Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

mtb mi? yol mu? fazla teknik gerektirir...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında İsmailYetişir tarafından paylaşıldı.

?

hangisinin teknik zorluk derecesi daha fazladır?

  1. yol

    34,4%
  2. mtb

    65,6%
  1. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    mtb mi yol mu teknik açıdan komplikedir? Benim görüşüm taktiksel olarak yol; teknik olarak mtb. sizce?
     
    bfatih ve Barış Kılınç bunu beğendi.
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bence de teknik olarak mtb daha fazla öne çıkıyor.Özellikle inişlerde.Yol da ise kondisyon öne çıkıyor bence.
     
    ahmedbilal ve bfatih bunu beğendi.
  3. İsmailYetişir

    İsmailYetişir Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Aralık 2008
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    AFYON
    Seviye:
    yol un da ince tekerli oluşundan denge ve dönüşler bakımından teknik zorluğu daha yüksek olmalı...( hiç yol bisikleti kullanmadım:rolleyes: )
     
    ahmedbilal, bfatih ve bicylerace bunu beğendi.
  4. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet dediğiniz de doğru ve yol bisikletinde frenlemenin vasat seviyede olduğunu gördüm ki bu da normal birşey.
     
    ahmedbilal, bfatih ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  5. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tabiki mtb ama yolunda kendine has tekniği var ama adrealin istiyenler coğunluk la mtb diyecektir
     
    ahmedbilal, bfatih ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  6. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Teknik olarak yol daha büyük beceri gerektirir, gidon hakimiyeti daha zordur ve ince tekerin virajlarda tutuş problemi yaşanabilir,yatış itibariyle yol bisikletçisinin önünü daha ileri görmesi çok daha zordur.
     
    ahmedbilal, bfatih ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yol bisikletinda ince teker hakimiyet acisindan zordur.
    Dag bisikletinde de bir yol olmayisi hakimiyet acisindan zordur.

    Yol bisikletinde fren kuvveti tatminkar olmadigi icin teknik gerektirir.
    Dag bisikletinde fren tutar, teker tutmaz, o nedenle teknik gerektirir.

    Bu liste uzaar gider.

    Ancak, dag bisikletinin cikis noktasi, yol bisikletlerinin arazi kosullarinda teknik olarak daha fazla zorlanmasi ise, demek ki dag bisikleti teknik olarak daha fazla ugras gerektirir diyebiliriz.

    Tabi ki bunu bir dag bisikletcisi olarak yazdim, o da dikkate alinmalidir.
     
  8. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gerek mt gerek yol bisikleti tecrübesi olan bi kullanıcı olarak nacizane düşüncem şudur.

    Her iki tip bisiklette kendisine has teknikler gerektiriyor. MTB ile arazi sürüşünde reflekslerinize belki biraz daha fazla güvenmeniz gerekiyor ama yol bisikletide kesinlikle daha fazla dikkat ve akıl yürütmeyi gerektiriyor.

    MTB bireysel bir branş. Yol bisikleti ise bireysel olmadığı için güçlü bir kondüsyonun yanında çok daha fazla taktik üstünlük ve grup disiplini gerektiriyor, herşey bedensel güçte bitmiyor.

    Genel olarak dünyaya baktığımızda sporda popülerlik anlamında mtb nin yol bisikletine karşı hala emekleme safhasında olduğunu görüyoruz. Bunun nedeni yol bisikletinin, kendi içinde çok daha fazla parametreye sahip olması. Zamana karşısı, tırmanması, sprinti, takım takibi, fedaileri vs. vs. vs...Bir yarışta başarılı olabilmek için çok fazla parametreyi bir araya getirebilmeniz gerekiyor! Sadece bisikletinizin üzerine çıkıp hızlı ve teknik bir sürüş başarı için asla yetmiyor.
     
