Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB Viteslerde 2 10 mu yoksa 3 10 mu ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında İbrahim Aslanhan tarafından paylaşıldı.

  1. İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.029
    Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba Forum Dostlarım,

    Son zamanlarda yurtdışı internet sitelerinden derince bisikletleri inceledim. MTB'leri inceledim. Üzerlerinde çok güzel kompanentler olmasına karşın, fiyat yüksek olmasına karşın vites sayılarının 20 de kaldığını yani 2 10 sistem kullanıldığını gördüm.

    Bu benim kafamda büyük soru işareti yarattı ? Acaba 3 10 ların yani 30 viteslerin yerini 20 vites mi alacak ?

    Ya da 2 10 sistemler ile 3 10 sistemlerin farkları nelerdir ? Hangisinin kullanımı daha seridir yada avantaj ve dezavantajlar nelerdir ?

    Her iki sistemi de kullanan arkadaşlar varsa bilgi ve tecrübelerini aktarırlarsa çok sevinirim.
     
    EmirhanShn ve atasoy bunu beğendi.
  2. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    977
    Beğeniler:
    807
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Selamlar

    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1298 Okumanızı öneririm.

    Bana öyle geliyor ki 2x10 gelecek zaman ile. Yarışlarda 10 vites kullanılıyor. Benim de ilgimi çekiyor,çünkü işin içinde matematik var gelişmişlik var bana göre. Bugün de arazide fark ettim, 2x6 ile 2x5 arasında hemen hiç fark yok gibi geliyor bana o sebeple 2x4 alıyorum vitesi anca o zaman.

    Kullanan arkadaşlar belki daha iyi açıklayabilir.
     
    İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    146
    Seviye:
    Ben 3X10 kombinasyonlu vites kullanıyorum. Arkadaşlarım'ın 2X10 kombinasyonlu vites sistemleri var ve bazen kullandığımda vites geçişleri daha hızlı, daha çabuk hızlanma, seri bir sürüş hissi duyuyorum. Tabi her iki kombinasyonun yerleri çok ayrı, günlük arazi sürüşlerinde profesional değilseniz hiç gerek yok, ama profesional çalışıyorsanız mutlaka gerekli, olmazsa olmaz :) Bu ürünler tamamen profesionaller için tasarlanmış ürünlerdir. 2X10 kombinasyonun altında yatan derin bir matematik çalışması'dır, 2'li aynakol'lar da bulunan DUAL SPIKE özelliği ve tasarımı sayesinde daha düşük Q faktörü, daha hızlı vites değişimine imkân sunar. Bu yüzden'de yarışçılar ikili düzeni severler.
    Özetle ;
    2X10'lu sistem daha seridir, yarışlarda avantajlıdır, günlük kullanımda dezavantajlıdır.
    3X10'lu sistemler günlük kullanımlarda avantajlıdır.
     
    İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  4. yoğurtcu

    yoğurtcu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    277
    Şehir:
    Uşak
    Adı:
    Hakan Yıldırım
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    bence 2x10 en iyisidir. 3x10 da zincirin çapraz olduğu kombinasyon daha fazla
     
  5. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.902
    Beğeniler:
    2.903
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    En buyuk avantaji:
    Chain suck (zincir sıkışması) problemini minimize etmesi / buyuk oranda ortadan kaldirmasi.
    Aynakol agirliginin 700 - 800 gram civarina duserek hafiflik saglamasi

    Dezavantaji:
    MTB ve Yol bisikletleri icin 2'li aynakol setler ideal caplarda uretiliyor. Ancak tek bir bisikletle arasira daga, arasira yola, ulasima, tura cikiyorsaniz vites oranlari bazen yetersiz kalabiliyor. Ornegin 2'li MTB aynakolunuz varsa ve asfaltta grupla seyrediyorsaniz hiziniz yetersiz kaliyor bir yerden sonra, cunku arazi kosullarda max. verime uygun capta uretilmis. Eger yol bisikleti icin 2'li aynakol kullanirsaniz arazi ve sert yokuslarda sıkıntı çekebiliyorsunuz.

    Genel olarak seri vites gecisi, capraza dusme durumunu kaldirmasi diger artilari.
     
    EmirhanShn, MAERKEK ve İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  6. #6
    İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.029
    Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Anladım. Yarışlara katılmadığıma göre. 3X10 iyi olacaktır. ancak zaman zaman araziyede çıkmaktayız. Dağlık alana çıkıp inmek gibi :)
     
    suat akman bunu beğendi.
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    146
    Seviye:
    3X10 seni istediğin yere rahatlıkla çıkartır ve indirir.
     
  8. #8
    İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.029
    Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Daha önceden 3X9 kullanmıştım gerçekten çok rahat inip ve çıkıyordum daa. Ama dediğim gibi 2 10 kafama takıldı....
     
  9. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Tek yapraklı aynakollar da var.

    36 oluyor genelde rubleyide 9-36 seçiyorlar zincir yönlendirici de kullanılıyor yani çapraz viteste sorunda olmuyor haliyle.
    Bence 2li aynakol kullanışlı ancak bulunabilirlik açısından sıkıntı yoksa 26-38 filan kullanışlı olurdu.

    Ekleme: Şöyle bir şey buldum ağırlık olarak çok farketmiyormuş [​IMG]
     
    suat akman bunu beğendi.
  10. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    977
    Beğeniler:
    807
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bundan bir kaç sene önceye dek 3*10 vardı. Yarışlar yine vardı. Worldcup kasmayacaksanız bence hiç gerek yok.
     
  11. orhan bural

    orhan bural Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Şubat 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Peki 1x11 için ne diyebilirsiniz ? avantaj dezavantaj bakımından özellikle Sram xx1 için :D
     
  12. atasoy

    atasoy Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    1 Mart 2016
    Mesajlar:
    718
    Beğeniler:
    5.026
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Şu konuyu bir hortlatalım
    Kararsız kaldım :):kötü:
     
  13. ...

    ... Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.735
    Beğeniler:
    2.100
    Şehir:
    hrtsutrsy
    Seviye:
    1×11
     
    Cem cm bunu beğendi.
  14. trabzonlu ozan

    trabzonlu ozan https://speeder2xx.wordpress.com/

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    trabzon
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    mtbden kastınız ne? hardtail denen sadece önde amortisör olanlarda 3lü ya da 2li ön aktarıcı oluyor ama full suspansiyonlu modellerde ön aktarıcı kullanılmadığı da oluyor genelde
     
  15. efeozata

    efeozata Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2017
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    146
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Efe
    Seviye:
    3'lü aynakol başa bela. tamamen köklerinin kurumasını diliyorum. arkada 10 önde 2'li aynakol olunca hemen 20 vites, 3'lü olsa 30 vites arada 10 vites fark var gibi bir algı oluşuyor ama onlar hep ara vitesler. 1-2-3-4-5-6 diye değil de 1-1,5-2-2,5 gibi vites seçeneklerin oluyor. 10 vitesli bir kasette zaten 3lü aynakolun en küçüğüne hiç ihtiyacın bile olmaz. arka 1 ön 2'nin oranı arka 1 ön 1'den çok da farklı değil. dediğim 0.5 ara vites farkı işte..
     
    MAERKEK ve atasoy bunu beğendi.