyici pozisyonu alması zordur.

    Bisikletin önü arkaya düşmeniz kaçınılmaz olduğunda ayaklarınızı pedallardan çekin ve sele üzerinde geriye kayarak, ayaklarınızı yere basın ve bu arada gidonu bırakmayın. Böylece bisikletin size çarpmasını engellemiş olursunuz.

    Bu yöntemi uygun bir alanda deneyebilirsiniz: bisikletinizin ön tekerini iyice kaldırıp, ağırlığınızı da iyice arkaya verdiğinizde yere ne kadar çabuk indiğinizi (düşmeden) hayretle göreceksiniz.

    Öne Doğru

    Beklenmedik engeller ve dik inişler ağırlığınızın fazlaca öne kaymasına yol açabilir. Bu köprücük kemiği kırılmalarının en sık nedenidir. Bu yüzden her zaman yana doğru düşmeye çalışın. Eğer öne doğru hareketi engelleyemiyorsanız dengeyi düzeltmek yerine bir an önce gidonu bırakmaya bakın. Zaten bu konumda bisikletin arkası iyice yükselmiş olduğundan, gidonun üzerinden atlamak nispeten kolaylaşır.

    Tabii bu arada fren ve vites tellerine takılmamaya dikkat etmek gerekir.

    Yere indiğiniz anda bisikletin size çarpmaması için, ya yuvarlanarak eğer dengeli düştüyseniz yani iki ayağınızın üzerine, ya yürüyerek ya da koşarak bisikletten uzaklaşmaya çalışın. Yuvarlanma anında başınızı koruyun (umarız kaskınız başınızdadır).



    Yeşil Bisiklet Dergisinden (1993)

    kaynak:yesilbisiklet.com

    kazasız pedallamalar..
     
    Deniz Taş, _bluessy_ ve dilek bunu beğendi.
  2. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    buna benzer bir konu taaa 10 sene evel falan outdoor dergisinde çıkmıştı.muhtemelen yine gürsel abi hazırlamıştır :) fotoğraflarla optimal düşüş anlatılıyordu.keşke outdoor hâlen yayında olsa.
     
  3. dilek

    dilek Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2006
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    yıldız
    Seviye:
    bulabilirseniz fotografları burda yayınlarsanız cok yararlı olacağını düşünüyorum
    (en azından kendi adıma,çünkü 2-3 kere yokuş aşagı inerken düşme tehlikesi atlatmıştım,kötü bir deneyimdi :) )
     
  4. ymgirgic

    ymgirgic Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2006
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Konya civarı...
    Seviye:
    yenilen pehlivan, güreş yapmaya doymazmış derler ya..

    bende düşe düşe bisiklete doyamadım..

    neyse, şu fotoğraflı anlatımı ben de çok merak ettim doğrusu.. Gürsel beyin yazısını daha önce okumuştum. ama demonstratif olursa daha güzel anlaşılabilir diye düşünüyorum..

    şimdiden teşekkürler..
     
  5. sgunaydin

    sgunaydin Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    düşün, düşmek iyidir, kalkmak için bir sebep yaratır
    ama düşerken dikkatli olun (nasıl olur demeyin- olabiliyor) özellikle elleriniz üzerine düşerseniz (el ayalarınız üzerine) ya da darbeyi yumuşatmak için ellerinizle destek alıp düşmeye kalkarsanız ve bileğinizde basitte olsa bir acı veya şişlik oluşursa en yakın kliniğe bi uğrayıp derdinizi bi anlatmanızı tavsiye ederim. çünkü bilek eklemi içindeki bikaç santimlik 3-5 kemikten biri kırılmış olabilir, bazı durumlarda birbuçuk ay gibi sürelerle alçıyla yakın ilişkiler yaşayabilirsiniz (bu alçıylarla da bisiklete binilebiliyor ama frenleri kullanma konusunda baya bi sorun yaşayabilirsiniz ve belki iyileşmeniz gecikebilir-bence doktorunuzu dinleyin-) işin kötü tarafı bu kemiklerin bulunduğu yer kandolaşımı açısından biraz zayıf yani iyileşme tam olamayabiliyor-kemiğinize platin takılmak zorunda kalınabiliyor. (eldiven kullanmak bi noktaya kadar sizi korumaya yardımcıdır)

    bu tip zararlardan korunmak için dikkatli sürün ve çeverenize dikkat edin çünkü düşmenize sebep çoğu zaman gözden kaçırdığınız bir çevre detayıdır. Özellikle yoğun trafik olan bölgelerde düşerken düşeceğiniz tarafa hızlı ve iyi karar verin düşüp ardından da bir motorlu taşıt altında kalmak pek hoş bir durum değildir.

    düşmek kaçınılmazsa, tadını çıkarın (ben bunun tecavüz olanını bi yerden anımsıyorum ya neyse)
     
    Soner Sarihan ve Said Ergöktaş bunu beğendi.
  6. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet bizim dergiden alınmıştı.. Yıllar amma çabuk geçiyormuş..
    Selamlar..
    Gürsel
     
  7. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:

    al benden de o kadar ..

    en son düştüğümde jantlar prese girmek zorunda kaldı ama ondan sonra bisikletime daha çok bağlandım..
     