    Nzm!, ahmedbilal, STORMER ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ben hem yol hem mtb kullanıyorum, gerçekte bir yol bisikletçisine sorarsanız mtb %70 teknik diyecektir.
    Şöyle örnek vereyim şehir koşullarında kullanırsanız yol kesinlikle daha çok teknik gerektiriyor neden derseniz : Çukurlara oluklara çok dikkat etmeniz gerekiyor, fren mesafesini iyi ayarlamanız gerekiyor, yerler ıslak olursa çok daha dikkatli olmalısınız. Dün uzun bir süreden sonra mtb ye bindim şehirde, o kadar rahattımki, çukurlara korkmadan girmek, tümseklere pervasızca dalmak, frenler tek parmakla kazıklıyor vs :) yol bisikleti çok daha dikkat gerektiriyordu şehir ortamında...

    Müsabık seviyeye gelince, yol bisikletinde deryar viraj tekniğini ve stretejisini iyi kötü oturtan bir yarışçı büyük oranda bacak kuvvet dayanıklılığına dayanıyor, mtb de ise yarışta bacağınız iyi ama tekniğiniz kötü ise ilk inişte tekniği iyi olanlar yanınızdan jet hızıyla geçecektir ve büyük dezavantajınız olacaktır, parkurda büyük oranda teknik ve çok çıkış içermiyorsa genellikle başarısız olacaksınızdır, yine mtb yarışında tehlikeli teknik etaplarda cesaret unsuru öne çıkacak, risk aldığınız oranda daha hızlı gideceksinizdir, yol yarışında böyle bir risk yok, bacaklarınızın dayandığı oranda hızlı gidersiniz, elbette tehlikeli dağ inişleri varsa teknik ve cesaret gerektirir ama yarışlarda nadirdir...
     
  10. er-n

    er-n Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2008
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    izmir/bornova
    Seviye:
    yol bisikletinde kondisyona dayalı enerjiniin en verimli şekilde kullanılması tekniği öne çıkarken mtb de teknik unsurlar sürüş ve denge üzerine yoğunlaşıyor. tabi bunlar bireysel olarak yapılan sürüşler için geçerli. yol bisikleti takım sürüşlerinde daha birçok teknik unsur devreye giriyor.
     
    ahmedbilal, bfatih ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  11. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Türkiye şartlarında ele alacak olursak yol bisikleti daha fazla teknik gerektirir diyebiliriz. Çünkü ülkemizde MTB'lerde düz yolda kullanılıyor, herkes rahatça kullanbiliyor, çukur, tümsek, mazgal derdi yok.

    Ancak her iki bisiklette yerinde kullanılsa MTB dağlıklı taşlıklı yollarda kullanılsa o zaman teknik açısından MTB önde olacaktır. Bu durumda gözden kaçmaması gerekn bir nokta da yol bisikletinde her ne kadar kondisyon gerekli olsa da, teknik daha fazla gereklidir.

    Mesela; kondisyonunuz ne kadar iyi olursa olsun, öndeki kullanıcının rüzgarı yarmasından (deryar) faydalnamayı bilmiyorsanız, virajlarda bisiklet hakimiyetniz az ise nefes nefese kalmakla yetinirsiniz. Hele birde MTB'de olduğu gibi her bisikletçiyi geçerken sprint yaparsanız, kondisyonunuz da yetmeyecektir. Yani teknik her ikisinde de çok gereklidir.
     
  12. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yol+taktik+teknik
    mtb +teknik güc refleks
    aralarındaki fark bu
     
    İsmailYetişir bunu beğendi.
  13. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Teknikten kasıt denge gibi unsurlar ise tabiki Mtb daha çok teknik gerektiriyor.
    Yol bisikletini, amacına göre uygun olan yolda binerseniz denge açısından teknik bilgi ihtiyacınız hayli düşük olacaktır.

    Fakat vitesleri etkin kullanma da tekniktir.Sürüş pozisyonu da tekniktir.Bu durumda yol bisikletinde de teknik tecrübenin önemi vurgulanabilir.Eğer hangi devirde vitesi değiştirmeniz gerektiğini, hangi hızda hangi pozisyonda binmeniz gerektiğini bilmiyorsanız zaten o yol bisikleti size içinde barındırdığı yüksek adrenalini veremez.

