Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MTB bisikletime jant seti seçmekte dikkate almam gereken bilgiler nelerdir

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında fok tarafından paylaşıldı.

  1. fok

    fok Yeni Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    10 Ocak 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fikret o
    Bisiklet:
    Cube
    İkinci el bir Cube reaction pro gtc 26 2013 karbon bisiklet aldım, ancak üzerindeki tekerleri değiştirmek istiyorum. Şimdiye kadar sıradan bir bisiklet binicisi idim. Biraz inceledim ancak seçim için yeterli bilgi oluşturamadım. Jant ile ilişkili diğer sistemler var.
    1.Jant çemberi genişliği ile dış lastik genişliği arasında direkt ilişki var. Jant yüksekliği ile de lastik yanak genişliği arasında ilişki var.Jant yüksekliği artıkça, lastik yanak genişliği artar diyebilirmiyiz?
    2.Jant ile göbek arasındaki ilişki temelde tel sayısı ile belirleniyor. Genelde 16, 24, 28, 32, 36 tel bağlanıyor. Göbek üzerindeki tel yuvaları ile jant üzerindeki delik sayısı aynı olmak zorunda ilişkisi kolay kuruluyor.
    3.Ön teker dingili ile Maşa dingil mesafesi arasında bir ilişki var. dingilin her iki ucundaki parçaların çapı ile maşa ucundaki dingil yuva çapları da ilişkili. Bu ölçüler tüm MTB lerde standard mı? Easton da farklı olabilirmi.?
    4.Ön Göbek dingil maşaya, QR ile bağlanıyor. Ön QR ölçüsü standartmı?
    5.Ön Göbek sol yan üzerinde Ön fren rotoru var, ya Centerlock yada 6 vidalı rotor seçilecek. 6 vidalı rotorlar daha mı yaygın?
    6.Bu noktada rotor ile ön fren kaliperi ilişkisi var. Anladığım Rotorda 160, 180, 203 mm çap standard ve rotor çapını değiştirmek için kaliper ile maşa arasındaki taşıyıcı değiştirilmeli mi?
    7.Arka teker için 3,4,5,6 maddelerdeki sorularımı tekrarlıyorum.
    8.Arka göbek belli bir noktada kesiliyor ve sağ tarafına ruble taşiyıcı ekleniyor ve sağ tarafı oluşturuluyor. Ruble taşıyıcı uzunluğu ruble üzerindeki diş sayısı ile ilişkili. Mevcut rubleyi alacak genişlikte ruble taşıyıcı seçmek gerekiyor. Bu yapıyı isimlendirmek için bir 135\142 gibi ölçüler var. Bu yapı nasıl ifade edilir.
    Bu sorularımı açıklarsanız ben ve benim gibi kişilerin sitelerden doğru teker seti seçmemize yardım edersiniz diye düşünüyorum. Konu daha önce açıklanmış ise peşinen özür diliyorum bulamadım maalesef. Hedeflediğim mümkün olan en az parça değişikliği ve ek parça gereksinimi olmaması. Bazı durumlarda kaçınılmaz olsada.
     
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.891
    Beğeniler:
    9.314
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    1.Jant çemberi genişliği ile dış lastik genişliği arasında direkt ilişki var. Jant yüksekliği ile de lastik yanak genişliği arasında ilişki var.Jant yüksekliği artıkça, lastik yanak genişliği artar diyebilirmiyiz?
    1- Jant genisligi ve genislige uyan lastik tamamen kadronuzla ilgili. Tüm lastik genisligi tüm kadrolara uymuyor. Tabiki jant genisligi artikca lastik genisligide artiyor.

    2.Jant ile göbek arasındaki ilişki temelde tel sayısı ile belirleniyor. Genelde 16, 24, 28, 32, 36 tel bağlanıyor. Göbek üzerindeki tel yuvaları ile jant üzerindeki delik sayısı aynı olmak zorunda ilişkisi kolay kuruluyor.
    2- Burayi anladigi kadariyla siz cözmüssünüz. Evet Jant ile göbek delik sayilari ayni olmasi gerekiyor.

    3.Ön teker dingili ile Maşa dingil mesafesi arasında bir ilişki var. dingilin her iki ucundaki parçaların çapı ile maşa ucundaki dingil yuva çapları da ilişkili. Bu ölçüler tüm MTB lerde standard mı? Easton da farklı olabilirmi.?
    3- Masa ve dingil arasindaki mesafe genelde 100mm ve DH masalarda 110mm olanlarda var. Dingilin her iki ucundaki yuva caplari Standart degil, QR 9mm den tutun Gecme Akis 20mm kadar gider. Eastonda ayni.

    4.Ön Göbek dingil maşaya, QR ile bağlanıyor. Ön QR ölçüsü standartmı?
    4- Cevap 3 ile aynidir. Yani göbegin baglantisi ile masanin baglantisi ayni olmali. (mesela 9mmQR'li masaya 15mm gecme akisli göbek takamasiniz. Bazi göbeklerde mesela DT Swiss 240s olanlarda QR`baglanti yerleri adaptörle her masaya uydurula biliyor)

    5.Ön Göbek sol yan üzerinde Ön fren rotoru var, ya Centerlock yada 6 vidalı rotor seçilecek. 6 vidalı rotorlar daha mı yaygın?
    5- Duruma göre degisir, ama genelde 6 Vidali daha yaygindir. Hangisi daha iyi sorulacak olursa, kimi 6 vidaliyi kimide centerlocku sever. Tercübeye bagli.

    6.Bu noktada rotor ile ön fren kaliperi ilişkisi var. Anladığım Rotorda 160, 180, 203 mm çap standard ve rotor çapını değiştirmek için kaliper ile maşa arasındaki taşıyıcı değiştirilmeli mi?
    6- Evet 160mm, 180mm ve 203mm Standartdir ayrica avidlerde 185mm'de vardir. Her ölcüye göre Tasiyici diye adlandirdiginiz yani adaptörü degistirmeniz gerekiyor. 203mm Diskleri ise kadronuz yada masaniz izin veriyorsa kullanabilirsiniz.

    7.Arka teker için 3,4,5,6 maddelerdeki sorularımı tekrarlıyorum.
    7- Cevaolar aynidir.

    8.Arka göbek belli bir noktada kesiliyor ve sağ tarafına ruble taşiyıcı ekleniyor ve sağ tarafı oluşturuluyor. Ruble taşıyıcı uzunluğu ruble üzerindeki diş sayısı ile ilişkili. Mevcut rubleyi alacak genişlikte ruble taşıyıcı seçmek gerekiyor. Bu yapıyı isimlendirmek için bir 135\142 gibi ölçüler var. Bu yapı nasıl ifade edilir.
    8- 135/142 kadrodaki arka catalin ara mesafesidir. Mesela MTB'lerde FR kadroyakadar normalde 135mm ve FR/DH kategorisinde 142mmdir. Ruble normalde standardtir, sisteminizin vites sayisina göre alinir.

    NOT: Benim türcem pek iyi olmadigindan yanlis anlamis oldugum yerler olabilir, bundan dolayida yanlis cevap vermis olabilirim. Eger yanlisim varsa simdiden özür diliyorm ve bilen arkadasalardan düzeltilmesini beklerim.
     
    fok bunu beğendi.