  8. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    nasıl prese giriyor jant açıklar mısın?
     
  9. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Bence bu iş anlatmayla, fotoğraflarla veya teknikle olmaz :D düşüyorsan düşüyorsundur daha dönüşü yok, düşmeyi engelleyici her türlü öneri, teknik sürüşe girer..
     
  10. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    düşmenin optimali olmaz mı yani?

    kafayı patlatmadan düşmeyi refleks geliştirerek öğrenmek mümkün müdür?
     
  11. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Kendi düşüşlerimi baz alarak söylüyorum, kendinizi düşüşe göre hazırlarsanız daha çok zarar görüyorsunuz.
    Düşme anında beynin vücudu korumak için verdiği refleksi geliştirmek?, bu tabe ki geliştirilebilir ama tamamen düşmelerinizden elde ettiğiniz tecrübeye bağlıdır, fotoğraflara veya yazılarda anlatılanlara değil, tabe bu benim görüşüm.
     
  12. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:

    abi özellikle ön jant içe doğru göçmüş..zaten jantlarım öyle kaliteli değil..tamire götürdüm mil ayarı ile düzelmedi..o içe olan eğikliğin düzelmesi yeniden makineye girdi..

    belki tam açıklayamadım ama..böyle birşeyler

    saygılar

    Said
     
  13. hcyoldas

    hcyoldas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Seviye:
    Her yeni düşüş (bizce uçuş) yeni bir deneyimdir.Bu deneyimler zamanla daha dengeli ve daha hafif düşmeyi öğretiyo insana.Zamanla vücut düşmelere ve genel darbelere alşıo ve belli bi direnç sağlıyo.Bu dirnçde gerçekden çok işe yarıyo.
     
  14. _bluessy_

    _bluessy_ Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2006
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yana Doğru

    Virajlarda, ıslak zeminde veya elcikler bitkilere takıldığında yana doğru düşmek çok kolaydır. Yana düşme ayağın burkulmasına yol açabilir ve bu durumda ayağı eskiden kalpiyelerden çıkarmak oldukça zordu. Neyseki günümüzde SPD sistem sayesinde pedaldan kurtulmak kolay oluyor..Ayağınızı yere basıp, destek almazsanız düşmek kaçınılmaz olur.


    Valla geçen sene sahil yolunda aynen bu şekilde feci bir düşüş yaşadım virajı alamayıp yerler tam manasıyla jilet gibiydi (sulama yapılıyordu) ve gezi boyunca kafamda olan kaskım ne yazıkkı başımda değildi =( bir dinlenmenin ardından eve doğru ufak ufak gidiyorduk ve nedense kaskımı takma gereği duymamıştım, virajı dönerken öyle bir kaydı ki bisiklet naısl olduğunu anlamadan kendimi yerde buldum ve kafamı betona çarptım...anında şişti zaten ve doğru doktora gittik neyse iyice incelendi bakıldı vs allahtan bir şey olmadı ve orta büyüklükte bir şişlikle olayı atlattım ama o gündne beri böyle virajlarda her ne kadar önlemimi alsamda hep korkarım :(
     
  15. sgunaydin

    sgunaydin Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    özellikle ıslak metal zeminlerde kaymak ve düşmek çok kolay-ben en son sağanak yağmurda tramvay yoludan ilerlerken rayların üzerinden geçip çıkma çabam sırasında çamurlu zemine ne olup bittiğini bile anlayamadan rahatça uzanıvermiştim, karda da kar altındaki buz ve düz metal kapaklar üzerinden geçerken bisiklet pati çekiyor ve aynen zemini yakından inceleme fırsat bulabiliyosunuz.
     
  16. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ani düşmelerde çok fazla bir şey yapılamayabiliyor. Ancak çarpışmayı yada düşüşü farkettiğiniz düşmelerde ( ikisi arasında herhalde saliseler var ) düşme yönüne doğru darbeyi azaltıcı veya darbeyi parçalara bölecek bazı hareketler var. Üniversitede THK sağolsun paraşüt ile atlamamıza olanak sağlamıştı. Askeri paraşüt ile atlamıştık. Darbeyi 5 noktaya bölmek üzerine bir eğitim vermişlerdi. 1. ayaklar 2. kalça 3.omuz 4. diğer omuz 5. yeniden ayakalar
    yazarak pek olmadı farkındayım. Ayrıca bisiklet ile çok farklı olduğunuda biliyorum.
    Demek istediğim, düşme yönüne doğru, bir şekilde yuvarlanmak gerekli. Özellikle dirsekleri ve bileği çarpmayı engellemek için yere doğru dik olarak uzatmamak gerekiyor. Darbeyi sanki takla atıyormuş gibi sönümlendirmek ve kalça omuz gibi daha kuvvetli ve dik çarpışmaya uğramayacak, vücudun bir parçası olan , uzuv ( çıkıntısı ) olmayan bir yerlerde karşılamak gerekiyor. Kafadan darbe almamak en önemlisi herkesin bildiği gibi.