Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

mtbyi sehir bisikletine nasil.donusturucem.

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında bastug aydogan tarafından paylaşıldı.

  1. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    herkese iyi gunler,
    salcano.ng 650 mtb bisikletim var. bu bisikletimin lastik.ebatlarini 26 dan 28 e cikarmak.istiyorum. bunun icin bisikletimin.kadrosu ve maşasi değişmeli.midir? yoksa sadece maşa mi.değişmelidir?
    saygilar

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    öyle bir şey yapamazsınız.
    26 jant bisikleti satıp 28 jant alabilirsiniz.

    dönüşüm istersenizde daha ince yol lastiği ve sabit bir maşa ile azda olsa mtbyi şehre adapte edebilirsiniz.
     
  3. VolkanS

    VolkanS Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Ocak 2014
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    adıyaman
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    En ucuz yolla sadece lastiklerinizi değiştirerek bir miktar serilik kazanırsınız.
     
  4. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    -Lastikleri degistirip maşayı kitlemek
    -Lastikleri degistirip 26lık düz maşa takmak
    .
    acıkcası yapabileceginiz su an icin bunlar.. Tabi vites ya da dişli kombinasyonunu degistirmek de etkiler ancak bunun sehir-tur a gecmekle direkt baglantısı yok sonucta..
    .
    Maşayı 28'Likle degistirerek ve disk fren kullanarak 26'lık kadroya 28 takanlar mevcut fakat bu hic saglıklı degil; kadronun durus acısı dahi degisiyor sonucta o yuzden size yapanlar var neden olmasın diyenler cıkarsa pek dusunmeyin o konuyu derim..
     
  5. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    kadroyu ve maşayı değiştirmeden 26" bisikleti 28" bisiklet yapmanız zor. belki maşayı 28 yapar ön taraf 28 arka taraf 26 yaparak; bisiklet üreticilerine bir fikir vermiş olursunuz ve ortalığa bir sürü ucube bisiklet çıkar. hadi çıktı diyelim, forumda bir sürü şunu mu alsam bunu mu alsam diye kafa karışıklığını çözmeye çalışırız forum ailesi olarak. :) şehir bisikleti alın. yapmak istediğiniz işlemden çooooook daha ucuza bir bisiklet sahibi olursunuz.
     
  7. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    eyvallah hocam 800-1000 lira arasinda nasil.bir sehir bisikleti tavsiye ederseniz bana marka ve model.olarak.
    saygilar

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.650
    Beğeniler:
    941
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Aman dönüşüm yapma!!! Boşuna para israfı...Ben de yapmıştım salcano igman vardı schwalbe marathon lastik taktırdım( tanesi 100 tl) hiç istediğim sonucu vermedi sonra gittim Trek aldım(hybrid) çok memnunum.:in:
     
  9. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    dag bisikletinin sehir icinde beni.cok.yordugunun farkina vardim oyuzden 28 jant sehir bisikletine donuse.karar verdim.daha az.yorulacagimi tahmin ediyorum.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Açıkcası ben bu yorulma tabirini anlayamıyorum . Şehir bisikletine geçtiğinizde durumun değişeceğini mi zannediyorsanız bence boşuna masraf etmeyin çünkü . Şehir bisikletlerinde jant çapı ve yerden yükseklik büyüdüğü için daha fazla rüzgara maruz kalırsınız, aynakol dişli sayıları büyüdüğü için pedal çevirmek için daha fazla efor sarfedeceksiniz. Yaptığınız masrafın karşılığı olarak elde edeceğiniz ortalama saat hızında yükseliş olacaktır . Bisikleti ulaşım amaçlı kullanmıyor iseniz bence gereksiz bir yatırım ve para kaybı
     
  11. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Açıkcası ben bu yorulma tabirini anlayamıyorum . Şehir bisikletine geçtiğinizde durumun değişeceğini mi zannediyorsanız bence boşuna masraf etmeyin çünkü . Şehir bisikletlerinde jant çapı ve yerden yükseklik büyüdüğü için daha fazla rüzgara maruz kalırsınız, aynakol dişli sayıları büyüdüğü için pedal çevirmek için daha fazla efor sarfedeceksiniz. Yaptığınız masrafın karşılığı olarak elde edeceğiniz ortalama saat hızında yükseliş olacaktır . Bisikleti ulaşım amaçlı kullanmıyor iseniz bence gereksiz bir yatırım ve para kaybı
     
