Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mtb v fren jant çemberi seçimi konusunda yardım lutfen :)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında furkan istanbulluoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. furkan istanbulluoğlu

    furkan istanbulluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Merhaba,
    Yakın zamanda bisikletime yeni bir jant seti yapmayı düşünüyorum. Göbek olarak novatech rulmanlı göbek tel olarak ise dt swiss champion almak istiyorum ancak çemberler oldukça kafamı karıştırdı. Bisikleti genel olarak gündelik asfalt üzerinde kullanıyorum.

    1-) Mavic xm 719 460 gram ile fazla hafif olmamasına karşın 62 euro
    2-) Dt swiss x-450 450 gram ağırlığı ile 47 euro
    3-) Alexrims xd lite mavic gibi 460 gram ve 30 euro
    4-) Mavic xm 317 sadece 440 gram ve 30 euro
    5-) Mavic xm 117 ise 437 gram ve 20 euro ancak yüksüksüz (ne olduğunu da bilmiyorum gerçi :) )

    Şimdi bisikletime sabit maşa taktırdım jant seti ile biraz daha hafifletip akıcılığını arttırmak niyetindeyim, dediğim gibi asfaltta gündelik kullanıyorum ve çember konusu kafamı çok karıştırdı. En iyisi 4 numara gibi benim için ama yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
     
  2. furkan istanbulluoğlu

    furkan istanbulluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    yok mu bilen kimse ? :)
     
  3. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Asfaltta kullanılacak bir bisiklet için teller seçmek, ördürmek çok mantıklı değil. Akort yaptırmak ve bunu tutturmak pek kolay olmayacak.
    Hazır jant setleri var, sana ve bisikletine uygun hazır bir set daha ucuza gelecek ve daha uygun bir seçim olacak.Hatta forumu takip ettiğinde oldukca uygun fiyata tekerlek seti olarak da bulabileceksin.
     
  4. furkan istanbulluoğlu

    furkan istanbulluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Teşekkürler.
    İkinci el takip ediyorum ancak pek v frene uygun birşey denk gelmiyor. Yaklaşık 300-350 liraya rulmanlı göbeği olan 1800 gr civarı jant setine sahip olabiliyorum kendim toplatırsam. O fiyatlara ben pek sıfır hazır set bulamadım. Tabi akort problemi olursa pek hoş olmaz. Hazır set tavsiyelerine de açığım.
     
  5. Derviş Özcan

    Derviş Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2011
    Mesajlar:
    470
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Çarşamba, Samsun
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    dt swis işinizi görür
     
  6. Cengiz ADANUR

    Cengiz ADANUR Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2011
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Elazığ
    Seviye:
    Furkan bey maalesef disk fren akımının kurbanı olduk biz :) Ben de sizin gibi V fren uyumlu hazır jant seti aradım uzunca bir süre. Fakat maalesef pek fazla seçenek yok, hazır setlerin yüzde 90' ı disk fren uyumlu.. Bu yüzden ben de sizin gibi kendi jant setimi toplamaya karar vermek durumunda kaldım.. Sorunuza gelince:

    Asfalt üzerinde kullanacaksanız Mavic xm 317 son derece yeterlidir. En doğru seçenek 4 numara, siz de bu sonuca varmışsınız zaten. Bu arada genel olarak yüksüksüz çemberlerden uzak durmanızı öneririm, tel başlarının takıldığı yerden çemberin yırtılma olasığı yüksüksüz olanlarda çok daha fazla..
     
  7. Emrah Pektaş

    Emrah Pektaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2009
    Mesajlar:
    487
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba

    Ben de v fren kullanıyorum.Mavic 719 çemberli bir seti bilinen bir bisiklet firmasına toplattırdım.Zorlu şartlarda kullanmadığım halde akort ayarı kısa sürede bozuldu.İkamet ettiğim şehirde akordunu yaptırdım; bu seferde kırmızı tel başlarını bozdular.Halen arka tekerlekte akort sorunum var.Kısacası hazır jant seti almadığıma pişmanım.Eski kullandığım alt seviye hazır jant setinde bile akort sorunu yaşamamıştım.

    V fren uyumlu jant seti alternatiflerine baktım da seçenekler hakikaten yok denecek kadar az.:(Eski disk frenlerimle sorun yaşadıktan sonra v frene geçtim ve memnunum.Ancak şartlar benim gibi kullanıcıları yetersiz bulduğum disk fren sistemine geçmeye zorluyor.Diski yamulmayan, quick release ayarı sebebiyle sürtmeyen, hiçbir sebeple sürtme ihtimali olmayan, balata değişimi haricinde yıllarca hiçbir bakım gerektirmeyen, bisikleti ters çevirdiğimde sorun yaşatmayacak disk fren bulursanız banada haber verin.Hele o freni bırakınca balataları geri iten tel düzenek tam bir komedi.Neyse konuyu dağıtmayayım sinirlendim şimdi.:p

    Size kolaylıklar diliyorum; inşallah aradığınız gibi bir v fren uyumlu jant setine sahip olursunuz.
     
  8. Cengiz ADANUR

    Cengiz ADANUR Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2011
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Elazığ
    Seviye:
    Mavic 719, v fren seçenekleri arasında en sağlam jant çemberi diye biliyorum. Sakıncası yoksa çemberi ören bisiklet firmasını pm ile benimle paylaşır mısınız? Ben de ördürdüm bilinen bir bisiklet firmasına fakat sonra kendim söktüm (göbek değişimi için).. Aynı firma mı merak ettim..
    Ayrıca bildiğim kadarıyla usta örümü bir jant seti ilk bir iki ay içinde tekrar akort isteyebilir, bu normaldir.. Fakat sizin ikinci usta zahmet edip akort anahtarını doğru şekilde kullanmamış ve tel başını bozmuş maalesef.. Talihsiz ve sinir bozucu bir durum.. İşini adam gibi yapan insanların sayısı maalesef günden güne azalıyor, işte bu yüzden kendi jantımı kendim örmek istiyorum.. Bozarsam da ben bozayım, para verdiğim iş bilmez bir usta değil!..
     
  9. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    "Herkes kaşık yapar ama sapını ortaya getiremez" Atasözü,tam da bu durum için söylenmiştir zaten.Jant örmenin bir çok püf noktası var,bir kaçından bahsedelim.

    Eşit uzunluktaki jant tellerini klasik örüme göre yerleştirdiğinizde,tellerin hepsinin aynı tınıyı vermesi gerekir.İki tarflı örme tamamlanmasına yakın, tel başları 270 derece sıkıldığında çeşitli yönlerde kasılarak boşlukları alınmalı,özel merkezleme aletiyle(Dishing) 360 derecelik ölçümler yapılarak,nerelerin hatalı olduğu tespit edilmelidir.% 100 hatasız bir örüm asla olmaz.Jant akordunda tölerans Yanal: 0.2mm Radyal: 0.5mm olarak tavsiye ediliyor.Ben şahsen pist zamana karşılarda kullanılan bisikletlerde,bu tölerans değerlerinin yanal 0.1 radyal 0.2 yi aştığını sanmıyorum.Bunu da normal karşılamak gerekir.

    Tıpkı bir müzik aletinde olduğu gibi.Yeni takılan teller nasıl defalartca akort yenilemeyi gerektirirse,yeni örülen teller de birden çok ince ayar gerektirir ve bu tabi ki yaşadığımız yerdeki mahalle bisikletçilerinin işi değildir.Bu sebeple jant ördürmeden önce gerçekten de bir kaç kez düşünmeli.