    Kondüsyonunuz olsa dahi teknik tecrübe de olmalıdır ki bu yüzden her ikisinde de iyi olanlar başarıyı daha kolay yakalarlar.
     
    İsmailYetişir ve ahmedbilal bunu beğendi.
  14. s.usta

    s.usta Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2009
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    istanbul-samsun
    Seviye:
    her ikisinde de kendine has teknik ve taktikleri var kodisyon ise bence bunlardan sonra geliyor..
    ayrıca yol bisikletindeki güvensizlikler sadece kullanıcısının deneyimsizliğinden kaynaklanır. şimdiye kadar duramamak veya dönememekten hiç kaza geçirmedim.

    ayrıca ince lastiklere gelince yol bisikletinde kadro açıları, mesafeleri ve teker çapı gibi geometrik artılarından ötürü virajda dahi mtb ye göre daha hızlı ve güvenlidir.. yani ince oluşu kimseyi korkutmasın
     
    Özgür Nevres ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Biri bana, hayatımda ilk defa girdiğim bir yolda, 90km hızla yokuş aşağı giderken, öndekinin rüzgarını kaçırmadan, fren yapıp virajdan çıkarken de hızlanmayı öğretebilirse, yol bisikleti teknik açıdan kolay diyebilirim.

    Aslında XC ile Yol neredeyse denk denebilir. DH ise teknik açıdan çok daha zor.
     
    s.usta, İsmailYetişir ve ahmedbilal bunu beğendi.
  16. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Yol bisikletinin en büyük dezavantajı virajda çıkar ,dağ bisikletinin teker yüzey basma alanı yol bisikletine göre neredeyse 3-4 kat fazladır ,sürtünmenin azalması direkt olarak lastiğin yere tutunmasını azaltır ve dağ bisikleti bu yüzden virajı her zaman daha hızlı alma kapasitesine sahiptir. Virajda yol bisikletini istenildiği gibi viraj içinde tutulamaz. Zorunlu olarak virajın dışına gitmeye zorlar. Ben demir Bisanla daha rahat viraja giriyorum. Yol bisikletinde ise kaymayı hissediyorum ve virajı geniş alıyorum.
     
    İsmailYetişir bunu beğendi.
  17. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Yol bisikletinin viraj alma hızının MTB'ye göre yavaş olduğu kişiden kişiye değişir. Eğer binici profesyonel ise viraj performansıda MTB kadar iyidir. İlle de lastik ince diye kayacak diye bir şey yoktur, bu sadece binen kişinin tedirginliği ile orantılıdır.

    Mesela şu bile bisikletin viraj alma performansını etkiler; Ayna kol sağda olduğundan bisikletinizi sağa yatırırken sadece kolunuz ve birazda vücudunuz ile yatarsınız, sola dönerken ise diz ve biraz vücut yardımıyla dönersiniz.

    90'la bir aracın rüzgarında gitmek ve fren yapıp virajdan çıkarken de hızlanmak ise yol bisikletine göre değildir. Çünkü frenleri V frenler kadar bile tepki vermez, eğer tepkisi biraz artarsa lastikler kayar ve dengede kalmazsınız. Ama araç ile hızınızı sabitler mesafeyi biraz uzun tutarsanız ve viraja girmeden MTB'ye göre biraz daha önce frenlemeye başlarsanız, bisikleti yatırmayı iyi becerirseniz (bu durmda zaten MTB kadar yavaşlamanıza gerek kalmaz) viraj bitiminde hızlanmak için sprint yaparsanız bu size hız kazandıracaktır. Ama yol bisikletinde öyle MTB'deki gibi hızlanayım derseniz 20 km bile dayanmanız zordur. Yol bisikletlerinde 100 ve üstü km'lerde yarışlar düzenlendiğinden, tempo denilen olayı gerçekleştirmeniz ani spritnlerden daha fazla yarar sağlayacaktır. Mesela önde bir grup var ve yetişmek istiyorsunuz, sprinte kalkarsanız ve yarışın bitimine çok varsa yetişip geçtiğiniz grup sizi yine geçecektir. Bunu yerine ortalamanızı 1-2 km artırırsanız, öndeki gruba, 3-4 km artırırsanız onun önündeki gruba rahatça yetişirsiniz, bu olay MTB'ye göre çok uzun zaman alır ama sonuç verir.
     
