Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB Yarışçısına, Yarıçı Olmak İsteyene vs. Altın Değerinde Bilgiler&Tavsiyeler.

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında atta tarafından paylaşıldı.

  1. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Beni bir çoğunuz biliyorsunuzdur, pro TB yarışçısı olmak isteyen birisiyim :) E tabi sadece istemiyorum hergün bir videodan öbür makaleye vs. derken birçok şey öğrendim ve keşfettim. :) Sizlerle de paylaşmak istiyorum. Spor için her şeyi yaparım. Neyse konumuza geçelim.
    Konum MTB üzerine olacaktır ama herkes kendine bir şeyler çıkarabilir ;)

    1- Her Gün Sürün

    Evet, bir yarışçı olmak istiyorsanız aksatmadan her gün sürmelisiniz (Dinlenme günü hariç). Asla taviz vermeyin, unutmayın taviz tavizi doğurur. Ve bahane bulmak en kolayıdır, asıl zor olan kararlılıkla ve azimle çalışmaktır. Kış aylarında veya bir şekilde binemiyorsanız rollerda veya trainerde antrenman yapabilirsiniz. Benim önerim roller dir çünkü hem dengenizi geliştirir, hem kadansınızı artırır hemde konsantrasyonunuzu yükseltir. Merida takımının sporcuları da roller kullanır. Forumda bazı mesajlara rastlamıştım gariban işi vs. gibi, onlara aldırmamanızı öneririm. :) Çünkü Rollerda gelişince trainerde ki zorluğu bir ayağı çıkarıp tek ayakla pedal çevireceksiniz. Yani roller gariban işi değil, profesyonel işidir ;)

    2- Bol Yokuşlu ve Kadanslı Antrenman Yapın

    Antrenmanlarınız da bol bol yokuş çıkın, bu sizi daha dayanıklı yapacaktır. Yol yarışlarında dikkat ederseniz genel klasman birincileri genelde yokuşçu dur. Mesela ben Yozgat'ın coğrafi durumundan dolayı doğru dürüst düz yol bulamam, yok çünkü, her taraf deve bağırtan yokuşu ve fazlasıyla dolu böyle olunca 1 yıl önce 1 - 1 kombinasyonuyla çıktığım yokuşu 2 - 4 kombinasyonuyla çıkmaya başladım. Yokuş çıkarken küfür etmeyin kendinize kızmayın "ah nereden aklıma geldi de çıktım" gibi, yokuştan zevk alın, rotanızı düz yol geçen yerlerden değil, yokuş geçen yerlerden ayarlayın. Gerekirse 20 30 sn lik molalar verin suyunuzu içip devam edin. Oturarak çıkın!
    Kadansınız genelde 80 - 95 arası olsun. Yokuşlarda elbette düşecektir ama 60'ın altına kesinlikle düşmesin. Sıvı alımı en önemli olanı, susamadan sık sık yudum yudum için. Eğer yeni bir rotaya giriyorsanız veya yokuşunuz uzun ve çeşme yoksa, yedek suyunuzu ihmal etmeyin düz yol gibi değil. :)
    Kondisyonunuz arttıkça mesafenizi artırın ve en son 100 km de olan ortalamanızı yükseltmeye çalışın.

