Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Nabız sayısı- Kadans ilişkisi?

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Nuri Kongur tarafından paylaşıldı.

  1. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    merhaba,
    forumdaki ustalardan nabız ve kadans sayısını içiren tavsiye istiyorum. konu hakkında pek bilgim olmadığı için yanlış kelimeler seçiyor olabilirim. meramın açmak gerekirse, koşarken nabzımı herdaim monitörde görebiliyorum ve çok arttığında hızımı düşürerek nabzımı kontrol altına alabiliyorum.
    yine koşarken hızımı arttırıp azaltarak yüksek yoğunluklu aralıklı idman yapabiliyorum. bunun mukabili bir antrenman tavsiyesini bisiklet için istiyorum. dinlenik nabzım 60. bu nabza uygun koşu için antrenman yüzde ve nabız değerlerim aşağıda
    Based on an age of 41 and using the formula 220 - Age
    Maximum Heart Rate (Calculated) = 179

    PHP:
       of Maximum      Heart Rate Reserve*
    Percent  60 sec10 sec.     60 sec10 sec.
    -------  ------- -------     ------- -------
      
    100    179.0    29.8       179.0    29.8
       95    170.0    28.3       173.1    28.8
       90    161.1    26.8       167.1    27.8
       85    152.1    25.4       161.1    26.9
       80    143.2    23.9       155.2    25.9
       75    134.2    22.4       149.2    24.9
       70    125.3    20.9       143.3    23.9
       65    116.3    19.4       137.3    22.9
       60    107.4    17.9       131.4    21.9
       55     98.4    16.4       125.4    20.9
    * Percent of maximum, corrected for resting heart rate of 60

    şimdi misal 100 devir 140-150 nabız 120 dk gibi bir ilişki (rakamlar tamamen hayali) aramak mantık dahilinde midir? hızdan bahsetmiyorum sonuçta göreceli bir kavram. ya da bahsetmeli miyim? anladığınız gibi tüm önerilere açığım

    aşağıdaki diagramda 2 şer dakika aralıklarla 11 km/s ve 5 km/s lik hızlarda nabız değerlerim var. son 11 kmlik deparda 3.5 dk koştum ve toplam 30 dk da antenmanı bitirdim

    [​IMG]

    aşağıdaki grafiklerde ise bu sene ilk kez yaptığım bisiklet antrenmandaki hız ve nabız diagramlarım bulunmakta

    Hız
    [​IMG]

    Nabız
    [​IMG]

    hava rüzgarlı olduğu için hızım sabit olmadı. 3 kmlik düz parkurda 2 şer dakikalık yüksek kadans ve düşük kadans yavaş hız şeklinde toplam 30 dakika sürdüm. son bölümde laktik asiti dağıtmak için düşük hızda artı 10-15 dakika daha pedal bastım
     
  2. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    Aşağıdaki tabloda, yukardaki diagramların sayısal değerleri veriliyor. zaman-mesafe-(hız-irtifa- (gps den alınıyor) )- nabız- ve kadans var. kadans aynakoldan ölçülmüyor. kullandığım nabız monitörünün kendi içinde kadans ve hızlanma sensörü var. gps işe yaramadığı anlarda, kapalı mekanlar gibi, o sensörler vasıtasıyla kat edilen mesafe ve ivmelenme ölçülebiliyor. kadans ölçümü adımlama için oldukça tatmin edici. adımlarımı normal tuttuğumda mesafe doğru çıkıyor. bisiklet konusunda henüz emin değilim. yeterince deneme yaptım sayılmaz. çıkan kadans sonuçları aşağıda var

