Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB'ye ince lastik takabilir miyim?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Salim Kaya tarafından paylaşıldı.

  1. Salim Kaya

    Salim Kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhaba,
    Merida big nine 29 bisikletim var. Özellikle beton ve asfalt yollarda hem ses hemde sürüş açısından zorlanıyorum.
    Acaba ince lastiğe geçsem sürüş keyfi ve zorlanma konusunda iyileşme olurmu?
    Birde şunu sormak istiyorum; jatla birlikte ebat değişikliği yapmak istesem örneğin 26" den 27,5" e yükseltilmek istense jantla beraber vites mekanizmalarıda değişiyormu yoksa sadece jant mı değişiyor?
     
  2. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Oncelikle bisiklet kadrosunun ve maşanın takmak istediginiz jant ölçüsüne uyumlu olması gerekir.
    Kadronuz 26" - 27,5" veya 29" olarak tasarlandıysa tasarımına uygun jant ve lastik kullanmaniz demektir kisacasi. Maşalarda yine aynı şekilde 26" - 27,5" veya 29" olarak tasarlanır ve satilir. Maşa uygun ölçüde alınıp uygun kadroya takilir ama arka tekerlek boyut sorunu için kadro değişmesi gerekir.
    Vites sistemlerini değiştirmenize gerek yok. Mevcut göbek ve rubleleri yeni janta takip ormeniz yeterli. Fren sisteminizde ne ise (V, Disk vb.), yeni maşanız buna uygun olmali.
    1,50 - 1,75 slick (duz) lastikler yapmak istediginiz is icin uygun boylar...
     
    Can_517 ve Salim Kaya bunu beğendi.
  3. Yusuf Ziya Özen

    Yusuf Ziya Özen Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    Donanma Kenti Gölcük
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhabalar, ben mtb de 2.00 ebatında lastik kulanıyordum. 1.35 ebatında lastik ile değiştirdim. Öncelikle çakıllı yada ufak taşlı yolda jilet gibi kayıyor çok dikkat etmek gerekli. Yerden gelen titreşimleri daha çok hissediyorsunuz. Bisiklet üzerindeyken eskisi gibi bisiklete hakim olamadığınız hissi yaratıyor fakat zamanla bu his kayboluyor. Sürat konusuna gelecek olursak, süratte artış kesinlikle oluyor bunu fark ediyorsunuz. Dış lastikle beraber biraz daha ince iç lastikde kullanırsanız kütle kaybından dolayı performans biraz daha artıyor.

    Jant ebatında vites sisteminden çok kadroya uyup uymaması önemlidir.
     
    Berkayesenkaya488 ve Salim Kaya bunu beğendi.
  4. Umut SÜRÜCÜ

    Umut SÜRÜCÜ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2013
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    Bandırma
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    2,1 den 1.75 e geçmiştim. CST Salvo 26*1.75 çok memnun kaldım. arkadaşların dediği gibi zemini hissetme durumu artıyor. bisiklet üzerinde değilken bile denge hissi değişik geliyor insana ama alışmak çok uzun sürmüyor.
     
    Berkayesenkaya488 ve Salim Kaya bunu beğendi.
  5. Samet K.

    Samet K. Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bende kendi lastikleri var 1.95 ama 1,75 e gecmeyi dusunuyorum.
     
  6. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    29" bisikletler genelde 28" ile aynı jant ölçüsünü, 622 tabir edilen jantları kullanır. Takılan lastik diğerinden fazladan 1" çap büyük olduğu için de 29" tekerlek ortaya çıkar. Dolayısı ile bisikletinize 622x(buraya uyumlu olan istediğiniz mm kalınlıkta lastiği bakmanız gerekecek) yazan bir lastik alabilirsiniz.

    Bu lastiği seçerken jant iç genişliğine bakın; bu genişliğin en düşük 1.4 katı veya en fazla 2.2 katı çapta lastik takabilirsiniz.
     
  7. Salim Kaya

    Salim Kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merida big nine 29 er de jant 28" midir? bunu eve gidince içten içe bir ölçeyim.
    Benim lastikler "Merida 29er 2.2" diye geçiyor. Ama esasen ben hibrit dedikleri lastiklerin hem daha şık hemde daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Elbette ki kalınlık önemli. 2,2 yerine risksiz hangi ölçü olur acaba?
    1,5 veya 1,75 gibimi yoksa 1,35 e kadar inilebilir mi.
    Sonuçta bisiklet özünde bir mtb.
     
