Motorsporları

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Sefa

Yorumunuza saygı duyarım. Ama Formula 1'in en keyifsiz dönemini anmanızı ben yadırgadım. Her yarışı Schumi'nin kazandığı, başından sonuna her yarışın hatta sezonun kazananın belli olduğu sezonlar Formula 1'in en sıkıcı (ekran başında en çok uyuyakaldığım) dönemleridir. Şu anki Rosberg-Hamilton kapışması o dönemden kat kat daha iyi. Mika ile Schumi mücadelesi gayet keyifliydi. Daha sonra kısa dönemler olsa da Alonso ile Kimi ve Massa ile Hamilton kapışmaları da çok keyifliydi. Ama sizin bahsettiğiniz dönem benim en sıkıldığım dönemdir. İkincilik üçüncülük mücadelesinin nesi o kadar cazip olsun ki?

Eski dönemlere dönmek için küçük çalışmalar yapılıyor. Rayda gider gibi kullanılan araçlar değil de 80'ler 90'lar kokan kontralar görmeye başladık. Turbo motorlar geldi (Eski motor seslerini çok özlesem de). Aracı değil de pilotu/pilotajı ön plana almak için telsiz konuşmaları kısıtlamak vs gibi değişiklikler yapılmaya başlandı. Yavaş yavaş mantıklı değişiklikler gelecek diye düşünüyorum/düşünmek istiyorum. Bernie giderse çok daha iyi olacak tabi :)
 
Scudo

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
940
Tepki
1.888
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Valla Bernie'nin gidişiyle işlerin daha iyi olacağına katılamıyorum ne yazık ki. İyisiyle kötüsüyle bu işi yürütebilecek başka bi alternatif yok, adam tek sözüyle takımların yarışmasına veya yarışmamasına karar verebiliyor. Millet boykot düşünüyoruz derken Bernie "Boykot olmayacağının garantisini verebilirim" diyor ve ardından fikrin sahibi Monisha Kalternborn "Böyle bi şeyi hiç düşünmedik nerden çıkartıyorsunuz?" şeklinde açıklama yapabiliyor. Yani adamın inanılmaz bi gücü var ve bu güce alternatif yok. Açıkçası zayıf birinin F1'in yönetimini ele alması demek F1'in sonunun gelmesi demek olur kanımca.

Yahu adam rüşvetten yargılandığı mahkemeye para verip davayı düşürdü be daha nolsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa ve Yavuz S.

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
@Deniz Gökhan Tezcan
O dönemden, bir Hakkinen taraftarı olarak keyif aldığımı da nereden çıkarttınız? :D Şumi'ye nedense bir türlü kanım ısınamadı o sezonlara koyduğu ambargolar yüzünden çünkü bahsettiğiniz gibi ortada seyir zevki bırakmıyordu adam. Pilotajına, teknik bilgisine, aracıyla bir bütün olmasına (bir rivayete göre test sürüşü yaparken tüm telemetrik veriler kusursuz olmasına rağmen, istediği değerlere ulaşamaması üzerine telsizden ekibe, aracın tekerlek basınçlarında sıkıntı olduğunu bildirmesi üzerine, bir kaç tur sonra garaja döndüğünde yapılan incelemelerde onun haklı olduğu ortaya çıkmış. ne kadar doğrudur bu bilemem ama kendisinin profesyonelliği açısından önemli bir anekdottur bu) hayranım ve saygı duyarım o kadar. Benim için Şumi, F1 dünyasının zirvelerine adını kazımış ve hakkının yenmemesi gereken, saygı duyulası isimlerden birisidir o kadar. İşi fanatizme döküp "Şumi alemin kralıdır" ya da "X, Şumi'ye bin basar" gibi at gözlüğünden çıkma yorumlar yapmak yersiz. :)

İkincilik/üçüncülük mücadelesi açıklamasındaki düşüncelerimi tam açıklayamamışım orada sanırım, Şumi'nin ambargo koyup yarışı domine etmesi elbetteki keyifsizdi ama bizler ekranda Şumi'nin gerisinde yaşanan podyum mücadelesini izlerken bundan bile keyif alabiliyorduk. Şumi'nin kime kaç tur bindirdiği, kaç saniye fark attığı bizi bırakın, TV'deki yayıncıların bile umrunda olmuyordu o dönemlerde. :D Oysa bugün milisaniyelerle ölçülen birincilik mücadeleleri bile o tadı, heyecanı veremiyor. Bunun nedenleri de ortada zaten.

F1'in şimdiki halinde, 2000 yılında Spa'daki Hakkinen'in Şumi'ye yaptığı şu eşsiz atağın bir benzerine cesaret ederek bugün herhangi birisine karşı yapabilecek iç güdüye sahip bir pilot olduğunu pek düşünmüyorum açıkçası.