    PHP:
    Table of Speeds and Altitudes
    Time    Distance    Speed    Altitude    Heart Rate    Cadence
    00
    :00:00    0,38 km    10,5 km/h    4 m    109 bpm    62
    00
    :02:00    1,15 km    22,7 km/h    2 m    133 bpm    101
    00
    :04:00    1,63 km    15,9 km/h    2 m    137 bpm    87
    00
    :06:00    2,32 km    20,0 km/h    3 m    141 bpm    102
    00
    :08:00    2,78 km    14,6 km/h    2 m    138 bpm    74
    00
    :10:00    3,58 km    22,7 km/h    5 m    148 bpm    108
    00
    :12:00    4,14 km    18,8 km/h    3 m    138 bpm    70
    00
    :14:00    4,74 km    15,7 km/h    2 m    136 bpm    70
    00
    :16:00    5,18 km    15,0 km/h    1 m    142 bpm    63
    00
    :18:00    5,90 km    17,3 km/h    0 m    139 bpm    87
    00
    :20:00    6,48 km    18,2 km/h    -3 m    140 bpm    70
    00
    :22:00    6,93 km    13,7 km/h    -1 m    132 bpm    68
    00
    :24:00    7,41 km    14,5 km/h    5 m    136 bpm    77
    00
    :26:00    7,76 km    10,7 km/h    6 m    128 bpm    55
    00
    :28:00    8,37 km    16,0 km/h    5 m    127 bpm    65
    00
    :30:00    8,81 km    17,4 km/h    2 m    128 bpm    68
    00
    :32:00    8,81 km    0,0 km/h    1 m    118 bpm    9
    00
    :34:00    9,18 km    9,3 km/h    1 m    120 bpm    59
    00
    :36:00    9,60 km    12,3 km/h    0 m    123 bpm    64
    00
    :38:00    9,95 km    10,9 km/h    -2 m    120 bpm    58
    00
    :40:00    10,02 km    6,7 km/h    -2 m    115 bpm    49
    aşağıda ise nabız ve kadans değerleri rakamsal olarak veriliyor.
    Kod:
    Heart Rate
    Avg Heart Rate	132 bpm
    Min Heart Rate	95 bpm
    Max Heart Rate	157 bpm
    Cadence
    Avg Cadence	73
    Min Cadence	0
    Max Cadence	241
     
  3. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Selam Nuri bey,
    Yukarıda belirtiğiniz Max Cadence: 241 veriden emin misiniz?
    Saniyede 4 kadans ?????
    Eğer bacaklarda Ti Piston yoksa, mümkün değil...
     
    sonEr´´ ve Nuri Kongur bunu beğendi.
  4. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    emin değilim yılmaz bey, nabız monitörünün içindeki sensör ölçüyor onu . nasıl ölçüyor pek anlamadım doğrusu. koşarken ölçtüğü kadans gayet tatmin edici. koşu bandının üstündeki kat edilen mesafeyi normal adımlamada doğru ölçüyor . bisiklet üstünde ilk defa denedim.
    anlık ölçümde bazen hata olabilsede toplamda doğru olduğunu düşünüyorum. yoksa o kadar kullanıcı şikayet ederdi.
    [​IMG]

    üretici firma çok ünlü ve işinin uzamanı bir firma. geliştirdikleri çözümler şili'deki en son maden kazasından işçileri kurtarmaktan tut, 64 günde 64 maraton koşan amarikalı maraton koşucusunun yaşam değerlerinin izlenmesine kadar son derece geniş bir yelpazede kullanılmış.
    buradan diğer örnekler görülebilir. 3. parti yazılımsal bir hatada olabilir. kullandığım yazılım run gps diye bir program ki gayet tatmin edici buldum şu ana kadar.
     
  5. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Nuri Kongur bunu beğendi.
  6. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    kimseden kadans ve nabız saysısı içeren bir antrenman önerisi gelmediğine göre belkide yanlış soruya olmayan yanıt arıyorum....
     
  7. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    şöyle diyebiliriz,sorun biraz eksik ve tam karşılığı yok,nabız ,kadans ama hangi vites kombinasyonunda örneğin farklı vites kombinasyonu ama aynı kadans diyelim tabiki nabız farklı çıkacaktır.ayrıca verdiğiniz ölçümlerin doğruluğu net değil.
     
    Nuri Kongur bunu beğendi.
  8. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    ölçümlerdeki "kadans" kavramından emin olmadığımı gerek ilk yazdığımda gerekse "emin olup olmadığım" sorulduğunda belirttim zaten. ama diğer ölçümler doğru. konu hakkında fazla bilgim olmadığını da belirttim. neyse cevap verene de vermeyene de teşekkürler.
     
