Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Naçizane Beslenme Püfleri

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Bedreddin Vardar tarafından paylaşıldı.

  1. Bedreddin Vardar

    Bedreddin Vardar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    sakarya
    Seviye:
    arkadaşlar kendimce ufak araştırmalarım ve kendi denemelerim sonucu olumlu sonuçlar aldığım beslenme püflerini sizlerle paylaşmak istiyorum hatalarım olabilir yanlış bildiğim olabilir yazı bana aittir affola;

    spora yeni başlayan arkadaşların en çok merak konusu antrenman öncesi ne yemeliyim bu konu ile ilgili çok şey denedim nette sağda solda okuduklarım var tabi, ancak insan deneyince kendisi için en iyi seçimi daha iyi kavrıyor öncelikle asla yemekten hemen sonra spor faaliyeti yapmayın bu çok kötü sonuç veriyor çarpılıyorsunuz yemek olayını asla abartmayın yağlı ağır yemekler yemeyin yemeğiniz karbonhidrat ağırlıklı olmalı tavsiyem makarna,bulgur olabilir gerçi şahsen genelde sabah ant. yaptığım için kahvaltıdan sonra çıkarım bal,süt,yumurta zeytin yerim ve haşlanmış patates
    örneğin yumurtalı sucuklu patates kızartması olumsuz sonuç veriyor :D

    önemli bir diğer konu antrenman sonrası beslenme, yüksek efor sarfetmiş olan vücudunuzun kaybettiklerini oana geri vermelisiniz sodyum,potasyum,glutamin
    alınması gereken en önemli gıdalar arasında sodyum ve potasyum hücrenin içinde ve dışında bir kutuplaşma oluşturur elektrik akımı sağlar buna elektrolit sıvı denir herkesin bildiği gibi sporcu içecekleri elektrolit sıvı içerir fakat ben bunu doğal yollarla almayı terciğ ederim her zaman, kuru üzüm,zeytin,kayısı,muz,fındık,yer fıstığı potasyum açısından zengindir sodyum tuzda bolca var tabi maden suyu içmeyide ihmal etmeyin

    ve kaslardaki boaşalan glutamin depolarını doldurun glutamin eksikliği halsizlik yapar

    Glutamin kanda ve kas dokularında en bol bulunan amino asittir.Kas dokusundaki amino asitlerin % 60 ını glutamin oluşturur

    Glutamin kasların yapımı ve tamiri için gerekli bir amino asittir.Karaciğerden amonyak gibi zehirli atıkların atılmasında,sinir sisteminin sağlığının korunmasında görevlidir.

    Glutamin sinir sistemi için önemli bir enerji kaynağıdır.Eğer beyin yeteri kadar glukoz almıyorsa enerji açığını glutamin metabolizmasını artırarak kapatır

    Glutamin kullananlar daha enerjik olduklarını,ruhsal durumlarının daha iyi olduğunu ve daha az halsizlik hissettkilerini rapor ediyorlar.

    Glutamin bir çok besinde bulunur ancak pişirme işlemiyle kolyaca yok olabilir.Eğer çiğ yenirse ıspanak,beyaz lağana,havuç,maydonoz, zengin glutamin kaynaklarıdır.

    salatayla pek aram olmayan ben beyaz lağana havuç ve maydonoz içerikli salata sıkça tüketiyorum ve faydasını gerçekten gördüm arkadaşlar

    antrenman sırasında suyu abartmayın bildiğim kadarı ile 45 dk lık bir sürüşte alınması gereken sıvı 0,50-0,75 lt suyu içmek için susamayı beklemeyin belli aralıklarla yudum yudum tüketin şahsen denedim birden kana kana su içmek olumsuz:D tabi susuzda bırakmayın kendinizi bitersiniz bacaklar dönmüyor baş dönüyor :(

    ant. sırasınada ara verip gazoz şekerli bisküvi yemeyin baş ağrısı yapıyor adamı çarpıyor 45 km sonunda bunları yedim dönüş yolunda beni mahvetti o gün 110 km yapmıştım simit bile yeseniz daha iyi, karbonhidrat alın kuru üzüm atıştırmak olumlu.

    amatör bir sporcu hobi amaçlı bisiklet kullanıcısı olarak naçizane deneyimlerimi paylaşmak istedim saygılar.
     
  2. İsa Mutlu

    İsa Mutlu Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    asla yemekten hemen sonra spor faaliyeti yapmayın bu çok kötü sonuç veriyor çarpılıyorsunuz


    Yemekten hemen sonra spor faaliyetine başlamanın ne gibi bir zararı var acaba. İşim gereği aşkam eve gelip hafif bir yemek yerim ve sonrasında biraz spor yapıp dinlenmeye çekilirim. Mecburen böyle yapıyorum.
     
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Bunu "asla ağır bir yemekten sonra, yüksek eforlu spor yapmayın" şeklinde düzeltebiliriz sanırım.
    Hafif bir yemekten sonra yapacağınız hafif-orta şiddette eforların fazla bir zararı olmayacaktır, bazı durumlarda yararı bile olabilir...
     
  4. Bedreddin Vardar

    Bedreddin Vardar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    sakarya
    Seviye:
    teşekkürler hakan abi daha net açıklamış ben yazıyı kendimce yaşadıklarıma dayanarak yazdım örneğin kafama göre ant. çıktığımda 50-80 km yapıyorum verebildiğim en iyi tempo ile gezinti turuna pek çıkmam agresif kullanmayı seviyorum artı olarak yemekten kısa süre sonra vcut geliştirme salonuna da gitsem çabuk yoruluyorum mide şişkinlik yapıyor
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.