Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mtb de En Yüksek Performans

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında akifberkant tarafından paylaşıldı.

  1. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba,

    Hepimiz az ya da çok bisiklet kullanımı, kadans, yokuş iniş çıkışları, mtb ile arazide ya da asfaltta yol alma gibi konularda bilgi sahibiyiz.

    Burada tecrübe, bilgi ve fikir alış verişinde bulunabileceğimizi, yeni şeyler öğrenebileceğimizi düşündüm.

    Evet mtb de en yüksek performans ( hız için ) nasıl sağlanır?



    Burada paylaşılacak tecrübe, bilgi ve fikirlerin kesinlikle çok faydalı olacağını düşünüyorum. Eminim mtb kullanan ya da kullanmış olanlar ve bisiklet forum ailesi bu konuda çok şey söyleyecektir.

    Not: Lütfen mtb ile yol ya da tur bisikleti kıyaslamasına girmeyelim.

    Teşekkürler
     
  2. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Evet dostlar, mtb ve performans... Yok mu diyeceği olan?
     
    mustafa akman bunu beğendi.
  3. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    Aklıma gelenleri yazıyorum.
    Arazi için yapılabilecekler:
    -Zemine uygun bisiklet:
    (Kayalık vs. için all mountain, patika, düzlük için XC, downhill için downhill)
    -Forumdaki lastik testlerinden yol çıkarsak kuru zemin için kalın, çamurda ince lastikler.
    -Düz kuru zemin için sığ, çamur ve bozuk zemin için derin lastik dişleri.
    -Jantları koruyacak kadar hava basıncı.
    -Ayakta, temel posizyon denen pozisyonda sürüş.
    -Yüksek kadans.
    -Ulaşmak istediğimiz hızda mevcut arazide bizi durdurabilecek frenler.
    -Sarsıntıya dayanamayıp sorun çıkaracak aksesuar ve ağırlıklardan kurtulmak

    Asfalt için konuşuyorsak:
    -Bisikleti elden geldiğince tur bisikletine dönüştürmek, mtbyi mtb yapan özelliklerinden vazgeçmek. (İnce slick lastik, yol gidonu vs.)
    -Üstteki maddeden sonra konu dışına çıkıyoruz, bir artık mtbmiz yok :)
     
  4. Turgay Ak

    Turgay Ak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    447
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Konu için ve gelecek cevaplar için teşekkürlerimi iletmek istiyorum, faydası olacak bilgiler...
     
    akifberkant bunu beğendi.
  5. şans topoğraf

    şans topoğraf Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2010
    Mesajlar:
    234
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    Sofia
    Seviye:
    Bende 68cm gidon var.Sert arazi inişlerinde çok rahat oluyor fakat asfalt inişlerinde'de bir okadar hızımı kesiyor...gidon genişliği arttıkça manevra kabiliyeti'de artıyor fakat maksimum hızıda rüzgar sürtünmesinden düşürüyor..
     
    akifberkant ve SerkanNamazcı bunu beğendi.
  6. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arazide en yüksek suratı yakalamak için iyi teknik ve kuvvete dayanıklılık gerekli, ikisi de birbiri ile bağlantılı. Biri olmadan hız olmaz.

    bol antrenman, bisiklet üzerinde çok kalmak, limitlerini bilmek lazım.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  7. bençizdim

    bençizdim Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Seviye:
    çıkış performansı tamamen kondisyona ve iyi kadro seçimine/bisiklet geometrisine bağlı. iniş içinse iyi viraj alma kabiliyeti ve düşmekten korkmamak gerekiyor. sağlam bir teknik birikim şart.

    tabi burada tercihler de önemli, (xc için konuşuyorum) çıkışa mükemmel uygun bir bisiklet, gerek denge noktasından gerek de kısa süspansiyon mesafesinden dolayı inişte aynı hakimiyeti ve performansı sağlamaz; ya da inişe tam uygun bir bisiklet yüksek gidon seviyesi, alçak seleden dolayı bacaklarda kısa çalışma mesafesi ve gerideki ağırlık merkezinden dolayı çıkış performansını düşürecektir.
     
    CandanC ve akifberkant bunu beğendi.
  8. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    yukardaki listeye ekstradan lastik çeşidi genişliği kadar nerede hangi basınçta gitmek gerektiğine bilmeli.asfaltta lastiklere basıyoruz havayı ucu daha çabuk aşınıyor ama en azından daha az yoruyor. toprağa gelince indiriyoruz veryasın güce..:D..

    birde teknik sürüş kadar teknik düşüşte vardır..:D çalışması yapılmalı..:)
     
  9. Oğuzcan Gedik

    Oğuzcan Gedik Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    arazide hızlı olmak için bence tecrube dayanıklılık ve düşme korkusunun 0 olması lazım

    bir taş çıkar takılır düşerim kafam dağılır korkusuyla dağda hız yapılmaz bence :)
     
  10. Veysel KOYUNCU

    Veysel KOYUNCU Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    MUŞ
    Seviye:
    -boyunuza ve araziye uygun kadro seçimi önemli.
    -kondisyon olmalı ve sürekli yüksek efor sarfetmeye dayanıklı olmalısınız.
    -lastikler de araziye uygun olmalı.
    -gereksiz ağırlık yapan ve tehlike oluşturabilecek aksesuar vs. gibi ağırlıklar olmamalı.
    -rahat hareket etmenizi sağlıyacak kıyafetler giyilmeli.
    -sırf hız yapıcam diye güvenliği de elden bırakmamak lazım tabi.
    -vites seçimi bence en önemli etmen; hız yapma düşüncesiyle maksimum kadansın altına düşeceğiniz ve sizi fazla zorlayan vites hızdan ziyade yavaşlama getirir.
    -ve :) sizinle birlikte bu macerayı yaşamaya hazır bir arkadaş lazım. morelize edici ve ateşleyici güç :)
     
  11. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    sadece kadansla olmuyor maalesef , mesela gidon boğazını çok dik konumlarsanız ağırlık doğal olarak arkaya kayar ve rampa çıkarken ön kalkması gibi sorunlar çıkarır..geniş gidon , dar gidon meselesi var...dar bir gidonla daha kıvrak olabilirsiniz ama geniş bir gidon ilede hakimiyet daha yüksek olur...selenin konumu , ileri geri olaylarıda çok önemli rahat ettiğimiz gibi ayarladığımız sele popomuz için yararlı olur ama eklemler düzgün çalışmaz çabuk yorulursunuz vs.vs. :)

    en yüksek performans için iyi bir sürücü olmakta yetmez bence hafif bir mtb şart...yol bisikleti olsa 1 kg fazla farketmez ama mtb'de çamurun rampaların arasındasınz ne kadar hafiflerseniz sizin yararınıza..
     
  12. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    mtb denge esasına göre tasarlanmış diye düşünüyorum
    o sebeple aslında soru yol"a göre bir soru
    bu konuda yaptığım bazı hesapları paylaştım
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1258308#post1258308

    ancak
    performansı ayırmak gerekir

    Mesafe
    • günlük
    • non stop

    Hız
    • anlık
    • ortalama
    • belli hızı ne kadar koruyabiliyorsunuz ( 20 km/saat, 30 km/ saat gibi )
    sevgilerimle
     
    sonEr´´ ve akifberkant bunu beğendi.
  13. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    bu kardeşim gidonu hemen kısaltması lazım değil mi?
    :)
     
  14. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    sevgili soner
    hedefin çok çok güzel
    geçen sene aytekin yapmıştı
    tekirdağ yolunda
    4 saatte vardı

    30 ortalama