  9. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Size nacizane tavsiyelerim şöyle olabilir:
    - Başlangıç sezonda öyle kadans, nabız hesabına kilitlenmeyin, kafaya takmayın.
    - Her antremanda öncelikle işin eğlencesine bakın.
    - Kış sezonda görüşemediğiniz arkadaşlarları, antremanlar başladığında tekrar görmek güzeldir.
    - Mümkün mertebe grup halınde antreman yapmaya çalışın, sizden daha iyi kondüsyondaki kişilerle antreman yapmak gibisi yoktur. Bazen tempo öyle bir ayara gelirki kadans nabız hikaye olur.
    - Antreman gün ve saatlerini trafik/mesai saati durumuna göre ayarlamanız, antremanı daha sakın ve huzurlu yapmanız için önemlidir. Çevre, performansı en çok etkileyen durumdur.
    - Yaşınız 40 olduğuna göre, maksimum nabızda 170+ üstünü pek zorlamayın. Ortalama nabız sayısıda 140-150 atım aralığı normal sayılır.
    - Kadansı ortalama 90+ dolayında tutmak iyidir. (geneli düz olan yol için geçerlidir)

    Aslında daha pek çok detay yazılır, çizilir. Antreman yaptıkça, performans, nabız, kadans gibi etkenler gelişim gösterir. Öncelikle bisikletin keyfini çıkarın.
    Kolay gelsin, iyi çalışmalar...
     
    Hami Bulut, sonEr´´ ve Nuri Kongur bunu beğendi.
  10. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    yılmaz bey tavsiyeleriniz için çok teşekkürler.
    yazdıklarınızı okuyunca hakikaten ne gerek var gezip tozmalı çok kasmamalı dedim. ne işim var yani değilmi , zaten mevsimde yeni bahar olmakta. kendini zinde tutsan ne olur, eklemlerine dikkat etsen ne, yaşda artık 40. bu saatten sonra gençleşcekmiyiz sanki . kalbi güçlendirsem ne güçlendiremesem ne. hazır çiçek koklayıp muhabbet etmek varken, bisikletforum sağlık-antrenman-beslenme bölümünde niye kardio çalışmasıyla ilgili beyin fırtınası yapmaya çalışmalıki. nasihatlarınızla titreyip kendime geldim. çok teşekkürler
    bütün bu yazışmalarda bir hata var gibi geliyor bana. yüksek yoğunluklu aralıklı antrenmala (HIIT-High intensity interval training) ilgi yazışmak isteğim değil onu biliyorum. bi 140-150 nabızla 90 kadans laflarının geçmesi için ne kadar şey yazıldı .....
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  11. bahadır76

    bahadır76 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    yeni bir konu açıp fazla kirlilik yaratmak istemedim ama benim nabız konusunda merak ettiğim şu. mesela 60-70 km bir yol yaptık ve dolayısıyla nabzımız belli bir seviyenin üzerine çıktı. peki durduğumuz zaman kaç dakika veya saat sonra nabız normal seviyesine iner. bu bünyeden bünyeye farklılık mı gösterir acaba?
     
  12. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    evet ayne yazdığın gibi farklılık gösterir,ama bünyeden çok ,antrenman durumuna göre ,alt yapına göre,yaşına göre vs.eğer iyi düzeyde isen 1dk içinde çok rahat normal sınırlarına gelmesi gerekir.
     
    bahadır76 bunu beğendi.
  13. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    evet aynen yazdığın gibi farklılık gösterir,ama bünyeden çok ,antrenman durumuna göre ,alt yapına göre,yaşına göre vs.eğer iyi düzeyde isen 1dk içinde çok rahat normal sınırlarına gelmesi gerekir.
     