  8. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Jantın üzerinde büyük ihtimalle ölçüsü yazar; o ölçüyü yazarsanız uygun lastik ona göre tavsiye edebiliriz. Sitesinde jantın iç genişliği yazmıyor. Lastik genişliği jant genişliği ile alakalı bir durum. Kadro ve maşa ile ilgili kısmı da: Frenler U fren değil ise ve maşa genişliği ve jant maşa üst boşluğu elverdiği her lastik ebadını takabilirsiniz.
     
  9. Atalay Mete

    Atalay Mete Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    Antalya/Manavgat/Side
    Seviye:
    iyi, güzel de market tabir ettiğimiz tarz olmayan, tarzı-stili olan bir bisikleti modifiye etmek niye? Onca masraftan sonra bir de bisiklet orijinal değil diye satmanız da söz konusu olamayacak. Satın bunu, alın bir merida crossway 300-500 her ne ise, bakın keyfinize. hem daha ekonomik hem de daha düzgün-uygun bir iş olmaz mı?
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  10. Salim Kaya

    Salim Kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Evet haklısınız bu biraz aceleden ve doğru karar verememekten kaynaklanıyor. Ancak neyin doğru ve uygun olduğunuda sadece forumda okuyarak anlayamıyoruz işte. Binmek tecrübe etmek gerekiyor. Ha birde ekonomik boyutu var işin. Dediğiniz bisikletler 1200 dolar civarında. Ben 700 dolara aldım.
    belki şu biraz daha uygun;
    http://www.meridaturkiye.com/bikedetail.html?model=bikes/crs300l.html
    ama işte bazen sonradan akıllanıyor insan.
    Şimdi benimkini satmaya kalksam çok zararım olabilir. Zaten ince lastik takınca orjinalliği bozulmazki 2 takım lastik sahibi olmuş olur zaten :)

    Jant taban genişliğimi?
     
  11. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Atalay Mete

    Atalay Mete Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    Antalya/Manavgat/Side
    Seviye:
    Salim bey, istanbul u bilmiyorum ama burada kolay ve değerinde satılıyor. Fiyat performans olarak Merida biraz fiyatı ağır basan marka diye düşünüyorum. Örneğin bir crossway 300 donanımlı Sedona ya da başka bisikleti 200-300 USD ucuz bulabiliyorsunuz.
    Bu arada crossway üzerinden gidiyoruz ama bir de fitness serisi (Speeder) var. O tarza da bakın derim.
    Sadece cant ve lastikle işin bitmediğini göreceksiniz. Velev ki (bayılıyorum bu lafa) öyle oldu gene de bir şehir, tur bisikletine göre çok daha ağır bir şehir-tur bisikletiniz olacak. Zira MTB ler dayanıklılık-sağlamlık amacıyla yapılmış bisikletlerdir. Siz bu temel özelliğe müdahele etmiş olacaksınız.
    Hani, çok uygun fiyata bir mtb niz ya da kadronuz olmuştur, onu baştan donatmak için anlarım ama güzelim big nine ı modifiye? Yusuf ziya beyin sözlerine de kulak kabartın diyeceğim ama galiba benzer parkur kullanmıyorsunuz.
    Tercih sizin. Piyasayı iyice bir araştırın derim
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  13. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Atalay abimin söylediğine tamamen katılıyorum. Düz lastiğin gürültüyü kesme haricinde sürüşe çok fazla katkısını göremeyeceksiniz. Dün denemesini yaptığım bisiklette aradaki farkı ciddi yaşadığımı söyleyebilirim.
     
  14. Atalay Mete

    Atalay Mete Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    Antalya/Manavgat/Side
    Seviye:
    Halil İbrahim, burada geçende üç MTB yle yarım günkük bir off-road sayılabilecek tur yaptık. Çok zorlu bir parkur değildi, Hatta gidiş gelişte epey asfaltta yol aldık. Kullandığım bisiklet ile en rahat ve en az yorulan kişi bendim diye düşünüyorum. Gerçi diğer kullanıcılar dan bağımsız test etmek gerek ama mtb benim için bir hayli sportif diye düşünüyorum. mtb ler amaçlarına uygun kullanılmıyorlar demek istiyorum.
     
  15. Mehmet Tuğrul Ersazak

    Mehmet Tuğrul Ersazak Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İzmir/Aliağa
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Daha önce yazmıştım paylaşıyorum okuyun işinize yarar.