  12. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yorulmak derken anlatmak istedigim, akiciligi cok.iyi degil oyuzden daha fazla efor sarfediyormusum gibi geliyor. bisikletimi ise gelip giderken kullaniyorum. ramplari 28 jantli bisikletler ile daha rahat ciktigimi fark ettigim icin boyle bir bisiklet degisikligine gitmek istedim.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  13. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Yanılgınız biraz yanlış Bisiklet ile yokuş çıkmak çok farklı bir deneyim ve tecrübe gerektiren bir iştir . Size şöyle bir tecrübemi anlatabilirim izmir pedallarımın altında festivalin'de karaburun-urla güzerhanı vardı izmirli arkadaşlarım bilecektir güzergah sürekli inişli çıkışlıdır ve değişik çapta eğimler içerir . Festival'de o yokuşlarda tıkanan çok düşük viteslerde çıkan bir ton şehir,mtb bisikleti vardı . Kendim 26" jant 2.2 dişli lastik'li mtb kullanıyorum çok dik eğimlerde sadece 1. dişliye indim ki ondada 1/4 şeklinde orana sahiptim gene tırmanma ortalamam 2/6 şeklindeydi . Kısacası anlatmak istediğim yokuş çıkmak bisikletten çok süren kişinin kondisyonu ve vites oranı ile doğru orantılıdır . Kalın ve dişli lastiklerinden sürtünme katsayısı fazla olduğu için hızlanmanız yavaş olacaktır ona kimsenin diyecek birşeyi olamaz ama kalın lastiklerle belirli bir ivme kazandığınızda mevcut hızınızı korumak daha kolaydır
     
  14. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hocam verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim. bunlari goz onundr bulundurup kararimi verecegim.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. Abdullah Cimis

    Abdullah Cimis Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2013
    Mesajlar:
    503
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Şehir bisikleti de yorar yormaz diye bir şey yok. İlk önce varsa fazla kilolarınızı verin tavsiyem. Sonra kondisyon arttırmak için uğraşırsınız. En son bisiklet değişimi yaparsınız. Tecrübelerinizi o yeni bisiklette uygularsanız daha iyi olur bence.
     
    Abdullah Cimis bunu beğendi.
  16. Osman Atasoy

    Osman Atasoy Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Merhaba,

    bende bunu çok düşündüm. Sonunda 26 jantlı MTB Salcano Astro 30'a daha ince lastik takarak, bu konuyu şimdilik çözdüm.
    Konu linkte var.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=134188&page=4 Bisikleti 3 ay önce almış olduğumdan birkaç yıl sonra satıp yerine 28'' Şehir ve Tur bisikleti alacağım...
     
  17. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hocam benim de bisikletim.uzerinde 26*150 yol lastikleri var. hergun.ortalama 28 km biniyorum. yorulmaktan kastim sehir bisikletin de yatarak gitcegimi kast etmiyorum sadece biraz daha az efor sarf ederim.gibi geliyor.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  18. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Açıklamak istediğimiz nokta'da burası Şehir bisikleti ile belki daha fazla bile yorulabilirsiniz . Bunun sebebi'de yerden yükseklik ve dişli sayısındaki artış olacak. Bunun karşılığı olarak elbette belli bir hız artışı edineceksiniz
     
  19. bastug aydogan

    bastug aydogan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    anladim hocam tesrkkur ederim yorumlariniz icin

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  20. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hiç şehir veya yol bisikleti kullanmadığınız belli.
    bilmediğiniz bir konu hakkında yorum yaparak insanları yanlış yönlendiriyorsunuz.
    MTB lastiklerinin sürekli olarak yüksek yer sürtünme&tutunma göstermesi, kütle olarak şehir bisikletlerinden daha ağır olması nedeniyle;
    MTB aynı mesafeyi aynı hızla katetmek istersek şehir bisikletine oranla en az %30 , %40 daha çok enerji harcattırır.