  14. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.070
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Nuri bey verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak aklıma gelenleri paylaşayım.
    Koşarken atılan adım sayısının eforla neredeyse direk bir ilişkisi var. Adım uzunluğunun sabit kaldığını ve yol şartlarının aynı olduğunu kabul edersek eforu artırmak veya azaltmak için tek seçeneğimiz adım sayımızı değiştirmek. Bunun nedeni motorun direk yola temas ediyor olması :)
    Vitesli bir bisiklette ise motorla yol arasında oranı değiştiren dişliler var. O yüzden eforu hem kadans hem de vites değiştirerek değiştirmemiz mümkün.
    Antrenman planlaması yaparken temel hedef efor olduğundan koşuda bunu direk bağlı olduğu adım sayısıyla belirleyebilirken bisiklette vites aynı kalmadığı sürece böyle birşey yapma şansımız yok.
    Bisiklet antrenmanı genel olarak üretilen güç, nabız ve süre üçlüsüyle planlanır. Bu nedenle sadece eforu hedefleyip kadansı vücudun doğal tepkilerine bırakabilirsiniz. Yani bacağınız 60 rpm'de rahat ediyorsa o kadans'ta çevirir dikkatinizi atıyorum hedef nabız aralığınız olan 140-150 arasında kalmak için uygun vitesleri seçmeye verirsiniz.
    Teoride ürettiğiniz güç aynı ise kadans farklı da olsa aynı nabızda olmanız beklenir. Ama pratikte kasların alışık olduğu en verimli çalıştığı kadanslar bellidir ve bunlardan uzaklaştıkça nabız değişir. Hız değişmemek kaydıyla vitesi düşürerek kadans yükselttiğinizde nabızın da yükseldiğini gözlemlemeniz mümkündür. Normalde ön 2 arka 5 te iken ilerlediğiniz hızı ön 1 arka 3 ile tutturmaya çalıştığınızda bu durumu gözlemleyebilirsiniz.
    Mümkün olduğunca yüksek kadans çalışmak tavsiye edilir. Forumda bunun faydalarıyla ilgili yazılar var. Bisiklet sporunda yeni bir akım diyebiliriz, Armstrong bir anlamda öncü oldu buna.
    Efor içinse doktorunuzun tavsiyesine göre hareket etmeniz en iyisi olur. En sağlıklı insanda bile iş spora gelince bir problem ortaya çıkabiliyor. Ben olsam max nabzımın %70-%75 aralığında az sayıda ve kısa süreli molalarla(saatte en fazla 2 kere max 5 dk) uzun sürüşler(hedef min 3 saat) yapardım. Kadansımı da mümkün oldukça yüksek tutmaya çalışırdım.
     
    Nuri Kongur bunu beğendi.
  15. serhat toy

    serhat toy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    İzmir-Bandırma
    Seviye:
    Ben nabız kadans olayına evdeki kondüsyon bisikletinde bakıyordum...kadansla çok fazla ilgilenmedim gerçi ama...

    Orada nabızım kendimi zorlamadığım zamanlarda... yani ortalama 26 km/h ile falan gittiğimde 65 - 68 civarlarında oluyordu...

    Ve ortalama 40 km/h da gittiğim zaman hava sıcaklığına göre 90 ı geçebiliyordu...ve bu ortalamaları toplam en az 10 dk sürdürürken bu rakamlar çıkıyordu..

    Siz eminmisiniz ortalama 10 la falan giderken 100 lü rakamlarda nabızınız olduğuna...

    Dik bir yokuş falan mı tırmanıyordunuz acaba?

    Konuyu dağıttıysam kusura bakmayın acaba ben mi yanlış biliyorum diye tartışayım dedim..
     
    Nuri Kongur bunu beğendi.
  16. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    serhat bey, nabız değerlerinizi bisikletin kendisindenki kollardan almak yerine normalde göğüs bandıyla ölçen bir sistemden alırsanız daha net olacaktır. sizin bahsettiğiniz hızda o nabız değerleri çok müthiş iyi. neredeyse çoğu kişi yataktan kalkmadan önceki nabız, dinlenik nabzı o kadar düşük değildir. benim verdiğim nabız değerlerinde düz yol ve dışarıdaki ölçümler. tekrar etmek gerekirse spin bisikletindeki monitörden ziyade ayrı bir nabız ölçüm sistemiyle nabzınızı ölçmeniz daha doğru nabız değerlerinizi gösterecektir.
     