    Aytekin Erzan ve İsmailYetişir bunu beğendi.
  18. Aytekin Erzan

    Aytekin Erzan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.575
    Beğeniler:
    2.422
    Seviye:
    SAYIN HOCAM SELAMÜN ALEYKÜM NASILSINIZ NELER YAZMIŞSINIZ ÇOK TEŞEKKÜRLER DOĞRUSU ARTIK GÖRÜŞELİM BİNELİM DİYORUM HOŞÇAKALIN ALLAHA EMANET OLUN.
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  19. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    MTB lerin daha hızlı viraj aldığı sadece bir ŞEHİR EFSANESİDİR, hurafedir:)

    Bir lastiğin yolu kavramasında bir çok farklı etken vardır ancak bunlardan en önemlisi lastik basınçlarıdır. Yol bisikleti lastikleri kaliteden kaliteye 90 ila 225PSI arası basınçlarla şişirilir. MTB lastikleri ise yol lastiklerinin yanında tabiri caizse BALONCUKTUR. Balonuda asfalta koysanız zeminle teması çok fazladır ama bu iyi yol tutmasına yetmez...Bilmem anlatabildi mi?

    Size motorsporlarından örnek vereyim...Örneğin tutuşun en aza indiği zeminler aşırı yağmurlu ve hatta buzlu zeminlerdir. Bu tip zeminlerde kullanılan lastikler toprak zeminde kullanılanlar gibi geniş tabanlı lastikler değil tam tersine daha dar tabanlı ve çok daha yüksek basınçla şişirilen lastiklerdir. Bunun gözümüzün gördüğü ve prikolojik olarak bu daha kalın daha çok yol tutar hesabı ile değil tamamen fizik kanunları ile alakası var. Toprak zeminlerde daha düşük basınçlı ve geniş tabanlı lastiklerin kullanılması, zeminin sürekli engebeli olması ve bu yüzden lastik yüzeyinin sürekli temaz kaybetmesidir. Bu yüzden toprak lastikleri daha düşük basınçlarla şişirilip geniş taban kullanılarak zeminle temasını mümkün mertebe kaybetmemesi amaçlanır. Ama asfaltta bu hiçbir işe yaramaz. Şimdi birileri çıkıp asfalt yarışlarında kullanılan geniş taban lastiklerden bahsedecek olabilir. Ona da cevap vereyim. Bu lastikler çok düşük yanaklı ve yine aynı şekilde çok yüksek basınçlarla şlişirilen lastiklerdir. Ama yinede sadece sıcak asfalt üzerinde kullanılırlar;)
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  20. Aytekin Erzan

    Aytekin Erzan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.575
    Beğeniler:
    2.422
    Seviye:
    sevgili arkadaşlar lütfen bence zahmet edipte yol şöyle dağ böyle deyipte zamanınızı harcamayın bırakın kimin nede hevesi varsa hangisine ilgi duyuyorsa onu yapsın
    virazlar için yol bisikletine bence haksızlık ediliyor
    her iki branşında keyfi ve sürüş beceri gerekliliği ayrı bişeydir
    kıyaslama yapılmasını çok doğru bulamıyorum açıkçası
    yapabilen her ikisini hatta diğer branşlarıda yapsın
    ama sadece tek branş yapabilecek olanda gönlünde ne varsaonu yapsın bence
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.