    3- Arazi ve Teknik Çalışmaları + Teknik Bilgiler

    MTB yarışının zurnanın zırt dediği yeri gibidir teknik bilgiler, Gücünüz olup ta kullanamamak çok kötü olur bir yarışta, o yüzden teknik çalışmalarınızı ihmal etmeyin ve bol bol teknik video izleyip, MTB yarış videosu izleyip (sonda bazı videolar ve yarışları izlemek için site önereceğim) teknik kapmaya çalışın. Mesela ben Merida multivan'ın videolarından kendimi geriye vermeyi (Selenin arkasına geçip öne doğru eğilmek) öğrendim.
    Önünüze çıkan engelleri bir bela olarak değil, mükafat olarak görün ve en iyi şekilde üstesinden gelin. Kasislerden bisikleti hoplatın, çukurlardan manuel yaparak geçin. Kaldırımlardan ayağa kalkıp gidonu kendinize çekerek hafif pedala basıp arka teker üzerine düşün. Pratik yaparak 1 mt ye yakın yerlerden bu şekilde atlayabilirsiniz.
    Merdivenlerden de yukarıda ki teknikle kolayca inebilirsiniz. Siz kendinize göre birçok şekilde kullanabilirsiniz.
    Ön tekerinizi her an havaya kaldırmaya hazırlamalısınız. Bunun alıştırmasını yolda ki her türlü izden, gölgeden su akıntısından hoplatarak alışabilirsiniz. Hatta bir refleksiniz olacak o hareket, geliştikçe ön tekerin havada kalma süresini uzatın bunu gerekirse pedala abanarak yapın. Mesela yaya geçidi gibi yerlerin üzerinden böyle geçin.
    Araziye girin ve viraj çalışın, yatarak olan dönüşlere çalışın, bunun için kzılarak açılmış olan dar yollar biçilmiş kaftan, iyice hızınızı alın ve yatın biraz arkayı kaydırarak, zaten o kum yığınına çarpacağı için yan yatmayacaksınız, ama dikkat edin benim gibi az yatırsanız dönme tekniğini değil, uçma tekniğini öğrenirsiniz, laf aramızda çok zevkliydi o uçuş :) hatta tekrar tekrar yaptım öyle adrenalin yok :) birde dönerken gidonu kendinize çekmeyi unutmayın, yuvarlak bir dönüş için ;)
    Arka tekeri kaydırarak olan dar dönüşlerde diyebileceğim pek bir şey yok tecrübeyle öğrenilecek bir şey ama gidonunuzu iyi kontrol edin gidonu nereye çevirirseniz kadro oraya döner.
    Dibinde kum desteği olmayan düz olan dönüşlerde ne kadar hızlı ve eğik döneceğinizi tecrübeniz, bisikletiniz, jant ebatınız (misal 29") ve lastiğiniz belirler.
    Jant ebatı vs. konusuna girmeyeceğim çünkü o forumda ve yabancı forumlarda bayağı tartışıldı, ama noktayı 27.5" bisiklet koydu. 2013 Dünya MTB Şampiyonu Nino Schurter 27,5" bisiklet kullanıyor ve gayet başarılı. Benim favorim o. Bu arada Nino, Dünya Şampiyonasının son ayağında, son dönüşte arkayı bayağı kaydırdı, 26" bisikleti olmuş olsaydı eminim düşmüştü. Tabi tecrübesiyle topladı.
    Arazi çalışmalarına dönersek kendi teknik inişinizi kendiniz yapın. Zorluğunu da kendinize göre ayarlamış olursunuz. Sınırlarınızı zorlamayı unutmayın ama ;)
    Bacaklarınızı ve kollarınızı amortisör gibi kullanın, bu tecrübeyle öğrenilir.

    4- Sele, Gidon, SPD Sisteminizi vs. iyi Ayarlayın + Ayarları

    Sele ayarın en önemlisi, doğru bilinen yanlışlar çok pedalı en aşağı konuma getirmek vs. gibi,
    Öncelikle pedalınızı (aynakolunuzu) sele borusunun devam ettiği kadro borusundan aynı hizayla devam edecek şekile getirin ve pedala topuğunuza basın, seleye oturduğunuzda bacağınız dümdüz olmalıdır.
    Gidonunuz düz gidonsa, o gidon biraz açılıdır. Gidon boğaza bağlanırken açının arkaya doğru olması gerekir. Diğer türlü ağrı yapar.
    Frenlerimiz, gidonu tuttuğumuzda, parmaklarımızı uzattığımızda ki hizada olmadır. Diğer türlü fren yaptıkça kollarımızda ağrı yapar ve kullanımı zorlaşır.
    Vites kollarınız ellerinize sürüş esnasında temas etmemelidir, rahat bir şekilde ulaşmalısınız, ne çok uzak ne çok yakın.
    SPD Kal ayarınızı tecrübenize göre artırarak devam etmenizi öneririm.
    SPD Ayakkabınıza kallarınızı takartıktan sonra ayakkabının ortasından bir ip çekin bu ip kal'ın da ortasından geçmelidir.

    Dünya Şampiyonalarını Canlı ve Tekrarlarını İzleyebileceğiniz Site

    Evet birçok DH yarışını ve MTB yarışını buradan tekrar veya canlı olarak izleyebilirsiniz. http://www.redbull.com/tr/tr/bike/categories/1331596754769/dağ-bisikleti
    Ve Youtube'da Multivan Merida diye aratıp, katıldıkları yarışların kısa videolarını izleyebilirsiniz. Birçok teknik bilgi barındırıyorlar içlerinde, İyi Seyirler.

    Yazım burada bitti ama devamı gelebilir.

    İyi Çalışmalar. :)

    Edit: Ve Arkadaşlar eklemeyi unutmuşum Dönüşlerde pedallarınız paralel olmalı, ve mesela sola yatıyorsanız sol tarafınızda ki pedal arkada kalsın. Çünkü arka teker kayarak yerine yerleşeceği için o ayağınızla arka tekere baskı vereceksiniz.
     
  2. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Onur Ali İmren bunu beğendi.
  3. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.486
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkürler,
    her ne yapılıyorsa onu düzenli yapmak başarının temel sırları arasında her zaman.
     
    atta bunu beğendi.