    serhat toy bunu beğendi.
  17. Nuri Kongur

    Nuri Kongur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    568
    Beğeniler:
    867
    Şehir:
    Kocaeli/ Başiskele Merkez
    Seviye:
    hüseyin bey, ilgilenip çözüm önerisinde bulunduğunuz için çok teşekkürler.bu yazdıklarım bir kaç ay önce idi ve bisiklete uygun bir kadans ölçerim yoktu. daha sonra balackburn marka delphi 5.0 serisi kadans ölçer fonksiyonlu bir bisiklet bilgisayarı aldım. onunda nabız ölçme fonksiyonu var ama ben daha profesyonel ve doğru ölçtüğünü gördüğüm zephyr marka nabız monitörü ve cep telefonumda run-gps adlı programı kullanarak nabız ve kalori değerlerimi kaydettim. uyguladığım metod şudur. kadansı 85-92 aralağında tutarak değişken vites oranları kullandım. açıklamak gerekirse fazla basma kuvveti harcamayarak (efor) dizlerin maruz kaldığı baskıyı azalttım öte yandan hızı devir hızını arttırarak bacak kaslarının kuvvetlnemsini sağladım. yorgunluk,rüzgar, eğim gibi değerleri harmanlayarak 90 kadansı hedefledim. dinlenme aralığında ise 70-75 kadansa düşerek sürüşe devam ettim. bu sayede çok geçmeden bacak kaslarımda kuvvetlenmeyi hissettim. hatta rampa performansım da arttı. ayrıca yine gördümki aynı mesafede düşük kadansda tükettiğim kalori ile yüksek kadansda tükettiğim kalori arasında da ciddi bir fark var. yüksek kadansda daha fazla kalori tüketiyorum.
    yüksek kadansın bir başka faydasınıda şu şekilde müşahade ettim. çok dik olmayan rampada 70-75 kadansla giderken bacaklarda ortaya çıkan yorgunluğun vitesi küçültüp aynı hızda ama daha yüksek kadansda giderken kaybolduğunu hissettim. buda bana yüksek kadansın bir başka faydasını gösterdi. yani rampa yukarı giderken ,eğer en düşük viteste değilseniz, vites küçültüp kadansı arttırarak kendinize dinlenme imkanı vermiş oluyorsunuz.
    öyle çok fazla antrenman yapma fırsatı yakalayamadığım halde yüksek kadans çalışmalarının semeresini bizim buralardaki bisikletçilerin neredeyse hac merkezi haline getirdiği kartepeye bisikletle tırmanarak aldım buradan o geziyi görebilir , benim gibi vucut kütle indeksi 3'ün üstünde olan birisinin çok geçmeden bu idman yöntemiyle nerelere gelebileceği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. yeri gelmişken yüksek kadansı gündeme getirerek bizlerin bu konudan haberdar olmamızı sağlayan hakan yazman beyede teşekkür etmek isterim.
    selamlar...
     
  18. serhat toy

    serhat toy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    İzmir-Bandırma
    Seviye:
    Konuyla ilgili biraz araştırma yaptım,
    Bünyeye göre 3 aşağı 5 yukarı değişse de bir insanın maksimum çıkabileceği nabız sayısı
    220 - Yaş olarak hesaplanıyor...
    Ve bu hesaplanan değer...Kalp krizinden hemen öncesi.
    Yani her birey için aşağı yukarı böyle hesaplanan değerin geçilmesi, Taşikardiya habercisi,Kalp krizi riski içeriyor...

    Herhalde nabız ölçmenin en büyük önemi de burada ortaya çıkıyor...
     
    Nuri Kongur bunu beğendi.
  19. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    araştırmanız çok güzel ancak değişen bazı durumlar var.Net ortamında her yazı doğru olmuyor veya yeni değil,hatta konuştuğumuz şu an veya daha evelinde de değişmiş olabilir,90 lı yıllarda akademide okurken ,sizin dediğiniz formül öğretildi,belki dünya o zamanda onu kullanmıyordu ,bizim bildiğimiz oydu.Artık elit anlamda bu işin doğrusu labratuvar ortmında ve sağlık güvenlik koşullarında bu max kalp atım sayısı bulunup kişiye göre ayarlanıyor.yoksa dünya 10 bin metre rekormeni,1500m yüzücüsü de aynı formülü kullanıyor olamaz,kavram olarak olabilir şöyle siz 220 gördüğünüzde onların anca 140 larda olur muhtemlen.Ama ne olacak herkes araştırma merkezlerine gidip bu işi çözmez.ne zaman ne para ne bu kadar merkez var.o da size ve sizi çalıştıracak antrenörün bilgisine ,tecrübesine dayanıyor.
     
  20. serhat toy

    serhat toy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    İzmir-Bandırma
    Seviye:
    Tabi ki öyledir...

    Bu konuda bir iddiam yok.. biraz araştırdım basit olarak anlatılış şekli buydu...

    Yoksa kalkıp ta bilimsel bir bilgi vermeye çalışmadım :)

    Kaç tane profesyonel sporcu var ki bir forumda okuduğu mesajla yönlenmek zorunda olan :)

    Sizin gibi bilgili kişiler daha aydınlatıcı bilgiler verecektir eminim...