Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nabiz Sorusu

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Ginger Fergus tarafından paylaşıldı.

  1. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    arkadaşlar bisiklet kullanırken kalp ritmimi ölçmek için bir kaç gün önce bir sigma sport fit watch aldım ve bugün ilk defa nabız ölçümü yaptım...

    öncelikle saatin benim için biçtiği maksimum nabız sayısı 191... yaşıma ve kiloma göre...ancak ben bugün herzamanki yolumda devam ederken genelde hep 175 nabız üzeri seyrettim ve hatta bir ara maksimum nabız sayımın üstüne 194 lere ulaştım... düz yolda devam ederken dahi 160 altına pek inmedi nabzım....bu rakamlara göre acaba benim kalbim zorlanıyormudur...

    nabız ölçümü yapan arkadaşlara sorum .. ideal ritm genelde kaçtır ? 180 üzeri nabız şehir içi asfalt yolda normalmidir ..? nabzı düzenlemek için ne yapmak gerekir ?
     
  2. Fatih Özgenlik

    Fatih Özgenlik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    822
    Beğeniler:
    440
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    nabız saati sizin max. nabzınızı teorik larak hesaplıyor.(220-yaş formulüyle) Tam anlamıyla doğru bir tahmin yapması olanaksız. Çünkü bu sizin antrenman durumunuzla da ilgili. max. nabzınızın olması gereknden fazla çıkması ya çok çok zorladığınızı ya da antrenmansız olduğunuzu gösterir.veya bir problem var demektir. Düzenli olarak bisiklete/spora devam ederseniz max. nabzınız düşecektir. ama düz yolda 175-180 sizin için (eğer çok zorlamıyorsanız) fazla bence.

    ideal ritm diye birşeyden bahsetmek bence doğru olmaz. Çünkü bu yapılan antrenman tarzına göre değisecektir. örneğin dinlenme-toparlanma antrenmanlarında max. nabzın %60 ını geçmek doğru olmaz. ama intervallar gibi gelişme antrenmanlarında max. nabzın %90 ı civarına çıkmak gerekebilir.

    bu konuda Hakan Yazman arkadaşımızın daha ayrıntılı bilgiler verebileceğini düşünüyorum..
     
    Ginger Fergus bunu beğendi.
  3. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    nabız sayısı herkese göre değişkenlik gösterir çok efor harcayıp 160 nabıza ulaşamayanda wardır düz yolda pedal basarak 160 ı geçende olabilir.antreman yaptıkça nabız değeriniz düşecektir...
     
    Ginger Fergus bunu beğendi.
  4. Murat Altinbasak

    Murat Altinbasak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Providence Rhode Island
    Seviye:
    [​IMG]
    Merhaba,
    Ben son 4 yildir Polar s710i model'i kullaniyorum. Sahsi web sitemde ben her gun antraman programlarimi indiriyorum. Istersen bir goz at kendinle karsilastir: http://www.unionvelo.blogspot.com Not: her sey ingiliz olcum bu grafiklerde.
    Son antrenamanimi buydu:
    [​IMG]
    Bu son Pazar gunki kriteryum yaris budur:
    [​IMG]
    Benim yasim 35 ve sozde maksimum kalp atisim 185 olmali, fakat 194'e kadar cikarabiliyorum. Asil onemli olan istriahat ederken nabiz'in kac? Sabah kalkdiginda 50-60 arasi olmasi iyi sayilir. 40-50 arasi profesyonel olmalisin demektir.
    Kendim icin konusursam, ben genelde duz yolda 30 km yapabilirim 140-150 nabizla (tabiki ruzgar'e bagli oluyor). Genelde sadece kriteryumlara katiliyorum (bizim burda en az haftada 10 tane secenek var) Bakiyorum profesyonel kriteryumlarda 43-45 km ortaliyoruz ve kalp atisim 170-172 ortaliyor. Master kriteryumlarda (35+ yas) 41-43 km arasi, ve kalp 165-170 arasi ortaliyor.
    Mumkun ise, bilgisayar'a baglanti yapabilen modelinden al kendine. Ben Polarimi $200 a aldim, yeni benzer modeller $350-400'e satiliyor. Bu konuda yardimci olabilirim cunku Amerikada bu urunler cok daha ucuza bulunuyor. Bana model numarayi soyle, ben sana en ucuz yolunu iletirim. Hoscakal.
    -Murat Altinbasak
     
    Ginger Fergus bunu beğendi.
  5. Murat Altinbasak

    Murat Altinbasak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Providence Rhode Island
    Seviye:
    Hasan Hakan Koç bunu beğendi.
  6. abrean

    abrean Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    Mersin !!!
    Seviye:
    degerli arkadasım ayrıca beden hacmini ve kilonu gözönunde bulundur ve tabiki yaş. ayrıca antremanlara yeni başladıysan bu degerler normaldir!
     
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    Makina tarafından belirtilen max nabız tahmini (predicted) nabızdır. Gerçek max nabızımızı genellikle sadece müsabakalarda görebiliriz, antrenmanlarda buna ulaşmak oldukça zordur genellikle.

    Nabzınızın atması spor geçmişinizle, genetik özeliklerinizle vs yakından ilgilidir. Genel olarak müsabık bir sporcu olmadığınızı varsayarsak belirttiğiniz nabızlar oldukça yüksek görünüyor. Devamlı 175 üzeri nabızla seyrettiğinizi söylemişsiniz bu genel asfalt kullanımında biraz yüksek bence, düz yolda da 160 yüksek yine. Tabii bunlar genellemelerdir, genetik olarak yüksek çarpan bir kalbe sahip olabilirsiniz. Her halukarda antrenman yaptıkça birim nabızda verdiğiniz performans artacaktır.
    Ayrıca unutmadan, yüksek gerilim hatları vb yerlerden geçerken de nabız saatleri bunlardan etkilenerek yüksek veriler gösterebilir geçici olarak.
    Ve yine unutmadan içtiğiniz kahve, asprin, limon suyu vs şeyler nabzın normalden çok atmasına neden olur...

