Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB mi Şehir bisikleti mi ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Doğan YILMAZ tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Doğan YILMAZ

    Doğan YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Merhaba,

    İnternette araştırma yaptığımda bu konu epey açılmış, çoğunda konu farklı yerlere gitmiş, kafalarda soru işaretleri giderilmemiş, bir sonuca varılamamıştır.

    Her çeşit bisiklet kullanan bisiklet severler var, naçizane herkes objektif yorumunu yaparsa hem benim hem de ilerki dönemlerde arayan bu konuya ulaşıp aynı soru işaretleri varsa gidermesini sağlayalım.

    Günlük işe gidip gelmelik bisiklet kullanıyorum, 2000cc aracımla cebimi zorluyor şehir içi :)
    Biliyoruz ki yollarımız pek güzel değil, yayalardan dolayı kaldırımlardan atlamak zorunda kalıyoruz, şehir bisikleti bu atlayıp-zıplamaya uygun olur mu ?
    Kadroya bakıyorum mtb ile farkı yok, tek fark vites oranları ve lastik kalınlığı mı ?

    şehir bisikletleri 28 jant, fakat lastik yanak kalınlıkları ince, 26jant dağ bisikleti ile aynı çapa mı sahip, yani 2" fazla jant boyutunu mtb lastik kalınlığınla kapatıp yanyana durunca aynı boyda mı oluyor ?

    ben de sahil insanlarda şöyle bir ön yargı var, düz yola gitmeyeceksen çukura gireceksen biryerden alayınca kadro jant yamulacak gibi bir algı oluşuyor.
    V fren tek tercihim, mekanik disk sorunlu, hidrolik bana göre fazla profesyonel ve ekstra ağırlık. Çalınan ve beni yeni bisiklet arayaşına sokan sedona 701, v frenleri ile zınk diye dururdu, daha acilinde ön frenden destek alıyordum. gerçi bayır aşağı 62km hızla inerken durduramayıp bacağıma 11tane platin takılmasına sebep olmuştum.
    Bu gibi durumda hidrolik disk frenlerin de yapacak pek birşeyi olduğunu sanmıyorum.

    carraro sportive 224 epey ilgimi çekiyor. yeni modelinde koyu renk seçeneği de gelecekmiş duyduğuma göre.

    mtblerden de 27.5 jant ve v fren kombinasyonu bir tek salcanoda var, ng450 27.5 v fren modeli de güzel, fakat ağırlığına bakınca tüm donanımlar aynı olmasına rağmen ng450 26 v fren modelinden daha hafif ??

    türkiye yollarında, bozuk kaldırımlar, kırılmış asfalta dayanabilir mi ince tekerler ?

    yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
     
  2. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bence bozuk yol meselesini çok büyütüyorsunuz gözünüzde. :)
    Bugün üretilen hiç bir bisikletin bir kaldırım inince veya bir çukura girince kadrosu çatlamıyor, jantı yamulmuyor veya lastiği patlamıyor korkmaya gerek yok.
    Ağır bir arazi parkurunda bisiklet sürmeyecekseniz şehir bisikleti alın hatta hiç arazide ormanda işim yok sadece asfaltta sürerim diyorsanız yol bisikleti bile bakabilirsiniz.
     
  3. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Dayanir arkadasim! Kadroda dayanir, jantta dayanir, gobekte dayanir.
    Birazdan birileri yol bisikleti (su yaris denilenlerden :) ) ile bunu ispatlayan Martyn Ashton videosu paylasir zaten.
    Sehir bisikletleri genelde 1,50 civari city veya touring lastik ile satiliyor. O janta 2.00 lastik takarsan "al sana hoplama ziplamaya dayanan dag bisikleti oldu" diyen cikacaktir. Ince lastikle gorunce "dayanmaz hocam bu" diyende cikacaktir. Sonucta sen downhill yapmayacaksan her turlu dayanir. Darbeye dayanacak olan jant ve gobek. Kadrolar bundan 20 sene onceki yol ve kaldirimlara dayaniyordu simdiki teknoloji ile uretim hatasi yoksa hayli hayli dayanir. Kalitesiz gobekse modeli dag bisikletide olsa bir sure sonra sorun cikarir. Kalitesiz jantsa, akort istedikce yapilmazsa bir sure sonra dag bisikleti olsa bile sorun cikarir. Lastigin havasini az basarsan hangi tur bisiklet olursa olsun jant kesigi ile patlatir.
    Sen hic korkmadan al sehir bisikletini! Saydigin modeller oyle cok kalitesiz seyler degil gayet guzel dayanir...
     