    Merhaba arkadaşlar , bu konuda herkesin kendine göre bir düşüncesi ve benimsediği bir görüş var ama burda esas önemli olan husus bence herkesin kendini bisiklet üstünde nasıl en rahat hissettiği, amacına yönelik kullanımın ne derece max. karşılığını alabildiği ,nasıl performansı'nın en üstünü elde ettiği ve bunu tur içinde nasıl kullandığı ..Benim bisikletim Sedona 741 dağ bisikleti ,alalı 7 ay oldu şuan 1500km yi çoktan geçti aldığımda üstüne blakjack dağ tekeri vardı ,ilk turlarımı hatırlıyorum İzmir'den Seferihisar'a gitmiştim bilen bilir bu yolu, çoğu yeri düz 2-3 tane tatlı rampa var, toplamda 90km mesafede zorluk çekmedim ama rampalarda ki performans bisikletin düz asfaltta dahi seri şekilde gitmemekte direnmesi ve tekerlerin çıkardığı ses (daha önceden yol bisikleti kullandığım için akıcılığı,performansı biliyorum ) beni etkiledi..Daha sonra aynı olayı 2-3 sefer daha yaşadım ,nitekim bisiklete schwalbe marathon 1.50 lastik aldım .Evim İzmir/Aliağa'da , burdan bisiklet gurubumuzla yeri geliyor düz yol gidiyoruz yeri geliyor 600-700 metrelere çıkıyoruz günlük 7-8 saatlik aktif bisiklet üstünde pedal bastığımız turlarımız oluyor Manisa çevresi ,köylerini dolaşıyoruz....Diyeceğim şu kısa keseyim ) . Yaptığım 1500km'nin 1300 'ü çapı 1.50 lik patlamaz schwalbe lastiklerle gerçekleşti (patlama derdi ,tasası yok),performans olarak geldiğim nokta günlük 2000m metre yükseklere rahatlıkla çıkabiliyorum , Manisa spil dağı(rakım 1517) çocuk oyuncağı kalıyor , bu performansları city bike/hybrid ile yapmanız gerçekten çok zordur, rampa tırmanmak gerçekten performans istiyorsanız kesinlikle benim yaptığım gibi dağ bisikleti alıp 1.50'lik teker takmanızı öneririm .Bu hafta triathon sporcu lisansı çıkarıyorum , ne demek istediğim biraz daha kolay anlaşılır umarım ) ,Mart'ta İzmir/Çiğli'de duatlon var(koşu+bisiklet) ona hazırlanıyorum , bisikleti aldığımla şuan ki arası dağlar, uçurumlar fark var ,geçen gün city bike/hybrid kullanan bir arkadaşım aldı benim bisikleti ,''bu bisiklet nasıl bu kadar seri gidebiliyor?'' diye soruyor ...Umarım size bu konuda biraz olsun fikir verebilmiş kendi tecrübelerimi anlatabilmişimdir, Saygılar.
     
    Eren B., mahrettin ve Salim Kaya bunu beğendi.
  16. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Mtb ler asfalt üzerinde son derece konforlu seyahat ediyor; o anlamda sonuna kadar haklısın. Fitness ve yol bisikletlerinin oturuş pozisyonları ve çok hava basılmış ince lastikleri konfor namına bir şey bırakmıyor. Mtb veya cross bisiklete düz lastik takılacaksa da konfordan ödün vermemek için 40c altına ben olsam düşmezdim. Nasılsa dişli oranları ve ağırlıkla birleşince çok da fazla hızlı olmayacak.
     
  17. Salim Kaya

    Salim Kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Şimdi sen diyosunki hiç kurcalama sat yukardakilerden birini al (Crossway) sedona falan.
     
  18. Salim Kaya

    Salim Kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Yapmak istediğim şeyi yapmışsınız. Bisikletlerimiz farklı olsada aynı performans ve zevki alırım belki.
     
    Mehmet Tuğrul Ersazak bunu beğendi.
  19. myurtgezer

    myurtgezer Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2012
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Maltepe-İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bende 2,1 mtb lastiğinden 1,75 asvalt lastiğine geçtim düz yolda ciddi rahatlık sağlıyor.
     
  20. Atalay Mete

    Atalay Mete Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    207
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    Antalya/Manavgat/Side
    Seviye:
    Sevgili Salim, fark olacağı kesin. O nedenle hoşuna gideceğini de tahmin edebiliyorum. Keşke zaman ve para harcamadan önce ince lastikli bir mtb ve bir crossway denemen mümkün olsa.