Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB yi TREKKING'e dönüştürmek

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Osman Atasoy tarafından paylaşıldı.

  1. Osman Atasoy

    Osman Atasoy Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Merhabalar,
    yaklaşık iki ay önce MTB Salcano ASTRO 30 aldım. Bisikletimden memnunum.
    Kadro 18'', lastik ebadı 26x2,2 Continental Race King.
    Bisikleti kullandığım yerler daha çok bisiklet yolu ve şehir içi.
    Patika ve/veya dağ da kullanımın neredeyse sıfır.
    Aslında baştan MTB yerine Trekking bisikleti alsaydım. Bu sorunum olmayacaktı.
    Daha hızlı sürüş ve uzun yol kullanımı yapmak istiyorum bu sebeple:

    1- var olan 18'' kadro ve 26x2,2 lastik üzerine 28x1,6 jant ve lastik taktırabilirmiyim ?
    2- bu dönüşüm sonrasında yine Salcanonun City Sport seviyesinde bir bisiklete kavuşmuş olurmuyum sizce ?

    Tecrübesi olan arkadaşlar yorumlarınızı rica ediyorum.
    saygılar,
     
  2. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    1. 28" lastik takamazsınız buna mevcut kadronuz müsade etmez
    2. Mevcut bisikletinize 26" 1.5 lastik takılabilir ama City Sport gibi olamaz çünkü Mtb ve Tur bisikletlerinin aynakol dişli sayıları farklıdır
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    28x1,6 lastiğin çapı, 26x2,2'den oldukça daha fazladır; dolayısıyla 28x1,6" takerlekleri kadronuza sığdıramazsınız muhtemelen. Sığsa bile frenler janta değil de tellerin olduğu bölgeye geleceği için disk frene geçmeniz (kadronuz buna uygun mu bilmiyorum) ya da farklı bir çözüm bulmanız gerekir.

    26x1.75" trekking lastikleri var, onlardan alarak amacınıza uygun bir sonuç elde edebilirsiniz. Geometrisi City Sport kadar rahat olmayacaktır, yoldaki performansı da biraz daha düşük olacaktır.
     
    Osman Atasoy bunu beğendi.
  4. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.791
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Cenk Yigit'in dedigi gibi;
    1. 26" lastiklerden 1.50 veya 1,75 kalinlik arasindakileri tercih edin. Disli MTB lastikleri yerine slick, semi slick veya cross contry model lastikler tercih edin.
    2. Aynakolunuz muhtemelen 42 - 32 - 22 veya 44 - 32 - 22 boyundadir (yaygin olarak bu donanimla satiliyor MTB'ler). Gobeginize uyumlu daha yuksek disli sayisinda aynakollar alin veya kadronuza uygun gobekle birlikte yeni aynakol alin. Tercih edeceginiz aynakol buyuk dislisi 48'lik, 50'lik olursa istediginiz tarza yaklasirsiniz...

    Bunlar icin jant pedal veya vites kolu / aktaricisi degistirmeniz gerekmez. Onemli nokta gobege uyumlu aynakol modeli olmasi, veya gobekle birlikte alinacaksa gobegin kadronuza uygun boyda olmasidir.
    Ayrica aynakol capi buyuttugunuzde zincir boyunu olcup uzatmaniz gerekebilir. On aktariciyi da saglikli calismasi icin kadroda birkac santim yukari cikarmaniz gerekebilir.

    Ama kadro geometrisi ve tasarimi nedeni ile bir city bisiklet kadar verimli ve konforlu olmayabilecegini unutmayin. Bu degisiklikler kadans ve performansiniza gore daha yuksek hizlara ulasmanizi saglar.

    Kolay gelsin :)
     
    Osman Atasoy bunu beğendi.
  5. Osman Atasoy

    Osman Atasoy Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Merhaba Cenk Bey,
    teşekkürler.
    2,2 den daha ince bir lastik sürtünmeyi azaltacaktır ama gerçekten yapılmalı mı tartışılır ?

    En iyisi bunu ikinci elden satmak ve yerine Salcano City Sport 30 veya 40 yada Carraro 224 veya HD 225 almak...
     
  6. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ben yapmama taraftarayım ve o şekilde kullanıyorum lastik değiştiğinde bisiklet hakikaten eskisi gibi olmuyor çünkü ön maşa arka kadro bağlantıları 2.0 üstü lastiklere göre dizayn edilmişler. Tutup 1.50 veya 1.75 taktığınızda bisikletin yol tutuşu gidişi çok değişiyor. 50'lik bir aynakol alıp takmaya kalkarsanız 26" jant bisiklette dönüşlerde çok sıkıntı yaşarsanız yerden yüksekliğiniz düştüğü için vede aynakol büyüdüğü için pedal çevirirken yere sürtme olasılığınız artar. Bisikletinizi bence sürmeye devam edin değiştirmek isterseniz ileride daha bir üst versiona geçiş yapmak için değiştirirsiniz .
     
    Osman Atasoy bunu beğendi.
  7. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.756
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kadroyu da değiştirirseniz dediğiniz gibi olur. Aksi halde değiştirmeniz gereken parça miktarı fazla olacaktır...
     