  4. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.054
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bence şehirde ve asfaltta (en bozuk yollarda bile) amortisöre gerek yok. Düz maşalı bir şehir bisikleti en iyisi, 28x32 civarı lastikler ile. Şehirde amortisör tamamen gereksizlik (bence). Artık millet dağ bisikletlerinde bile ağır araziye girmeyecekse rijit maşa kullanıyor.


    [​IMG]
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  5. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Dağ bisikletine dağ bisikleti demem önünde amatisörü olmadıkça demiş bir büyüğümüz ön amatisör şehirdede faydalı dağdada bana göre ha nolur kilitlemeli olur sonuçta türkiyenin kaldırımları avrupadaki gibi 5 cm değil yarım metre var nerden baksan :) şimdiki şehir bisikletleri cidden çok dayanıklı kaliteli bir bisiklette sorun yaşamazssınız bence.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  6. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Dogru diyorsunuz. On amortisor bileklerde ve dirseklerde sarsintiyi hafifletiyor dogru. Ancak iyi bir eldiven ve araziye girecekseniz bir parca dusurdugunuz hava basinci nedeniyle lastiklerde sarsintiyi absorbe ediyor. Sarsinti en cok bozuk zeminde suratli inislerde etkiliyor zaten. Gidona deli gibi yapismiyorsaniz, ayakta ve gidonu hafif serbest birakarak suruyorsaniz cokta fark yaratmiyor amortisor. Elbette yayli giris seviyesi yaygin kullanilan amortisorler icin konusuyorum. Hatta rijit masa ile hafifleyen bisiklet rahatca cekilip sektiriliyor engellerden. Önce önü indirdiginiz biraz yuksek engel inislerinde ön frene dokundugunuz andaki amortisorun one yigilma etkisi olmadigindan daha rahat kontrol edildigini dusunuyorum. Gecen yil bi heves amortisor olsun HD olsun diye aldim. HD den memnunum ama ilk firsatta duzgun rijit maşaya gecmeyi dusunuyorum. Genelde kros ve hafif kayalik arazide kullaniyorum. Downhilci degilimki ne yapicam amortisoru. Bisiklet kafadan 1,5 - 2 kg'ye yakin hafifleyecek hem daha ne olsun :)
     
  7. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    700x35 lastikle inip çıkamadığım kaldırım, girip çıkamadığım çukur ve bozuk yol olmadı hiç. Ama haklısınız, MTB bu kadar yaygın olunca insan bir bildikleri vardır herhalde diye düşünmeden edemiyor :) Ama gerçek şu ki sokakta gördüğümüz MTB'lerin büyük çoğunluğu MTB replikası gibi bisikletler gerçek bir araziye vurunca ya onun bir yeri dağılır ya da sizi hastaneye gönderir, gerçek MTB'lerin maşaları bile yüzlerce dolardan satılıyor. Gerçek bir MTB maşası fiyatına düzgün bir şehir bisikleti alınıp yıllarca binilebilir.
     
  8. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Hocam açıkcası ben bu dediğinize katılmıyorum gayet ucuzada gayet güzel mtb alınabilir gerçek mtb den kastınız nedir ng650 ile dağların downhill lerin anasını ağlatmış bisikleti tık dememiş insanlar var bence pahalı fiyat kaliteli bisiklet demek değildir.
     