Ya da Şumi bir birincilik sonrasında bir rekoru daha egale ettiğinde (ya da kırdığında, tam hatırlamıyorum) duygu seline kapılıp da ağlarken, en büyük rakibi olan Hakkinen'in röportajın ortasına dalıp "Şumi kendisini toparlayana kadar sorularınızı bana yöneltin" derken ortaya koyduğu centilmenliği sergileyebilecek birisi olduğunu da sanmıyorum (o esnada robot gibi hiçbir şeyle ilgilenmeyen ve Şumi'nin kardeşi olan Ralph apayrı bir doysa konusu ya neyse).

Her neyse, "Motorsporları" adındaki genel bir başlığı fazlasıyla F1 özeline indirgemiş bulunuyorum sanırım, konu akışını daha fazla sekteye uğratmamak için kendi açımdan F1 muhabbetini burada noktalıyorum ben. :)

O değilde, Hakkinen 2001 Barcelona yarışında bitişe yarım tur kala motor arızası yüzünden, lider olarak götürdüğü yarışa veda etmek zorunda kaldığında akan gözyaşlarım geldi aklıma. Hey gibi Hakkinen hey...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Sefa

Unutulmaz bir an paylaşmışsınız. Canlı izliyordum, NTV veriyordu o zaman, Okay Karacan'ın mükemmel anlatımıyla ekran başına kilitleniyorduk. :)

Hakkinen kusursuz stiliyle, neredeyse her viraja aynı aynı santimlerle hatasız dalışlarıyla benim için de efsanedir. Schumi'nin 40'lı yaşlarında bırakmış olduğunu düşünürsek, Hakkinen'i biraz daha izlemek hakkımızdı diye düşünüyordum. Gerçi son sezonunda eski motivasyonu yok gibiydi ama olsun.

Montoya benim için enteresan bir pilottur, çok üzülmüştüm gittiğinde. Schumi'ye meydan okumaları, 2001 sezonunda Brezilya'daki unutulmaz geçişi, aerodinamik ve dayanıklılık sorunları olan Williams'ı geldiği ilk sezonda bile limitlerinin sonuna kadar zorlamasını hiç unutmayacağım.

Williams demişken, Bmw ortaklığının bitmesi, Bmw'nin ayrı takım kurması (Sauber'i alması) ve Formula 1'den çekilmesi yine üzücü gelişmelerdi. Williams Bmw dönemlerinden beri ilk defa bu sezon toparlanabildi. Ama gözler 2000'lerin başındaki rakipsiz Bmw motorlarını arıyor. Özellikle 2001 sezonunda neredeyse tüm hızlı pistlerde Williams-Bmw'ler kazanmıştı. San Marino, Hockenheim, Kanada, Monza...

Kabul ediyorum, eski dönemler güzeldi ama şu anki çekişmeyi değişmem. :)
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
Ah o Montoya yok muydu? Pistlerin asi çocuğuydu resmen, defalarca aldığı pitten geçiş cezalarına rağmen hiç akıllanıp uslanmazdı. :D

F1 dendiğinde çoğu kişinin aklına Ferrari ve Şumi ikilisi geliyor ama nedense benim için F1 ile özdeşleşen tek şey, köpekbalığı burunlu sapsarı Jordan araçları. :p
http://cdn05.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2013/10/f1-old-jordan.jpg

Bu böyle olmayacak en iyisi gideyim de bi F1 forumu bulayım kendime.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
940
Tepki
1.888
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben bu Jordan'ların sigara reklamı yasak olan ülkelerde üstündeki reklamların Be On Edge olarak çevrilmesine hayrandım. :)

http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2008/04/2003-jordan-no-tobacco.jpg

Bu Jordan'lar gibi benim ilginç bulduğum bi diğer tasarım 99 yılında BAR'ın kullandığı ayrık karakterler adlı tasarımı:

http://dcp27.homestead.com/JV/99jv007.jpg

Montoya'nın da kullanma şerefine nail olduğu bir de McLaren turuncusu var efsane :)

http://static.globered.com/images/users/27/20060129034704montoya_mclaren_entrando_curva2.jpg

Çok hoşuma giden iki tasarımsa Senna'nın da '85 ve '86 yıllarında kullandığı Lotus'un John Player Special reklamlı '82-'86 yılları ve yine Senna'nın '94'te kullandığı Rothmans reklamlı Williams'lardır:

http://2.bp.blogspot.com/_Es6zpshFA8k/TI0YwOkCfzI/AAAAAAAAAC0/KvuTVEyvasw/s1600/senna_em_86_lotus.JPG
http://img.phombo.com/img1/photocombo/6510/Motorsports_torrent-4171.jpg_1994_Interlagos_Ayrton_Senna_Williams_FW16.jpg

Ama bence gelmiş geçmiş en mükemmel tasarım açık ara farkla Williams'ın FW23'ü (yine JPM) :)

http://www.autoviva.com/img/photos/360/williams_fw23_bmw_big_25360.jpg


Mesajın bu kısımdan sonrasını bugün yazdım, üst taraf 2-3 gün öncesinden kalma.