  8. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    943
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Yeni trekking bisiklet al boşu boşuna fazladan masraf etme.Hiç iyi olmuyor dönüştürme işi....:eek: ben denemiştim
     
    Osman Atasoy bunu beğendi.
  9. Oğuz han T

    Oğuz han T Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben bu dönüşümü kron xc 500 üzerinde denedim olmuyor. Aynakolu değişsen zincir uymayacak zinciride değişeceksin. Sonrasında zincir rubleye oturmayacak rubleyide değişeceksin. Lastikleri de değişsen v frenden tat almamaya başlayacaksın diske aklın kayacak bence hiç masrafa girme. Elindekini aynen bu şekil sat madem salcano city sport diyosun bütçene göre city sport serisinden birisini seç beğen al. Hem bisikleti sıfırlamış oluyorsun hem model yükseltmiş oluyorsun hemde bu şekil daha hesaplı. Bence bir düşün derim.
     
    Osman Atasoy bunu beğendi.
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.391
    Beğeniler:
    6.437
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu dönüşüm işlemleri en güncel örnek ile bana konçita vurst u anımsattı. Adam-yoksa kadın- yok en iyisi sakallı kadın, kadına yoksa adamamı dönüşmek isterken en sonunda ikisindende olmuş, tarihimizdeki eskatolojik örneklerinde sakallı bebek diye geçen örneğinin şeytani bir versiyonu, gün düzenleyen kadınların tam kurabiyelerini şapırdatırken ağızları dolu bir şekilde 'vvvoooooovvvv anam görüyonnu dünyanın çivisi çıkmış o niy öyle avratmı herifmi belli değil' şeklinde devam eden ünlemelerinin konusu, akşam sohbetlerinde hacıemmilerin dabbetül arz a yeni bir örnek olarak gösterdikleri, kıyametin şimdiye kadar sayılmayan 66. cı alameti, yecüc mecüc ün yeryüzünde vücut bulmuş hali, armegeddonun üzerine kopacağı ne idiğü belirsiz bir yaratığa benzeme ihtimali çok yüksektir yapacağın bu dönüşümün. Aman dikkat.
     
    five bunu beğendi.
  11. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bencede bu kadar kapsamlı bir değişim yerine elinizdeki bisikleti 2. elden satarak yerine temiz bir 2. el veya bütçe elverdiği kadarıyla yeni bir bisiklet almak daha mantıklı olacaktır.
     
  12. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.359
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    Merhabalar,

    Bende Trekking bisikletlere bakmıştım, sonunda bütçe nedeniyle tekar MTB'ye döndüm.
    MTB' alıp, zincir-vites sistemi değil de, Sadece daha dişsiz bir tekerle değiştiririm diye düşünüyordum. Aslında 2 teker-jant seti yapmayı düşünüyorum, biri yazlık diğeri kışlık gibi.
    Performans alır mıyız acaba böyle bi değişimden? Yoksa bahsettiğiniz gibi V-Fren problemleri yaşar mıyız? Tekerin çok ince olmasına gerek yok aslında asfaltta yormayacak -tabi burada ne kadar ince olursa o kadar iyi oluyor- şekilde olsa benim için yeterli. Görüşlerinizi bekliyorum, teşekkürler.
     
  13. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Fren konusunda hiç bir sıkıntı olmaz Fren pabuçları janta temas ediyor lastiğe değil . Lastik değiştirdiğiniz'de elbette performans farkı hissedilir düzeye geliyor ama size yeterli gelmeyecektir bunun sebebi'de Dişli sayılarından kaynaklanıyor Mtb'lerin esas amacı hız olmadığı için aynakol ve arka ruble dişli sayıları Tur bisikletlerine göre daha farklıdır . Dişli lastikler'den 1.50 düz lastiğe geçtiğinizde hızlandıkça pedal'da bir boşluk hissetmeye başlayacaksınız bunun sebebi direk dişli sayısından kaynaklanır .
     
    sspl ve Osman Atasoy bunu beğendi.
  14. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.359
    Beğeniler:
    964
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    Hayır o fren konusunu baska bi arkadas yazmıstı da ondan sordum, bakalım dış lastiği değiştiresim var tabi suan üstündeki CTS'ler biraz yıprandıgında :)
     
  15. Osman Atasoy

    Osman Atasoy Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    En doğrusu bu gibi gözüküyor.
    Elimdeki Salcano Astro 30 satıyorum ve yerine duruma göre Carraro Sportive 225 yada Salcano City Sport 10 alırım diyorum. Sedona veya Merida bunlara göre çok daha iyi gibi gözüküyor ama fiyatlarıda yüksek maalesef. Bütçemi aşıyor.
     
  16. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:
    bunu daha önce yapanlar oldu ;
    ince lastik ve sabit maşa ile..

    bakın ;
     
  17. Kerim BEŞER

    Kerim BEŞER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Ekim 2011
    Mesajlar:
    565
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Trekking + Tour + Performans + Sağlamlık hepsi bir arada ama çok uğraştırdı....7000 Km yol yaptım bu aletle ve çok memnunum...
    [​IMG]
     
  18. Osman Atasoy

    Osman Atasoy Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Lastik ölçüsü daha önce kaçtı, marka ve size hangi ölçü/markaya dönüştürdünüz ?
     
  19. Kerim BEŞER

    Kerim BEŞER Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Ekim 2011
    Mesajlar:
    565
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Orjinalinde gelen 2.1 Bontrager dişli lastikler vardı. Şu an Schwable Marathon Plus 26x1.75 var.
     
  20. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    osman bey bütçeniz kısıtlıysa sadece lastikle çözebilirsiniz. gözünüze ilk başta garip gelsede alışacaksınız. sürüş performans farkınıda hissedeceksiniz.
    ancak bütçeniz imkanınız rahatsa satıp yenisini alın.

    aynakol ufaktı büyüktü kıl tüy takılmayın bunlara. gezme tozma hevesiniz varsa azminizde bunu desteklerse hiç sıkıntı yaşamazsınız.
     
    Homer bunu beğendi.