  9. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Pahalı fiyat kaliteli bisiklet demek değil bence çok yanlış bir cümle.
    Bu iki bisiklet aynı kalitede mi şimdi?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kalite ayrı bir olaydır fiyat ayrı bir olay tabiki aynı kalitede değil ama benim anlatmak istediğim her zaman yüksek fiyatla kaliteyi alamayabilirsiniz keza bu düşük fiyatla kalitede alabilirsiniz anlamına geliyor.
     
  11. Doğan YILMAZ

    Doğan YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Cevap için teşekkürler, konu dağılma eğilimine girmiş yine

    herşeyin bir bedeli var, pahalı olan her zaman en iyisi değildir, en iyi diye birşey yoktur zaten, kime göre neye göre
    şahin ile mercedes kıyaslanmış konuda, şahine 20bin isteseler ne olacak o fiyatı hak ediyor mu? örnek veriyorum.

    düşündükçe daha çıkmaza giriyorum, 27.5 mu 26jant dağ mı yoksa kaliteli şehir bisikleti mi
    v fren mi hidrolik fren mi ?

    keşke bisikletim çalınmasaydı da düşünmek zorunda kalmasaydım
    kilit konusu da açarım yakında :)
     
  12. mehmet roy

    mehmet roy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2014
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    116
    Şehir:
    bilecik
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    dağ bisikleti kadar ağırsa şehir bisikleti o zaman şehir almanın anlamı yok.yol tekeri düz maşa bulundur hem arazi hem dağ takıl.
    Ağırlık burda birinci faktör.Kimi şehirler 15 kilo çünkü.hemde pahalı
     
  13. selcukerol

    selcukerol Yeni Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Giresun - İstanbul
    Merhaba arkadaşlar. Sitede bayadır geziyorum ama aradığım tam cevabı bulamadım.
    Bu hafta içinde bisiklet alacağım. Giresunda yaşıyorum bir arkadaşımla beraber alacağız bisikleti. O MTB almayı kafasına koymuş.
    Beraber Ordu-Trabzon ve yayla gezileri yapma planlarımız var.. Ordu ve Trabzona sahilden gideceğimiz için tamamen düz asfalt yol.
    Daha çok bu yollarda kullanacağız.
    Ama Yayla turlarımızda şehir bisikleti beni zorlar mı? Gerçi gideceğimiz yayla yolları hep asfalt ve beton ama dik yokuşlu yollar var.
    Hiç patikaya, çamura, toprağa girmeyeceğim. Dik yokuş iniş-çıkışlarda şehir bisikleti dezavantaj verir mi?
    Aklımdaki bütceme uygun bisikletler Sedona 345 yada Carraro Sportive 227. Bu sorunun cevabını diğer başlıklardan bulmayı deneyeceğim yine =)
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
     
  14. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.578
    Beğeniler:
    3.631
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Eskiden olsa mtb mi şehir mi denildiğinde düşünmeden şehir bisikletini seçerdim. Çünkü jant çapı avantajı vardı. Ama artık 622 jantlı 29" MTB'ler çok yaygın. 2 set lastikle hem arazide kullanabileceğiniz bir 29 MTB'niz hemde 700x35c 28" lastikle şehir içi ve turlarda kullanabileceğiniz bir şehir bisikletiniz oluyor. 29 MTB'ler slick lastikle şehir bisikletlerinin gerisinde kalmıyor emin olabilirsiniz... Ayrıca ön amortisörün 80 değil 100mm olması mtb'nin şehir bisikletine göre bariz bir avantajıdır bunu da unutmamak gerek...
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  15. Ozan_Aydin

    Ozan_Aydin Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    7 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ozan Aydın
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Eğer sadece asfalt yollarda kullanım yapacaksanız şehir ve tur bisikletleri işini büyük ölçüde görecektir. Amortisörlü bisiklet, düz yolda ve rampalarda esneme yapacağı için sergileyeceğiniz performansınızda gücünüzü ve enerjinizi emecektir. Sabit maşalı bisikletlerde de 28 jant gayet iyi. Tercih sizin. @selcukerol