Tam da bu renkler üzerine mesaj yazmışken, bugün Mercedes ve McLaren'in 2015'te renklerini değiştireceğiyle ilgili haber okudum. Mercedes Kromo adlı bi renk düzeni uygulayacakmış, parlak gri, krom gibi (ayna gibi diyenler de var hatta) bi renk kullanacak, McLaren'in ise bi önceki mesajımdaki gibi turuncu veya beyaz ağırlıklı bi giydirmesi olacak yüksek ihtimalle. Tabi büyük bi sponsor bulurlarsa onun da isteyeceği bi renk olabilir (Budwieser kırmızısı gibi mesela).
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
FW23 bence de favoridir ;) Montoya'ya daha çok yakışıyordu, Ralf'i pek sevmezdim. Montoya'yı saygıyla anıyoruz :)

FW23'ten sonra FW26 gelir bence :) Aerodinamik bir felaket olması bir yana çok agresif ve şık görünüyordu o burun yapısı:

http://img633.imageshack.us/img633/5728/hfF8gM.jpg

Bir de geçen sezonki gelmiş geçmiş en çirkin buruna bakalım :D

http://img538.imageshack.us/img538/1109/BfURpa.jpg

http://img537.imageshack.us/img537/7615/Ei6iTm.jpg
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
BMW-Williams'ın kanat-burun tasarımları gerçekten de bir efsaneydi. Gövdeden gelen burun parçasının, kanatlara inmeden bir anda havada kesilerek yanlarda iki destek ile kanatlara bağlanıyor oluşu BMW araçlarına eşsiz bir hava katıyordu (özellikle de karşıdan kaydedilen çekimler esnasında)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Yeni sezona az kaldı. Alonso'yu kapan ve motoru Honda yapan Mclaren'i, Vettel'i kapan ve yönetici kadrosunda ciddi değişiklik yaşayan Ferrari'yi, geçen senenin en yüksek hızlarına ulaşan otomobili Williams'ı ve bir adım daha önce çıkmak ve daha çok yarış kazanmak isteyen Ricciardo'yu dört gözle bekliyoruz. :)
 

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
940
Tepki
1.888
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BF Okuru Geçen seneye göre son hızlarda epey bi düşüş var bu sene. Ricciardo bu sene zor, geçen sene çok şanslıydı. Mercedes'in en az geçen seneki kadar önde olacağını düşünüyorum, her ne kadar testlerdeki süreler aldatıcı olsa da en iyi zamanları en iyi zamandan çeyrek saniye yavaş, ama hemen hemen 2 saniye daha hızlı olan süper yumuşak lastikleri kullanmadılar henüz. Bakalım perşembe günü başlayacak 2. Barselona testlerinde neler olacak. Alonso katılmayacakmış büyük ihtimalle.

Esas benim bu sene en büyük merakla beklediğim iki yarış var. Biri WTCC'nin Almanya ayağı, 25 kilometrelik Nordschleife pistinde olacak. Diğeri de Le Mans, Nissan önden çekişli WEC arabasıyla yarışacak. Büyük heyecan var.

Türkiye Ralli Şampiyonası'nda Kıbrıs Rallisi ulusal şampiyonaya dahil oldu bu sene Hitit yerine, oradaki katılımı da merak ediyorum.

Moto GP'ye Suzuki'ler giriyor. Bakalım onlar neler yapacak.

Bu arada WRC'de Monte Carlo'ya Loeb katıldı, ilk gece bi heyecanlandırdı da bizi epey, ama gel gör ki 2. gün kaza yaptı geri kaldı. Olsun, yine de hala dünyanın en hızlı ralli pilotu olduğunu hatırlattı unutanlar için, malumunuz Ogier 2 senedir şampiyon oluyor diye millet bi adına methiyeler düzmeye başladı ama herkesin yeri belli olsun. Arada Loeb kendini gösterecektir diye düşünüyorum yine.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Tamamen kişisel görüşümdür, fakat bana göre V10'lar gitti F1 bitti. Şimdi de elektrik süpürgesi sesi çıkartan turbo V6'lar var maalesef. Eski V10 F1 seslerini mumla arıyorum...
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Konuyu güncelleyelim :)

Formula 1'de şampiyon belli oldu. Ben Hamilton'un hakederek kazandığına inanıyorum. Büyük bir sürpriz olmazsa seneye de durum değişmeyecek gibi.
Redbull motor sorunlarıyla, Mclaren her türlü sorunla, Hamilton Rosberg ile, Ferrari de (benim de çok sevdiğim) Kimi ile uğraşırken sezon bitti yahu. Son bir yarış kaldı ama herkes gelecek sezonu konuşuyor. Benim de aklım Mclaren'de kaldı zaten :)