Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

motobecane super sprint için önerileriniz.

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında emre önen tarafından paylaşıldı.

  1. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba
    sonunda kafama ve boyuma göre bir kadro bulabildim tarz olarak vintage pist bisikletlerini çok beğeniyorum.
    bu motobecane sanırım 90 lı yıllara ait kadroda lug kullanılmamış bu bir avantajmıdır yoksa dezavantajmıdır bilemiyorum konuya hakim üstatlarımız yorumlarını esirgemezler umarım.
    bu bisikletin kadrosu pist kadrolarına çok benziyor ancak maşanın rake offseti biraz daha az olmalıydı uygun bir maşa bulamazsam orijinal maşası ile devam ederim artık (Burçak Erbil ve Doğukan Aksu beylere duyurulur :rolleyes: )
    bunun haricinde kadro 63cm üzerindeki komponentlerin tamamına yakınını değiştirip fixed olarak toplamak istiyorum arka göbeği velosolo düşünüyorum. boyadır , parlatrmadır vs. gibi standart işler olacak
    gidon olarak rise tarzlar daha kullanışlı ve gözüme daha çok hitap ediyor. jantlar yüksek profil olmayacak mümkün mertebe narin bir görüntü elde etme arzusundayım.
    bu paralellikte neler önerirsiniz arkadaşlar.
    değerli yorumlarınız ve önerileriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.
    [​IMG]
     
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    bisiklet adından da anlaşıldığı gibi tam sprint'e uygun bir geometride... Lug ise sanırım sadece fotograftan anlayabildiğim kadarıyla head-tube kısmından top ve down tube bağlandılarına klasik kesim şeklinde mevcut gibi. Gerisi ise tig ile birleştirme. Avantaj dezavantaj kısmı ise göze gelmez bir hafifliğin yanısıra biraz da o dönem için daha sportif bir görüntü katmak olacaktır, ki arka seat staylerin de fastback olarak kullanılması da bu sportifliğe verilen önemi kanıtlar nitelikte. Bunun dışında ise tabii tek fotograftan çözümleyebildiğim kadarıyla, braze on vites değiştiricileri ve buna ek tam tersi braze on olmayan kelepçeli yani clamp on bir ön vites görüyorum. Fixie bir proje için clamp sistemler avantaj iken braze on kısımların kadrodan geri dönüşü olmaksızın alması biraz tecrübe ve emek isteyebilir hepsi bu. Maşa ise rake açısına takılmadan orjinalini kullanmak daha yerinde ve klasikliği konusunda daha kararlı bir tercih olmuş olacaktır. Jant konusunda ise bulunabilir ise mavic, rigida, nisi ve araya bir set estetik ve göze hitap eder olacaktır.
     
  3. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    yorumlarınız için teşekkür ederim Doğukan bey.
    jantlar için rigida chirina modelini düşünüyorum.
    http://www.pedalbisiklet.com/default.asp?git=9&urun=66838
    bu jantlar için 700x25 michelin dynamic lastik düşünüyorum ama bu janta kolay takılıp sökülmesi konusunda tecrübesi olan arkadaşlar varsa bilgilendirme yapabilirler mi?
    vites değiştiricilerin kadro üzerinde kalan delikleri için ne önerirsiniz?
    maşa için dediğiniz gibi orjinal maşasını kullanacağım ancak krom kaplamayı düşünüyorum.
    renk kısmına ise henüz karar veremedim.

    bir kaç resim daha ekledim.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    tekrar merhaba
    renk konusuna karar verdikten sonra boyama işi için kolları sıvadım
    kadrodaki tüm fazlalıkları tesviye ettikten sonra tüm yüzeyleri havalı vızvıza taktığım yuvarlak tel fırça sayesinde pasından arındırdım
    oldukça etkili bir pas temizleme yöntemi olduğunu belirtmek istiyorum kadroya zarar vermeden paslı bölgeleri tamamen söküyor üstelik herhangi bir kimyasal kullanmaya da ihtiyaç duymadan
    yuvarlak fırçaları herhangi bir avm den tedarik edebilirsiniz.
    ancak ciddi bir uyarıda bulunmak istiyorum kesinlikle ve kesinlikle iş güvenliği gözlüğü ve eldiven kullanmalısınız ve etrafınızda ve yakınınızda kimse bulunmamalı zira tel fırçadan kopan tel parçaları yüksek devirden dolayı etrafa fırlıyor asla güvenlik önlemlerinizi tam almadan bu yönteme başvurmayın çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.
    maşayı krom kaplatma fikrinden vazgeçtim kadro ile aynı renk olmasına karar verdim.
    umarım beğenirsiniz.
    bu arada renk kodu ral-5020 (okyanus mavisi)