    Max nabızınızı yine tahmini olarak şöyle söyleyelim , yaptığınız en zor antrenmanda (müsabık olmayan bir kişi için) diyelim 190 gördünüz buna 10 atım ekleyebiliriz yani max nabızı 200 baz alabiliriz.

    Bu taktirde dolaşımızını güçlendirmek için mhr (max nabız) x %70= 200x0.7=140 nabız sizin genel kondüsyon kazanma aralığınızdır bu nabız etrafında yapacağınız antrenmanlar size büyük faydalar sağlayacak, çok daha sağlıklı olmanızı ve dolaşım sisteminizin kuvvetlenmesini sağlayacaktır... Bu aralıkta minimum 1 saat tercihen 2 saat önerilebilir, bu çoğu kişi için ağır bir antrenmandır ve kendinizi zorlamadığınız sürece devam ettirilebilir...

    %60 da dinlenme, tamir ve ısınma aralığınızdır, yani 200x0.6= 120 (~110-120) nabız, antrenman başında en az 15 dakika bu aralıkta gitmelisiniz, bitirirken de minimum 5-7 dakka bu aralıkta soğuma yapmalısınız.
     
    Ginger Fergus bunu beğendi.
  8. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    verdiğiniz tüm bilgiler için çok teşekkür ederim...nabız saatinini bir süre daha kullanıp ortalam değerlerimi ve standart sapmamı bulacağım... bu söylediklerinizden sonra şunu çıkratıyorum.. birincisi daha ben evden adım atar atmaz yaklaşık 700-800 metre boyunca sürekli muhtelif açılarda tırmanıyorum .. yani ilk dakikadan itibaren zorlanmaya başlıyorum ve ilk beş dakika ardından 180 ler üzerine çıkan nabız bir türlü toparlanmıyor... ayrıca hergün sabah evden çıkmadan 1 adet sert espresson içerim... buda nabzı yükseltiyor biliyorum....ayrıca kilom 86 ..... biraz daha yakın takip edip bir düzene girmeye çalışacağım....
     
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ginger Ferrus bey, hatırladığım kadarıyla Fulyada oturuyordunuz, Beşiktaş çevresinde dik yokuşlarıyla ünlü bir semtimizdir, dolayısıyla siz de ilk başta çok dik yokuşlarda başlamanız gerekiyor, bu konuda sizi uyarmak isterim, eğer evden çıkar çıkmaz dik bir yokuş ve yüksek bir nabızla bisiklete binmeniz sizin için son derece zararlıdır, bunun tecrübe ile ilgisi yoktur, ister dünya şampiyonu olsun, ister sedanter bir insan, antrenmanın ilk 15-20 dakikası mutlaka son derece yavaş bir tempoyla olmadır, bu süre içinde vücut aktiviteye hazırlanır, hormonlar, enzimler, yağ yakıcı elementler kana karışmaya başlar, yeni çalıştırılan bir otomobili hemen zorlayıp yokuşa vurmak gibi zararlıdır bu işlem, ben de evimden ana caddeye çıkan taraf çok dik bir yokuş olduğu için alt sokaktan dolaşarak gidiyorum evden çıkınca, size de benzer bir şey öneririm, eğer caddeler müsait değilse ilk 15 dakika bisiklet elde yürümek en sağlıklısıdır...
     
  10. Fatih Özgenlik

    Fatih Özgenlik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    822
    Beğeniler:
    440
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Hakan kesinlikle çok önemli biir konuya değinmiş, antrenmandan veya geziden önce ısınmak ve sonunda da soğumak çok önemli. Benim şanssızlığım da her defasında(eğer uludağa tırmanmadıysam) gezi/antrenman sonrası evime ulaşmak için dik rampalar çıkmak zorunda kalmam. Bu da yüksek nabızla giderken hemen antrenmana son vermek anlamına geliyor ki bu da çok tehlikeli bir durum. Bu yüzden evimi de geçip daha düzlük olan bir alanda soğumaya çalışıyorum genelde...
     
  11. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    malesef benimde şanssızlığım çok dik bir yamacın tepesinde oturmam.. daha evden çıkar çıkmaz yola girmek için tırmanıyorum .. ardından çok uzun ve hızlı bir iniş geliyor genelde... eve dönerkende soğumama imkan olmadan en az 2 km yolu eğimle tırmanıyorum...
     
  12. volkankisioglu

    volkankisioglu Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2007
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ist
    Seviye:
    Kalb yeteri kadar vucuda kan gönderemeyince hipertorfiye uğrar ve büyür.Bu patolojiktir ama gerçek sporcularda da kalp özellikle sol ventrikül kalınlaşır çünkü vucudun yüksek aktivite esnasında kan ihtiyacı artmıştır. kalbin büyümesine bağlı olarakta dinlenme halinde kalp güçlü kasılır ve NABIZ sayısı düşer. Normal nabız sayısı 80 civarıdır! Dinlenme halinde nabız sayısı 60'ın altında veya 100'ün üstünde ise bir patoloji olabilir.İşte böyle sporcu kişilerde nabız atımı 60 seviyesine iner ama kalp güçlü kasıldığından kan perifere kadar ulaşır! Dinlenme halinde nabız sayınızı sayarak kalbinizde bir yetersizlik olup olmadığını birazcıkta olsa anlayabilirsiniz ; tabi geçmişinizdeki sporcu kişiliğinizide hesaba katmanız lazım:)