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    sırada orta göbek sorununun çözümü var forumda ayrı bir başlıkta konuyu açtım ancak pek tatmin eden yanıtlar alamadım

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=133334&p=1651794#post1651794

    çözüm olarak aşağıda linkte verdiğim göbeği aldım ve revizyon edeceğim
    şöyle ki üzerinde diş açılmış olan kapakları sert plastikten eski göbeğin toleransı ile aynı ölçülerde yeniden imal edeceğim ve orta yatağa sıkı geçireceğim. bisikletin üzerinden çıkan tipte bir pressfit orta yatak maalesef bulamadığımdan bu şekilde özel olarak imal etmeyi düşünüyorum. orta yatağa klavuz çekmeyi de düşündüm ancak bu masraflı ve dikliği tutturmak zor bir işlem olduğundan vazgeçtim.

    aldığım kaset göbek ise şu link de

    http://www.ebay.com/itm/23120417374...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    kısa zaman sonra yeniden görüşmek üzere hoşçakalın.
     
  5. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.155
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Kadronun yapımı çok değişik.. Kadro kesinlikle TIG değil.. Gördüğünüz gibi birleşim noktalarının dışarısında hiçbir kaynak izi yok, hatta destek olacak hiçbir materyal yok. Benim tahminim Headlug’lar Headtube’un dışına, Üst ve Alt borunun ise içine geçiyor. İçeride bir destek olmasaydı bu kadronun kırılmış olması gerekirdi. Keza orta göbekten de aynı şekilde iki borunun içine geçen uzantılar olmalı, içeriyi parmakla yoklayarak anlayabilirsiniz belki? Chainstay’ler ise fillet brazed.
     
    sadık özer bunu beğendi.
  6. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba Burçak

    bir kaç resim daha ekledim
    orta göbek ile alt boru ve selenin bağlandığı borunun birleştiği kısımlarda içerde yaklaşık 10 mm çaplı delikler mevcut
    birkaç resim daha ekledim

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    kadroda hiç bir yerde tig kaynağı yok dediğin gibi tamamı sert lehim ile birleştirilmiş ancak destek parçalarının olup olmadığı konusunda bir tespit yapamadım
     
  7. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.155
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Kullanılan bir yöntem de boruların içerisine güçlendirici burç şeklinde parçalar yerleştirerek sert lehim yapmak, bu da olası.. Bu yöntemin seatstay’lerde vs kullanıldığını görmüştüm ama ana borularda görmemiştim açıkçası..
     
  8. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    orta göbek problemi oldukça sağlam bir revizyon ile çözüldü

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.155
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Yalnız Göbek bisikletten daha çok ilgi çekecek! :D
     
  10. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    evet biraz öyle oldu
    aynakolun arkasında kalınca nasıl duracak bakalım
     
  11. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    biraz önce aynakol takımı geldi
    satıcı açıklamada diş genişliğini belirtmemiş ben 1/8" sanıyordum ama ölçtüğümde 2,5 mm gibi geliyor sanırım 3/32" standardında bir dişli doğrumudur acaba?

    işte resmi

    [​IMG]
     
    Erhan Ertan ve Burçak Erbil bunu beğendi.
  12. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    tekrar merhaba
    parçaların büyük kısmını tamamladım ancak zincir aynakol ve velosolo dişli uyumu ile ilgili kafamı kurcalayan küçük bir sorunum var.
    e-bay dan aldığım aynakol bana ulaştığında diş genişliğini kumpasla ölçtüm 2,5 mm civarında geliyor. satıcı diş genişliği ölçüsünü belirtmemişti bende nasılsa diğer parçaları aynakolu baz alarak seçerim diye düşünmüştüm
    -kumpasla ölçtüğüm ölçüye göre satın aldığım aynakolun standardı 1/8" mi yoksa 3/32" midir?
    -bu aynakol için seçeceğim zincir hangi özelliklerde olmalıdır. (1/8" yada 3/32" genişlik standardın da mı , yoksa 6-7-8 vitesli sistemlerde kullanılan zincirler den mi yoksa daha başka bir özellikte mi bilemedim)
    bu konuyu netleştirdikten sonra velosolo dişli siparişini ona göre vereceğim.
    aynakolun resmi bir önceki mesajımda mevcut
    yardımlarınız için teşekkürler.
     
  13. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
  14. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    kendime cevap

    aldığım aynakolun diş genişliği 1/8"
    satıcı ürün özelliklerini güncellemiş
     
  15. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    tekrar merhaba

    velosolo dan sipariş ettiğim dişli , 170 mm uzun mil ve somunlar geldi.
    bunları shimano xt göbeğimin içindeki orijinal mili çıkararak değiştirdim.
    velosolo kullanacak arkadaşlara tavsiyem mutlaka dişli ile birlikte eğer sahip değilseniz mili ve somunları da sipariş verin gerçekten çok kaliteli yapmışlar özellikle somunlara bayıldım piyasada m10x170 ve 180 mm boyunda mil bulmak zor.

    [​IMG]
    [​IMG]

    bu arada örneklerini yabancı kaynaklı uygulamalarda gördüğüm drop outlar için bir güzellik yaptım kendimce
    3 mm paslanmaz çelik saçları drop outların iç ve dış kısımlarına birbirlerini çektirecek şekilde m3 cıvatalar ile bağladım bu sayede oldukça sağlam ve uzun ömürlü oldular bu plakalar aşındıkça yenilerini imal edip değiştirebilirim.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    tüm parçalar aşağı yukarı tamamlandı , jantlar örüldü artık bisikleti toplamaya başlamayı düşünüyorum. (küçük afacanlarım izin verirse tabi :agla::confused::mad::hasta::muck::muck:)

    yakın zamanda görüşmek üzere.
     
  16. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    Tekrar merhaba

    nasip oldu uzunca bir projenin sonuna geldim. son bir kaç gecedir parçaları montaj edip bisikleti bitirdim.
    sonuç ise bekleyişime değdi doğrusu.
    bisiklet hakkında kısaca bahsetmek gerekirse ilk mesajımda belirttiğim gibi yüksek profil jantlardan ve cicili bicili renkleri tercih etmediğimden dolayı klasik bir görüntü elde etmek arzusundaydım. büyük ölçüde başarılı olduğunu düşünüyorum.
    kullanılan parçalar ise şöyle
    -jantlar rigida chirina 36d.
    -teller paslanmaz çelik
    -lastikler michelin dynamic sport
    -sele sportourer genuine gel zoo
    -sele borusu no name
    -gidon boynu bağlantı aparatı no name
    -gidon boğazı x-tasy
    -aynakol no name 48t
    -fren ayakları campagnolo mirage
    -fren kolları tektro
    -gidon rh+ rise (60 mm) krom çelik
    -arka göbek shimano xt m756
    -ön göbek novatec rulmanlı
    -orta göbek chinhaur 103 mm rulmanlı kaset göbek (revizyonlu)
    - gidon tıpaları , su matarası pivot pulları handmade
    -pedallar union
    -kalpiye ve kayışlar no name
    -arka dişli velosolo 19t
    -furç takımı tange seiki
    -gidon sargısı foam (çin malı)
    -zincir kmc z410

    bir kaç fotoğraf çektim ancak cep telefonu ile çektiğimden ve çok ışıklı bir ortam olmadığı için kaliteli resimler olmadı maalesef. (dslr bir makine almayı ciddi düşünmeye başladım )
    izleyen , yardımlarını ve yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    umarım beğenirsiniz.
    :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Fanonn

    Fanonn düz üye

    Kayıt:
    6 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Sayın Emre Önen, bisiklet çok güzel olmuş, elinize sağlık. Ama ben gidon boynunun duruşunu pek yakıştıramadım bisikletinize. Yere paralel veya çok az aşağı eğimli bir gidon boynu kullansanız daha estetik duracağını düşünüyorum. Ben olsam klasik bir yarış bisikleti gidon boynu kullanırdım. Tabii ki sizin beğeniniz ve tercihiniz daha önemli. Benimkisi bir öneri sadece.
    Bisikletinizi güle güle kullanın.
    Sevgiler, saygılar.
     
  18. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    teşekkür ederim beğendiğinize sevindim
    aşağı doğru ters açılı pist tarzı gidonları daha çok beğeniyorum
     
    Fanonn bunu beğendi.
  19. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    bisiklet gerçekten çok güzel olmuş fakat benimde gözüme batan kısmı gidon boğazı kalasik tarzda yani en azından çelik yapılı bisiklete dah güzel uyum sağlayacak nitto 3ttt veya itm tarzı bir gidon olsaydı sanırım daha hoş gözükürdü tabi önclik sizin zevkiniz :)
     
  20. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba

    yoğun tepki üzerine gidon boynu değiştirilmiştir. :)

    işte fotoğraflar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    eleştiren arkadaşlar haklıymış daha güzel oldu :)